Spojka
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka
BINGO!!!!!loufes píše:Přesně tak,pedál spojky jde hrozně lehce a myslím si,že se vůbec neopře o přítlačák.A jak píšeš o tom dlouhým lanku spojky,tak se mi vybavuje,že před tím než jsem měnil tu pružinu na táhlu spojky,tak pod křídlovou matkou bylo spousta matek a podložek a ted tam právě není žádná,tak jestli to není tím.
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: Spojka
Nazdar, v mém topicu téma zapadlo zatím bez povšimnutí (zítra bych chtěl motor nahodit zpátky), tak to dávám i sem, zajímal by mě názor zkušenějších broukařů/ek.
Moje spojka se totiž odebrala do věčných lovišť, stylem že auto při rozjezdech začalo skákat, škubat a pekelně vibrovat. Stav se postupně zhoršoval. Po demontáži zjištěný následující závady:
1) Spojkové ložisko ohoblované na jedné straně
2) Přítlačák na první pohled ok, všechny packy celé, pružiny celé, nefialový, ALE jak dosedá na setrvák po vnějším obvodu, tak na jednom místě fest (1-2mm) vyhlý dovnitř (nemám vyfocenéú
3) Tyčka na převodovce - bez vůle dopředu dozadu, malá vůle pravo-levo (do 0,5mm) Prasklé sváry nejsou.
4) Lamela OK
(bez fotek je topic bezcenný:D)
Můj názor - ložisko v pánu, přítlačák v pánu, po výměně by mělo být OK? Tyčku neřešit?
Co si myslíte vy?
Moje spojka se totiž odebrala do věčných lovišť, stylem že auto při rozjezdech začalo skákat, škubat a pekelně vibrovat. Stav se postupně zhoršoval. Po demontáži zjištěný následující závady:
1) Spojkové ložisko ohoblované na jedné straně
2) Přítlačák na první pohled ok, všechny packy celé, pružiny celé, nefialový, ALE jak dosedá na setrvák po vnějším obvodu, tak na jednom místě fest (1-2mm) vyhlý dovnitř (nemám vyfocenéú
3) Tyčka na převodovce - bez vůle dopředu dozadu, malá vůle pravo-levo (do 0,5mm) Prasklé sváry nejsou.
4) Lamela OK
(bez fotek je topic bezcenný:D)
Můj názor - ložisko v pánu, přítlačák v pánu, po výměně by mělo být OK? Tyčku neřešit?
Co si myslíte vy?
Re: Spojka
novej přítlačák ideálně sluníčko s kroužkem, nové vypínací ložisko. Packy na vypínací páce pro jistotu provař s hřídelkou, zkontroluj stav dosedací plochy v přítlačáku (oskákání) a průhyb na bowdenu spojkového lanka před převodovkou. Jo a navíc silentbloky převodovky, dva zadní a jeden přední když už v tom budeš.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Spojka
Jak je to s vypínací silou u sluníčka? Někde jsem četl, že je větší než u pacek. To mě odradilo, protože vedení v tunelu už má hodně za sebou, já ještě mačkám spojku skoro o 1/3 víc (meziplyn). Zkrátka ve starém křápu něco "vylepšíte" a ono se to začne šířit...
Re: Spojka
sluničko má jinou charakteristiku, na sešlap to poznáš, možná je i tužší ale každopádně se mimo fatálních selhání vyhneš nepřesnostem packového přítlačáku. Já mám na 40 let starém autě hodně silnej přítlačák řadím většinou s meziplynem dolů a dvojšlapem nahoru a skutečně se mi trubička v tunelu utrhla ale u sériovky je to spíš věc náhody.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Spojka
VW Spojky taktiez presli viacerymi vyvojovymi fazami, preto su asi styri variacie pritlacnych tanierov co sa tyka konstrukcie a samozrejme rozne priemery....
Kazdy z nich ma inu charakteristiku t.j. inu pritlacnu silu, ktora sa samozrejme odrazi na sile potrebnej na operovanie spojky.
Taktiez su v existencii dve rozdielne dlzky paky na hriadeli vytlacneho systemu..
Pri nerovnomernom zabere starsich pritlacnych tanierov / priznaky popisane hore / dovod byva hlavne v rozstelovani pracovneho bodu paciek, alebo opotrebenim stycnych ploch pri dlhodobom pouzivani " rozladeneho " pritlacaku.
