Jak seridit predstih
Re: Jak seridit predstih
no já bych byl taky por, aby si to pepik procet a když mu něco nebude jasný, tak aby se zeptal...nejdřív seřiď odtrh kladívka... stroboskop se pak zapojí na plus a mínus cívky, snímač na kabel prvního válce co nejblíž k rozdělovači, a ještě navíc bývá ten snímač směrovej, je na něm šipka, která musí směřovat ke svíčce...na řemenici si najdi zářez 7.5°, odpoj podtlak a za chodu motoru si osvítíš řemenici tak, abys jasně viděl polohu toho zářezu...pak pootočíš rozdělovačem tak, aby zářez lícoval se svislou spárou v bloku a rozdělovač opatrně dotáhneš..nastaveno...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Jak seridit predstih
Já už dávno vychlad a lehce vyspěl..... i když z broukařskýho hlediska jsem ještě v pubertě...... každopádně už mam něco za sebou a tak mohu drobné rady též rozdávatPegas píše:coltane vychladni.... vzpomeň si na svoje začátky... jinak určitě se dá v topiku dočíst dost...
Re: Jak seridit predstih
celé jsem si to tady prošel a nejsou mi jasné ňáké věci
1. co to znamená zvětšení předstihu? že to nastavím třeba na 10° a né na 7,5°??
2. Herbie psal že se dá rozdělovač otočit (palec bude ukazovat na 3válec a né na 1válec) jak zjistím že jde právě o ten daný válec? kdybych si to spletl a seřídil bych si 7,5°na 3válci a né na 1válci tak mi motor nenaskočí?
a 3tí otázka je:auto mi nastartuje ale točí nepravidelně (jakoby chcípal, a motor celkem dost poskakuje a má divný ), něco podobného mi dělal když mi jel na 3válce, ale jelikož mám průhledné víčko vím že jiskru dává(kabely a svíčku jsou jeté asi 100km)tak si myslím že to tím nebude, že by byl pořád špatně seřízený předstih? a nebo mě napadá špatně udělaná vůle ventilů? je to možný?
(rozdělovač jsme úplně vyndal a pak seřídil předstih ale motor sem ani nestartoval, potom jsem právě dělal tu vůli ventilů a bojím se že jsme to udělal špatně páč na ventilech nebyl téměř žádná vůle)
1. co to znamená zvětšení předstihu? že to nastavím třeba na 10° a né na 7,5°??
2. Herbie psal že se dá rozdělovač otočit (palec bude ukazovat na 3válec a né na 1válec) jak zjistím že jde právě o ten daný válec? kdybych si to spletl a seřídil bych si 7,5°na 3válci a né na 1válci tak mi motor nenaskočí?
a 3tí otázka je:auto mi nastartuje ale točí nepravidelně (jakoby chcípal, a motor celkem dost poskakuje a má divný ), něco podobného mi dělal když mi jel na 3válce, ale jelikož mám průhledné víčko vím že jiskru dává(kabely a svíčku jsou jeté asi 100km)tak si myslím že to tím nebude, že by byl pořád špatně seřízený předstih? a nebo mě napadá špatně udělaná vůle ventilů? je to možný?
(rozdělovač jsme úplně vyndal a pak seřídil předstih ale motor sem ani nestartoval, potom jsem právě dělal tu vůli ventilů a bojím se že jsme to udělal špatně páč na ventilech nebyl téměř žádná vůle)
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Jak seridit predstih
1.ano
2.v pripade,ze otocis unasec rozdelovace o 180 stupnu,zjistis vyndanim svicky a pri otaceni motoru je valec nahore a zaroven ryska
remenice nahore(mas tedy prvni valec v horni uvrati),palec rozdelovace ukazuje k prvnimu valci,respektive na stranu kde je
prvni valec.Kdyby jsi se poradne zacetl,tak to tu urcite je.
3.tezko rici co jsi vlastne udelal,
a.nastaveni odtrhu(pokavad nemas bezkontaktni zapalovani)
b.nastaveni predstihu dle typu motoru
c.co se tyce ventilu,jestli jsi dodrzel spravny postup pri serizovani
Na prilozenem obrazku mas pozici valcu a rozdelovace(vlevo)a polohu nahonu rozdelovace(vpravo vpravo)
Vse se tu popisuje v tomto topiku,tak si to projdi jeste jednou,jestlize je to slozite,se radsi poptej nekoho znameho,muze byt i skodovak,toliko jen v kostce.........
