Ruzna těsnění v motoru - obecna debata
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 311
- Registrován: 28 bře 2006
- Bydliště: Benešov
Ruzna těsnění v motoru - obecna debata
Potřeboval bych vědět když budu měni O kroužky na krycích trubičkách zdvihátek ventilů jestli je dobré pod ty kroužky to třeba ještě něčím namazat nebo nějaký silikon nebo opravdu jen kroužek na kov a na blok. A jestli se třeba podmazávají papírová těsnění. Předem díky.
papirovy tesneni - pokud mas novy, tak ho nicim prosimte nelep
ocisti dosedaci plochy, to papirovy tesneni muzes maznout treba olejem, aby zmeklo a dotahni srouby, nic vic netreba
trubicky zdvihatek a silikonove krouzky - tady bych se asi nebal pouzit pro jistotu trosku cerveneho tepelne odolneho silikonu
ocisti dosedaci plochy, to papirovy tesneni muzes maznout treba olejem, aby zmeklo a dotahni srouby, nic vic netreba
trubicky zdvihatek a silikonove krouzky - tady bych se asi nebal pouzit pro jistotu trosku cerveneho tepelne odolneho silikonu
... a vůbec !
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
můj názor:
1) důkladně očistit dosedací plochy až na kov = třeba opatrně oškrabat břitem lamelového nožíku
2) pokud nejsou dosedací plochy poškrábané, pomlácené nebo jinak poškozené je zbytečné jakékoliv těsnění čímkoliv podmazávat, jen je třeba dodržet stanovené dotahovací momenty
Papírová těsnění samozřejmě neuškodí máznout olejem pro fixaci na místě.
Ohledně těsnění krycích trubek zdvihátek: měl bys vyměnit i ty trubky za nové, pokud jsou stávající staré zdeformované, tak nebudou nové kroužky nic platné, ani s tunou silikonu.
1) důkladně očistit dosedací plochy až na kov = třeba opatrně oškrabat břitem lamelového nožíku
2) pokud nejsou dosedací plochy poškrábané, pomlácené nebo jinak poškozené je zbytečné jakékoliv těsnění čímkoliv podmazávat, jen je třeba dodržet stanovené dotahovací momenty
Papírová těsnění samozřejmě neuškodí máznout olejem pro fixaci na místě.
Ohledně těsnění krycích trubek zdvihátek: měl bys vyměnit i ty trubky za nové, pokud jsou stávající staré zdeformované, tak nebudou nové kroužky nic platné, ani s tunou silikonu.
- Sesto
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1712
- Registrován: 09 čer 2003
- Bydliště: Pressburg
- Kontaktovat uživatele:
A preco nedavat pod papierove tesnenie trochu pasty?
Ja davam na tesnenie na olejove viecko zospodu pastu od Loctite tu ciernu.Je na olej a benzin.
Ked sa kuknem na viecko tak je ako nove bez toho aby malo mastny povlak co sa na inom iba s papierovym povedat neda.
Sesto
Ja davam na tesnenie na olejove viecko zospodu pastu od Loctite tu ciernu.Je na olej a benzin.
Ked sa kuknem na viecko tak je ako nove bez toho aby malo mastny povlak co sa na inom iba s papierovym povedat neda.
Sesto
Naposledy upravil(a) Sesto dne 01 srp 2006, celkem upraveno 2 x.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Tak zkus nahodit nejaky vecny a konstruktivni argument, proc by se to melo/nemelo delat. Nebo jsi jen zapskly k novym metodam a postupum ?Pětišroub píše:můžu argumentovat, můžu dokazovat, můžu ukazovat na MANUÁL VW, můžu dokladovat a stejně to bude k hovnu...
Docela by me to zajimalo.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- psycho
- pro známé: psyxo
- Příspěvky: 480
- Registrován: 26 zář 2005
- Bydliště: Prešporok
- Kontaktovat uživatele:
no myslim ze ked je na tej paste napisane a dokonca aj nakreslene ze sa to moze pouzivat namiesto papierovych teseni a ze by to dokonca malo byt lepsie tak nevidim ziaden dovod preco ju tak strasne odsudzovat a neni to pasta za 5 korun zase 8)
alebo sa snad mylim?
alebo sa snad mylim?
