MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor kaput

Příspěvek od maxmax »

lális píše:Konečně servis,co řekne pravdu a nepustí se do nákladné opravy,ktera když se dokončí,tak motor stejně nejede,j ak by měl...

Jinak do auta můžeš dát větší obsah,16ka je asi tak optimální,bud si vyřešíš přepis na dokladech,nebo prerazíš číslo na motoru,ktere je pod nohou alternátoru/generatoru,nebo to nebudeš řešit vubec,jako jsem to udělal já ;-)
Ne číslo, ale kód motoru
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Vilem
Příspěvky: 10
Registrován: 04 srp 2016
Bydliště: Praha

Re: Motor kaput

Příspěvek od Vilem »

Morot byl v broukservisu, takže myslím, že jsem dostal relevantní informace a to že se mi oprava nevyplatí.

Každopádně, kdybych sehnat třeba tu 16, tak je předpokládám potřeba také příslušný karburátor, je to tak? A co jsem se tak dozvěděl tak jsou dva typy motorů, jedno a dvoukanály. Měl bych o tom před koupí něco vědět?

Jinak děkuji za připomínky.

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: Motor kaput

Příspěvek od lális »

Tak jestli,to řekli,tak to bude pravda ;-) domluv se s Evinsenem,to je machr a ten ti poví...
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor kaput

Příspěvek od lišák »

Vilem píše:.... Měl bych o tom před koupí něco vědět?
Tak to každopádně. K tomu doporučuji samostudium, protože na Flatu už bylo řečeno snad vše.
Vilem píše:Říkali, že by bylo potřeba vyměnit dost věcí, takže by vyšlo na desítky tisíc..
Co je to spousta věcí? A kterých? Na desítky tisíc přijde stavba motoru, ale pouhá oprava stávajícího tak aby byl funkčí ? Zkusil bych změnit servis.
Každý celek se skládá z detailů.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Motor kaput

Příspěvek od Šíša »

GO motoru, ktery byl komplet KO az na valce a pisty, neb ty tam dal predchozi majitel nove, neb zemedelska GO a dval za "motor ruku do ohne" :D byla za 30. Industrie byla za 25. Kazdeho volba. Ale na idnustrii je pak nutno nahazet standardni veci.

Uživatelský avatar
Vilem
Příspěvky: 10
Registrován: 04 srp 2016
Bydliště: Praha

Re: Motor kaput

Příspěvek od Vilem »

Co si tak vzpomínám, tak mluvil o klikách, hřídelých a pístech.. Omlouvám se, není to úplně můj obor a tomu mechanikovi se mi zrovna nepodařilo dovolat.

Ovšem nedostal jsem odpoveď na otázku, zda je nutné vyměnit karburátor pokud bych měnil 12 za 16 a v čem je jádro pudla jdno a dvoukanálu se mi nepodařilo dohledat.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Motor kaput

Příspěvek od Herbie »

ve zkratce

- přechod od motoru 1200 k motoru 1600 - dva hodně odlišné motorry, použít lze jen minimum dílů
což vlastně znamená zakoupení kompletně celého motoru ... cena v desitkach tisíc ..... ovšem je potřeba o tom něco vedět a nekoupit mrtvolu

- generálka tvého současného motoru je možná ..... cena v desítkách tisic, podle zhotovitele a použitých dílů

- zakoupení jiného motoru 1200 může být výrazně levnější ... cena v jednotkách tisíc .... ovšem je potřeba o tom něco vedět a nekoupit mrtvolu

- zmíněné "industrie motory" 1200 z hasičkých stříkaček či jiných prumyslových zařizení co nejsou moc opotřebované
bývá nejjednodušší a nejrychlejší volba .... cena je také v desítkách tisíc .... pak jen stačí přestrojit bižuterii (karburátor, rozdělovač, sání, výfuk, dynamo atd) z původního motoru a jezdíš


těžko radit ... možností je mnoho .... a nějaký peníze to sežere tak či tak :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Motor kaput

Příspěvek od Herbie »

Vilem píše: Ovšem nedostal jsem odpoveď na otázku, zda je nutné vyměnit karburátor pokud bych měnil 12 za 16 a v čem je jádro pudla jdno a dvoukanálu se mi nepodařilo dohledat.
motory 1600 jednokanál (starší model) a 1600 dvoukanál (novější model)
zásadní rozdíl je v provedení hlav motoru, sacího potrubí, karburátoru, boudy chlazení a ventilátoru ... plus x dalších detailů :)

oba motory jsou zásadně jiné než motor 1200
... a vůbec !

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Motor kaput

Příspěvek od Šíša »

Nejsem si ted jist, ale sel jsem stejnou cestou: z brouci 12tky na industrii 16 jednokanal. Rozdelovac, palivovou pumpu a karbec 31 jsem pouzil ze streho na novy (ale fakt za to ruku do ohne nedam, jen za ten rozdelovac ano). Altik stejnej, noha pod nej nevim, nepamatuji. Ale oplechovani jine, daval jsem psi boudu.

Uživatelský avatar
Vilem
Příspěvky: 10
Registrován: 04 srp 2016
Bydliště: Praha

Re: Motor kaput

Příspěvek od Vilem »

Aha, takže by to možná bejvalo šlo, jo? Ale asi by to nebylo tak jednoduchý, tak se chci jak je to s nižšími kubaturami, třeba 1300?