Po cca 40 - tich rokoch je dobre rozhodit pritlacak a premerat dlzky a odpor pruzin.
Tych je tiez viac druhov, od 6 rovnako dlhych, do 9 pruzin, z ktorych su tri kratke a 6 dlhych,alebo 9 rovnako dlhych...
Najviac oblubene su "diaphragm" pritlacaky, ktore maju tri ovladacie paky, alebo Slunicko, ktore nie je ovladane pakami...
Je velmi dolezite udrziavat len nutny krok spojkoveho pedalu, ktory sa nastavi v zavere pomocou mechanickeho dorazu.V pripade zbytocne dlheho kroku pedalu nastanu dve veci : praskanie lanka hned za okom, ktore je zahaknute na pedal, a nadmerny tlak na ovladacie paky, ktore pomaly a isto "rozhodia" pritlacak...
Tlak potrebny na vytlacenie spojky sa pohybuje medzi 400 - 600 lb.
Kazdy z nich ma inu charakteristiku t.j. inu pritlacnu silu, ktora sa samozrejme odrazi na sile potrebnej na operovanie spojky.
Taktiez su v existencii dve rozdielne dlzky paky na hriadeli vytlacneho systemu..
Pri nerovnomernom zabere starsich pritlacnych tanierov / priznaky popisane hore / dovod byva hlavne v rozstelovani pracovneho bodu paciek, alebo opotrebenim stycnych ploch pri dlhodobom pouzivani " rozladeneho " pritlacaku.
Po cca 40 - tich rokoch je dobre rozhodit pritlacak a premerat dlzky a odpor pruzin.
Tych je tiez viac druhov, od 6 rovnako dlhych, do 9 pruzin, z ktorych su tri kratke a 6 dlhych,alebo 9 rovnako dlhych...
Najviac oblubene su "diaphragm" pritlacaky, ktore maju tri ovladacie paky, alebo Slunicko, ktore nie je ovladane pakami...
Je velmi dolezite udrziavat len nutny krok spojkoveho pedalu, ktory sa nastavi v zavere pomocou mechanickeho dorazu.V pripade zbytocne dlheho kroku pedalu nastanu dve veci : praskanie lanka hned za okom, ktore je zahaknute na pedal, a nadmerny tlak na ovladacie paky, ktore pomaly a isto "rozhodia" pritlacak...
Tlak potrebny na vytlacenie spojky sa pohybuje medzi 400 - 600 lb.
- loufes
- Internetový troll fauwer,loufes..
- Příspěvky: 958
- Registrován: 25 čer 2010
- Bydliště: Hlinsko v čechách.
Re: Spojka
Tak že pánové,žádný dlouhý spojkový lanko,protože když jsem podložil matkama křídlovou matku na táhle spojky a tím pádem lanko o dost zkrátil,tak když jsem pak sešlápl pedál spojky,tak šel chvilku stejně lehce jako před tím a potom hned jakoby natvrdo.Tím usuzuju,že se ložisko opřelo o přítlačák a ten nereagoval,asi je mrtvej,když to šlo na tvrdo...tak že motor vwen.maxmax píše:BINGO!!!!!loufes píše:Přesně tak,pedál spojky jde hrozně lehce a myslím si,že se vůbec neopře o přítlačák.A jak píšeš o tom dlouhým lanku spojky,tak se mi vybavuje,že před tím než jsem měnil tu pružinu na táhlu spojky,tak pod křídlovou matkou bylo spousta matek a podložek a ted tam právě není žádná,tak jestli to není tím.
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde
- loufes
- Internetový troll fauwer,loufes..
- Příspěvky: 958
- Registrován: 25 čer 2010
- Bydliště: Hlinsko v čechách.
Re: Spojka
Tak že spojka je už ok,vyměnil jsem přítlačák za starší ale dobrej a spojka už funguje,akorát pedál spojky zabírá až dost nahoře,potřeboval bych to ještě doštelovat na křídlový matce na táhlu na převodovce.Mám ji ještě víc přitáhnout?
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde
Re: Spojka
jestli zabírá hned od začátku tak povolit. Spojka by měla zabírat po zmáčknutí pedálu 10-25mm.