2.v pripade,ze otocis unasec rozdelovace o 180 stupnu,zjistis vyndanim svicky a pri otaceni motoru je valec nahore a zaroven ryska
remenice nahore(mas tedy prvni valec v horni uvrati),palec rozdelovace ukazuje k prvnimu valci,respektive na stranu kde je
prvni valec.Kdyby jsi se poradne zacetl,tak to tu urcite je.
3.tezko rici co jsi vlastne udelal,
a.nastaveni odtrhu(pokavad nemas bezkontaktni zapalovani)
b.nastaveni predstihu dle typu motoru
c.co se tyce ventilu,jestli jsi dodrzel spravny postup pri serizovani
Na prilozenem obrazku mas pozici valcu a rozdelovace(vlevo)a polohu nahonu rozdelovace(vpravo vpravo)
Vse se tu popisuje v tomto topiku,tak si to projdi jeste jednou,jestlize je to slozite,se radsi poptej nekoho znameho,muze byt i skodovak,toliko jen v kostce.........
Vwase nocni sichta...
Re: Jak seridit predstih
Ja bych jen chtěl okomentovat ten obrazek s náčrtem motoru
- cisla uvedena na rozdelovaci (v kroužku) pro Typ 1 plati pouze pro "nízke rozdelovace"
- pro rozdelovace vyšší, což je pepíkův případ, tedy ty co maji kromě podtlakové jeste odstředivou regulaci předstihu
jsou čísla posunuta protisměru hodinových ručiček o jednu pozici
2..1
3..4
- cisla uvedena na rozdelovaci (v kroužku) pro Typ 1 plati pouze pro "nízke rozdelovace"
- pro rozdelovace vyšší, což je pepíkův případ, tedy ty co maji kromě podtlakové jeste odstředivou regulaci předstihu
jsou čísla posunuta protisměru hodinových ručiček o jednu pozici
2..1
3..4
... a vůbec !
Re: Jak seridit predstih
1. anop3p1k píše:celé jsem si to tady prošel a nejsou mi jasné ňáké věci
1. co to znamená zvětšení předstihu? že to nastavím třeba na 10° a né na 7,5°??
2. Herbie psal že se dá rozdělovač otočit (palec bude ukazovat na 3válec a né na 1válec) jak zjistím že jde právě o ten daný válec? kdybych si to spletl a seřídil bych si 7,5°na 3válci a né na 1válci tak mi motor nenaskočí?
a 3tí otázka je:auto mi nastartuje ale točí nepravidelně (jakoby chcípal, a motor celkem dost poskakuje a má divný ), něco podobného mi dělal když mi jel na 3válce, ale jelikož mám průhledné víčko vím že jiskru dává(kabely a svíčku jsou jeté asi 100km)tak si myslím že to tím nebude, že by byl pořád špatně seřízený předstih? a nebo mě napadá špatně udělaná vůle ventilů? je to možný?
(rozdělovač jsme úplně vyndal a pak seřídil předstih ale motor sem ani nestartoval, potom jsem právě dělal tu vůli ventilů a bojím se že jsme to udělal špatně páč na ventilech nebyl téměř žádná vůle)
2. vyndas svicku, vrazis sroubovák a overis zda je válec v horní úvrati a zda ryska na remenici ukazuje kam má, teprve podle toho usadíš rozdělovač
3. a co na to ty tvoje karburátory, ja bych videl nejvetsi problem tam
ad seřízení ventilů - jednoduchej test
zatimco jsi serizoval dle navodu vuli na obou ventilech naraz kdyz je valec v horni uvrati, zkus si zkontrolovat jaká je vůle když jsou ventily ve střihu,
tedy jeden otevřenej a druhej zavřenej. Pokud se ukáže že ten co je zavřenej má nápadně velkou, nebo naopak nema vůli žádnou, tak je něco špatně.
... a vůbec !
