MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 582
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od gandy »

Rychnak píše:Potřeboval bych poradit, asi budu dávat do busa víceméně novej motor 126A. - 1600sp Otázka je jakou na něj osadit karburaci, teď je tam něco ve stylu 28VFI, což je do auta k ničemu.
Bude si ten motor rozumět s 34pict a podtlakovým rozdělovačem ( nebo je nutný sehnat jinej karbec?
Sedí 34pict na jednokanálovou přírubu?

Auto stejně jezdí na LPG, takže karbec slouží víceméně jako škrtící klapka...
Dík
Čau, mám teď podobnou věc va autě- 126 industrii, altík, jednokanál úzké sání. Už jsem to tu řešil před časem (to jsem měl jiný jednokanál v autě). Motor jsem tam dával pár měsíců zpět, jelikož je topic bez fotek bezcený:
WP_20160424_005.jpg
(nekoukej na cívku s Redbulem :) machrovinky už jsou fuč)
Do teď jsem jezdil s 30 PICT 2 jak píše Sambič, pořád mi to ale nepřišlo ono. Nevím jestli to bylo tím, že ten můj je vyběhaný... Vyměnil jsem tady 34 PICT 3 za 31 PICT 3. Převčírem jsem jej nasadil a jede to moc pěkně, pro mě znatelný rozdíl oproti 30 PICT 2 a to jsem ještě neměl správné trysky. Včera jsem jej správně (doufám) otryskoval a uvidíme. Musím ještě doladit volnoběh, nevím proč, ale volnoběžný ventil mi motor drží na nějakých 1200 otáčkách. Ještě jsem to ale neprojel, nandal jsem to tam včera večer v průběžném podléváním Radegastem :D

Mám v podstatě úplně stejnou situaci. Příští týden jde auto na instalaci LPG. Dnes budu vyrábět držáky na směžovač a nádržku s vodou atp.. Mám v plánu vše nafotit a podělit se s ostatními jak to bude hotové.

34 PICT 3 tam nedáš, pokud neplánuješ řezat sání. Existuje adapter, ale ten je na obrácenou situaci- nasadit 34 PICT na jednokanál sání, koupil jsem to u Jaška za pár stovek a zjistil, že je to k h..... Další věc je to vyrobit... já jsem se k tomu zatím nedostal. Už jsem se tu před časem ptal, jaký karbec by lidi doporučili, a myslim že Herbie psal že 31 PICT 3.
Pokud máš standard 1,6 jednokanál sání a altík, musíš ještě nasadit mezi karbec a sání přítubu. Mají to místní broukšopy.

Na fotce je motor s chromovým filtrem, kvůli plynu tam ale jde origo, mezi karbecem a filtrem je ještě nástavec na plnění plynem. Do čtvrtka to musím mít hotovo, pak vyfotím a poreferuju. Mám trochu jinou technologii než ty, já budu směšovač ohřívat vodou, spirálu kolem výfuku a malé čerpadlo mejdinčajna. O LPG poreferuju až to bude aktuální. Jestli chceš detailnější foto, můžu dnes nafotit.
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 582
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od gandy »

Ještě teda potřebuješ adapter na příčku motoru, jelikož industrie nemá díry. Pořídil jsem ve Zlíně:


http://shop-vwbrouk.cz/adapter-pro-mont ... t2-p-20371

.. a adapter na karbec pro sestavu s altíkem:

http://shop-vwbrouk.cz/adapter-karburatoru-p-21659

Jedna odpověď pro mě- co je to doghouse? :) Vím jsem blbej, ale nevím jaký je rozdíl mezi normal saharou a tímhle, případně jestli to má nějaké lepší vlastnosti? Já mám na té industrii teď saharu z AS dvoukanálu, znalci možná poznají z foto, já tak daleko nejsem :D

PS, možná bysme mohli udělat topic- jak narvat industrii 126 do busa?
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 553
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Rychnak »

gandy píše:Ještě teda potřebuješ adapter na příčku motoru, jelikož industrie nemá díry. Pořídil jsem ve Zlíně:


http://shop-vwbrouk.cz/adapter-pro-mont ... t2-p-20371

.. a adapter na karbec pro sestavu s altíkem:

http://shop-vwbrouk.cz/adapter-karburatoru-p-21659

Jedna odpověď pro mě- co je to doghouse? :) Vím jsem blbej, ale nevím jaký je rozdíl mezi normal saharou a tímhle, případně jestli to má nějaké lepší vlastnosti? Já mám na té industrii teď saharu z AS dvoukanálu, znalci možná poznají z foto, já tak daleko nejsem :D

