Špatné starty s teplým motorem

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1958
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Špatné starty s teplým motorem

Příspěvek od VW181 »

Mám takový problémek.
Mám motor 1,6, který za studena startuje dobře, ale když někde přijedu a cca za 10 minut potřebuju odjet, je problém nastartovat( musím dlouho točit) a nechcou držet otáčky. Když pak ujedu cca 1km, tak je to dobré.
Možná, že problém je v zapnutém sytiči a motor se přechlastává?
Nemá někdo zkušenost?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19442
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Možný to je, jestli tenhle problém cítíš hlavně v chladnějším počasí. Menší hmota karburátoru při vypnutém motoru rychleji vychládá a tím se i zavře bimetal sytiče, i když blok motoru je vlastně dost prohřátý předchozí jízdou. Takže při opětovném pokusu o start do motoru teče zbytečně bohatá směs.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Jackarero
sysel začátečník
Příspěvky: 701
Registrován: 11 črc 2003
Bydliště: U Herbieho

Příspěvek od Jackarero »

To se mi nezdá pánové. Tak za prvé, to dělá spousta brouků i ti co maj mechanickej sytič. A tam bimetal není!!!!!! Ale hlavně, když bys nechal chvilku zapnuté zapalování, tak se spirálka prohřeje a mělo by to jít nastartovat v pohodě. Dá se to super vyzkoušet. Když je sundanej vzduchovej filtr, tak když je vše v pořádku, musí bejt klapka kolmo dolů. Když je tomu tak, tak za to nemůže sytič. Potom bych hledal chybu okolo seštelování karbesu, seštelování předstihu, ale hlavně okolo benzinový pumpy, protože některá potvora když se prohřeje, tak spadne benzin a špatně nasává. Toto jest od odborníka přez karburátory!!!!!!!!

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13297
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

tak tenhle problem jsem pred casem resïl taky
Je to pouze a jenom zalezitost karburace

Snazil sem se poladit sytic, snazil sem se ladit bohatost smesi
Nakonec sem karburator rozebral, komplet vycistil, profoukal trysky a cesticky stralecnym vzduchem, dal novy membrany atd atd atd
Stejne to nepomohlo.

Nakonec jsem pouzil jinej karburator stejnyho typu a razem bylo pro problemech

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13297
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

prover si jestli ti to tam nekudy nehaze benzin navic
(treba tim vetranim plovakovy komory jako tedka delalo me)

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4680
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

mel jsem stejnej problem.....chlazeni :(
nemel jsem vsechny susplechy a uplne mi to varilo...tim padem se mi odparil benzin z karburace a bylo po jizde :shock:
no musel jsem vyckat a pak tocit a tocit a pak uz mi jede normalne

k dnesnimu dni mam temer kompletni oplechovani a je to sakra znat
vaahaa :twisted:

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13297
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

to myslim ze nebude tenhle pripad

jednou se mi taky takhle podarilo motor prehrat, temer uvarit, parny leto a D1, jamile zastavis a vypnes to, teplota jde silene nahoru
ale i tak to bylo po sakra dlouhy jizde a porad na plnej ceres

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1958
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VW181 »

No něco na tom bude. Jezdim celkem brzda-plyn, tak se možná motůrek víc zahřeje. Zkusím to vysledovat. :shock:

Uživatelský avatar
Pavel Kubín
Pan Vierloch
Příspěvky: 129
Registrován: 29 srp 2003

Příspěvek od Pavel Kubín »