Ak ti život prinesie citróny, vyrábaj
citronádu
citronádu
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
ano takové přípravky mohou nahrazovat papírová nebo jiná těsnění.psycho píše:no myslim ze ked je na tej paste napisane a dokonca aj nakreslene ze sa to moze pouzivat namiesto papierovych teseni a ze by to dokonca malo byt lepsie tak nevidim ziaden dovod preco ju tak strasne odsudzovat a neni to pasta za 5 korun zase 8)
alebo sa snad mylim?
Ale sám si vlastně odpovídáš přečo používat papier a nie pastu?:
Argument č.1: kolik stojí ta těsnící pasta / kolik stojí papírové těsnění? Ten rozdíl by se dal na autě utratit za důležitější věci....
Argument č.2: (již naznačený Pětišroubem):
Čím to těsnili ve fabrice, když stavěli nové motory?
Papírem!
Podmazávali ho něčím?
Ne!
Proč?
Protože pokud nejsou dosedací plochy dokurvený nebo znečištěný zbytkama past po předchozím "odborném" zatěsnění a pokud je to správně dotaženo, tak to papír utěsní!
Můj závěr:
ano, lze to utěsnit těsnící pastou (s papírem nebo bez), ale je to vyhazování peněz a při aplikaci příliš velké vrsty dojde k vytlačení přebytku a ten zvenku vypadá nehezky, zevnitř se utrhne, putuje si motorem, zbytečně zacpává sítko na filtraci.....
Volím papír, jsme staromilec.
Na doplnenie velmi spravnej Yahodakovej odpovede pridam,ze orig papierove tesnenia vo vacsine pripadov hraju ulohu v udrzani potrebnej vole medzi tesnenymi suciastkami,kdezto pasta pouzita miesto papieroveho tesnenia zmensuje,az eliminuje tieto vole.Typicky pripad je nahradenie papierovych tesneni na krycich tanieroch poloosi,kryt olejoveho cerpadla atd.Hrubka orig tesneni je tam za urcitym ucelom a vyroba vlastneho tesnenia bez dodrzania hrubky ma vzdy zle nasledky.
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
Pro názorovou pestrost přikládám ten svůj:
Vždycky jsem ctil, ctím a ctít budu, rad zkušenějších a řídil se jimi. Víčko jsem podkládal pouze papírovým těsněním dnešních výrobců, leč vždycky nějaká ta mastná kapička ukápla. Měním olej každých cca 3 000 až 5000 km, tedy v průměru zhruba 1x za dva měsíce, jak mi zkušenější jistě správně poradili a sítko čistím při každé výměně. Tedy se v tom vrtám poměrně často a víra ve vlastní zkušenost převážila, alespoň v tomto případě, víru v rady ostatních. Začal jsem aplikovat na papírový těsnění –slaboučkou vrstvu těsnící pasty (silikonu) a od té doby zůstává trávník pod motórem broučka neposkvrněn. A to je pro mě směrodatnější než věrnost metodám starých techniků od VW.
Jak řekl klasik: "Moderní technologie pronikají do českách dílen veteránistů pomalu." Leč v tomto případě je, alespoň z mého úhlu pohledu, používání těsnící pasty naopak poctou umění starých mistrů.. Dnešní papírové těsnění, která se mi tedy alespoň dostala do ruky, totiž nedosahují takové kvality jako ty původní. Zkoušel jsem i vlastní výrobu z archu klingeritu, ovšem odpovídající tloušťku jsem nesehnal (čimž netvrdim že k sehnání není), krom toho že je to voser a tak jsem se na to ví te co....!
Ta tuba mi při množství který na to dávám vydrží několik let. Cenovej element při vší úctě k Yahoďákovi a Johnovi tedy jako argument neberu.