PS, možná bysme mohli udělat topic- jak narvat industrii 126 do busa?
To je jednoduchý, originál na dvoukanálovém motoru je "Doghouse sahara - psí bouda" která má ještě zespodu sání čerstvého vzduchu který proudí na chladič. Chladič je větší hliníkový a je oproti "klasice" tak trochu víc bokem.
Viz foto
000000022537_01_t7.jpg
630719.jpg
630719.jpg (51.79 KiB) Zobrazeno 2759 x
Klasika je užší chladič, černý plechový a sahara je jednolitá bez psí boudy. Na industrie to tak je montované.
e13motorfhb.jpg
Otázka jak to máš ted ty? Ale mám za to, že systémy nejdo kombinovat, např. úzky chladič a doghouse.

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 582
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od gandy »

Rychnak píše: Otázka jak to máš ted ty? Ale mám za to, že systémy nejdo kombinovat, např. úzky chladič a doghouse.
Tak to tam tedy mám doghouse. Z industrie jsem sundal ten klasický chladič a dal odskočený. Je tam trochu problém s tím, že štefty jsou jinak široké- odskočený chladič má širší, tuším 8čky, klasika 6 (to teď z hlavy, neměřil jsem).
Vyřešil jsem to tak, že dírky na bloku jsem o ty 2 mm převrtal aby se vlezl odskočenej s většíma šteftama. Bohužel šteft čouhající z bloku vytočit nešel, vyrobil jsem si takovou redukci z delší matice. Popsat už to moc nedokážu bylo to někdy v únoru či březnu a od té doby mnou proteklo něco alkoholu.

Každopádně dík za vysvětlení =D>
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

kratatom
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 264
Registrován: 20 lis 2005

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od kratatom »

Ahoj vsem,

prosim o radu mozna v jedne notoricky zname veci, nicmene ani po precteni odpovidajicich vlaken (Lisak - palivove pumpy, Herbie - preplnovani karburatoru, Karburatory vseobecne pouziti) a kontrole primo na motoru, jsem problem jeste neodhalil. Mam v busu T2a standardni motorizaci 1600 AD, karburator 34-PICT3 a rozebiratelnou palivovou pumpu. Benzinove hadicky jsou temer nove, motor bezi a tahne, spotreba normalni 12,5 l/100, jizdni vlastnosti standardni.

Nicmene od jara resim unik benzinu, ktery se projevil nejdrive na karburatoru v jeho spodni casti tesne nad sanim, tedy oboustranne na mosaznem tesneni osy klapky (napravo je prichyceno tahlo plynu, nalevo tycka). Za prvovozu je vse ok, po odstaveni do garaze se na osce oboustranne objevi kapky benzinu, ktere stekaji na motor. Nekdy vic, nekdy min. Jednou doslo do druheho dne i k "pochcani" pod auto, kdy vyteklo odhaduji cca 0,5-1 deci benzinu. A pak cca 14 dni po navratu z jarniho Podmitrova jsem nenastartoval a posleze objevil benzin v oleji, kdy na merce vyskocil o cca 2 cm !!!

Behem zkoumani jsem:

1) Otevrel karburator, kdy plovak chodi volne. Ventil nad plovakem se sice mirne lepil, ale procistil jsem ho pomoci WD40 a zda se ok. Standardni podlozka pod ventilem tam je. Vse jsem zavrel a uvedl do puvodniho stavu.

2) Pro kontrolu vysrouboval svicku na 2. valci, kdy ta byla sucha. Ostatni svicky jsem nekontroloval. Usuzuji tedy, ze do valcu to snad samospadem netece.

3) Az pak vypustil olejobenzin a dal novy olej. Pak motor nabehl bez problemu a probehla projizdka cca 50 km. Po dalsim tydnu stani a projizdce kousek kolem baraku neni po benzinu v oleji ani pamatky.

