MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vw 181
Příspěvky: 201
Registrován: 09 zář 2019
Bydliště: Český Šterndberk

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Vw 181 »

Jenda Povoda píše:
27 kvě 2020
venca101 píše:
27 kvě 2020
Dávat diesel motor do benzínový vzduchový kastle je naprostá blbost. Né že by to nešlo, ale zkus si spočítat na kolik by vyšlel nákup dieselového motoru a převodovky včetně všeho příslušenství + překopání elektriky + překopání karoserie + jak legálně přejít z benzínu na diesel? No nechtěl bych to na úřadech vyběhávat...
Takže pořádně a slušně oprav svůj motor. Za ušetřené peníze, které by tě stála přestavba na diesel a čas, kterej bys strávil na úřadech, tak jeď radši potom se svou opravenou T3 na dovolenou...
Diesel tam dát jde. Dá se tam levně dát třeba 1,9D z WV koncern. Ale ideální by bylo koupit nějakýho Diesel shnilýho dárce orgánů a z něj to přeházet. Převodovka může zůstat, jen fréma se mění. Ale třeba nádrž je jiná atd...je toho fůra. Ale je to spousta práce a absolutní historické znehodnocení vozu.

Pár T3 jsem měl, znám je :-) Ideálně opravit CTčko, zavařit hlavy...
Souhlasim

Uživatelský avatar
Vw 181
Příspěvky: 201
Registrován: 09 zář 2019
Bydliště: Český Šterndberk

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Vw 181 »

Dle mého názoru je krása v originále [-o<

Uživatelský avatar
mhepp
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 291
Registrován: 25 zář 2007
Bydliště: Předklášteří / Brno

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od mhepp »

Připojuji se k ostatním... Sám jsem předělával vodník bezín na diesel a bylo to práce a práce. To mi vedle stál kompletní dárce orgánů a cílová kastle už vodník byla. Pokud vezmu i cenu dílů, co budeš muset koupit, jsi na ceně za repasovaný CT motor.

Jinak, čistě ekonomicky, pokud jsi koupil za 25 (do*dele, kde? To je cena jak 15 let zpět), připočteš investici 80 do motoru, tak jsi pořád na velmi luxusní ceně za historicky hodnotného busa ve zdá se moc pěkném, originálním stavu.

No a pokud bys měl problém s CTčkem, pořád si můžeš pořídit prasátko a střádat do něj na CU.

O zástavbě vodou chlazeného motoru bych uvažoval jen v případě, že... vlastně neuvažoval.
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1561
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od venca101 »

Můžeš si udělat vejlet do Waršavy pro CTčko:
https://www.olx.pl/oferta/silnik-skrzyn ... b6ab888694

Nebo do polskýho Mikulova pro CUčko:
https://www.olx.pl/oferta/silnik-vw-2-0 ... b6ab888694

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1561
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od venca101 »

A hele, soukromá burza motorů v Německu. To by bylo, kdyby sis nevybral...

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 1-223-1173
57.jpg

Uživatelský avatar
Vilem
Příspěvky: 10
Registrován: 04 srp 2016
Bydliště: Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Vilem »

Zdravím vespolek,
potřeboval bych parametry 1300 dvoukanálu k přepisu v průkazu historického vozila. Původně tam mám 1200, kerá bohužel dosloužila, nicméně zůstala v papírech. Nepodařilo se mi ty specifikace nikde na interneru najít. Byl by někdo tak hodný?
Koukám, že je tam potřeba kromě objemu a výkonu, který se najít daj, ještě vrtání/zvdih, a otáčky.

Holandan
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 731
Registrován: 10 říj 2007

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Holandan »

Vw 181 píše:
27 kvě 2020
Dle mého názoru je krása v originále [-o<
Hlasuji za.....originál !

Holandan.
Vaše jistota je ve zgarbech.

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od evinsen »

Vilem píše:
24 čer 2020
Zdravím vespolek,
potřeboval bych parametry 1300 dvoukanálu k přepisu v průkazu historického vozila. Původně tam mám 1200, kerá bohužel dosloužila, nicméně zůstala v papírech. Nepodařilo se mi ty specifikace nikde na interneru najít. Byl by někdo tak hodný?
Koukám, že je tam potřeba kromě objemu a výkonu, který se najít daj, ještě vrtání/zvdih, a otáčky.
vrtání 77mm jak u 1200,zdvih 69 a výkon 32kw (44 ps)

Uživatelský avatar
Vw 181
Příspěvky: 201
Registrován: 09 zář 2019
Bydliště: Český Šterndberk

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Vw 181 »

venca101 píše:
04 čer 2020
A hele, soukromá burza motorů v Německu. To by bylo, kdyby sis nevybral...

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 1-223-1173
57.jpg
Jo pěkná burzička

Uživatelský avatar
Vilem
Příspěvky: 10
Registrován: 04 srp 2016
Bydliště: Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Vilem »

evinsen píše:
24 čer 2020
Vilem píše:
24 čer 2020
Zdravím vespolek,
potřeboval bych parametry 1300 dvoukanálu k přepisu v průkazu historického vozila. Původně tam mám 1200, kerá bohužel dosloužila, nicméně zůstala v papírech. Nepodařilo se mi ty specifikace nikde na interneru najít. Byl by někdo tak hodný?
Koukám, že je tam potřeba kromě objemu a výkonu, který se najít daj, ještě vrtání/zvdih, a otáčky.
vrtání 77mm jak u 1200,zdvih 69 a výkon 32kw (44 ps)
Díky moc. Ještě teď stojím u otázky, jak zapsat typ, protože původně tam bylo zapsáno "1200/34 PS", což nevím jestli bylo správně, jestli tam nemá být spíš "Typ 1"? Protože teď tam napsat 1300 mi přijde jako nesmysl, kor když jsem si dohledal, že v roce 76 se do sedanů 1300 nedávaly :/

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od evinsen »

ano Typ 1,to jsou všechny brouci.1200 nebo 1300 je označení modelu.kubaturu nelze brát jako typ,i když to má v papírech hodně lidí.na štítku je typ 11,12,13.první číslo je typ,druhé je provedení.