Můj závěr: Papírový těsnění se slaboučkou vrstvou těsnící hmoty nemůže udělat žádnou neplechu. Pokud tam toho člověk nenakydá tuny, tak ta pasta nemá šanci ani vylejzat z pod víčka a hyzdit pohled na motor zespodu ani se cpát do motoru. K tý díře ani nepřiblíží. K dotažení víčka pak stačí o dost menší síla a nehrozí tím pádem stržení šteftu. Při častý výměně oleje s čištěním sítka není s odtraňováním těsnící pasty z motoru žádnej problém.
Všem, kterým motor neslzí jenom s papírovým těsněním, to upřímně přeju a k neporušeným dosedacím plochám gratuluju. Já to nicméně nejsem a proto se dle toho zařizuju.
Podobným neumětelům jako jsem já budiž proto tento rebelský výjev motivací k tomu, aby jednali v maximální úctě ke starším a zkušenějším, ovšem s použitím vlastního rozumu.
Pro ukázku toho, s čím jsem během svého "bádání" operoval.
První z leva se osvědčilo nejvíc. Je ze silnějšího materiálu než to červený. Úplně v pravo dle všeho originál od VW, který není z papíru, ale z jakéhosi klingeritu, jenž i po desetiletích stlačení pod víčkem zůstal tlustějším v průměru než to dnešní nové, leč papírové.
Výroba vlastního těsnění z klingeritu vpravo se nesoěvdčila vůbec.
Používám tuhle pastu. (Skutečně jen mikrovrstvu, v podobě jakéhosi zašpinění papíru a: "dopadlo to výborně, jsem jen trochu v šoku...") 8-[
Vždycky jsem ctil, ctím a ctít budu, rad zkušenějších a řídil se jimi. Víčko jsem podkládal pouze papírovým těsněním dnešních výrobců, leč vždycky nějaká ta mastná kapička ukápla. Měním olej každých cca 3 000 až 5000 km, tedy v průměru zhruba 1x za dva měsíce, jak mi zkušenější jistě správně poradili a sítko čistím při každé výměně. Tedy se v tom vrtám poměrně často a víra ve vlastní zkušenost převážila, alespoň v tomto případě, víru v rady ostatních. Začal jsem aplikovat na papírový těsnění –slaboučkou vrstvu těsnící pasty (silikonu) a od té doby zůstává trávník pod motórem broučka neposkvrněn. A to je pro mě směrodatnější než věrnost metodám starých techniků od VW.
Jak řekl klasik: "Moderní technologie pronikají do českách dílen veteránistů pomalu." Leč v tomto případě je, alespoň z mého úhlu pohledu, používání těsnící pasty naopak poctou umění starých mistrů.. Dnešní papírové těsnění, která se mi tedy alespoň dostala do ruky, totiž nedosahují takové kvality jako ty původní. Zkoušel jsem i vlastní výrobu z archu klingeritu, ovšem odpovídající tloušťku jsem nesehnal (čimž netvrdim že k sehnání není), krom toho že je to voser a tak jsem se na to ví te co....!
Ta tuba mi při množství který na to dávám vydrží několik let. Cenovej element při vší úctě k Yahoďákovi a Johnovi tedy jako argument neberu.
Můj závěr: Papírový těsnění se slaboučkou vrstvou těsnící hmoty nemůže udělat žádnou neplechu. Pokud tam toho člověk nenakydá tuny, tak ta pasta nemá šanci ani vylejzat z pod víčka a hyzdit pohled na motor zespodu ani se cpát do motoru. K tý díře ani nepřiblíží. K dotažení víčka pak stačí o dost menší síla a nehrozí tím pádem stržení šteftu. Při častý výměně oleje s čištěním sítka není s odtraňováním těsnící pasty z motoru žádnej problém.
Všem, kterým motor neslzí jenom s papírovým těsněním, to upřímně přeju a k neporušeným dosedacím plochám gratuluju. Já to nicméně nejsem a proto se dle toho zařizuju.