Re: Jak seridit predstih
o víkendu se zase dostanu k autu tak to všechno vyzkouším, s těma karburátory bych problém neviděl, protože jsou ještě zabalený v krabici
už vidím ňáký problémek rozdělovač mám skutečně pootočený o 180° (tak si ho radši otočím zpět a znova seřídím vůli ventilů) to stím šroubovákem mě nenapadlo
děkuji za rady a snad všechno stihnu do Vítkova
už vidím ňáký problémek rozdělovač mám skutečně pootočený o 180° (tak si ho radši otočím zpět a znova seřídím vůli ventilů) to stím šroubovákem mě nenapadlo
děkuji za rady a snad všechno stihnu do Vítkova
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak seridit predstih
Nečteš = nevíš [-Xp3p1k píše: to stím šroubovákem mě nenapadlo
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?p=71899#p71899
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 19#p257119
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Jak seridit predstih
Onehdy jsem potřeboval nastavit předstih u Golfa a tak jsem se rozhodl pořídit sobě nějaký jednoduchý stroboskop.
I při odpojeném podtlaku rozdělovace mám předstih o dost větší než je předepsáno, od oka bych rekl že dobře přes 20 stupňů.
Nedalo mi to nastavil to na rysku na řemenici, tedy tak jak je předepsáno. Musel jsem též upravovat volnoběh na karburátoru, protože otáčky sly strašně dolů.
No a výsledek .... ... žádný velký překvapení nejede to, je díra za plynem, a netáhne do kopce.
Takže asi tak
Seřizovat ty naše vyběhaný kafemlejnky při současný "kvalitě" benzínu podle návodu je sice pěkný, ale ve finále to stejně chce mít cit a ucho, nebo to radši někomu dát.
Včera jsem si udělal radost za málo peněz, a první co bylo tak jsem se šel podívat co mi to ukáže když to připojím na svůj podle ucha seřízený motor v brouku.I při odpojeném podtlaku rozdělovace mám předstih o dost větší než je předepsáno, od oka bych rekl že dobře přes 20 stupňů.
Nedalo mi to nastavil to na rysku na řemenici, tedy tak jak je předepsáno. Musel jsem též upravovat volnoběh na karburátoru, protože otáčky sly strašně dolů.
No a výsledek .... ... žádný velký překvapení nejede to, je díra za plynem, a netáhne do kopce.
Takže asi tak
Seřizovat ty naše vyběhaný kafemlejnky při současný "kvalitě" benzínu podle návodu je sice pěkný, ale ve finále to stejně chce mít cit a ucho, nebo to radši někomu dát.
... a vůbec !
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2294
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak seridit predstih
Herbie píše:Onehdy jsem potřeboval nastavit předstih u Golfa a tak jsem se rozhodl pořídit sobě nějaký jednoduchý stroboskop.Včera jsem si udělal radost za málo peněz, a první co bylo tak jsem se šel podívat co mi to ukáže když to připojím na svůj podle ucha seřízený motor v brouku.
I při odpojeném podtlaku rozdělovace mám předstih o dost větší než je předepsáno, od oka bych rekl že dobře přes 20 stupňů.
Nedalo mi to nastavil to na rysku na řemenici, tedy tak jak je předepsáno. Musel jsem též upravovat volnoběh na karburátoru, protože otáčky sly strašně dolů.
No a výsledek .... ... žádný velký překvapení nejede to, je díra za plynem, a netáhne do kopce.
Takže asi tak
Seřizovat ty naše vyběhaný kafemlejnky při současný "kvalitě" benzínu podle návodu je sice pěkný, ale ve finále to stejně chce mít cit a ucho, nebo to radši někomu dát.
Souhlas, můj "novej" motor jsem dělal na ucho a bylo přesně 10 po kontrole.. ale u ex-wallyho 16tky na dědkovi... je to peklo chytit..