4) Otevrel palivovou pumpu, kdy vse je krasne ciste, membrana bez viditelneho poskozeni (kontrola i lupou se zvetsenim 10x). Demontoval jsem cele cerpadlo z busu ven a vse mi prijde v poradku. Pakovani na tycku z karteru funguje, pruzinka je namazana vazelinou. Je tedy fakt, ze pod nohou cerpadla v tom plastovem mezikusu byla v komurkach smes oleje a benzinu, ale neprislo mi to nijak zasadni. Nebo ano ???

5) Koupil jsem i sadu na repasi palivove pumpy, ale je to uplne silene provedene. A hlavne puvodni membrana mi prijde daleko lepsi nez na te nahrade, kde jsou dve tenka platynka gumy. Zkratka tomu neverim a potvrzuji vyhozene penize. Membranu jsem tedy nechal puvodni a palivovou pumpu slozil zpet. Motor opet nabehl bez problemu, ale po prohrati a odstaveni se opet objevily kapicky benzinu na osce plynu na karburatoru.

Za studena chyta motor na prvni skytnuti, za tepla pod plnym plynem az po cca 3-4 vterinach a pak to jednou foukne sedobily kour. Jinak ok.

Jeste jsem nesundal cely karburator abych zjsitil, zda to netece nejak zasadne primo do sani a nepreplnuje se mi karburator.

Nez to zacnu rozebirat znovu, prosim o pripadnou radu za kterou predem pekne dekuji.

Zdravi Tom K.

PS: Na videnou na PUS, tesim se uz cele leto :-).

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4911
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lišák »

kratatom píše: 1) Otevrel karburator, kdy plovak chodi volne. Ventil nad plovakem se sice mirne lepil, ale procistil jsem ho pomoci WD40 a zda se ok. Standardni podlozka pod ventilem tam je. Vse jsem zavrel a uvedl do puvodniho stavu.
Mám z tepla vypadlej mozek a tak jsem dočetl pouze sem. Pokud vázne jehlový ventil tak WD určitě nepomůže protože ho benzin hned smyje.
Každý celek se skládá z detailů.

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1451
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lális »

Karbec ti teče přes škrtící klapku,je to prostě vybehany,to musíš nechat vystružit u nějaký mistra.Ja měl ten samej problém,a když ho 100x vypereš v ultrazvuku,tak to nepomůže.

Benzín v oleji??to je klasika,kup si after market pumpu mechanex,me šlape pořád už 15000km a vozim jednu náhradní fungl novou a tu rozebírací někomu dej,at ti to udělá pořádně nebo to prodej.

Start za tepla s plným plynem je zcela běžná věc,co tam máš za vzduch filtr??
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

kratatom
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 264
Registrován: 20 lis 2005

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od kratatom »

lišák píše:
kratatom píše: 1) Otevrel karburator, kdy plovak chodi volne. Ventil nad plovakem se sice mirne lepil, ale procistil jsem ho pomoci WD40 a zda se ok. Standardni podlozka pod ventilem tam je. Vse jsem zavrel a uvedl do puvodniho stavu.
Mám z tepla vypadlej mozek a tak jsem dočetl pouze sem. Pokud vázne jehlový ventil tak WD určitě nepomůže protože ho benzin hned smyje.
Spis jsem tim myslel, ze jsem ho procistil od tech ekologických primesi, ktere se v benzinu dnes nachazeji. Trochu se lepil na hornim dorazu a po prostriknuti uz chodil zcela volne. Neprislo mi to vsak nijak zasadni.

kratatom
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 264
Registrován: 20 lis 2005

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od kratatom »

lális píše:Start za tepla s plným plynem je zcela běžná věc,co tam máš za vzduch filtr??
Standardni filtr s olejem tak, jak to sjelo z vyroby.

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 188
Registrován: 31 bře 2011

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

kratatom píše:
lális píše:Start za tepla s plným plynem je zcela běžná věc,co tam máš za vzduch filtr??
Standardni filtr s olejem tak, jak to sjelo z vyroby.
Pokud Ti to zachrání život - karburátor s pumpou zabal do hader , dej do krabice s tím co jsi koupil na opravu a pošli - adresa přez SZ ,expresně opravím oboje včetně klapky a pošlu zpět. Do krabice přilož peníz na zpětné odeslání . Odměnou mi bude od Tebe na Podmitrově pivo zdarma a od Vendelína palačinky.