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
Re: Spojka
Tak jsem se konečně donutil k opravě neseřiditelné spojky jak jsem psal výše. Vypínací ložisko mělo axiální vůli asi 0.5 mm. Kroužek na přítlačáku byl už dost ošoupaný a s rýhami. Šrouby přítlačáku byly poměrně volné, žádný počáteční odpor při povolování. Dal jsem nové ložisko a jiný jetý přítlačák i lamelu. Spojka teď zabírá krásně měkce a v autě je ticho, jaké jen v brouku může být.
- loufes
- Internetový troll fauwer,loufes..
- Příspěvky: 958
- Registrován: 25 čer 2010
- Bydliště: Hlinsko v čechách.
Re: Spojka
Právě že při rozjezdu zabírá až když je pedál dost nahoře...Lugen píše:jestli zabírá hned od začátku tak povolit. Spojka by měla zabírat po zmáčknutí pedálu 10-25mm.
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka
oba mluvíte o tomtéž - povolitloufes píše:Právě že při rozjezdu zabírá až když je pedál dost nahoře...Lugen píše:jestli zabírá hned od začátku tak povolit. Spojka by měla zabírat po zmáčknutí pedálu 10-25mm.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Technicka Otazka : SPOJKA 1974
Zdravíčko mám jednu otázku technického rázu, nenašiel som žiadnu rýdzo technickú sekciu tohoto fóra (btw stálo by za to sa zamyslieť nad uprataním , prepracovaním a zdokonalením celého fóra)
a preto píšem sem.
Chcem sa pánov odborníkov opýtať : spojka akého priemeru sa montovala na dvojkanálovú 1.6 z 1303 (1303s) ?
180 alebo 200 mm ?
montovali sa 200mm iba na bus?
Vopred vďaka za odpoveď
a preto píšem sem.
Chcem sa pánov odborníkov opýtať : spojka akého priemeru sa montovala na dvojkanálovú 1.6 z 1303 (1303s) ?
180 alebo 200 mm ?
montovali sa 200mm iba na bus?
Vopred vďaka za odpoveď
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technicka Otazka : SPOJKA 1974
200 byly i broučí.. podle převodovek (vybrání na setrvák).. jestli chceš mít klid a zrovna tohle může být jiné než originál (není vidět ani při lepší vůli) dej 200mm [-o<tono_55 píše:Zdravíčko mám jednu otázku technického rázu, nenašiel som žiadnu rýdzo technickú sekciu tohoto fóra (btw stálo by za to sa zamyslieť nad uprataním , prepracovaním a zdokonalením celého fóra)
a preto píšem sem.
Chcem sa pánov odborníkov opýtať : spojka akého priemeru sa montovala na dvojkanálovú 1.6 z 1303 (1303s) ?
180 alebo 200 mm ?
montovali sa 200mm iba na bus?
Vopred vďaka za odpoveď
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
Re: Technicka Otazka : SPOJKA 1974
pokud je to original a nikdo to nestihnul vyměnit, tak 1303s s motorem 1.6 má spojku 200 mm
... a vůbec !
Re: Technicka Otazka : SPOJKA 1974
vďaka tak asi to bude 200mm lebo je to v buse a je to tam akurát.
idem meniť gufero za zotrvacnikom tak zaroven vymenim aj spojku. Takze objednam 200mm
cize asi problem solved vdaka hosi !! či ešte ma niekto iny nazor ?
idem meniť gufero za zotrvacnikom tak zaroven vymenim aj spojku. Takze objednam 200mm
cize asi problem solved vdaka hosi !! či ešte ma niekto iny nazor ?
Re: Technicka Otazka : SPOJKA 1974
asi bych to první změřil..
ze stoosmdesátkou to taky umí jezdit a vyměnit se nechá ledacos..
a jestli to máš do ponorky tak to teda fujtajbel hnus flus..smrdukus..
ze stoosmdesátkou to taky umí jezdit a vyměnit se nechá ledacos..
a jestli to máš do ponorky tak to teda fujtajbel hnus flus..smrdukus..
Re: Technicka Otazka : SPOJKA 1974
koncepce a členění fóra vychází z ověřeného schéma zahraničních fór s mnohonásobnou návštěvností, ale pokud máš nějaké nápady co s tím a taky potřebu upratovať, můžeš rozšířit řady moderátorov, ktorí se o to ve svém volném čase více, či méně snaží.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Technicka Otazka : SPOJKA 1974
mam pičiSamba píše: a jestli to máš do ponorky tak to teda fujtajbel hnus flus..smrdukus..