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1280
Registrován: 08 zář 2009

Re: Motor kaput

Příspěvek od lope »

1300 je ještě vzácnější než 1600... Výhoda by byla, že na něj můžeš později dát válce 1600. Ale být tebou, tak zvážím, kolik a kde a s jakým obsazením najezdím. V posledních letech je tak hustý provoz a HLAVNĚ řidičů brzdičů je tolik, že 1200 je podle mě naprosto dostatečná, s vyjímkou předjíždění. Zkrátka limitem není výkon, ale okolní provoz. V tom případě bych koupil zánovní průmyslový motor, stačí "polomotor" (jenom blok s válcema), víceméně všechny ostatní věci jsou stejně v autě nepoužitelný a přehodí se ze starýho motoru.

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 595
Registrován: 03 lis 2012

Re: Motor kaput

Příspěvek od rochuss »

Je to jak říká lope,před pár lety jsem koupil klasickou 1200 industrie najeto ca 60 motohodin-cena okolo 500E.Pár věcí jsem přeházel(problém byl hlavně setrvačník a dynamo), dal jsem tam německé těsnění(žádná Brazílie či Mexiko)vše slepil modrým Loctite a motor je v podstatě nový.Olej je pořád krásně čistý a světlý a myslím,že na ten motor nebudu muset do smrti šáhnout, objedu s ním párkrát zeměkouli a těm lidem co se pokoušejí o drahé a pracné GO se akorát směju(i když každého věc).A za pár let už dojdou i tyhle Industrie motory.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Motor kaput

Příspěvek od Šíša »

Az budes resit nejaky lepsi motor, a ne typ1 1200, tak se GO uz smat nebudes  :wink:

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Motor kaput

Příspěvek od Herbie »

Vilem píše:Aha, takže by to možná bejvalo šlo, jo? Ale asi by to nebylo tak jednoduchý, tak se chci jak je to s nižšími kubaturami, třeba 1300?

Motor 1300 je hodně podobný motoru 1600 (jsou to takoví bratři)
to platí jak pro jednokanál i dvoukanál

naproti tomu motor 1200 je takovej uplně jinej soused od vedle :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6126
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Motor kaput

Příspěvek od Samba »

kup za pár korun dvanáctku a drandi dál..
motor Ti prohodí třeba Křemílek tu v mrtropoli (776 277 571)

maf
Příspěvky: 38
Registrován: 05 srp 2016

Re: Motor kaput

Příspěvek od maf »

ahoj,dobrý den všem
pročítám si tady forum.jsem majitelem trikolky s motorem 1200 a zjištuji že predelat to na 1600 je docela problém.jak jsem ted po studiu tady toho tematu zjistil jsou to uplně odlišné motory.Mam jen par otazek snad mi na ně někdo z Vás odpoví:Co je to industrie motor?Proč jsou ty1600 tak drahé?
děkuji předem

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Motor kaput

Příspěvek od eLzyx »

industrie je motor určený na pohon čerpadel, elektrocentrál a podobných blbin, případně jako pomocný motor pro pohon zemědělské či stavební techniky.
Bohužel často mají jiné hlavy, ventily atp. - to kvůli lepší ekonomice provozu a možná vyšší životnosti (není potřeba takový rozsah otáček, případně takový výkon)

Proč jsou 1600 drahé? Nevim, sám budu řešit :lol: Tento týden jde ven a pak budu řešit co s tím. Jestli jen nové kroužky, repas hlav a celkově přetěsnit, nebo do toho nasypat bambilion.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

maf
Příspěvky: 38
Registrován: 05 srp 2016

Re: Motor kaput

Příspěvek od maf »

eLzyx píše:industrie je motor určený na pohon čerpadel, elektrocentrál a podobných blbin, případně jako pomocný motor pro pohon zemědělské či stavební techniky.
Bohužel často mají jiné hlavy, ventily atp. - to kvůli lepší ekonomice provozu a možná vyšší životnosti (není potřeba takový rozsah otáček, případně takový výkon)

Proč jsou 1600 drahé? Nevim, sám budu řešit :lol: Tento týden jde ven a pak budu řešit co s tím. Jestli jen nové kroužky, repas hlav a celkově přetěsnit, nebo do toho nasypat bambilion.
Ahoj
děkuji za informace...

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1280
Registrován: 08 zář 2009

Re: Motor kaput

Příspěvek od lope »

1600 je vrchol sériové výroby, takže už proto nejdražší. A bylo jich méně než 1200 a pravděpodobně mají i menší životnost. Jsou i průmyslové 1600, ale jednokanál a nemají obdobu z auta, takže s karburátorem, rozdělovačem se musí laborovat. Existuje i relativně jednoduchá možnost tuningu 1200, která se používá na západě (tzv. big bore kit). Dát válce 83mm, čímž se dostane obsah cca 1400. Tady je o tom dlouhá diskuze http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=407485

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Motor kaput

Příspěvek od eLzyx »

pro upřesnění- jde o vrchol type1 motorů
VW vzducháče pak přešly na type4, kde měly obsah 1.7, 1.8 a 2.0L. A i ty jsou kua drahé
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Odpovědět