Složení zadního náboje IRS
- TomiHrablo
- Příspěvky: 55
- Registrován: 18 srp 2006
- Bydliště: Jičín & Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Složení zadního náboje IRS
sorry, nějak nestíhám...vylovil sem to původní ložisko a po velmi detailním skoumání musím přiznat, že ta 3 bude 5, bohužel je to potisk a né vyražený...no a nevím jak se mi povedlo nepoznamenat si číslo toho novýho, ale poznamenal sem si původní a ještě blbě ...a protože sem nechtěl rozebírat nápravu, tak sem se stavil v ložiskárně s fotákem a výsledek je následující - ZKL NU 206 v mém případě, bylo by i SKF, ale 3x dražší...SKF 315840 to nebylo nalezeno...SKF 316976 taky nebylo nalezeno...vytáh sem ještě jedno ložisko z variantí IRSky s jiným značením a taky nikde nenalezli...fota přikládám
původní z 1303
variantí
a to nový i s krabicí
původní z 1303
variantí
a to nový i s krabicí
Já až jednou umřu, tak chci zemřít jako můj děda. Klidně, spokojeně, ve spánku a ne se u toho zmítat a řvát, jako ti lidi, co je vezl v autě
Re: Složení zadního náboje IRS
...dobrý, jen si dovolím oponovat, pátral jsem trochu hloubjejc, NU206 má upravdu správné rozměry (62x30x16) Ovšem jsou špatně jiné parametry, první, vůle, ložiska náprav musí mít zvýšenou vůli, ložisko se zahřívá válečky se roztahujou, ložisko s normální vůlí se pak vymele. Když už normalizovaný levnější ložisko, tak alespoň NU206C3, za další jíný zatížení atd... Až budu mít nový ložiska v ruce, snad mi dojdou zítra nebo pozítří, vyfotim, napíšu celej článek proč, jak, co a dám reference na prodejce...
jinak první číslo co jsi napsal, a jak já už jsem se zmiňoval, se od roku 75 nevyrábí, druhý, tebou zmíňený je jeho náhrada, ale nedivim se ti, v 99% ložiskáren mi taky řekly to a samý, nebyli schopný ho najít.
PS: sorry, že jsem tě tak uháněl
jinak první číslo co jsi napsal, a jak já už jsem se zmiňoval, se od roku 75 nevyrábí, druhý, tebou zmíňený je jeho náhrada, ale nedivim se ti, v 99% ložiskáren mi taky řekly to a samý, nebyli schopný ho najít.
PS: sorry, že jsem tě tak uháněl
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- TomiHrablo
- Příspěvky: 55
- Registrován: 18 srp 2006
- Bydliště: Jičín & Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Složení zadního náboje IRS
na ty rozdíly v kvalitě provedení ložisek sem zvědavej a dopředu za ně děkuju...sice sem se snažil v ložiskárně je z nich taky vytáhnout, přednesl sem jim parametry brouka, ale byl sem pouze ubezpečen, že by to mělo být v pořádku...stále se učíme a příště budu ještě důslednější...uvidím co provedou tyhle ložiska na autě
Já až jednou umřu, tak chci zemřít jako můj děda. Klidně, spokojeně, ve spánku a ne se u toho zmítat a řvát, jako ti lidi, co je vezl v autě
Re: Složení zadního náboje IRS
Takže ložiska v zadní náprvě irs:
vnitřní: označení 6206/C3
Je to normovaný rozměr a označení, lze použít ložisko s tímto označením od jakéhokoliv výrobce, doporučuji však SKF, nejkvlatnější na trhu, možnou alternativou, kterou lze doporučit, je ještě FAG. Jak jsem již psal, důležité je označení C3, jsou jím označena ložiska se zvětšenou vůlí. Kdyby neměla tuto předepsanou vůli, nadměrně by se po zahřátí roztahovala a vymlela by se.
Vnější: označení SKF 316976
původní označení skf 315840, od roku 1975 se nevyrábí, jeho plnohodnotnou náhradou je výše zmíněné SKF 316976. Viz také tabulka nových a starých značení SKF: http://vw1302.own.cz/tabulky_prevod_skf.ods
Alternativou může být FAG527539.
