Špatné starty s teplým motorem
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Špatné starty s teplým motorem
Mám takový problémek.
Mám motor 1,6, který za studena startuje dobře, ale když někde přijedu a cca za 10 minut potřebuju odjet, je problém nastartovat( musím dlouho točit) a nechcou držet otáčky. Když pak ujedu cca 1km, tak je to dobré.
Možná, že problém je v zapnutém sytiči a motor se přechlastává?
Nemá někdo zkušenost?
Mám motor 1,6, který za studena startuje dobře, ale když někde přijedu a cca za 10 minut potřebuju odjet, je problém nastartovat( musím dlouho točit) a nechcou držet otáčky. Když pak ujedu cca 1km, tak je to dobré.
Možná, že problém je v zapnutém sytiči a motor se přechlastává?
Nemá někdo zkušenost?
Možný to je, jestli tenhle problém cítíš hlavně v chladnějším počasí. Menší hmota karburátoru při vypnutém motoru rychleji vychládá a tím se i zavře bimetal sytiče, i když blok motoru je vlastně dost prohřátý předchozí jízdou. Takže při opětovném pokusu o start do motoru teče zbytečně bohatá směs.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
To se mi nezdá pánové. Tak za prvé, to dělá spousta brouků i ti co maj mechanickej sytič. A tam bimetal není!!!!!! Ale hlavně, když bys nechal chvilku zapnuté zapalování, tak se spirálka prohřeje a mělo by to jít nastartovat v pohodě. Dá se to super vyzkoušet. Když je sundanej vzduchovej filtr, tak když je vše v pořádku, musí bejt klapka kolmo dolů. Když je tomu tak, tak za to nemůže sytič. Potom bych hledal chybu okolo seštelování karbesu, seštelování předstihu, ale hlavně okolo benzinový pumpy, protože některá potvora když se prohřeje, tak spadne benzin a špatně nasává. Toto jest od odborníka přez karburátory!!!!!!!!
tak tenhle problem jsem pred casem resïl taky
Je to pouze a jenom zalezitost karburace
Snazil sem se poladit sytic, snazil sem se ladit bohatost smesi
Nakonec sem karburator rozebral, komplet vycistil, profoukal trysky a cesticky stralecnym vzduchem, dal novy membrany atd atd atd
Stejne to nepomohlo.
Nakonec jsem pouzil jinej karburator stejnyho typu a razem bylo pro problemech
Je to pouze a jenom zalezitost karburace
Snazil sem se poladit sytic, snazil sem se ladit bohatost smesi
Nakonec sem karburator rozebral, komplet vycistil, profoukal trysky a cesticky stralecnym vzduchem, dal novy membrany atd atd atd
Stejne to nepomohlo.
Nakonec jsem pouzil jinej karburator stejnyho typu a razem bylo pro problemech
- Pavel Kubín
- Pan Vierloch
- Příspěvky: 129
- Registrován: 29 srp 2003
Když je řeč o přehřívání: Někde na am. netu jsem četl, že přehřívání motoru lze rozpoznat tak, že si po jízdě sáhneme na olejovou měrku. Pokud je i to očko na konci rozžhavené tak, že na něm nelze udržet několik vteřin prsty, není to prý v pořádku. Což je můj případ, motor (1600 dvoukanál) ale jezdí i v největších parnech bez problémů, tak nevím...buď jsem moc měkkej, že se nechci zbavit papilárních linií nebo to autor rady zkoušel v azbestové rukavici anebo mám vážně něco v nepořádku, jen se to zatím jinak neprojevilo. Můžete to někdo po delší jízdě na svém broučanovi zkusit? Opatrně prosím.
jojo, v opravdu teplém letním počasí a po ostré jízdě mám tenhle příznak taky. Nejlepší kontrola ale je nainstalovat si do auta teploměr oleje a vhodné čidlo. Mě třeba v létě hází teploměr až 110°C, takže nezbývá než zvolnit a nechat to vychladnout.Pavel Kubín píše:Když je řeč o přehřívání: Někde na am. netu jsem četl, že přehřívání motoru lze rozpoznat tak, že si po jízdě sáhneme na olejovou měrku. Pokud je i to očko na konci rozžhavené tak, že na něm nelze udržet několik vteřin prsty, není to prý v pořádku. Což je můj případ, motor (1600 dvoukanál) ale jezdí i v největších parnech bez problémů, tak nevím...buď jsem moc měkkej, že se nechci zbavit papilárních linií nebo to autor rady zkoušel v azbestové rukavici anebo mám vážně něco v nepořádku, jen se to zatím jinak neprojevilo. Můžete to někdo po delší jízdě na svém broučanovi zkusit? Opatrně prosím.
K těm teplotám:
85-105 je běžná teplota
teploty nad 110 jsou již zvýšené a
teploty kolem 120 již znamenají přehřátý olej
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
to čidlo dolů do do vany není uplně nejlepší, tam je olej vždy nejstudenější. Já ho mám v přepouštěcím kanálku, kterým jde olej od čerpadla dál do motoru (když se díváte na motor zezadu, tak je to vedle řemenice vlevo, zespoda). Obnáší to nechat si vytočit jinou zátku, která kanálek uzavírá a drží pružinku a ventilek.
Tak to jsem se ani neodvážil navrhnout, i když je to co do pružnosti a přesnosti měření nejlepší způsob, až budu mít 1914ku, bude to mít zrovna tak . Já jsem navrhl 2 způsoby, které jsou možné rychle provést bez demontáže motoru.yahoďák píše:to čidlo dolů do do vany není uplně nejlepší, tam je olej vždy nejstudenější. Já ho mám v přepouštěcím kanálku, kterým jde olej od čerpadla dál do motoru (když se díváte na motor zezadu, tak je to vedle řemenice vlevo, zespoda). Obnáší to nechat si vytočit jinou zátku, která kanálek uzavírá a drží pružinku a ventilek.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)