Uživatelský avatar
Vilem
Příspěvky: 10
Registrován: 04 srp 2016
Bydliště: Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Vilem »

evinsen píše:
22 črc 2020
ano Typ 1,to jsou všechny brouci.1200 nebo 1300 je označení modelu.kubaturu nelze brát jako typ,i když to má v papírech hodně lidí.na štítku je typ 11,12,13.první číslo je typ,druhé je provedení.
Aha, dobře a model se teda odvíjí podle motoru, nebo to v papírech zůstane jako model 1200?

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od evinsen »

na štítku máš typ karoserie,tam bude asi 11 a pak je průserová kolonka motor typ a těžko si představit co toho šmudlu za přepážkou napadne tam napsat,pletou si typ s provedením,modelem nebo kodovým označením.ale je to blok motor typ 1.( kod motoru AB pro pedantního ouřadu).
model 1200 na karoserii ti zůstává.s tímhle značením se i originálně osazovaly s 1,6 motorem.ne vždy označení modelu korespondovalo s kubaturou,takže bych to spíš nazval obchodním označením.

BigYoeKing
Příspěvky: 55
Registrován: 18 zář 2007

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od BigYoeKing »

Mate nekdo zkusenosti s kitama kde jsou pisty valce a hlavy v druhosce? Napriklad https://www.werk34.de/de/motorbausatz-s ... 90alt.html
Chtel bych vymenit svoji 1200 za neco silnejsiho jen nevim jestli je lepsi shanet jetej motor a modlit se nebo sehnat blok koupit tuhle sadu a taky se modlit ze to neco vydrzi

Diky

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 214
Registrován: 29 kvě 2019

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od kubi »

BigYoeKing píše:
18 srp 2020
Mate nekdo zkusenosti s kitama kde jsou pisty valce a hlavy v druhosce? Napriklad https://www.werk34.de/de/motorbausatz-s ... 90alt.html
Chtel bych vymenit svoji 1200 za neco silnejsiho jen nevim jestli je lepsi shanet jetej motor a modlit se nebo sehnat blok koupit tuhle sadu a taky se modlit ze to neco vydrzi

Diky
Blok z 1200 nemôžeš len tak použiť na 1300-1600 valce lebo majú odlišný priemer. Budeš potrebovať nový blok aj klukovku atď

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

kubi píše:
18 srp 2020
BigYoeKing píše:
18 srp 2020
Mate nekdo zkusenosti s kitama kde jsou pisty valce a hlavy v druhosce? Napriklad https://www.werk34.de/de/motorbausatz-s ... 90alt.html
Chtel bych vymenit svoji 1200 za neco silnejsiho jen nevim jestli je lepsi shanet jetej motor a modlit se nebo sehnat blok koupit tuhle sadu a taky se modlit ze to neco vydrzi

Diky
Blok z 1200 nemôžeš len tak použiť na 1300-1600 valce lebo majú odlišný priemer. Budeš potrebovať nový blok aj klukovku atď
On to píše: sehnat blok koupit tuhle sadu a
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 214
Registrován: 29 kvě 2019

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od kubi »

Aha, nepozornosť. :lol: tak potom pokiaľ ideš stavať nový motor odporúčam aby ti ten blok ktorý by si chcel eventuálne kúpiť pozrel niekto kto sa v tom orientuje sú tam špecifické miesta ktoré treba pozrieť aby si vedel či tam niesu pukliny alebo nebude treba blok upraviť a aby si vedel prípadne aký oversize ložisk budeš potrebovať.. atď

Asi jednoduchšie ale aj drahšie by bolo kúpiť "nový blok" čo sa týka kvality neviem ako sú na tom tieto aftermarkety

Holandan
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 731
Registrován: 10 říj 2007

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Holandan »

kubi píše:
18 srp 2020
Asi jednoduchšie ale aj drahšie by bolo kúpiť "nový blok" čo sa týka kvality neviem ako sú na tom tieto aftermarkety
Anebo se vydat industrie cestou...

Holandan.
Vaše jistota je ve zgarbech.

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od boldor »

kubi píše:
18 srp 2020
BigYoeKing píše:
18 srp 2020
Mate nekdo zkusenosti s kitama kde jsou pisty valce a hlavy v druhosce? Napriklad https://www.werk34.de/de/motorbausatz-s ... 90alt.html
Chtel bych vymenit svoji 1200 za neco silnejsiho jen nevim jestli je lepsi shanet jetej motor a modlit se nebo sehnat blok koupit tuhle sadu a taky se modlit ze to neco vydrzi

Diky
Blok z 1200 nemôžeš len tak použiť na 1300-1600 valce lebo majú odlišný priemer. Budeš potrebovať nový blok aj klukovku atď
Klikovku určitě jinou , ale blok by asi jako základ použít šel.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

BigYoeKing
Příspěvky: 55
Registrován: 18 zář 2007

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od BigYoeKing »

Do industrie bych klidne i sel ale zatim sem na nic kloudnyho nenarazil

Pokud se da pouzit 1200 blok tak to obnasi jen vymenu klikovky a ojnic nebo se musi jeste neco upravovat? Jako treba frezovat diry na vetsi valce?

Odpovědět