Podobným neumětelům jako jsem já budiž proto tento rebelský výjev motivací k tomu, aby jednali v maximální úctě ke starším a zkušenějším, ovšem s použitím vlastního rozumu.
Pro ukázku toho, s čím jsem během svého "bádání" operoval.
První z leva se osvědčilo nejvíc. Je ze silnějšího materiálu než to červený. Úplně v pravo dle všeho originál od VW, který není z papíru, ale z jakéhosi klingeritu, jenž i po desetiletích stlačení pod víčkem zůstal tlustějším v průměru než to dnešní nové, leč papírové.
Výroba vlastního těsnění z klingeritu vpravo se nesoěvdčila vůbec.
Používám tuhle pastu. (Skutečně jen mikrovrstvu, v podobě jakéhosi zašpinění papíru a: "dopadlo to výborně, jsem jen trochu v šoku...") 8-[
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
No, pravda je, že Ax ušel dlouhou a olejem vyznačenou cestu k poznání
Jinak má Ax samozřejmě v tomto konkrétním případě pravdu, u utěsnění výpustního víčka oleje nehraje Johnem zmíněná tloušťka těsnění roli, takže lehkým (ale fakt lehkým, jak zdůrazňuje Ax!) podmáznutím papírového těsnění se nedá nic zkazit....svou roli samozřejmě hraje stav dosedacích ploch a v tomto případě i stav měděných těsnění pod maticema a pod zátkou (má-li jí víčko).
Ale těsnit to jen pastou bych si netroufnul.
Cenovej efekt je v přepočtu na jednu aplikaci v podstatě zanedbatelnej, to je pravda, ale je potřeba jednorázově vydat větší obnos na balení pasty, který pak nečinně leží v poličce a čeká na další výměnu....
Ale v ostatních případech těsnění spojů na motoru si stojím za svým (původní matesxx dotaz byl v obecné rovině spíš)
Jinak má Ax samozřejmě v tomto konkrétním případě pravdu, u utěsnění výpustního víčka oleje nehraje Johnem zmíněná tloušťka těsnění roli, takže lehkým (ale fakt lehkým, jak zdůrazňuje Ax!) podmáznutím papírového těsnění se nedá nic zkazit....svou roli samozřejmě hraje stav dosedacích ploch a v tomto případě i stav měděných těsnění pod maticema a pod zátkou (má-li jí víčko).
Ale těsnit to jen pastou bych si netroufnul.
Cenovej efekt je v přepočtu na jednu aplikaci v podstatě zanedbatelnej, to je pravda, ale je potřeba jednorázově vydat větší obnos na balení pasty, který pak nečinně leží v poličce a čeká na další výměnu....
Ale v ostatních případech těsnění spojů na motoru si stojím za svým (původní matesxx dotaz byl v obecné rovině spíš)
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
experimentátotéři, zkuste Dipru, tam by mohli mít ten klingerit.
http://www.dipra.cz
dokonce vám by to těsnění i mohli vyseknout.
http://www.dipra.cz
dokonce vám by to těsnění i mohli vyseknout.
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...
and when I die I expect to find him laughing...
..tady si dovolim taky trochu keců.Problém je právě v tom množství.Ax to tam vypích,Yahoďák taky,takže paráda,ale já to tu ještě pro jistotu zopakuju...
...každá oprava máj svůj technologickej postup.Takže pokud děláte cokoli,máte k dispozici dvě vwěci.Tou první je to,co udává výrobce automobilu a tou druhou je(v případě neoriginálů-těsnící pasty apod.)to,co uvádí výrobce toho neoriginálu na krabičce popř.tubě.Pokud výrobci těchto záležitostí uvádí určité množství,které je vhodné aplikovat,je třeba se toho držet a ne slepě,v zachování nějakýho falešnýho dojmu,že ste to udělali opravdu pořádně,tam toho cpát víc než je uvedeno výrobcem.Tohle je fakt strašně důležitý,páč v opačným případě to spíš po...te než tomu pomůžete...