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2140
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od hydraulik »

Mirek Wenclovice píše:
kratatom píše:
lális píše:Start za tepla s plným plynem je zcela běžná věc,co tam máš za vzduch filtr??
Standardni filtr s olejem tak, jak to sjelo z vyroby.
Pokud Ti to zachrání život - karburátor s pumpou zabal do hader , dej do krabice s tím co jsi koupil na opravu a pošli - adresa přez SZ ,expresně opravím oboje včetně klapky a pošlu zpět. Do krabice přilož peníz na zpětné odeslání . Odměnou mi bude od Tebe na Podmitrově pivo zdarma a od Vendelína palačinky.

Zlatý člověk..... =D> =D> =D>

Jen škoda že jich je už tak málo.
Postoupil jsem do vyššího levelu....

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1239
Registrován: 01 pro 2010

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od evinsen »

rozhodně ti netěsní plovákový ventil,pokud tam lepila ta mnědá kejda co zůstává po odpaření dnešního benzinu,tak s tím si ani neporadí čistič karburátoru,natož wédéčko. na druhou stranu pumpa by to neměla z nádrže pouštět,ta se má po klesnutí tlaku uzavřít.i u nového karbce pokud bude protékat přepadem benzín,ukáže se i na táhlu. víc či míň záleží na vymletí,ale dotěsněná je podtlakem v sání při jízdě.pokud ti nateklo do oleje 2cm benzinu,tak bych pumpě taky nevěřil. teda membráně,sice ty nový nejsou žádná hitparáda,ale...
našel jsem jednu látku co vyčistí od kejdy karbec i dosedací plochy ventilů v pumpě. je to benzin verva 100 od benziny.je takovej modrej a je dobré ho i natankovat při delší odstávce třeba na zimu. v současnosti testuju aditivum do benzinu,zatím úspěšně od firmy na obrázku,to je sice do nafty,ale tam to vyřešilo problémy s palivem spolehlivě. tak jenom nápis diesel za benzin. plechovka je stejná,ale nemám ho teď po ruce.
P7260398.JPG

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 188
Registrován: 31 bře 2011

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

evinsen píše:rozhodně ti netěsní plovákový ventil,pokud tam lepila ta mnědá kejda co zůstává po odpaření dnešního benzinu,tak s tím si ani neporadí čistič karburátoru,natož wédéčko. na druhou stranu pumpa by to neměla z nádrže pouštět,ta se má po klesnutí tlaku uzavřít.i u nového karbce pokud bude protékat přepadem benzín,ukáže se i na táhlu. víc či míň záleží na vymletí,ale dotěsněná je podtlakem v sání při jízdě.pokud ti nateklo do oleje 2cm benzinu,tak bych pumpě taky nevěřil. teda membráně,sice ty nový nejsou žádná hitparáda,ale...
našel jsem jednu látku co vyčistí od kejdy karbec i dosedací plochy ventilů v pumpě. je to benzin verva 100 od benziny.je takovej modrej a je dobré ho i natankovat při delší odstávce třeba na zimu. v současnosti testuju aditivum do benzinu,zatím úspěšně od firmy na obrázku,to je sice do nafty,ale tam to vyřešilo problémy s palivem spolehlivě. tak jenom nápis diesel za benzin. plechovka je stejná,ale nemám ho teď po ruce.
práce osvobozuje.jpg
To s tím Vifem naprosto souhlasím - je to první chemie , se kterou jsem nadšen . Pokud chci zodpovědně uvést do OK stavu palivovou soustavu , měřím tlak AC pumpy, čistím karbec v ultrazvuku , opravuji klapku na jehlová ložiska(těsněná dvěma simeringy) a hladinu nastavuji přípravkem pod tlakem . Jediným větším problémem vylítaných karburátorů je opotřebení klapky bočním tahem lanka - většinou vinou majitele - vázne suché rezavé lanko - dám silnější zpětné péro - toto už klapce pomůže do hrobu . Sekundárně se tímto opotřebením rozhodí bohatost směsi v přechodových otáčkách - pozná se to podle toho , kolik otáček seřizovacího šroubu otáček volnoběhu je nastaveno u sledovaného motoru při volnoběžných otáčkách seřízených podle tabulek VW . Při stavu klapky OK jeto +- dvě otáčky. Často se mi dostane pod ruku motor , který pro normální volnoběžné otáčky má jen půl ot a to je známka opotřebení klapky a jejího uložení. Následek je chudá směs v přechodových otáčkách - tj asi do 2000ot. Toto je pak populární DÍRA při rozjezdu...Pomůže jen uzavření dírky v klapce zacínováním , ale toto je jen česká berlička nás bastlířů . Chystám se už dlouho k sepsání elaborátu s fotkama o opravách palivové šoustavy , ale zatím jaksi není vhodný čas - důkazem je toto foto.