Stejné rozměry mají i normovaná ložiska s označením NU206, jejich použití je nevhodné, nemají předepsané radiální vůle a možné zatížení. Možností by bylo ložisko se zvětšenou vůlí NU206/C3. Cena tohoto je u kvalitních výrobců jen o nějakých 100 až 200 korun nižší a a to si myslím že za případné starosti nestojí. Těm kdo již mají nějaké zkušenosti, nemusím říkat, že pochybné východní značky nemá ani cenu na auto montovat. A že sice dražší, ale za to kvalitnější ložiska se svojí dlouhou službou několikanásobně vyplatí. Ti kdo ty zkušenosti nemají, nechť to berou jako dobrou radu. Přeci jen, jde taky o bezpečnost.
vlevo nahoře: nové skf6206/C3
vpravo nahoře: SKF 316976
vpravo dole SKF 315840 (staré označení)
vnitřní: označení 6206/C3
Je to normovaný rozměr a označení, lze použít ložisko s tímto označením od jakéhokoliv výrobce, doporučuji však SKF, nejkvlatnější na trhu, možnou alternativou, kterou lze doporučit, je ještě FAG. Jak jsem již psal, důležité je označení C3, jsou jím označena ložiska se zvětšenou vůlí. Kdyby neměla tuto předepsanou vůli, nadměrně by se po zahřátí roztahovala a vymlela by se.
Vnější: označení SKF 316976
původní označení skf 315840, od roku 1975 se nevyrábí, jeho plnohodnotnou náhradou je výše zmíněné SKF 316976. Viz také tabulka nových a starých značení SKF: http://vw1302.own.cz/tabulky_prevod_skf.ods
Alternativou může být FAG527539.
Stejné rozměry mají i normovaná ložiska s označením NU206, jejich použití je nevhodné, nemají předepsané radiální vůle a možné zatížení. Možností by bylo ložisko se zvětšenou vůlí NU206/C3. Cena tohoto je u kvalitních výrobců jen o nějakých 100 až 200 korun nižší a a to si myslím že za případné starosti nestojí. Těm kdo již mají nějaké zkušenosti, nemusím říkat, že pochybné východní značky nemá ani cenu na auto montovat. A že sice dražší, ale za to kvalitnější ložiska se svojí dlouhou službou několikanásobně vyplatí. Ti kdo ty zkušenosti nemají, nechť to berou jako dobrou radu. Přeci jen, jde taky o bezpečnost.
vlevo nahoře: nové skf6206/C3
vpravo nahoře: SKF 316976
vpravo dole SKF 315840 (staré označení)
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Složení zadního náboje IRS
výborně, děkuji.
S tím původem....nedávno jsem na Caddyho dával ložiska dozadu..sada FAG..ovšem made in China ...to je ovšem psáno až na ložisku, nikde na krabičce celé sady. Ale s tím asi nenaděláme nic.... zatím slouží dobře.
S tím původem....nedávno jsem na Caddyho dával ložiska dozadu..sada FAG..ovšem made in China ...to je ovšem psáno až na ložisku, nikde na krabičce celé sady. Ale s tím asi nenaděláme nic.... zatím slouží dobře.
- Capario
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 632
- Registrován: 02 črc 2006
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Složení zadního náboje IRS
chtěl bych se zeptat jak bych mohl demontovat to přední ložisko:
stahovák tam není za co pořádně chytiti.
půjde celý unašeč vyklepnout směrem dozadu tak jak je?
stahovák tam není za co pořádně chytiti.
půjde celý unašeč vyklepnout směrem dozadu tak jak je?
Better smoke and fly then drink and drive
Re: Složení zadního náboje IRS
PôjdeCapario píše:chtěl bych se zeptat jak bych mohl demontovat to přední ložisko:
stahovák tam není za co pořádně chytiti.
půjde celý unašeč vyklepnout směrem dozadu tak jak je?
Len nepoškoď závit.
- Capario
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 632
- Registrován: 02 črc 2006
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Složení zadního náboje IRS
díky moc, je to venku, šlo to pěkně ztuha.
Better smoke and fly then drink and drive
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: 05 čer 2013
Re: Složení zadního náboje IRS
Dobry rad bych se zeptal vnitrni gufero ma byt jak hluboko az k lozisku nebo zaroven s telem v jterem je ulozene??