MOTORY - všeobecná rozprava
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Měření komprese je přece dost nepřesný, důležitý je, že všechny válce mají plus minus stejnou a nejsou mrtvý. Tvoje odchylka k tovární (?) hodnotě 142 Psi je 8-13 Psi, jestli to je stejná jednotka, tzn. nějakých 5-9 procent - zcela v toleranci jakýchkoliv polních měření, tím spíš měření komprese.udeeska píše: ↑10 led 2022Dnes jsem si našel čas na otestování komprese motoru (dvojité sání/dual port) tuším 1600, který jsem loni uzmul na vrakovišti z bouraneho brouka kabria 74.
Tlaky na 1 a 4 válci 150, na 2 a 3 155 Lb/Sq Inch, takže asi dost dobrý.
Otázkou je že když má mít jednokanálový motor o tom samém obsahu mezi 114-142 Psi proč tenhle ukazuje více? Jiné pošty, větší komprese?
Motor je řady "J" ,na Sambě není v tabulkách,asi moc moderní
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Děkuji za odpovědi, chybička se vloudila,pod matkou je ještě A takže AJ, což už bylo snadné dohledat na Thesamba.
Je to tedy 1600/50 bhp fuel injected pro USA. Tak proto byl motor oholenej,tak teď z něj bude karburátorový.
Je to tedy 1600/50 bhp fuel injected pro USA. Tak proto byl motor oholenej,tak teď z něj bude karburátorový.
Vwase nocni sichta...
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Zdravím.
Jen taková otázečka.
Nechávám brousit kliku a vačku.
Jedná se o motor D konec 76.
1200ccm /34
Vačka má průměr 25mm.
V dokumentaci co mám, nemůžu najít toleranci pro první výbrus, tj. 24,75.
Koukněte do tabulek prosím
Díky moc.
Marty
Jen taková otázečka.
Nechávám brousit kliku a vačku.
Jedná se o motor D konec 76.
1200ccm /34
Vačka má průměr 25mm.
V dokumentaci co mám, nemůžu najít toleranci pro první výbrus, tj. 24,75.
Koukněte do tabulek prosím
Díky moc.
Marty
... Brouk je Brouk, ale dědek je dědek...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
30ps ma radialni vuli dve stovky, max sedum stovek. Snad ti to pomuze pri vypoctech
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Já bych být tebou zavolal Michalovi do Zlína a zeptal se ho jaké má abnormál lágry na vačku a teprve podle toho bych nechal vačku brousit o -0,02mm.
Co přijde dál???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Souhlas. A pro jistotu pockat az dorazi a premerit je v bloku. Jinak pri brouseni se nechava pridavek na lesteni ale to bude tvuj brusic vedet.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
No posílat to budu do www.vybrusy.cz takže tam budou vědět nejlíp
Jen mne to zajímalo jako údaj, který nemám.
Díky za rady
Jen mne to zajímalo jako údaj, který nemám.
Díky za rady
... Brouk je Brouk, ale dědek je dědek...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Nasel jsem tento samizdat o KDF. Vule ulozeni vacky tam jsou uvedeny take.
Ne ze by tam bylo neco prelomoveho, spis je to pro potechu oka, jak se kdysi zilo a opravovalo.
Je to vlastne takova vw dilenska prirucka ale psana na stroji v cestine a obrazky kreslene v ruce.
Ne ze by tam bylo neco prelomoveho, spis je to pro potechu oka, jak se kdysi zilo a opravovalo.
Je to vlastne takova vw dilenska prirucka ale psana na stroji v cestine a obrazky kreslene v ruce.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Otázečka. Čím namazat ložisko ve šroubu setrvačníku? Díky za rady. Motor klasika 1200.
... Brouk je Brouk, ale dědek je dědek...
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2488
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Zdravím všechny příznivce vzducháčů..jsem tu dá se říci nováček a měl bych prosbičku, poslední dobou mě trápí chod motoru..po nastartování a trochu toho zahřátí mi motor nejde plynule za plynem. Zhruba do půlky plynu se motor jakoby dusí, kucká poprdkává jakoby na tři nebo co...prostě když mu od spodu přidám tak se zahltí.
Svíčky v pořádku, rozdělovač čistý, vzduch.filtr nový KN..
Co dál??benzin tam byl zbytek starého ze zimy, ale dotakoval jsem do plna čerstvý....něco v karbecu??
Svíčky v pořádku, rozdělovač čistý, vzduch.filtr nový KN..
Co dál??benzin tam byl zbytek starého ze zimy, ale dotakoval jsem do plna čerstvý....něco v karbecu??
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 361
- Registrován: 17 srp 2017
- Bydliště: Tam kde to mám rád....