kratatom
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 264
Registrován: 20 lis 2005

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od kratatom »

Mirek Wenclovice píše:
kratatom píše:
lális píše:Start za tepla s plným plynem je zcela běžná věc,co tam máš za vzduch filtr??
Standardni filtr s olejem tak, jak to sjelo z vyroby.
Pokud Ti to zachrání život - karburátor s pumpou zabal do hader , dej do krabice s tím co jsi koupil na opravu a pošli - adresa přez SZ ,expresně opravím oboje včetně klapky a pošlu zpět. Do krabice přilož peníz na zpětné odeslání . Odměnou mi bude od Tebe na Podmitrově pivo zdarma a od Vendelína palačinky.
Dobry den Mirku, velmi vam dekuji za nabidku, rad bych ji vyuzil. Posilam SZ s kontaktem a doplnujicim dotazem.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2911
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od OB »

Nemám co bych dodal k vyčerpávajícím komentářům Evinsena a Mirka.
Jenom takový postřeh, který je mimo. Moc se mi líbilo to, jak Krakatom popsal problém. Napsal co udělal a přesto na problém nepřišel a proto se začal ptát (od toho vlastně fórum existuje). To je takové malé pohlazení po duši. Protože takto podaná otázka je naprosto relevantní a vede k tomu, že zkušenější rádi pomohou radou ale jak jsem četl tak i službou (Mirek).
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Vilem
Příspěvky: 10
Registrován: 04 srp 2016
Bydliště: Praha

Motor kaput

Příspěvek od Vilem »

Dobrý den přeji,

jsem čerstvým majitelem brouka 1200 25 kw německé výroby z roku 76, ale v servisu mi zjistili, že 2 válce netěsní a vzhledem k nákladnosti opravy mi bylo doporučeno sehnat jiný motor. Z tohoto důvodu bych měl nějaké otázky,
Nevím přesně jaký motor bych měl hledat, jestli tam jde bez většich problémů dát i třeba s větším obsahem a zda by to byl problém, pakliže je auto na veteránských značkách.

Děkuji za každou dobrou radu.

Uživatelský avatar
liba
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 902
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: Motor kaput

Příspěvek od liba »

Jak netěsní oni měřili kompresi.

;

Uživatelský avatar
Vilem
Příspěvky: 10
Registrován: 04 srp 2016
Bydliště: Praha

Re: Motor kaput

Příspěvek od Vilem »

Po tom co změřili, že tam není tlak, to rozebrali a zjistili, že tam místo zlomku milimetru jsou nějáké 3. Říkali, že by bylo potřeba vyměnit dost věcí, takže by vyšlo na desítky tisíc..

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1451
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: Motor kaput

Příspěvek od lális »

Konečně servis,co řekne pravdu a nepustí se do nákladné opravy,ktera když se dokončí,tak motor stejně nejede,j ak by měl...

Jinak do auta můžeš dát větší obsah,16ka je asi tak optimální,bud si vyřešíš přepis na dokladech,nebo prerazíš číslo na motoru,ktere je pod nohou alternátoru/generatoru,nebo to nebudeš řešit vubec,jako jsem to udělal já ;-)
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1239
Registrován: 01 pro 2010

Re: Motor kaput

Příspěvek od evinsen »

takovej rozměr by mohli mít jen zámky kroužků,ale že by tam nebyl žádný tlak tak jedině že nesedí ventily na sedlech.takže to záleží na tobě,zjisti co tomu přesně je a na základě toho se rozhodni co vlastně chceš.motor kaput je až na tebe mává ojnice třeba.

Odpovědět