Když je řeč o přehřívání: Někde na am. netu jsem četl, že přehřívání motoru lze rozpoznat tak, že si po jízdě sáhneme na olejovou měrku. Pokud je i to očko na konci rozžhavené tak, že na něm nelze udržet několik vteřin prsty, není to prý v pořádku. Což je můj případ, motor (1600 dvoukanál) ale jezdí i v největších parnech bez problémů, tak nevím...buď jsem moc měkkej, že se nechci zbavit papilárních linií nebo to autor rady zkoušel v azbestové rukavici anebo mám vážně něco v nepořádku, jen se to zatím jinak neprojevilo. Můžete to někdo po delší jízdě na svém broučanovi zkusit? Opatrně prosím. :twisted:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19442
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Pavel Kubín píše:Když je řeč o přehřívání: Někde na am. netu jsem četl, že přehřívání motoru lze rozpoznat tak, že si po jízdě sáhneme na olejovou měrku. Pokud je i to očko na konci rozžhavené tak, že na něm nelze udržet několik vteřin prsty, není to prý v pořádku. Což je můj případ, motor (1600 dvoukanál) ale jezdí i v největších parnech bez problémů, tak nevím...buď jsem moc měkkej, že se nechci zbavit papilárních linií nebo to autor rady zkoušel v azbestové rukavici anebo mám vážně něco v nepořádku, jen se to zatím jinak neprojevilo. Můžete to někdo po delší jízdě na svém broučanovi zkusit? Opatrně prosím. :twisted:
jojo, v opravdu teplém letním počasí a po ostré jízdě mám tenhle příznak taky. Nejlepší kontrola ale je nainstalovat si do auta teploměr oleje a vhodné čidlo. Mě třeba v létě hází teploměr až 110°C, takže nezbývá než zvolnit a nechat to vychladnout.


K těm teplotám:

85-105 je běžná teplota
teploty nad 110 jsou již zvýšené a
teploty kolem 120 již znamenají přehřátý olej
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4680
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

takovej dotaz...kudy tam narvu ten teplomer oleje :?
motor 1600 dvoukanal
dik vaahaa :twisted:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19442
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

čidlo v podobě olejové měrky anebo čidlo to vypouštěcího plata oleje vespod motoru. Samotnej budík pak kamkoliv do/pod palubní desku. Kabeláž buď interiérem nebo tak jak to má být tubusem v levé horní části karoserie vedle původního kabelového svazku.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8800
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

to čidlo dolů do do vany není uplně nejlepší, tam je olej vždy nejstudenější. Já ho mám v přepouštěcím kanálku, kterým jde olej od čerpadla dál do motoru (když se díváte na motor zezadu, tak je to vedle řemenice vlevo, zespoda). Obnáší to nechat si vytočit jinou zátku, která kanálek uzavírá a drží pružinku a ventilek.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19442
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

yahoďák píše:to čidlo dolů do do vany není uplně nejlepší, tam je olej vždy nejstudenější. Já ho mám v přepouštěcím kanálku, kterým jde olej od čerpadla dál do motoru (když se díváte na motor zezadu, tak je to vedle řemenice vlevo, zespoda). Obnáší to nechat si vytočit jinou zátku, která kanálek uzavírá a drží pružinku a ventilek.
Tak to jsem se ani neodvážil navrhnout, i když je to co do pružnosti a přesnosti měření nejlepší způsob, až budu mít 1914ku, bude to mít zrovna tak :) . Já jsem navrhl 2 způsoby, které jsou možné rychle provést bez demontáže motoru.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8800
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Nechal jsem si jednu "zátku" s dírou na VDO čidlo udělat navíc, tak může posloužit jako mustr pro další zájemce.....

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19442
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

vytočit cokoliv není problém
8)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8800
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

...vytočit kohokoliv už vůbec ne!

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4680
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

no ja bych jedno vytoceni (zatky) uvital :D
muzu objednat????
u me by to problem byl nikoho na to (vytoceni) nemam :(
dik vaahaa

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8800
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Můžu jich pár nechat udělat, eventuelně i poniklovat, bude to nějakou kačku stát, pán za kterým chodím se kovovýrobou živí - nebude to melouch za cigára....

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4680
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

tak zjisti cenu...to je alfa omega
o prachy jde vzdy az na prvnim miste......
vaahaa :twisted:

Odpovědět