Výměna motoru FOTONÁVOD -manual & automatic
Re: Výměna motoru FOTONÁVOD -manual & automatic
převodovka drží, esli nemáš gumový hajzle v žopě.. já motorem odjedu, ale místa je tam pramálo..slyšel sem, že vw gurmáni popustěj o kus i převodovku, kámoš sápal naraz převodovku i s motorem.. tož máš na výběr..
Re: Výměna motoru FOTONÁVOD -manual & automatic
Jirko, bčko má na horní straně převodovky uši, za které to drží do kastle, takže u T2b nic nefixuješ. U áčka tyto uši nejsou a převodovka se po vyndání motoru otáčí a vyvrací/ohýbá řadící tyč, takže u knírače se fixuje.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Výměna motoru FOTONÁVOD -manual & automatic
Jestliže u áčka vyndavas motor tak ho spoustis jen pár centimetrů a pokud nebudeš s busem vexlovat,tak není potřeba fixace. Tolik moje zkušenost,ale viděl jsem hňupů co jí spustily skoro až na zem.
Ještě je dobré si najet na nájezdy v případě že není montážní jámy,že by se dobře mohlo na spodní šrouby.
Ještě je dobré si najet na nájezdy v případě že není montážní jámy,že by se dobře mohlo na spodní šrouby.
Vwase nocni sichta...
Re: Výměna motoru FOTONÁVOD -manual & automatic
Díky za komentáře. Převodovka je ušatá, takže fixovat se nebude.
Dnes jsem zahájil práce, svítilo sluníčko, tak to šlo.
Stav - odpojená elektrika, sundaný výfuk, topníky, nalévání oleje, plechy pod trubkama zdvihátek, zadní plechy, těsnění kolem motrou, startér, filtrbox..
Zítra sundám karbecy, zacpu benzínovou hadičku a příprava na finále.
Potřeboval bych roseknout, ale jednu otázku. Všude v manuálech je psáno, než vysunete z motoru hřídel převodovky, tak držte motor v rovině.
A to je problém, to nevím jak udělat. Motor je na příčce, příčka je v držácích na karoserii (1973, takže ještě tří šroubové) .
Na fotce je od Ratwella dvojšroubový držák. U typu 1 je příčka "pod" držákem, u typu 4 je příčka ovšem zapuštěná v držáku. Pokud povolím šrouby na fotce, tak musím sunout celý držák, což nejde, jelikož posun držáku dozadu blokuje držák nárazníku (tažné). Mám tří šroubové tažné.
Pokud povolím příčku v držáku, tak tu musím snížit, abych z držáku vyjel a pak mohu sunout dozadu. Jenže to znamená, že nedržím rovinu motoru a převodovky, při povolení šroubů musím nechat příčku, při plně zasunutém motoru do převodovky, spadnout o výšku příčky, abych mohl vycouvat.
Tak tomu nerozumím. Je to s tou vodorovností tak žhavé, nebo si mohu dovolit nechat příčku poklesnout, byť je motor zapíchnutý v převodovce?
Mírný pokles mi trochu dává logiku, byť manuály tvrdí opak. Spodní svorníky na motoru (spojení s převodovkou) jsou docela dlouhé, abych je dokázal vysunout, tak motor musí hodně popojet, ale tam by došlo ke kolizi s naléváním oleje. To mám vyřešený, je sundaný, ale motor by měl jít vyndat s topníkama i naléváním oleje a to pak snad musí klesnout, aby se nalévání oleje snížilo.
Nebo sundat tažné a sunout včetně držáků? Nebo se pokusit podepřít motor a sundat příčku z motoru a pak teprve sunout?
Prostě jsem to nikdy neviděl naživo a ...první motor ven... díky za rady
Dnes jsem zahájil práce, svítilo sluníčko, tak to šlo.
Stav - odpojená elektrika, sundaný výfuk, topníky, nalévání oleje, plechy pod trubkama zdvihátek, zadní plechy, těsnění kolem motrou, startér, filtrbox..
Zítra sundám karbecy, zacpu benzínovou hadičku a příprava na finále.
Potřeboval bych roseknout, ale jednu otázku. Všude v manuálech je psáno, než vysunete z motoru hřídel převodovky, tak držte motor v rovině.
A to je problém, to nevím jak udělat. Motor je na příčce, příčka je v držácích na karoserii (1973, takže ještě tří šroubové) .
Na fotce je od Ratwella dvojšroubový držák. U typu 1 je příčka "pod" držákem, u typu 4 je příčka ovšem zapuštěná v držáku. Pokud povolím šrouby na fotce, tak musím sunout celý držák, což nejde, jelikož posun držáku dozadu blokuje držák nárazníku (tažné). Mám tří šroubové tažné.
Pokud povolím příčku v držáku, tak tu musím snížit, abych z držáku vyjel a pak mohu sunout dozadu. Jenže to znamená, že nedržím rovinu motoru a převodovky, při povolení šroubů musím nechat příčku, při plně zasunutém motoru do převodovky, spadnout o výšku příčky, abych mohl vycouvat.
Tak tomu nerozumím. Je to s tou vodorovností tak žhavé, nebo si mohu dovolit nechat příčku poklesnout, byť je motor zapíchnutý v převodovce?
