MOTORY - všeobecná rozprava
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Sací potrubí určitě někdy sundaný bylo před pár lety, tak nevím jestli bude tedy kvalitně dotažené..snad to tam teda nesaje to co nemá...každopádně stav pretrvává, netáhne dusí se...rozjezd třeba do kopce mezi 1,2 katastrofa..za půl plynem dobrý...zkusim ještě nový svíčky preventivně
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Každopádně trubička podtlaku má špatný tvar, zřejmě proto, že tam překáží benz.. filtr, který tam nepatří. Měla by jít nahoru, pak trochu dolu a do karburátoru, snad kvůli pronikání nějakýho kondenzátu do podtlaku. Zřejmě by stačilo ji otočit, zaměnit směr sání. Jestli to může být příčina potíží, nevím, spíš ne.
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
A když už jsme u toho filtru, není náhodou obráceně, nebo snad špatně průchodnej?
... do killa !
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Podla tvaru filtra by som povedal ze je spravnym smerom
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Z pumpy jde benzín do karburátoru a dle tvarů filtru bych řekl, že nejprve vejde do sítka, které je na výpusti užší a poté to jde dále. Dle kónusu filtru bych se tedy domníval, že je opačně. Sám ho v motoru nemám, tak nevím. Jen úvaha.
... do killa !
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Za mne:
- vyčistit a zrenovovat karburátor, zejména kontrola uložení spodní klapky, provést základní nastavení
- kontrola osazených trysek v karburátoru jestli odpovídají tvému motoru
- kontrola sacího potrubí nebo preventivní výměna těsnění mezi hlavou a sáním
- kontrola funkčnosti podtlakové regulace na rozdělovači. Membrána má tendenci tvrdnout
- nastavení předstihu a kontrola na stroboskopu, jestli křivka předstihu odpovídá předepsané
- kontrola tlaků válců, kontrola případně očištění/výměna svíček správné teploty
Každá z těchto drobností o chlup zlepší jízdní vlastnosti. Na druhou stranu, jakékoliv vynechání byť jen jednoho z bodů, tě ochudí o pocit nirvány z perfektně seřízeného motoru a do cíle se nikdy nedostaneš.
- vyčistit a zrenovovat karburátor, zejména kontrola uložení spodní klapky, provést základní nastavení
- kontrola osazených trysek v karburátoru jestli odpovídají tvému motoru
- kontrola sacího potrubí nebo preventivní výměna těsnění mezi hlavou a sáním
- kontrola funkčnosti podtlakové regulace na rozdělovači. Membrána má tendenci tvrdnout
- nastavení předstihu a kontrola na stroboskopu, jestli křivka předstihu odpovídá předepsané
- kontrola tlaků válců, kontrola případně očištění/výměna svíček správné teploty
Každá z těchto drobností o chlup zlepší jízdní vlastnosti. Na druhou stranu, jakékoliv vynechání byť jen jednoho z bodů, tě ochudí o pocit nirvány z perfektně seřízeného motoru a do cíle se nikdy nedostaneš.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
kluci mockrát děkuji za vaše cenné rady !!!! fakt super, pěkně jste mi to napsali... takže si to hned vytisknu a mohu začít pěkně od začátku
doufám a věřím tomu že to bude kravina jak už to většinou bývá. no a samozřejmě budu podávat postupné informace.. ještě jednou díky !!!
doufám a věřím tomu že to bude kravina jak už to většinou bývá. no a samozřejmě budu podávat postupné informace.. ještě jednou díky !!!
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
tak hlásím vítězství přenechal jsem práci samozřejmě zkušenějším a po třech dnech jsem dostal do ruky úplně jinou káru!!!
v rychlosti : výměna svíček (byli tam brisky) dal jsem jak jsem se tady dočetl ty bošáky a ještě mi mechanik doporučoval champion L87YC tak připravím do budoucna.
jinak předstih byl po kontrole jiným mechanikem stejně na hovno, takže předstih , a komplet seštelovat karbec...
no jede to jako drak !!! mám z toho fakt radost, teď už se věnuju dalším věcem ale musím zde najít vhodné vlákno.
díky za vaše rady
v rychlosti : výměna svíček (byli tam brisky) dal jsem jak jsem se tady dočetl ty bošáky a ještě mi mechanik doporučoval champion L87YC tak připravím do budoucna.
jinak předstih byl po kontrole jiným mechanikem stejně na hovno, takže předstih , a komplet seštelovat karbec...
no jede to jako drak !!! mám z toho fakt radost, teď už se věnuju dalším věcem ale musím zde najít vhodné vlákno.
díky za vaše rady
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Obcas zasnu co vse vw motory vydrzi.
Zde podpalene ventily docela nehezkym zpusobem a tepre pote nekoho napadlo motor z auta vyndat a rozebrat.
Zde podpalene ventily docela nehezkym zpusobem a tepre pote nekoho napadlo motor z auta vyndat a rozebrat.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
A ten někdo byl Sam, ne? Asi se to moc neprojevovalo, kromě volnoběhu, Byla to taková primitivní recirkulace spalin jako v moderních motorech.
