MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od SO 545 »

Do M10 skrutky /pod M10zavit/ spravit M8 vnut. zavit ... :wink:

http://www.killich.sk/metricky-iso

asi celkom nepojde. spiralku by som mozno dal.
´
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2178
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od hydraulik »

yahoďák píše:
hydraulik píše:
VW181 píše:Existují nějaké pouzdra na použití 8mm svorník pro blok s dírami 10mm?
Hledám, ale nikde nenacházím....
Dík za pomoc...
Jestli jsem pochopil tak něco toto.. http://www.vawobchod.cz/a50055sada-na-o ... &utm_term=

Akorat do M10 našroubovat tu vložku.. na M8 a do toho svorník ?
Opravná sada na závity není to pravý, tos nepochopil zcela správně.
Nevybavuju si, že by tyto vložky = redukce M10 vnějí na M8 vnitřní někdo prodával, ale dobrý soustružník je vyrobí.
A do te vložky M10 se nedá našroubovati ten M8 svorník ? Jsem teoreticky bral že hej... :roll:

Na svorník M10.. se řeže M12 ne ? Jsem teoreticky....
Postoupil jsem do vyššího levelu....

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Ales-X »

Rosťo chyba lavky, M8 ma stoupani 1,25, M10 ma 1,5 a M12 ma 1,75mm. Kdyby jsi na vlozce mel rozdilne stoupani bude se ti zavit potkavat a strihat. Vlozka musi tedy mit stejne stoupani jak na vnejsi, tak i na vnitrni strane.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od yahoďák »

SO 545 píše:Do M10 skrutky /pod M10zavit/ spravit M8 vnut. zavit ... :wink:

http://www.killich.sk/metricky-iso

asi celkom nepojde. spiralku by som mozno dal.
´
člověče máš pravdu :oops:
Je to už dlouho co jsem to řešil, tak jsem to pozapomněl....před chvílí jsem zašel do garáže a oměřil to na svém motoru:
je to redukce M12/M8, vyrobeno na míru, samozřejmě nutno současně v bloku převrtat a vyříznout závity M12.
Smyslem je rozložení namáhání do větší plochy a tím zabránit vytržení šteftu z bloku.

V tomto případě bych spirálce/opravné sadě rozhodně nevěřil, když nefunfuje ani u svíčky (viz. Wally)
Obrázek

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2178
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od hydraulik »

Ales-X píše:Rosťo chyba lavky, M8 ma stoupani 1,25, M10 ma 1,5 a M12 ma 1,75mm. Kdyby jsi na vlozce mel rozdilne stoupani bude se ti zavit potkavat a strihat. Vlozka musi tedy mit stejne stoupani jak na vnejsi, tak i na vnitrni strane.
No.. jasně.. to byla jen teorie. :oops:
Postoupil jsem do vyššího levelu....

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15199
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

Tuneri casto pouzivaji osazene stefty kdyz se jde s vrtanim az na krev a neni misto na valce. Sel bych stejnou cestou

Porsche motory maji toto jiz v zakladu. Zkus se podivat tam. Pripadne vyrobit vlastni.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od john »

Zagoogluj CIP1, a do hladacika zadaj case savers najdes tam 14.0 mm OD, 8.0 mm ID

ok1vkt
Příspěvky: 139
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od ok1vkt »

Zdravím, mohl by mi někdo poskytnout udaje o motoru potřebné při GO? jako ovalitu valcu/pístu, opotřebení kliky atd atd atd...? Popřípadě pokud někdo má nějakou chytrou knížku s těmito a dalšími údaji? Zkratka servisní manual na motory. třeba co a jak rozebrat apod. :-)
Děkuji
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15199
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

Kup si originál dílenský manuál, případně novodobé přepisy třeba odsud http://shop-vwbrouk.cz/literatura-c-188?page=2
a nebo pokud máš konkrétní dotaz, tak ho dohledej na TheSamba.com nebo se zeptej tu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15199
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

pro OK1VKT: knížka speciálně pro tebe.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 1-223-2461
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

ok1vkt
Příspěvky: 139
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od ok1vkt »

Super. Mrknu na to jak se to kupuje. Zavidim těm co umí německy. Ja k tomu budu muset používat slovník. :lol:
Díky za typ
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pětišroub »

A co anglicky? Doporucuju manual Bentley. Tam jsou data i postupy. A kdyz neco nebude jasny, tak se doptej tady. Aleit manual kde jsou cisla, je zaklad. Protoze cisla, ktery jsou na papire, ti sem nikdo prepisovat nebude..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

ok1vkt
Příspěvky: 139
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od ok1vkt »

To souhlasim :-) Bentley je stejny? Sem netušil. Jaký model?
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15199
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

MIAG stale na prodej #-o
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: MOTORY - výfukový ventil

Příspěvek od JirkaB »

Na jednom výfukovém ventilu (dříku) jsem objevil "inkrusty". Ostatní jsou OK, vlažný motor čmadí jak dýmovnice, proto jej kuchám ven.
Je to něco divnýho (mohla by to být příčina) nebo je to normálka?
Přílohy
2018_04_08_busík_ventily_ 001.JPG
2018_04_08_busík_ventily_ 006.JPG
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
psycho
pro známé: psyxo
Příspěvky: 480
Registrován: 26 zář 2005
Bydliště: Prešporok
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od psycho »

Zdravím osadenstvo fóra po dlhšom čase.
Srdcu nerozkážeš, takže zas som si kúpil nový projekt, aby som sa po práci nenudil.
Vie mi niekto pomôcť rozlúštiť kód motoru HPON21863 ??
Hčko značí zrejme 1500ccm ale z toho zvyšku sa mi nejak nedarí špecifikovať rok.
Ďakujem
20180416_172703.jpg
Ak ti život prinesie citróny, vyrábaj
citronádu

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pětišroub »

to je divočina. Na začátku je znak továrního repasmotoru, ale to číslo se nepodobá ničemu oficiálnímu. To H na začátku by mohlo být původní, a mohlo značit že to má být náhrada za 1500 jednokanál, zbytek je dobouchaný podle aktuální potřeby.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
psycho
pro známé: psyxo
Příspěvky: 480
Registrován: 26 zář 2005
Bydliště: Prešporok
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od psycho »

čo by to mohlo pomôcť rozlúštiť takto zvonka?
Karburátor je tam 30 PICT-3.
Podľa pôvodných papierov tam bol z výroby motor 1300 F o838844

Takto vyzerá príruba sania:
20180418_111943.jpg
Ak ti život prinesie citróny, vyrábaj
citronádu

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2496
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

To ti poví pouze to, že to není 1.2, takže 1.3-1.6 jednokanál. Asi ti nezbyde nic jinýho, než sundat jednu hlavu a zméřit vrtání.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od prak »

dodnes někde mám jednu jednokanálovou 1300, která začínala PON. Možná to znamená, že tovární repasi dělali v pondělí, nebo na ponku. :wink:
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Odpovědět