MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavel cz
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 326
Registrován: 20 črc 2017
Bydliště: Holomóc

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od pavel cz »

Já používám jen drátěné segrovky / normálně je kupuji/ nabrousím konec pístního čepu tak aby, kdyby chtěl
vycestovat tak segrovku NEVYTLAČUJE ale zatlačuje do drážky

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lope »

Jenže u teflonu můžeš dát do motoru šrot s ožvejkanýma drážkama, je to desetkrát dražší, nemusíš myslet a můžeš mít obě ruce levý. Jenom samý výhody :lol:

P.S. tím se nechci dotknout nikoho z fóra, jenom obecně moderních vymožeností, který vznikly pro moderní motory a hlavně moderní přístup k práci.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19857
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pětišroub »

Tak mě to třeba dalo pocit jistoty sucha a bezpečí u motoru, který točí 7000/min, což pro mě bylo pole neorané...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6102
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Samba »

nemám rád novoty.. padni komu padni..

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Milan NM »

Mam otazku na skusenejsich.Chystam sa na GO motora,ktoru nebudem robit ja,len dodam veci.
Mam kupit celu sadu od Mahle,piesty valce atd.,alebo kupit komplet piesty Kolbenschmidt a dat urobit na original valce vybrus?AA sadu som vylucil.Vdaka za rady

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lišák »

Milan NM píše:Mam otazku na skusenejsich.Chystam sa na GO motora,ktoru nebudem robit ja,len dodam veci.
Mam kupit celu sadu od Mahle,piesty valce atd.,alebo kupit komplet piesty Kolbenschmidt a dat urobit na original valce vybrus?AA sadu som vylucil.Vdaka za rady
Pokud chceš vidět jak vypadá sada Mahle tak k vidění zde.
viewtopic.php?p=302100#p302100
Já bych asi šel v současné době spíš do výbrusu protože původní válce mají přeci jen víc žebrování.
Každý celek se skládá z detailů.

ok1vkt
Příspěvky: 139
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od ok1vkt »

Prosim kde kupujes pisty podle vybrusu? Ja našel zatim všude jen standartní rozměr :-(
Rozmýšlel jsem stejně jako ty, zda nové a nebo vybrus-i kvůli úspoře a zachovani originality
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Milan NM »

Nieje to podla vybrusu,vybrus sa urobi podla piestu.Kubatura sa zvysi na 1618 ccm ale ked budes hladat najdes aj 86 mm na 1604ccm

https://www.ebay.de/itm/Kolbenschmidt-K ... 2669504195

ok1vkt
Příspěvky: 139
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od ok1vkt »

Ja teoreticky hledam na 1,2 z roku 1964. Zvětšení objemu se nebranim, pokud to nebude nějak náročné
Brouk 1963, 1.2

honzik.brouk
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 361
Registrován: 17 srp 2017
Bydliště: Tam kde to mám rád....

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od honzik.brouk »

Mám dotaz na zdejší zkušený motoráře,vím že se to tady někdy už řešilo,ale zkouknul jsem už dost videí a pročetl dost diskusí,ale nejsem z toho dost moudrej.Zajímá mě nastavení pístních kroužků na pístu,jak to má správně být.Díky.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

Asi sleduješ špatné videa a čteš plané diskuse. Vše je popsáno v manuálu
Přílohy
snapshots90.jpg
snapshots90.jpg (220.72 KiB) Zobrazeno 5455 x
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od evinsen »

a zámky po 120 stupních,stírací nahoru.

Uživatelský avatar
Zbyňa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 269
Registrován: 28 říj 2017
Bydliště: Brno

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Zbyňa »

A ještě jiné, snad i názornější zobrazení..
Manuál je základ a když je ještě navíc zdarma...https://www.volkswagen-classic-parts.de ... airmanuals
Přílohy
120_angle.png
120_angle.png (314.39 KiB) Zobrazeno 5444 x
VW 1200 84´Ostermann speedster
VW Buggy 68´
VW 1500 67´ Dědek
VW 1200 65´ Dědek- zraje na dvorku
VW 1200 56´ Oválek - finishing

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

evinsen píše:a zámky po 120 stupních,stírací nahoru.
Platí to i pro Johna ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od evinsen »

Sam píše:
evinsen píše:a zámky po 120 stupních,stírací nahoru.
Platí to i pro Johna ?
nějak mi to same nespíná?

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2484
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

evinsen píše:
Sam píše:
evinsen píše:a zámky po 120 stupních,stírací nahoru.
Platí to i pro Johna ?
nějak mi to same nespíná?
Stírací nahoru... malá nápověda

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od evinsen »

já znám manuály,taky kroužky Grant s třídílným stíracím kroužkem který honzik.brouk pravděpodobně má a co mu asi zamotaly hlavu.KS nebo Mahle(myslím to německý) mají podrobný návod v každé krabičce. Jenom Granty mají návod jak složit stírací a nic víc.
Takže zámek těchto kroužků dávám nahoru,protože břity samy jsou 120 stupňů od sebe. Tak se mi zámek břitu sousedící s polostíracím kroužkem dostane do pozice uvedené v manuálu. Takže pardon,příště nebudu tak stručný.Sam by se Grantů nedotkl a Boštěhradskej by si taky určitě vybral jinou značku. ale co mi neseplo je zmínka o Johnovi. Jestli tak přezdil tazatele nebo to je John ze Sydney? To by mě mátlo ještě víc.

honzik.brouk
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 361
Registrován: 17 srp 2017
Bydliště: Tam kde to mám rád....

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od honzik.brouk »

Díky všem,manuál mám světle zelený orig od Haynese a sadu pístů a válců brazilský mahle,narozdíl od lišáka který tady v topicu o brunovi nebyl spokojený s kvalitou,tak jsou skoro srovnatelný s AA čínou a nejsou vůbec špatný.Délky válců v toleranci +- 0.03 mm jsem si doladil.A jak píše evinsen,tak skutečně u kroužků žádnej návod nebyl a ty třídílný stírací bylo pro mě trochu Harakiri.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

Byl to chlupatej fór jestli zámek stíracího kroužku dávají vzhůru i u protinožců. Nic víc duchaplého jsem v pátek večer nevymyslel. :roll:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2484
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

No ale mohli to dàt, né, že ne...

Odpovědět