Mírný pokles mi trochu dává logiku, byť manuály tvrdí opak. Spodní svorníky na motoru (spojení s převodovkou) jsou docela dlouhé, abych je dokázal vysunout, tak motor musí hodně popojet, ale tam by došlo ke kolizi s naléváním oleje. To mám vyřešený, je sundaný, ale motor by měl jít vyndat s topníkama i naléváním oleje a to pak snad musí klesnout, aby se nalévání oleje snížilo.
Nebo sundat tažné a sunout včetně držáků? Nebo se pokusit podepřít motor a sundat příčku z motoru a pak teprve sunout?
Prostě jsem to nikdy neviděl naživo a ...první motor ven... díky za rady
Naposledy upravil(a) JirkaB dne 07 dub 2018, celkem upraveno 1 x.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: Výměna motoru FOTONÁVOD -manual & automatic
pokud máš na T2b dvoulitra, musíš převodovku vyvěsit s motorem a pak ho vyndáš kompletní. na fotce je automat,ale to je jen detail,princip je stejný.hrušku můžeš vytrhnout i z brouka pokud jsi jelito,ale spíš si zmrvíš střed spojky jestli to tam budeš rvát.to řazení raději rozpoj jestli to děláš na zemi.
Re: Výměna motoru FOTONÁVOD -manual & automatic
mimochodem všechny motory se vysunují v ose hřídele převodovky,spíš bych to pojal jako logickou poznámku
Re: Výměna motoru FOTONÁVOD -manual & automatic
Ahoj, takže povolit i šrouby na převodovce (ty u spojky), aby se motor mohl dostat níž - šikmo s převodovkou a vlezl se pod příčku - a pak stáhnout s převodovky.
Motor kompletovat nebudu ani vracet sám, potřebuji jej odvést do servisu, takže návrat udělají jiní.
Ještě přemýšlím o variantě, vyhodit jej i z převodovkou a rozdělat na zemi. Motor mám 1,7, takže typ 4 a pořídil jsem busíkovi rychlou převodovku s převody 2,0l.
Ale i tak prosím o postřehy, zkušenosti s vytahováním jen motoru 1973->, kdy převodovka je uchycená za uši u spojky. Nechci zemřít neznalý. Snad mne to čekat již nebude, ale co kdyby.
Díky Jirka
Motor kompletovat nebudu ani vracet sám, potřebuji jej odvést do servisu, takže návrat udělají jiní.
Ještě přemýšlím o variantě, vyhodit jej i z převodovkou a rozdělat na zemi. Motor mám 1,7, takže typ 4 a pořídil jsem busíkovi rychlou převodovku s převody 2,0l.
Ale i tak prosím o postřehy, zkušenosti s vytahováním jen motoru 1973->, kdy převodovka je uchycená za uši u spojky. Nechci zemřít neznalý. Snad mne to čekat již nebude, ale co kdyby.
Díky Jirka
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: Výměna motoru FOTONÁVOD -manual & automatic
vždyť o tom ti tady píšu,jestli máš tenhle motor,vyvěsit skříň. jestli to chceš vyndat celý je to na tobě.kreativitě se meze nekladou,znám kluka co vyndal motor z brouka vrchem,proto od té doby neříkám že jinak to nejde
mám nějaké vybavení a pár postřehů jsem taky pochytil,takže dneska bych nejdříve vyndal takhle motor a potom převodovku. a zpátky opačně. nebo jsem spíš línej a chci si jen usnadnit práci
mám nějaké vybavení a pár postřehů jsem taky pochytil,takže dneska bych nejdříve vyndal takhle motor a potom převodovku. a zpátky opačně. nebo jsem spíš línej a chci si jen usnadnit práci
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Výměna motoru FOTONÁVOD -manual & automatic
Když jsem měnil na T3 82,tak jsem podepřel bližší konec převodovky k motoru panenkou,sundal zadní dva plechy pod alternátorem a na levo a už máš místo na vysunutí s mírným záklonem motoru dolů. S převodovkou na zemi je porod kvůli odpojení poloos.
Vwase nocni sichta...
Re: Výměna motoru FOTONÁVOD -manual & automatic
..tak už je ven...svítilo sluníčko, asfalt byl nahřátý...ale jako sranda mi to nepřišlo. Měl jsem dojem, že motor je větší než díra na motor a nejde nikam posunout.
Na malým heverku chytit těžiště, na desátý pokus a pak zaberu a hever stojí a motor jede po prkně a těžiště v háji...asi by jste se dobře bavili...
..nakonec jsem dal pryč výfuky i topníky, i nalévání oleje (spodní část).
Převodovku jsem nevyvěšoval, podepřel jsem motor a demontoval příčku, takže jsem mohl jet čistě vodorovně. Krásně odskočil od převodovky, ale pak se zhoupnul na hevýrku...ale dobře to dopadlo...
Na malým heverku chytit těžiště, na desátý pokus a pak zaberu a hever stojí a motor jede po prkně a těžiště v háji...asi by jste se dobře bavili...
..nakonec jsem dal pryč výfuky i topníky, i nalévání oleje (spodní část).
Převodovku jsem nevyvěšoval, podepřel jsem motor a demontoval příčku, takže jsem mohl jet čistě vodorovně. Krásně odskočil od převodovky, ale pak se zhoupnul na hevýrku...ale dobře to dopadlo...
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73