Ruzna těsnění v motoru - obecna debata
Zdravím všechny a divím se že to tak řešíte. Jak sem byl v učení tak byla prace učně čistit dělat těsnění a mazat hermetikem nebo barvou dosedací plochy nějaký silikon nebyl. Jak to teklo tak tě mechanik nakopnul do zadku nebo po tobě hodil kladivem či jinou věci co měl po ruce. Chápu že v dnešní zženštěle době by učen z takého chováni měl smrt a mechanik asi vyhazov. U nás se říka - komu neni rady tomu není pomoci. Tudiš jak chceš tak si to nafultej čim chceš a jak ti to nepoteče tak budeš spokojený. A jak to poteče tak třebas dojdeš na to že tam papír musí být
Jinak co se týče papíru nebo silikonu nejlepší zkušenost získaš praxi jak si danou věc dva nebo i třikrat uděláš tak příjdeš na to co je nejlepší a příště tě to stejně zas třeba dostane a poteče ti to. Jednou asi před 7 lety sem dělal tatru 57 kroužky a nechtělo se mi dělat těsněi pod víko rozvodovych tyček dal sem to na silikon a nešly poštelovat ventily tak sem to musel rozbirat a dělat těsnění z papíru plus čistit od silikonu atd.
Jestli tež víte proč nešly poštelovat? bez papírového těsnění
Jestli tež víte proč nešly poštelovat? bez papírového těsnění
ještě bych vzpomenul jak mě tatík nutil vyrábět z prešpanu těsnící sadu na Pionýra (a že jich tam v motoru bylo) i když se ta sada dala koupit za 45,-Kč v Rytířské. Ale držel se přísloví "kdo šetří metlu svou nenávidí syna svého" tak jsem to poctivě oklepal, orazítkoval, vystřihal, vyrazil díry a následně pomazal olejem motorovým a sestavil, abych si pak užíval slastného jekotu Jawy 50 na plný plyn...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sesto
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1712
- Registrován: 09 čer 2003
- Bydliště: Pressburg
- Kontaktovat uživatele:
Ale neviem kto tu pisal ze ze nedavat papierove tesnenie.
Jasne ze papierove musi byt.A na to ako sa to tu uz pisalo dat malu vrstvu pasty.
Mi nevypravajte ze ked dam tesnenie na olejove cerpadlo ktore bolo z lahka nababrane pastou a rozotrete, dotiahnute pozadovanym momentom tam tambude vacsia vola ako bez pasty.
Jasne ze papierove musi byt.A na to ako sa to tu uz pisalo dat malu vrstvu pasty.
Mi nevypravajte ze ked dam tesnenie na olejove cerpadlo ktore bolo z lahka nababrane pastou a rozotrete, dotiahnute pozadovanym momentom tam tambude vacsia vola ako bez pasty.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
na výšku, nebo na šířku?
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
myslím, že je to jedno. Když zkusím laickou úvahu, že když obě dosedací plochy jsou ploché, pak je to fuk. Tuším že jsem u nějakého motoru viděl u hlavy dosedací plochu lehce sešikmenou dovnitř, tak tam bych to dal mezerou dolu, páč by se to pak tisklo těsně vedle ní. No a protože trubku sání nikdy nedáš přesně vodorovně, tak je těsnění duté a nějak se tam po zatažení zamáčkne.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Vidím, že je zde spoustů názorů, tak to trochu oživíme.
Mezi válce a blok je papírový kroužek.
Ten tam dám, ale mám jej máznout olejem nebo nějakou pastou (silikonem)? Případně jakým?
A otázka číslo 2:
Nové válce do starších hlav zabrousit šmirglpastou?
A co ty kroužky trubek zdvihátek, taky něčím máznout?
Děkuji za názory.
Mezi válce a blok je papírový kroužek.
Ten tam dám, ale mám jej máznout olejem nebo nějakou pastou (silikonem)? Případně jakým?
A otázka číslo 2:
Nové válce do starších hlav zabrousit šmirglpastou?
A co ty kroužky trubek zdvihátek, taky něčím máznout?
Děkuji za názory.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz