MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Jakub2011
Příspěvky: 2
Registrován: 31 kvě 2021

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Jakub2011 »

Zdravím, chci se zeptat, zda mi je někdo schopen podle výsledků z diagnostiky říct, zda je auto relativně v pořádku. Vím, že hodnota dlouhodobého snížení paliva by měla by +- do 10%, ale nevím, co značí vyšší hodnota a jakou by to vyžadovalo investici? Díky za odpovědi
Přílohy
192807182_474628420274558_7258152188247807212_n.jpg
194801293_263717168873405_3535360152064928334_n.jpg

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15201
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

:D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 488
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od VWenca »

Dobrý den. Nejede mi auto. Poraďte, co by s tím mohlo být?

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od boldor »

...chladící kapalina motoru.... tak minimálně tohle není v pořádku :D
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 214
Registrován: 29 kvě 2019

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od kubi »

Dobrá spotreba :lol:

Kounect
Příspěvky: 191
Registrován: 05 dub 2011

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Kounect »

Jakub2011 píše:
31 kvě 2021
Zdravím, chci se zeptat, zda mi je někdo schopen podle výsledků z diagnostiky říct, zda je auto relativně v pořádku. Vím, že hodnota dlouhodobého snížení paliva by měla by +- do 10%, ale nevím, co značí vyšší hodnota a jakou by to vyžadovalo investici? Díky za odpovědi
Long fuel trim 1 znamena, ze se nedostava ci prebyva vzduchu. Prakticky to byva varianta dve = saje si to falesny vzduch a dle mereni lambdy je dlouhodobe korigovano aby bylo dosahovano spravneho stechiometrickeho pomeru. 10% je jak u kterych aut - automobilek. Nektere hlasi chybu az na 30%. Nicmene spravne je nula, takze hledej netesnost. A az budes v koncich, zadej si tam taky policko egr ventilu, pac ten uz ma zvazeny vzduch a kdyz je kanalek ucpany a misto do sani to jde do vyfuku, ac auto dle otevreni - pozice egr mysli, ze jde do sani, tak take dlouhodobe koriguje bank1.
Mimo jine Ti asi taky vyskakuje chyba motoru, jakou jsi vycetl tou diagnostikou?

Obavam se vsak, ze brouci motor to asi nebude vid? :)
Brouk ´77

Jakub2011
Příspěvky: 2
Registrován: 31 kvě 2021

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Jakub2011 »

Broučí motor to opravdu není :D (asi jsem tedy přidal téma na špatnou stránku, pokud se tady diskutuje jen o broucích, tak to se omlouvám) . Jde o chevrolet AVEO r.v.2007, které jsem chtěl koupit a napíchl jsem si ho na diagnostiku. Žádný chybový kód mi to právě nevyhodilo. Přidávám tady ješte graf, jak oscilovalo LTFT a STFT a kyslíkové senzory. Jde mi tedy o to, jak moc velký to značí problém, zda se to musí nějak řešit a kolik by to cca mohlo stát. Moc se v autech nevyznám, takže mi pomůže každá rada. =D>
Přílohy
194380628_321900342780271_5456222786088963190_n.jpg
194380628_321900342780271_5456222786088963190_n.jpg (25.24 KiB) Zobrazeno 4679 x
194027037_621012115961728_7259014666680815418_n.jpg
194027037_621012115961728_7259014666680815418_n.jpg (36.63 KiB) Zobrazeno 4679 x
193536254_319137959824507_6449504804701439392_n.jpg

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15201
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

Jakub2011 píše:
01 čer 2021
Broučí motor to opravdu není :D (asi jsem tedy přidal téma na špatnou stránku, pokud se tady diskutuje jen o broucích, tak to se omlouvám) . Jde o chevrolet AVEO r.v.2007, které jsem chtěl koupit a napíchl jsem si ho na diagnostiku. Žádný chybový kód mi to právě nevyhodilo. Přidávám tady ješte graf, jak oscilovalo LTFT a STFT a kyslíkové senzory. Jde mi tedy o to, jak moc velký to značí problém, zda se to musí nějak řešit a kolik by to cca mohlo stát. Moc se v autech nevyznám, takže mi pomůže každá rada. =D>
To je ono, zde se bavíme jen o vzduchem chlazených vozech VW, popřípadě Porsche (1939 až cca 1980). Je třeba přejít na fórum bližší tvého zájmu. Stejně tak ti tu neporadíme o pěstování orchideí, opravě varhan nebo štěpení uranových jader.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od eLzyx »

ale když už se sem zaregistroval, by si mohl koupit nějakého brouka :twisted:
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 214
Registrován: 29 kvě 2019

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od kubi »

eLzyx píše:
01 čer 2021
ale když už se sem zaregistroval, by si mohl koupit nějakého brouka :twisted:
Presne tak :mrgreen:

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od eLzyx »

je to znamení. Nic na světě se neděje bez příčiny. Ten brouk, nebo bus je mu souzen.