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Mě ty ventily přijdou jako mechanicky poškozené než podpálené.
Co přijde dál???
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
vypadá že něco přežvejkaly
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
I to je mozne. Davam dohromady hlavy a tak jsem sesypal na hromadu vsechny ventily. Tyto pochazi z Cech. Zaujalo mne to poskozeni, ktere se vylouplo az pod silnou vrstvou karbonu.
A kdyz jsne u toho bizaru, tak tyto zdvihatka mne take bavi. Pro porovnani jedno zdrave. Ostatni sezrane 8mm.
A kdyz jsne u toho bizaru, tak tyto zdvihatka mne take bavi. Pro porovnani jedno zdrave. Ostatni sezrane 8mm.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
....soused mi včera doručil dva motory. Zajímavé že jeden nemá žádné číslo, nějaký divný kryt olejové pumpy a nějaký kryt na pravém spodky....asi někdo ví více.... děkuji za osvětu...
Vwase nocni sichta...
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
číslo je zvrchu a divná záslepka nahrazuje nálevku oleje u typu 3
u čerpadla příliš koukají štefty, asi tam patřila jiná pumpa
u čerpadla příliš koukají štefty, asi tam patřila jiná pumpa
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Ahoj.
Včera mě potkala nemilá příhoda. Nastartuji motor typ4 2l a po cca 4 minutách zahřívání na volnoběh najednou ošklivý kovový zvuk. Tak chcípnu, zkoumám, co by mohlo být uvolněno a nic nevidím. Tak sundám víka a vidím že visí sací ventil na 4. válci. Super, neboť kvůli vypadlému sedlu, které rozmlátilo hlavu a píst jsem loni repasoval motor. Od vahadel to vypadalo stejně. Tak hlava dolu a vidím, že sedlo je OK a ventil si visí jen tak a zmáčknutý. Tak jsem sundal pružinu a ventil vyklepal ven. šel fakt ztuha. Na ventilu jsou vidět přidřené mapy mosazi. Motor byl komplet po GO. Vačka nová Webcam z P914 mechanická. Hlavy byly nové osazené od AA Piston 42x36 s nerezovými ventily. Najeto asi 2000 km. Na silvestra projeto cca 150KM bez problémů a teď tohle chvíli po nastartování.
Má někdo nápad co to může způsobit?
Má cenu to opravovat, nebo raději nové vodítko či ventil? [
attachment=0]004.jpg[/attachment]
Včera mě potkala nemilá příhoda. Nastartuji motor typ4 2l a po cca 4 minutách zahřívání na volnoběh najednou ošklivý kovový zvuk. Tak chcípnu, zkoumám, co by mohlo být uvolněno a nic nevidím. Tak sundám víka a vidím že visí sací ventil na 4. válci. Super, neboť kvůli vypadlému sedlu, které rozmlátilo hlavu a píst jsem loni repasoval motor. Od vahadel to vypadalo stejně. Tak hlava dolu a vidím, že sedlo je OK a ventil si visí jen tak a zmáčknutý. Tak jsem sundal pružinu a ventil vyklepal ven. šel fakt ztuha. Na ventilu jsou vidět přidřené mapy mosazi. Motor byl komplet po GO. Vačka nová Webcam z P914 mechanická. Hlavy byly nové osazené od AA Piston 42x36 s nerezovými ventily. Najeto asi 2000 km. Na silvestra projeto cca 150KM bez problémů a teď tohle chvíli po nastartování.
Má někdo nápad co to může způsobit?
Má cenu to opravovat, nebo raději nové vodítko či ventil? [
attachment=0]004.jpg[/attachment]
- VWenca
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 488
- Registrován: 19 bře 2005
- Bydliště: Lounsko
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Určitě nové vodítko i ventil, zkontrolovat i další ventily a vůle ve vodítkách. Připadá mi to jako buď malá vůle vodítka vůči ventilu, nebo by to mohl být špatný materiál vodítka.
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Malá vůle a/nebo blbej olej.
Sice to tím není, ale zahřívat vzducháč tak dlouho na volnoběh je nesmysl. Vzducháč na volnoběh nedosáhne provozní teplotu nikdy. Zřejmě další oběť nešvaru, co se rozmohl tak poslední 2 roky, kdy lidi nechávají běžet motory bezdůvodně dlouho na volnoběh, když na někoho čekají, telefonují, dávají si venku cígo a pod. Vodník se ohřeje aspoň na těch 90 stupňů, ale to se ještě pořád zanáší karbonem. Inu, kdo chce kam...
Sice to tím není, ale zahřívat vzducháč tak dlouho na volnoběh je nesmysl. Vzducháč na volnoběh nedosáhne provozní teplotu nikdy. Zřejmě další oběť nešvaru, co se rozmohl tak poslední 2 roky, kdy lidi nechávají běžet motory bezdůvodně dlouho na volnoběh, když na někoho čekají, telefonují, dávají si venku cígo a pod. Vodník se ohřeje aspoň na těch 90 stupňů, ale to se ještě pořád zanáší karbonem. Inu, kdo chce kam...