MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
tomhla
Příspěvky: 19
Registrován: 29 dub 2014

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od tomhla »

Sací potrubí určitě někdy sundaný bylo před pár lety, tak nevím jestli bude tedy kvalitně dotažené..snad to tam teda nesaje to co nemá...každopádně stav pretrvává, netáhne dusí se...rozjezd třeba do kopce mezi 1,2 katastrofa..za půl plynem dobrý...zkusim ještě nový svíčky preventivně

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lope »

Každopádně trubička podtlaku má špatný tvar, zřejmě proto, že tam překáží benz.. filtr, který tam nepatří. Měla by jít nahoru, pak trochu dolu a do karburátoru, snad kvůli pronikání nějakýho kondenzátu do podtlaku. Zřejmě by stačilo ji otočit, zaměnit směr sání. Jestli to může být příčina potíží, nevím, spíš ne.

Uživatelský avatar
elvis
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1226
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov u Prahy

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od elvis »

A když už jsme u toho filtru, není náhodou obráceně, nebo snad špatně průchodnej?
... do killa !

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 214
Registrován: 29 kvě 2019

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od kubi »

Podla tvaru filtra by som povedal ze je spravnym smerom

Uživatelský avatar
elvis
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1226
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov u Prahy

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od elvis »

Z pumpy jde benzín do karburátoru a dle tvarů filtru bych řekl, že nejprve vejde do sítka, které je na výpusti užší a poté to jde dále. Dle kónusu filtru bych se tedy domníval, že je opačně. Sám ho v motoru nemám, tak nevím. Jen úvaha.
... do killa !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

Za mne:
- vyčistit a zrenovovat karburátor, zejména kontrola uložení spodní klapky, provést základní nastavení
- kontrola osazených trysek v karburátoru jestli odpovídají tvému motoru
- kontrola sacího potrubí nebo preventivní výměna těsnění mezi hlavou a sáním
- kontrola funkčnosti podtlakové regulace na rozdělovači. Membrána má tendenci tvrdnout
- nastavení předstihu a kontrola na stroboskopu, jestli křivka předstihu odpovídá předepsané
- kontrola tlaků válců, kontrola případně očištění/výměna svíček správné teploty

Každá z těchto drobností o chlup zlepší jízdní vlastnosti. Na druhou stranu, jakékoliv vynechání byť jen jednoho z bodů, tě ochudí o pocit nirvány z perfektně seřízeného motoru a do cíle se nikdy nedostaneš.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

tomhla
Příspěvky: 19
Registrován: 29 dub 2014

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od tomhla »

kluci mockrát děkuji za vaše cenné rady !!!! fakt super, pěkně jste mi to napsali... takže si to hned vytisknu a mohu začít pěkně od začátku #-o #-o
doufám a věřím tomu že to bude kravina jak už to většinou bývá. no a samozřejmě budu podávat postupné informace.. ještě jednou díky !!!

tomhla
Příspěvky: 19
Registrován: 29 dub 2014

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od tomhla »

tak hlásím vítězství :D :D přenechal jsem práci samozřejmě zkušenějším a po třech dnech jsem dostal do ruky úplně jinou káru!!!
v rychlosti : výměna svíček (byli tam brisky) dal jsem jak jsem se tady dočetl ty bošáky a ještě mi mechanik doporučoval champion L87YC tak připravím do budoucna.
jinak předstih byl po kontrole jiným mechanikem stejně na hovno, takže předstih , a komplet seštelovat karbec...
no jede to jako drak !!! mám z toho fakt radost, teď už se věnuju dalším věcem ale musím zde najít vhodné vlákno.

díky za vaše rady =D> =D>

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Herbie »

tak se podarilo, super
díky za zpětnou vazbu
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

Obcas zasnu co vse vw motory vydrzi.
Zde podpalene ventily docela nehezkym zpusobem a tepre pote nekoho napadlo motor z auta vyndat a rozebrat.
Přílohy
6F8B943F-1DE9-43A9-804E-9E5BA60EEE63.jpeg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lope »

A ten někdo byl Sam, ne? Asi se to moc neprojevovalo, kromě volnoběhu, Byla to taková primitivní recirkulace spalin jako v moderních motorech.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od OB »

Mě ty ventily přijdou jako mechanicky poškozené než podpálené.
Co přijde dál???

