MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lope »

udeeska píše:
10 led 2022
Dnes jsem si našel čas na otestování komprese motoru (dvojité sání/dual port) tuším 1600, který jsem loni uzmul na vrakovišti z bouraneho brouka kabria 74.
Tlaky na 1 a 4 válci 150, na 2 a 3 155 Lb/Sq Inch, takže asi dost dobrý.
Otázkou je že když má mít jednokanálový motor o tom samém obsahu mezi 114-142 Psi proč tenhle ukazuje více? Jiné pošty, větší komprese?
Motor je řady "J" ,na Sambě není v tabulkách,asi moc moderní :D
Měření komprese je přece dost nepřesný, důležitý je, že všechny válce mají plus minus stejnou a nejsou mrtvý. Tvoje odchylka k tovární (?) hodnotě 142 Psi je 8-13 Psi, jestli to je stejná jednotka, tzn. nějakých 5-9 procent - zcela v toleranci jakýchkoliv polních měření, tím spíš měření komprese.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od udeeska »

Děkuji za odpovědi, chybička se vloudila,pod matkou je ještě A takže AJ, což už bylo snadné dohledat na Thesamba.
Je to tedy 1600/50 bhp fuel injected pro USA. Tak proto byl motor oholenej,tak teď z něj bude karburátorový.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Marty
Příspěvky: 101
Registrován: 19 črc 2004
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Marty »

Zdravím.
Jen taková otázečka. :D
Nechávám brousit kliku a vačku.
Jedná se o motor D konec 76.
1200ccm /34
Vačka má průměr 25mm.
V dokumentaci co mám, nemůžu najít toleranci pro první výbrus, tj. 24,75.
Koukněte do tabulek prosím :roll:

Díky moc.
Marty
... Brouk je Brouk, ale dědek je dědek...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

30ps ma radialni vuli dve stovky, max sedum stovek. Snad ti to pomuze pri vypoctech
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od OB »

Marty píše:
20 úno 2022
Zdravím.
Jen taková otázečka. :D
Nechávám brousit kliku a vačku.
Jedná se o motor D konec 76.
1200ccm /34
Vačka má průměr 25mm.
V dokumentaci co mám, nemůžu najít toleranci pro první výbrus, tj. 24,75.
Koukněte do tabulek prosím :roll:

Díky moc.
Marty
Já bych být tebou zavolal Michalovi do Zlína a zeptal se ho jaké má abnormál lágry na vačku a teprve podle toho bych nechal vačku brousit o -0,02mm.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

Souhlas. A pro jistotu pockat az dorazi a premerit je v bloku. Jinak pri brouseni se nechava pridavek na lesteni ale to bude tvuj brusic vedet.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Marty
Příspěvky: 101
Registrován: 19 črc 2004
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Marty »

No posílat to budu do www.vybrusy.cz takže tam budou vědět nejlíp :D :D :D
Jen mne to zajímalo jako údaj, který nemám. :D
Díky za rady O:)
... Brouk je Brouk, ale dědek je dědek...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

Nasel jsem tento samizdat o KDF. Vule ulozeni vacky tam jsou uvedeny take.
Ne ze by tam bylo neco prelomoveho, spis je to pro potechu oka, jak se kdysi zilo a opravovalo.
Je to vlastne takova vw dilenska prirucka ale psana na stroji v cestine a obrazky kreslene v ruce.
Přílohy
20220305_091107.jpg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Marty
Příspěvky: 101
Registrován: 19 črc 2004
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Marty »

Otázečka. Čím namazat ložisko ve šroubu setrvačníku? Díky za rady. Motor klasika 1200.
... Brouk je Brouk, ale dědek je dědek...

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Marty píše:
10 dub 2022
Otázečka. Čím namazat ložisko ve šroubu setrvačníku? Díky za rady. Motor klasika 1200.
Já to mažu vazelínou s příměsí mědi na vysoky teploty, at mi nestříka po ohřátí po spojce

tomhla
Příspěvky: 19
Registrován: 29 dub 2014

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od tomhla »

Zdravím všechny příznivce vzducháčů..jsem tu dá se říci nováček a měl bych prosbičku, poslední dobou mě trápí chod motoru..po nastartování a trochu toho zahřátí mi motor nejde plynule za plynem. Zhruba do půlky plynu se motor jakoby dusí, kucká poprdkává jakoby na tři nebo co...prostě když mu od spodu přidám tak se zahltí.
Svíčky v pořádku, rozdělovač čistý, vzduch.filtr nový KN..
Co dál??benzin tam byl zbytek starého ze zimy, ale dotakoval jsem do plna čerstvý....něco v karbecu??
20220408_114323.jpg
20220408_114312.jpg
20220408_114306.jpg

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od evinsen »

Marty píše:
10 dub 2022
Otázečka. Čím namazat ložisko ve šroubu setrvačníku? Díky za rady. Motor klasika 1200.
https://broukservis.cz/chemicke-priprav ... ky-i34109/

honzik.brouk
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 361
Registrován: 17 srp 2017
Bydliště: Tam kde to mám rád....

