Ales_BUS píše: ↑13 led 2023
Děkuji. Super. A asi to změřit v rozmezí 90st. pro případ že by bylo vodítko šišaté, nebo je to blbost?
Sakra, člověk si koupí novou osazenou hlavu, aby nemusel toto řešit a je to možná horší než osadit mírně vylítaný jetý díl.
Ano, dobrý postřeh. Vodítko je po opotřebení vždy šišaté. Uprostřed je nejtěsnější, směrem do spalovací komory i směrem k vahadlům se rožšiřuje. V ose kolmé na osu vahadel bude opotřebení větší. Mé dosavadní bádání mne dostalo k názoru, že tolerance vodítka a dříku by měla být H7/d7, případně H7/e7.
Dřík ventilu změříš jednoduše mikrometrem, vodítko je pak nejlepší změřit tak, že do něj pustíš kalibr 8H7 nebo 9H7, nevím co máš za ventily, a bude hned jasno, kde udělali kalifornští kovbojové chybu. Hlavně měřit uprostřed, tam bude vodítko rozměrem nejblíže tomu, když jsi hlavu koupil.