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od evinsen »

vypadá že něco přežvejkaly

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

I to je mozne. Davam dohromady hlavy a tak jsem sesypal na hromadu vsechny ventily. Tyto pochazi z Cech. Zaujalo mne to poskozeni, ktere se vylouplo az pod silnou vrstvou karbonu.
A kdyz jsne u toho bizaru, tak tyto zdvihatka mne take bavi. Pro porovnani jedno zdrave. Ostatni sezrane 8mm. :D
Přílohy
54C2B282-03BC-4CD6-A940-6B96DEFE2E48.jpeg
0E9A3ABF-3BDE-4930-9502-B5A6EBE768C8.jpeg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od udeeska »

....soused mi včera doručil dva motory. Zajímavé že jeden nemá žádné číslo, nějaký divný kryt olejové pumpy a nějaký kryt na pravém spodky....asi někdo ví více.... děkuji za osvětu...
Přílohy
IMG_20220715_181840.jpg
IMG_20220715_175041.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od prak »

číslo je zvrchu a divná záslepka nahrazuje nálevku oleje u typu 3
u čerpadla příliš koukají štefty, asi tam patřila jiná pumpa
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pětišroub »

Možná automatová
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Ales_BUS
Příspěvky: 93
Registrován: 28 dub 2009

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Ales_BUS »

Ahoj.
Včera mě potkala nemilá příhoda. Nastartuji motor typ4 2l a po cca 4 minutách zahřívání na volnoběh najednou ošklivý kovový zvuk. Tak chcípnu, zkoumám, co by mohlo být uvolněno a nic nevidím. Tak sundám víka a vidím že visí sací ventil na 4. válci. Super, neboť kvůli vypadlému sedlu, které rozmlátilo hlavu a píst jsem loni repasoval motor. Od vahadel to vypadalo stejně. Tak hlava dolu a vidím, že sedlo je OK a ventil si visí jen tak a zmáčknutý. Tak jsem sundal pružinu a ventil vyklepal ven. šel fakt ztuha. Na ventilu jsou vidět přidřené mapy mosazi. Motor byl komplet po GO. Vačka nová Webcam z P914 mechanická. Hlavy byly nové osazené od AA Piston 42x36 s nerezovými ventily. Najeto asi 2000 km. Na silvestra projeto cca 150KM bez problémů a teď tohle chvíli po nastartování.
Má někdo nápad co to může způsobit?
Má cenu to opravovat, nebo raději nové vodítko či ventil?
001.jpg
002.jpg
003.jpg
[
attachment=0]004.jpg[/attachment]
Přílohy
004.jpg

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 488
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od VWenca »

Určitě nové vodítko i ventil, zkontrolovat i další ventily a vůle ve vodítkách. Připadá mi to jako buď malá vůle vodítka vůči ventilu, nebo by to mohl být špatný materiál vodítka.

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lope »

Malá vůle a/nebo blbej olej.
Sice to tím není, ale zahřívat vzducháč tak dlouho na volnoběh je nesmysl. Vzducháč na volnoběh nedosáhne provozní teplotu nikdy. Zřejmě další oběť nešvaru, co se rozmohl tak poslední 2 roky, kdy lidi nechávají běžet motory bezdůvodně dlouho na volnoběh, když na někoho čekají, telefonují, dávají si venku cígo a pod. Vodník se ohřeje aspoň na těch 90 stupňů, ale to se ještě pořád zanáší karbonem. Inu, kdo chce kam...

Odpovědět