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od honzik.brouk »

tomhla píše:
10 dub 2022
Zdravím všechny příznivce vzducháčů..jsem tu dá se říci nováček a měl bych prosbičku, poslední dobou mě trápí chod motoru..po nastartování a trochu toho zahřátí mi motor nejde plynule za plynem. Zhruba do půlky plynu se motor jakoby dusí, kucká poprdkává jakoby na tři nebo co...prostě když mu od spodu přidám tak se zahltí.
Svíčky v pořádku, rozdělovač čistý, vzduch.filtr nový KN..
Co dál??benzin tam byl zbytek starého ze zimy, ale dotakoval jsem do plna čerstvý....něco v karbecu??
20220408_114323.jpg20220408_114312.jpg20220408_114306.jpg
Může toho být vícero,např: zanesený karbec a nefonkčnî sytič,nebo špatně nastavený,palec rozdělovače,kontakty,pecka na kladívku,špatné kabely,špatný předstih,atd...Chce to jít vylučovací metodou....

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Herbie »

tomhla píše:
10 dub 2022
Zdravím všechny příznivce vzducháčů..jsem tu dá se říci nováček a měl bych prosbičku, poslední dobou mě trápí chod motoru..po nastartování a trochu toho zahřátí mi motor nejde plynule za plynem. Zhruba do půlky plynu se motor jakoby dusí, kucká poprdkává jakoby na tři nebo co...prostě když mu od spodu přidám tak se zahltí.
Svíčky v pořádku, rozdělovač čistý, vzduch.filtr nový KN..
Co dál??benzin tam byl zbytek starého ze zimy, ale dotakoval jsem do plna čerstvý....něco v karbecu??
já bych zkusil nejprve zkontrolovat správnost nastavení zapalování (odtrh a předstih)
dále funkčnost podtlakové regulace předstihu, tedy zda se plotna v rozdělovači posouvá (čili nezatuhla)
a následně bych zkontroloval zda akcelerační pumpička dávkuje benzín (nezacpala se tryska, nebo neodešla membrána)
... a vůbec !

tomhla
Příspěvky: 19
Registrován: 29 dub 2014

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od tomhla »

Odtrh a předstih mě taky napadl, ale na to třeba takového přístroje nebo??pecka na kladivku není, čistil jsem to a je to čistý jako slovo boží...akorát kontakty byli trochu zoxidovane tak jsem je vypucoval...píšete kabely, ale ty jsou nové, nebo staré, ale mají najeto tak 500km,jinak tak 10let staré...zkusím vyčistit karbec a dám vědět. Díky

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lope »

tomhla píše:
11 dub 2022
...akorát kontakty byli trochu zoxidovane tak jsem je vypucoval...
No a tím jsi změnil odtrh a hlavně předstih, jestli jsi ubral materiál. Normálně to teda neoxiduje, jenom se navařuje materiál na 1 stranu a na druhý ubývá... Zapalování se seřizuje na stojícím motoru, je to jednoduchý a každý majitel brouka by to měl umět. Je to tu snad někde popsaný.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Herbie »

tomhla píše:
11 dub 2022
Odtrh a předstih mě taky napadl, ale na to třeba takového přístroje nebo??pecka na kladivku není, čistil jsem to a je to čistý jako slovo boží...akorát kontakty byli trochu zoxidovane tak jsem je vypucoval...píšete kabely, ale ty jsou nové, nebo staré, ale mají najeto tak 500km,jinak tak 10let staré...zkusím vyčistit karbec a dám vědět. Díky
aha, tos měl říct rovnou, že tomu nerozumíš a nevíš co děláš :)
Radši to dej do ruky někomu kdo to zná a ví, ušetříš spoustu času a starostí.
Předčasnou rozborkou, čištěním, a celkovým rozštělováním karburátoru si akorát ještě víc nasereš do bot.

Pokud se přecejen do toho chceš pustit sám, tak bych doporučil se zaměřit na sekci s návody a technickými radami - FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu
třeba na ten jak se serizuje předstih
viewtopic.php?f=14&t=442

před časem tu byl i pěkný odkaz na téma akcelerační tryska
http://www.vw-resource.com/accelerator_pump.html

No a ve finále je tu letitá diskuze na téma celkového štelování karburátoru
viewtopic.php?f=14&t=2921
... a vůbec !

tomhla
Příspěvky: 19
Registrován: 29 dub 2014

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od tomhla »

Ne máte pravdu nerozumím, jinak bych jsem ani nelezl :D
Poptám raději mechanika, ale to víte tady na západě se vším problém. Každopádně díky za odkazy a ušetřený čas hledáním tady na fóru...samozřejmě si rád nechám poradit, s broukem najedu 200km ročně

tomhla
Příspěvky: 19
Registrován: 29 dub 2014

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od tomhla »

lope píše:
11 dub 2022
tomhla píše:
11 dub 2022
...akorát kontakty byli trochu zoxidovane tak jsem je vypucoval...
No a tím jsi změnil odtrh a hlavně předstih, jestli jsi ubral materiál. Normálně to teda neoxiduje, jenom se navařuje materiál na 1 stranu a na druhý ubývá... Zapalování se seřizuje na stojícím motoru, je to jednoduchý a každý majitel brouka by to měl umět. Je to tu snad někde popsaný.


To jako myslíš že tou brusnou vatou a ošrábání nehtem jsem změnil odtrh a predstih??to snad ne, tomu nevěřím....motor běží pořád stejně ani hůř ani lépe, jen jsem chtěl někde začít. Takže kontrola rozdelovace a svíček, zítra to hodim mistnimu mechanikovi, tak uvidime...

Odpovědět