Přebíjení alternátoru

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

a teď si dáme zábavu z jiného soudku a to:

přebíjení alternátoru s interním regulátorem

symptomy: horký drát od svorky D na altíku (výstupní)
smrádek z elektrolytu v interiéru vozidla (ten mě k tomu dovedl)
baterka napůl vyvařená

Hádám že se k regulátoru dostanu po demontáži plechového víčka se třema šrouby, mohly by přebíjení způsobovat vadné uhlíky?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Vadne uhliky nesposobia prebijanie,naopak nedobija.Interne regulatory su vo vacsine pripadov "solid state"a zostava iba vymena.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Nejako mi to vypadlo.
Najjednoduchsie je zmerat napatie a prud z generatora / alternatora a to je indikacia,ci je to problem generatora,alebo baterie.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Díky Johne, prohodím tam regulátor ze 100% funkčního altíku a uvidím. Jen se mi nedaří povolit ten třetí, zapuštěný šroub na krytu - zítra na něj vemu impact šroubovák
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

baterka je rok stará, náraz neutrpěla, předpokládám že je v pořádku.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Nehovorim,ze je to Tvoj pripad,no baterie / podla kvality / maju tendenciu pri dlhodobom startovani alebo inej zatazi,ako prebijanie ,skrutit platky v clanku, cim sa clanok ciastocne ,alebo uplne odstavi,nasledovne zvysok baterie dostane vacsi zahul a je rychlo na odchode.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

zítra to proměřím a bude jasno
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

nakonec jsem zvolil cestu, že do auta dám odzkoušený regulátor.

Postup demontáže vestavěného regulátoru na voze s alternátorem je následující:

1. odpojit akumulátor
2. sejmout vzduchový filtr, odpojit kabel s násuvným konektorem z alternátoru
3. sejmout třmen, který drží alternátor k noze (dva klíče č.13)
4. vyšroubovat tři šrouby na plechu, který je na horní straně alternátoru. Jeden z těchto šroubů je se zapuštěnou hlavou, a protože byl zašroubován nasucho do slitiny tělesa altíku, nechce se mu ven. Doporučuji proto použít úderový šroubovák. Aby bylo možno použít úderový šroubovák na motoru, který je ve voze, je nezbytné sejmout zadní kapotu (klíč č.10).

PLECH KTERÝ SEJMETE JE ZÁROVEŇ NOSIČEM REGULÁTORU A UHLÍKŮ

další update bude večer, kdy si potvrdím, že výstupní napětí z alternátoru je v pořádku
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 08 zář 2005, celkem upraveno 1 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

jak to tak sleduju, zdá se mi altík s regulátorem vzadu pod sedačkou malinko výhodnější na opravy...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

tak montáž regulátoru dokončena. Před montáží nosiče regleru doporučuju závity šroubů ošetřit mazivem, aby se do těla altíku opět "nepřichytly". Alternátor teď tlačí ven přesně 14 V a to již při volnoběžných otáčkách 750+/min. Problém je tedy snad vyřešen.

Mimochodem, seznal jsem, že v nejbližší době provedu preventivní výměnu uhlíků, není to však tak snadné jako u dynama. Jestli se nemýlím, je nutné odletovat uhlíky staré a nové zpět cínem přiletovat.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

MP38

Příspěvek od MP38 »

Ahoj.Mám úplně stejnej altik i problém-altík nedobíjí ani po šetrné domluvě. :evil: Regulátor v kopru.Kde a za kolik se dá,please sehnat nový integrovaný :?:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Nejlépe kup nový u některého z prodejců ND v ČR.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

MP38

Příspěvek od MP38 »

:D ND-to asi nebude Národní divadlo,co? :D
Jasný,náhradní díly,ale abych se nefelil v ceně nebo tvaru.Ono u těch položek moc obrázků není,a na haldu dílů nemám peníze ani místo :lol:
Takže sháním 14V55amp integrovanej regulátor pro alternátor Bosch/to je název jak arabský heslo/Správně?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

korekt. Správně to je: integrovaný regulátor 14V55A pro alternátor Bosch. Rovnou si k tomu kup i nový uhlíky (jestli nejsou v ceně)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

MP38

Příspěvek od MP38 »

Děkuji za promptní odpověď :wink:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

NZ

(a neznamená to Nový Zéland)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Hi hi, tak se pridavam :lol:

Uz jste nekdo zkousel opravit interni regulator na altiku??? Proc se ptam je asi jasne:

poridil jsem nedavno altik a o tomto vikendu ho namontil. A co se mi dnes nestalo... jedu si tak z treninku dom a co to, najednou nesvitili potkavacky :shock: Rikam si, spinac v haji, no co ma vek udelal papa... jsem v lese zapnu dalkove 8) Pak ale najednou spolu s plynem zacal menit intenzitu podsvetleni tachometr a i ty dalkove najednou svitej lepe, blinkr blika rychleji(jo, davam blinkr i na lesnich krizovatkach :oops: ) ... uz zacinam tusit zradu ... tu najednou svetla vepredu jak od montazniho halogenu, lec na velmi kratky okamzik, odhadem tak 2 - 3s a ... a nic. Hmm, tak to asi je nejakej problem, pojedem na parkovacky... ... No co, ani na ty jsem nedojel :lol: Ale je zajimave, ze tacho osvetleni to prezilo, asi proto, ze jsou tam new zarovky.

A po prijezdu dom kouknu na baterku a ta docela nafoukla a bublala/sycela.

Jinak kolik asi stoji regulator na altik, interni?

No, zitra ho demontuju, kouknu na nej jestli se da do nej dostat, ale asi ho stejne zanesu specialistovi, kterej je u nas v jedne vesnicce, at se na nej koukne svim doktroskym pohledem :twisted:

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

PS: jo a altik je horkej tak, ze na nem dlouho ruku neudrzim. Na zbytku motoru jsem v "klidu" tu ruku udrzel po te posledni jizde... :?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

www.vwbrouk.cz, maj ho tam
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Myslis toto? Jedna se mi o ten integrovanej a tenhle je jedinej,ikdyz bez obrazku, kterej by to mohl byti ... Ale to je zas penez jak za kozu... Mnoo, kuchnu ten svuj, nebo pockam co rekne "elektro service man" a uvidim. Zas novej ma zaruku, ze, hmm...

Odpovědět