MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2856
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michal »

OK. Na Broukání ho asi budu mít v autě, tak ho můžeš zkouknout. :P

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19866
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

jezukriste tady je vidět co vše skýtá za možnosti práškové lakování:D

Jinak 30000 za zrepasovanou 16ku je tak akurát.

Uvidíš, oproti dvanáctce budeš i se sériovou 16kou nadmíru spokojenej.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2856
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michal »

Jo jo, ale peněz je to habaděj.

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2856
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michal »

To WV181: nesjel bys tam se mnou, juknout se na ten motor. Víc hlav,víc názorů. Jel bych tam příští víkend, tak jestli budeš mít čas tak dej prosím vědět.Díky moc.

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2856
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michal »

Co řikáte na tohle??

Obrázek

je na adrese http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... ingPayment. Nabídka končí zítra.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19866
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Snad jen jediné. Chrom na schutzblechách prokazatelně zvyšuje provozní teplotu motoru, protože odráží teplo zpátky-neabsorbuje tak dobře jako tmavé plechy. Jakmile někdo tá tolik chromu na motor tak se už zamýšlím kdo to asi stavěl.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2856
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michal »

To jsem netušil, že chrom zvyšuje teplotu. Další pro mě novinka. :wink:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19866
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

jo někde jsem to vyštrachal na webu. Člověk co nemá budíky na teplotu oleje a teplotu hlav to asi nepozná, ale skutečně u černých plechů naměřili +-10°C rozdíl a to už je MOC znát.

EDIT některý chromovaný plechy jsou zevnitř, teda ze strany k motoru, napajcovaný černou barvou, ale ta se skoro hned oloupe, protože na chromu máloco drží, takže to nepovažuju za argument.

Další věc je, že chromovaná plechařina se dělá buhví kde, a jestli je ten chrom stejně kvalitní jako na mém brazilském výfuku tak potěš pánbůh - nechte si to popsat jak ten můj výfuk po půlročním užívání vypadá...

Ale možná jsem jen paranoidní...:D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

chromy...

Příspěvek od yahoďák »

Je to tak, černá barva nejlíp s teplem hospodaří - jednak ho nejvíc přitahuje, ale i nejlíp vyzařuje - odvádí. Já mám v chromu jen saharu z přední strany a trochu si drbu hlavu - zezadu ji stíknu na černo a plechy budou taky v barvě. U normálního (a normálně provozovaného) motoru by těch 10°C nemělo vadit, ale u extra namáhaného závodního by mohla nastat smrt

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19866
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

přesně. Proto jsou veškerý chladiče, mezichladiče, výměníky atd. v černých barvách. Chrom je jen na tahání peněz z kapes a jak se říká "chrome won´t make your car go any faster"

8)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

uprimne receno, me se teda ty motory "samej chrom" ani nelibi
chromovany doplnky (vzduch filtr, remenice atd) to ano, ale chromovana sahara a šusplechy, to je vopicarna

Uznavam provedeni v ruznych barvach, i kdyz cerna je proste cerna
pripadne stribrnej matnej nastrik

ale nablejskany psi koule fakt ne-e

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1807
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvek od Kvak »

podle mě lesk toho chromu z toho dělá opticky něco víc než to je... prostě lákadlo.

BTW nakupit díly vADIPu a postavit totéž by snad zvád kdekdo ze zdejších falt4.broukařů, si myslim...

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2856
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michal »

Myslíte si, že okolo motoru mit chrom je dobrý (nedrží se teplo u motoru)??

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

to uz tady napsal BlueBug
neni to dobry, drizi to teplo

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2856
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michal »

Herbie, já vim. četl jsem to. Možná jsem to špatně napsal. Motor neni v chromu, ale jenom okolo motoru. To by nemělo to teplo vracet, nebo jo??

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19866
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Hele zas tak moc nám to žíly trhat nemusí, není psáno že každej motor v chromu se přehřeje. Ale pořád nevím, které plechy máš na mysli.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2856
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michal »

Plechy okolo motoru (po stranách). Když otevřeš víko tak za saharou a po stranách. Nějaký brouci to maj - ten chrom za motorem (má žebrování)

Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19866
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Kdybys někdy dával dva karburátory, tak ty plechy na stranách v podbězích stejně vyhodíš kvůli přístupnosti. A o ten žebrovanej kus plechu vzadu si zase strhneš klouby třeba při vyndavání motoru;)Zkrátka cukrátko pro oči, záleží na tom, jestli peníze dáš do ozdobnejch plechů, nebo třeba do bezkontaktního zapalování, či jiného tech. vylepšení...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Pořád jsem se pídil v jaké konfiguraci se vyráběly 1500ky motory a tak sem posháněl nějaký informace a teď bych je sem s dovolením dal a doufám, že mě případné chyby opravíte - měl jsem nejasnost v používaných karburátorech a velikosti ventilů.

Takže: Obsah Vrtání/zdvih sací ventil Výfukový ventil Výkon Karburátor
1200 - 1192 - 77/64 ---------31,5 ------ 30,0 --------- 30Ps ------ 28 PCI
1200 - 1192 - 77/64 ---------31,5 ------ 30,0 --------- 34Ps ------ 28 PICT
1300 - 1285 - 77/69 ---------33,0 ------ 30,0 --------- 40Ps ------ 30 PICT
1500 - 1493 - 83/69 ---------31,5 ------ 30,0 --------- 42Ps ------ 28 PICT označení G
1500 - 1493 - 83/69 ---------35,5 ------ 32,0 --------- 44Ps ------ 30 PICT označení H

1600 - 1584 - 85,5/69 -------35,5 ------ 32,0 --------- 47Ps ------ 30PICT

Tak toto by měl být přehled údajů k jednokanálovým motorům - u dvoukanálů je to naprosto jasný a jednoduchý - tam sem nemusel nic zkoumat, ale zajímaly mě zejména 1500ky protože ty máme ve dvou kusech a každej je trochu jinej.
Naposledy upravil(a) Žanek dne 28 úno 2005, celkem upraveno 2 x.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Byl bych moc rád, pokud někdo máte možnost ty údaje u těch 15tek potvrdit nebo vyvrátit, protože sám se setkal s tím , že si některé prameny protiřečí. :? [smilie=poke2.gif]
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Odpovědět