..jinak u těhle motorů bych taky rozhodně nepoužíval pouze pasty apod. bez těsnění,který tam má bejt.Faktem je,že dneska se to tak dělá,ale druhým faktem je to,že v době vzniku motorů,který tu řešíme nebyly tak přísný normy a veškerý vůle a lícování dílů a komponent motorů neni tak přesný,jako v současnosti...
...každá oprava máj svůj technologickej postup.Takže pokud děláte cokoli,máte k dispozici dvě vwěci.Tou první je to,co udává výrobce automobilu a tou druhou je(v případě neoriginálů-těsnící pasty apod.)to,co uvádí výrobce toho neoriginálu na krabičce popř.tubě.Pokud výrobci těchto záležitostí uvádí určité množství,které je vhodné aplikovat,je třeba se toho držet a ne slepě,v zachování nějakýho falešnýho dojmu,že ste to udělali opravdu pořádně,tam toho cpát víc než je uvedeno výrobcem.Tohle je fakt strašně důležitý,páč v opačným případě to spíš po...te než tomu pomůžete...
..jinak u těhle motorů bych taky rozhodně nepoužíval pouze pasty apod. bez těsnění,který tam má bejt.Faktem je,že dneska se to tak dělá,ale druhým faktem je to,že v době vzniku motorů,který tu řešíme nebyly tak přísný normy a veškerý vůle a lícování dílů a komponent motorů neni tak přesný,jako v současnosti...
You can't win 'em all...
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
...no tak v obecný rovině to je jasný, tam si netroufnu polemizovat a taky by mi tam nějakej fujtajbl neštimoval...yahoďák píše:....Ale v ostatních případech těsnění spojů na motoru si stojím za svým (původní matesxx dotaz byl v obecné rovině spíš)
Troufám se podělit s vlastní zkušeností a rozumovat pouze tam, kde na to mam, že... No a že na utěsnění nějaký ďoury vespod motóru neni třeba doktorát je nasnadě, že?
V mnohých technických věcech se pochopitelně spolehnu na rady zkušenějších a potvrá to ještě nějaký čas, než jim budu moct dát za pravdu skutečně objektivně a nebo si najít cestu svou, že...
mýlíš, protože leckde, kde je použité papírové těsnění, je počítáno s jeho tloušťkou pro vymezení vůlí atp. Tedy tekuté těsnění nikoliv jako náhradu, ale případně jen jako doplněk papírového těsnění.psycho píše:no myslim ze ked je na tej paste napisane a dokonca aj nakreslene ze sa to moze pouzivat namiesto papierovych teseni a ze by to dokonca malo byt lepsie tak nevidim ziaden dovod preco ju tak strasne odsudzovat a neni to pasta za 5 korun zase 8)
alebo sa snad mylim?
Ovšem původní dotaz zněl - kroužky pod trubičkama zdvihacích tyček - nikoliv, dávají se nasucho. Před montáží pomůže trubky zdvihátek trošku "natáhnout" v harmonikách tak, aby vzdálenost jejich dosedacích ploch byla 190-191 mm (u motoru 1600).
Papírová těsnění se původně doporučovala před montáží navlhčit olejem - tukem, aby se zatáhla a nemontovala se úplně suchá.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
ach jo.psycho píše:takze v podstate to papierove tesnenie nie je vobec tesnenie,ale len taka papierova podlozka,ved ked je tam vola tak to aj tak netesni
papír tam má dvě funkce:
1) těsní spoj dvou hladkých kovových součástek proti úniku maziva
2) vymezuje jejich vzájemnou polohu
O vůli (nebo přesahu) můžeme mluvit u dvou součástek, které se proti sobě vzájemně pohybují. Pokud jsou k sobě staženy šrouby, tak tam samozřejmě po dotažení žádná vůle nebude, ale je rozdíl, jestli s těsněním nebo bez, protože to vymezí jejich vzájemnou polohu a pokud na to navazuje něco pohyblivého (třeba zmíněný případ olejového čerpadla) je dodržení konstruktérem navržených rozměrů nutné.
Rýpaj, ale mysli u toho.