MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15195
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

Ja pouzivam toto. Kulicka je sexy, ale dle videa bude presnost nizsi. A prodavat jsem ji nikde nevidel
Nema ale cenu bicovat mrtveho kone, vule tam nejsou je to treba opravit .
Přílohy
20230115_164809.jpg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 214
Registrován: 29 kvě 2019

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od kubi »

Hello, niekto náhodou tipy na môj problém? :D

Auto celú zimu stálo v garáži a dnes som ho preštartoval, zobral na cestu chvíľu išlo bez problémov a po čase som začal počuť pravidelné klikanie na ľavej strane motora (akoby hlučnejšie ťukanie ventilov hlavne pri zošlapnutom pedále - zvýšených otáčkach plynu) tipujem to na 3/4ty valec - ventily. Dnes som žiaľ nemal čas ale mám v pláne pozrieť a nastaviť vôľu na ventiloch, prip. pozrieť či tam nieje náhodou niečo uvoľnené (po viečkom hlavy valca). Zvuk je to taký až na spôsob prdkania - na druhej (pravej) strane nepočuť nic ani na voľnobeh ani pri zvýšených otáčkach.

Diky

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3162
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od OB »

A když bude pod krytem ventilů vše v pohodě, zkus si seřídit předstih.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19866
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pětišroub »

Tesneni pod vyfukem
Tesneni pod svickou
Pruzne cleny mezi vahadly
Ventilove vule
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 214
Registrován: 29 kvě 2019

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od kubi »

Pětišroub píše:
23 dub 2023
Tesneni pod vyfukem
Tesneni pod svickou
Pruzne cleny mezi vahadly
Ventilove vule
Hello hoši, bolo to tesnenie pod vyfukom. Asi nejaký shit materiál s ktorým došli J-trubky.
IMG_20230429_121540.jpg
Po výmene všetko ide ako hodinky a zvuk zmizol. Ale aspoň som upravil aj ventilove vôle. :lol:

Diky za rady :wink:

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1562
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od venca101 »

Zdar borci,

potřeboval bych rychlou radu. Motor D 1200 34PS. Jaký tlak má být ve válcích? Mám možnost koupit polomotor dvanáctku za pár kaček jejíž kompresní tlaky jsou :
válec 1: 9.5 bar
válec 2: 10.0 bar
válec 3: 9.0 bar
válec 4: 9.5 bar

V manuálech jsem o kompresi našel pouze údaje viz foto, kde jeden manuál hovoří o tlaku 7-9 atmosfér. Když naměřené hodnoty překračují 9 atmosfér, je to špatně?

Díky za radu

1.jpg
2.jpg

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19866
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pětišroub »

Ty kompresní tlaky vypadají normálně, jak to bylo měřeno když je to polomotor?

Nemíchej kompresní tlaky s kompresním poměrem ( první tabulka)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1562
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od venca101 »

To je dobrá zpráva, díky. Na všech otvorech měl vyrobený záslepky. No a jen tak pro zajímavost, co je to ten kompresní poměr?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19866
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pětišroub »

kompresní poměr je konstrukční parametr motoru a je to vzájemný poměr mezi pracovním objemem válce a objemem spalovacího prostoru. S nájezdem a opotřebením se nemění. kompresní tlak je tlak, který se při tom pracovním zdvihu vytvoří a protože opotřebení, netěsnosti, ovalita a sudovitost, netěsnost na ventilech - tak se stářím motoru klesá a proto je to z diagnostického hlediska ukazatel poruch, nebo celkového opotřebení-.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 595
Registrován: 03 lis 2012

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od rochuss »

venca101 píše:
07 črc 2023
To je dobrá zpráva, díky. Na všech otvorech měl vyrobený záslepky. No a jen tak pro zajímavost, co je to ten kompresní poměr?
Ještě bych podotkl, že minimální limit je 4,5 atü, a to bude trvat dlouho než se k tomu ten motor dopracuje.

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1519
Registrován: 01 pro 2010

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od evinsen »

To můžeš mít novou dvanáctku s vydutýmy písty.Tam ty tlaky jsou okolo 11 bar

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1562
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od venca101 »

Děkuji za osvětu. Nakonec dvanáctka nebude, rakušák se se mnou domluvil na vyzvednutí v neděli a než jsem dojel na místo, tak ho stihnul prodat někomu jinému. Je to radost se takhle s někým domlouvat...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15195
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

Lesk a bída levných věcí....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

JST
Příspěvky: 3
Registrován: 07 srp 2023

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od JST »

Ahoj, prosím nemáte někdo náčrt, výkres připojovacích rozměrů "spojkový" příruby na 2,0 l, typ 4, serie CU. jde mi o rozměry viz . náčrtek. Hledal jsem na netu a dohledal jen pro 1600. Předem díky za ochotu se podělit.
vw-2,0l_typ4_serieCU.jpg
vw-2,0l_typ4_serieCU.jpg (42.08 KiB) Zobrazeno 5649 x

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19866
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pětišroub »

Snad nebudu za jantara ale ty pripojovaci rozmery jsou stejny..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

JST
Příspěvky: 3
Registrován: 07 srp 2023

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od JST »

Děkuji za názor. Bohužel to co jsem sehnal na 1600 je blbě okótovaný. Ty horní otvory totiž nejsou na stejné roztečné kružnici se spodními. Ta kóta 214mm je tím pádem k ničemu. Správně to mělo být zakotvované na osu klikovky. Potom by to bylo jednoznačný. Podle tohohle náčrtu jsem si nechal vypálit na laseru přírubu a nesešlo se to (dělal jsem si montážní stojan). Musel jsem všechny otvory rozpilovat na šlicy.
vw-1600_01drwg.jpg

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od boldor »

Otvory JSOU !!! na jedné roztečné kružnici, ale nemají stejný úhel od dělící roviny.
Obrázek je OK, jen těch 214 se nedělí na poloviny.
Více zde: viewtopic.php?p=355548#p355548
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

JST
Příspěvky: 3
Registrován: 07 srp 2023

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od JST »

Paráda, děkuji. Tohle vlákno mi uniklo.

BigYoeKing
Příspěvky: 56
Registrován: 18 zář 2007

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od BigYoeKing »

Dokazal by prosim nekdo identifikovat motor?
Koupil jsem ho pred casem s tim ze byl do letadla.

Blok co jsem hledal, nema cislo klasicky pod altikem ale shora….takze typ3?

Blok je prevrtanej na 97mm valce
Vrtani je 94mm
Pisty co jsem z toho vyndal ale jsou asi z typu 4?
Pistni cep ma 24mm (nacpanej v ojnicich bez lagru)
Klika zdvih 69mm
Ojnice podle mereni taky 1.3 az 1.6

Ted otazka, da se pouzit blok do brouka? Jsou v nich nejake rozdily? Dekuju

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od prak »

řešíte někdo broušení ventilů? A má snad dokonce někdo zdejší brusku na ventily?
Přílohy
bruska.png
bruska.png (524.78 KiB) Zobrazeno 465 x
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Odpovědět