Asi jako když jdeš kolem hospody, tak je to taky znamení, že bys tam měl jít uhasit žízeň :mrgreen:
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pětišroub »

:shock: :mrgreen:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Kounect
Příspěvky: 191
Registrován: 05 dub 2011

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Kounect »

Jakub2011 píše:
01 čer 2021
Broučí motor to opravdu není :D (asi jsem tedy přidal téma na špatnou stránku, pokud se tady diskutuje jen o broucích, tak to se omlouvám) . Jde o chevrolet AVEO r.v.2007, které jsem chtěl koupit a napíchl jsem si ho na diagnostiku. Žádný chybový kód mi to právě nevyhodilo. Přidávám tady ješte graf, jak oscilovalo LTFT a STFT a kyslíkové senzory. Jde mi tedy o to, jak moc velký to značí problém, zda se to musí nějak řešit a kolik by to cca mohlo stát. Moc se v autech nevyznám, takže mi pomůže každá rada. =D>
Pro me jenom at to uzavru, stft si chodi normalne, je to jizda a kratkodobe reakce na pridani plynu, korekce kopcu a tak. Ltft je divne, ze se Ti vratilo behem jedne minuty na nula a pak zase vybehlo(14:02-14:03 a dal). Pokud je to takhle, dovedu si predstavit ze ten unik je maly, vzdy kdyz dojde v motoru k ok pomeru, ltft se vraci k nule, to se tady evidentne deje. Oprava bude za par korun jako takova, ale kazdy mechous Te natahne na praci, pac nebude vedet jak to najit, takze se bude i hodne vymenovat a strilet od boku. Jestli si to budes hledat sam, at nejsem uplne off-topic tohoto fora, podivej se na youtube na vyvijec koure, zejmena u americkych kolegu. Dost to pouzivaji. A k tomuto foru to pisu proto, ze s tim jde treba dobre odhalit netesny spoj na dual port sani :)

P.S. Na trubce hledej P0171 system too lean
Brouk ´77

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od VW181 »

Ahoj, mám dírku na předehřevu.
Má někdo osvědčené lepidlo - tmel, kterým to jde spolehlivě vyřešit?
Dík.
Bert
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15201
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

Neexistuje spolehlive reseni. Kor ne na strane nasavaci kde se predehrev dokaze rozpalit a chemie povoli. To zavar nebo zaslep predehrev.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 214
Registrován: 29 kvě 2019

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od kubi »

VW181 píše:
25 srp 2021
Ahoj, mám dírku na předehřevu.
Má někdo osvědčené lepidlo - tmel, kterým to jde spolehlivě vyřešit?
Dík.
Bert

To treba zvariť

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6128
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Samba »

asi bych spíš měnil.. z industrie motorů se povedou krásný, neprohulený..

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2497
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Sam píše:
25 srp 2021
Neexistuje spolehlive reseni. Kor ne na strane nasavaci kde se predehrev dokaze rozpalit a chemie povoli. To zavar nebo zaslep predehrev.
Same, jak myslíš zaslepit? Jakože ho úplně vyřadit z funkce rostlináře? Máš zkušenosti s následným provozem?

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15201
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

Mel jsem podobny problem na brezelovi s tim, ze mi predehrev uplne uhnil. Mam tam pomerne raritni sani ala KDF, ale uz s hlinikovym nalitkem. Nesehnatelne v jakemkoliv stavu. Tak jsem navrtal hlinikovy nalitek a dovarene trubky jsem tam na tesno zalepil. Varit to nejde a na odlevani hliniku jsem jeste moc mlady.
Vetsina tmelu ma teplotni odolnost do cca 180stupnu, tak jsem mezi predehrev a vyfuk dal dusitko ktere redukuje nasavane spaliny na prumer cca 4mm.
Predehrev je i na strana nasavani ve stavu ze se ho lze dotknout. I v listopadu sani temperuje a nenamrza. Na zimu to ale neni. Jezdim s tim uz mnoho let.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7226
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od udeeska »

Dnes jsem si našel čas na otestování komprese motoru (dvojité sání/dual port) tuším 1600, který jsem loni uzmul na vrakovišti z bouraneho brouka kabria 74.
Tlaky na 1 a 4 válci 150, na 2 a 3 155 Lb/Sq Inch, takže asi dost dobrý.
Otázkou je že když má mít jednokanálový motor o tom samém obsahu mezi 114-142 Psi proč tenhle ukazuje více? Jiné písty, větší komprese?
Motor je řady "J" ,na Sambě není v tabulkách,asi moc moderní :D
Přílohy
IMG_20220109_164552.jpg
Vwase nocni sichta...

Odpovědět