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Může toho být vícero,např: zanesený karbec a nefonkčnî sytič,nebo špatně nastavený,palec rozdělovače,kontakty,pecka na kladívku,špatné kabely,špatný předstih,atd...Chce to jít vylučovací metodou....tomhla píše: ↑10 dub 2022Zdravím všechny příznivce vzducháčů..jsem tu dá se říci nováček a měl bych prosbičku, poslední dobou mě trápí chod motoru..po nastartování a trochu toho zahřátí mi motor nejde plynule za plynem. Zhruba do půlky plynu se motor jakoby dusí, kucká poprdkává jakoby na tři nebo co...prostě když mu od spodu přidám tak se zahltí.
Svíčky v pořádku, rozdělovač čistý, vzduch.filtr nový KN..
Co dál??benzin tam byl zbytek starého ze zimy, ale dotakoval jsem do plna čerstvý....něco v karbecu??
20220408_114323.jpg20220408_114312.jpg20220408_114306.jpg
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
já bych zkusil nejprve zkontrolovat správnost nastavení zapalování (odtrh a předstih)tomhla píše: ↑10 dub 2022Zdravím všechny příznivce vzducháčů..jsem tu dá se říci nováček a měl bych prosbičku, poslední dobou mě trápí chod motoru..po nastartování a trochu toho zahřátí mi motor nejde plynule za plynem. Zhruba do půlky plynu se motor jakoby dusí, kucká poprdkává jakoby na tři nebo co...prostě když mu od spodu přidám tak se zahltí.
Svíčky v pořádku, rozdělovač čistý, vzduch.filtr nový KN..
Co dál??benzin tam byl zbytek starého ze zimy, ale dotakoval jsem do plna čerstvý....něco v karbecu??
dále funkčnost podtlakové regulace předstihu, tedy zda se plotna v rozdělovači posouvá (čili nezatuhla)
a následně bych zkontroloval zda akcelerační pumpička dávkuje benzín (nezacpala se tryska, nebo neodešla membrána)
... a vůbec !
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Odtrh a předstih mě taky napadl, ale na to třeba takového přístroje nebo??pecka na kladivku není, čistil jsem to a je to čistý jako slovo boží...akorát kontakty byli trochu zoxidovane tak jsem je vypucoval...píšete kabely, ale ty jsou nové, nebo staré, ale mají najeto tak 500km,jinak tak 10let staré...zkusím vyčistit karbec a dám vědět. Díky
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
No a tím jsi změnil odtrh a hlavně předstih, jestli jsi ubral materiál. Normálně to teda neoxiduje, jenom se navařuje materiál na 1 stranu a na druhý ubývá... Zapalování se seřizuje na stojícím motoru, je to jednoduchý a každý majitel brouka by to měl umět. Je to tu snad někde popsaný.
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
aha, tos měl říct rovnou, že tomu nerozumíš a nevíš co děláštomhla píše: ↑11 dub 2022Odtrh a předstih mě taky napadl, ale na to třeba takového přístroje nebo??pecka na kladivku není, čistil jsem to a je to čistý jako slovo boží...akorát kontakty byli trochu zoxidovane tak jsem je vypucoval...píšete kabely, ale ty jsou nové, nebo staré, ale mají najeto tak 500km,jinak tak 10let staré...zkusím vyčistit karbec a dám vědět. Díky
Radši to dej do ruky někomu kdo to zná a ví, ušetříš spoustu času a starostí.
Předčasnou rozborkou, čištěním, a celkovým rozštělováním karburátoru si akorát ještě víc nasereš do bot.
Pokud se přecejen do toho chceš pustit sám, tak bych doporučil se zaměřit na sekci s návody a technickými radami - FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu
třeba na ten jak se serizuje předstih
viewtopic.php?f=14&t=442
před časem tu byl i pěkný odkaz na téma akcelerační tryska
http://www.vw-resource.com/accelerator_pump.html
No a ve finále je tu letitá diskuze na téma celkového štelování karburátoru
viewtopic.php?f=14&t=2921
... a vůbec !
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Ne máte pravdu nerozumím, jinak bych jsem ani nelezl
Poptám raději mechanika, ale to víte tady na západě se vším problém. Každopádně díky za odkazy a ušetřený čas hledáním tady na fóru...samozřejmě si rád nechám poradit, s broukem najedu 200km ročně
Poptám raději mechanika, ale to víte tady na západě se vším problém. Každopádně díky za odkazy a ušetřený čas hledáním tady na fóru...samozřejmě si rád nechám poradit, s broukem najedu 200km ročně
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
lope píše: ↑11 dub 2022No a tím jsi změnil odtrh a hlavně předstih, jestli jsi ubral materiál. Normálně to teda neoxiduje, jenom se navařuje materiál na 1 stranu a na druhý ubývá... Zapalování se seřizuje na stojícím motoru, je to jednoduchý a každý majitel brouka by to měl umět. Je to tu snad někde popsaný.
To jako myslíš že tou brusnou vatou a ošrábání nehtem jsem změnil odtrh a predstih??to snad ne, tomu nevěřím....motor běží pořád stejně ani hůř ani lépe, jen jsem chtěl někde začít. Takže kontrola rozdelovace a svíček, zítra to hodim mistnimu mechanikovi, tak uvidime...