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
Re: Jak seridit predstih
Zacal by som tym, ze by som zobral pruhledne vicko a odkopol ho co najdalej...p3p1k píše: ale jelikož mám průhledné víčko vím že jiskru dává
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak seridit predstih
Podle rysek na řemenici neradno se říditi [-X . Lepší horní úvrať najíti a úhloměr si vytvořiti. Jinak je to v řiti .Herbie píše:Nedalo mi to nastavil to na rysku na řemenici, tedy tak jak je předepsáno.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Jak seridit predstih
Já ten stroboskop používám hlavně pro kontrolu max. předstihu a na volnoběhu to padá porůznu podle motoru a rozdělovače kolem těch 8°před HÚ +-.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Jak seridit predstih
Na to je stroboskop...Pětišroub píše:Já ten stroboskop používám hlavně pro kontrolu max. předstihu a na volnoběhu to padá porůznu podle motoru a rozdělovače kolem těch 8°před HÚ +-.
..na nastavenie statickeho predzapalu je to zbytocny omrd...
Re: Jak seridit predstih
Mám řemenici kde je vyznačena jak horní úvrať tak předstih 7.5lišák píše:Podle rysek na řemenici neradno se říditi [-X . Lepší horní úvrať najíti a úhloměr si vytvořiti. Jinak je to v řiti .Herbie píše:Nedalo mi to nastavil to na rysku na řemenici, tedy tak jak je předepsáno.
Že to odpovídá jsem oveřil 1. za pomoci šroubováku zkrz díru svíčky a 2.řemenicí se stupnicí.
To je všecko krásný, jenom ten motor na to kálí z vejšky a lépe funguje s předstihem někde v tramtárii
... a vůbec !
Re: Jak seridit predstih
To mě taky zajímalo kam až se to dostane.Pětišroub píše:Já ten stroboskop používám hlavně pro kontrolu max. předstihu a na volnoběhu to padá porůznu podle motoru a rozdělovače kolem těch 8°před HÚ +-.
Kolik naměříš ty na svém motoru ? Přibližně
... a vůbec !
Re: Jak seridit predstih
no tak třeba v 181 mám odstředivýho Bosche 010. Vím že odstředivej mechanismus umožňuje předstih v rozmezí 22°na klice. Takže když nastavím předstih staticky na 10°, tak maximum je 10°+22°=32° a maximum dosáhnu cca při 2600/min.
Větší maximální předstih už nechci protože vzhledem ke kompresnímu poměru může zahřátej motor v tahu zaklepat. Takže si stroboskopem ověřuju, že maximální možný dodažitelný předstih je 32°když je staticky nastaven na 10°před HÚ.
Rozsahy předstihů sériových rozdělovačů a parametry předstihu odstředivý/postlak můžeš najít tady: http://www.oldvolkshome.com/ignition.htm#A4954" onclick="window.open(this.href);return false;
Větší maximální předstih už nechci protože vzhledem ke kompresnímu poměru může zahřátej motor v tahu zaklepat. Takže si stroboskopem ověřuju, že maximální možný dodažitelný předstih je 32°když je staticky nastaven na 10°před HÚ.
Rozsahy předstihů sériových rozdělovačů a parametry předstihu odstředivý/postlak můžeš najít tady: http://www.oldvolkshome.com/ignition.htm#A4954" onclick="window.open(this.href);return false;
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak seridit predstih
Od čerpačky k čerpačce seřizuji předstih - doslova, tak špatně jsem na tom ještě nikdy nebyl. Německý, Polský, Český benzín, vše jinak, hlavně škubání, díra a jak psal 5Š klepání při ohřátém motoru při vyšších otáčkách. Taky se mi stává, že při studeném motoru nemůžu nastartovat, musím předstih ubrat, při teplém zas přidat jinak to škube, atd... atd... Měřil jsem i odpory kabelů a fajfek, uhel zapalování je v normě, a vše ostatní OK, ale hold na standardu to už vůbec nefunguje.
A kde jsou hodnoty - nevím, neřeším, otáčím a jezdím.... ale je to čím dál horší.
Přemýšlím o el. zapalování se vším všudy,
A kde jsou hodnoty - nevím, neřeším, otáčím a jezdím.... ale je to čím dál horší.
Přemýšlím o el. zapalování se vším všudy,
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak seridit predstih
hlavne kup dobry rozdelovac, tam je zaklad vsetkeho.. vykonovu krivku ti robia odstredive telieska, pruziny a podtlak pripadne , ak tam je.. a pozri si aj sviecky - spravnu hodnotu a aj karbec.. ceerus
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak seridit predstih
já to shrnu - zkontroluj motor
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.