Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od evinsen »

proběhla tu zmínka o brzdovce z velvany,a proč výrobci doporučují tuhle a tuhle a firmy repasující brzdy nedoporučují tamto. jako na zavolanou přišel válec zánovní ate,co se po chvilkovém provozu najednou počůral v garáži při zazimování a již zhoršující funkci zcela odmítl propadnutím na podlahu. plus mokré pakny.tentokrát šlo o brzdovu coyote čr.
takže za čerstva rozebráno. gumičky se zvětšily zkroutily a úplně změkly. na svých místech doslova plandaly. a i když existuje hodně druhů gum a výrobců,na tyhle pochybné kapaliny reagují všechny,jenom se změní po očištění. buď se vrátí na původní tuhost a velikost,nebo ztvrdnou a praskají. tyto konkrétně po týdnu jsou jak bláto
P3060666.JPG
P3060667.JPG
P3060668.JPG
P3060669.JPG
P3060670.JPG
P3090675.JPG

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od Olan47 »

Počítím, že budeš dávat nové ty gumičky, je tedy nějaké doporučení, která firma dělá dobré repa kity na hlavní brzdové válce?
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od Sam »

May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

corona
Příspěvky: 48
Registrován: 11 říj 2017

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od corona »

Ahoj, poprosil bych o radu nebo názor:

Mám brouka 1200J 1976. Štvalo mě, že brzda zabírala až skoro na podlaze, tak jsem se na to chtěl podívat a postupně zjistil, že to zgenerálkuji celé.
Vyměnil jsem tedy hlavní válec, všechna prasátka, rozchodil všechna sluníčka, nová pérka na štítech, vyměnil přední trubičky a hadičky, zadní trubičky (ne tu pod autem), nové pakny, bubny byly ok, tak jsem je nechal.
Při odvzdušňování (asi 4x dokola) jsem nastavil všechna sluníčka tak, aby obložení sotva škrtalo. Tedy myslím, že jsou nastavena dobře.
Celou dobu mi táta šlapal na pedál a když už se mu to zdálo dobré - že to dost zabírá, šel jsem si na to šlápnout sám a zjistil, že to zase brzdí až dole, přesně tak, jak to bylo...
Pokud je pedál hodně sešlápnut, kola jsou hezky zabržděna, ale přijde mi, že ten pedál má zbytečně dlouho jakoby "mrtvý chod" než se něco začne dít. Musí se sešlápnout do cca 2/3 chodu a teprve se začne něco dít.
Na druhém brouku z 1300 z 1970 to brzdí hned cca v 1/3 chodu a celkem pěkně.
Četl jsem tu o seřízení brzdového pedálu, ale nikde nijak podrobně, jak se má nastavit a na co si dát pozor.
Myslíte, že by mi seřízení pomohlo? Jak se to aspoň přibližně má seřídit?
Díky
Buba Njemacka 1300 z 1970
Buba Chameleon 1200J z 1976

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od john »

Residual Pressure Valve ...novy brzdovy valec na bubnove brzdy by mal mat RPV...neoplyvas manualom? :D

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

A neutáhls nejdřív lanka ruční brzdy a pak až sluníčka na zadních bubnech?

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od Samba »

Nestačí, aby pakny skrkaly, musíš je rozeprit do maxima, abys neotocil kolem, pak povolit nejmíň co je nutno..a třeba na tom budeš líp..

corona
Příspěvky: 48
Registrován: 11 říj 2017

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od corona »

Díky za odpovědi.

Residual Pressure Valve - nevím, jak to funguje a co s tím mám dělat, nebo jak nastavit? Můžeš mi k tomu, prosím, něco napsat nebo poslat? Manuál mám For Comleate Idiots, ale tam radili brzdy dát do servisu... Ale chtěl jsem si je udělat sám. Jaký manuál doporučuješ?
S lankama ruční brzdy jsem nijak nehýbal. Ani nevím kde se štelují a jak je naštelovat. Není na to někde nějaký popis?

Je nějaká možnost, jak to nastavit na tom pedálu? Nějakým způsobem prodloužit tu hřídel co jde do pumpy, aby zabírala dřív? Nebo tam žádné štelování není?

Ještě jednou Vám děkuji
Buba Njemacka 1300 z 1970
Buba Chameleon 1200J z 1976

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od Milan NM »


Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

A úpřímně, zbytek otázek bys mohl dát klíďo sám, víc než 5 minut ti obhlídka místa činu nezabere. Ale to se tu na flatu řešilo už vícekrát :wink:

corona
Příspěvky: 48
Registrován: 11 říj 2017

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od corona »

Díky za odkaz, stáhnul jsem ten heynes :)
Co se nastavení pedálu týká, chápu to tedy správně, že se to nenastavuje kontramatkou na tom čepu co vede do hlavního válce, ale nějakou podložkou pod pedálem?
Auto mám teď u táty v garáži a nemůžu se tam jít kouknout. :(
Buba Njemacka 1300 z 1970
Buba Chameleon 1200J z 1976

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od Herbie »

nehledat složitosti, zapojit selský rozum :)

1- opravdu dobře seštelovat excentry, tedy aby pakny měly co nejmenší vůli
2- dobře odvzdušnit (já osobně při odvzdušňování zatahuji ruční brzdu, a neodvzdušňuji šlapáním na pedál, ale natlakováním brzdové soustavy)
3- od brzdového pedálu vede do brzdového válce tyčka se závitem. vytočit a kontramatkou zajistit tak aby byla vůle /mrtvý chod/ pedálu byla co nejmenší


Zkus si to najít třeba na youtube
tady je vidět jak nastavuje ten pedál
1:10
... a vůbec !

corona
Příspěvky: 48
Registrován: 11 říj 2017

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od corona »

Děkuji.
Takže když to zrekapituluji, tak to znamená:
1. Nejdřív naštelovat ruční brzdu pomocí šroubů u páky, na 3 zuby.
2. Seštelovat pakny pěkně jednu po druhé
3. Odvzdušnit - to znám jen klasicky pedálem. Jak se natlakuje soustava?
4. Nastavit pedál - Kontramatkou nebo tím stop brake pedal platem? Ok, při výměně pumpy asi i kontramatkou.

Ještě jeden dotaz.
Hlavní válec, co mi přišel má vzadu o jeden výstup více, než ten původní. Nevyužiji jej. Mohu ho ucpat obyčejnou hydraulickou zátkou M10x1?
Díky
Buba Njemacka 1300 z 1970
Buba Chameleon 1200J z 1976

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od Milan NM »

prehadzal si to:
1.)bod 2 a 4 su rovnocenne je to jedno ktory das prvy
2.)bod 3
3.)bod 1,(pocet zubov sa aspon u nas nekontroluje)
Hlavny valec ma M10x1 na druheho policajta ak mas tentoObrázek

Ešte otázka:ovzusnoval si od kolesa čo je najďalej,pravého zadného?

corona
Příspěvky: 48
Registrován: 11 říj 2017

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od corona »

Odvzdušňoval jsem v pořadí
pravé zadní
levé zadní
levé přední
pravé přední
asi 3x dokola

Ok, díky za pořadí bodů.
Auto brzdilo i před opravou, brzdí i teď, ale vadí mi ten pedál, že nezabírá už nahoře, ale až skoro na konci.

Ano, pumpu mám jako je na obrázku, ale to druhé čidlo nemám, tak jsem koupil tu záslepku.
Buba Njemacka 1300 z 1970
Buba Chameleon 1200J z 1976

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od Herbie »

Rucni brzdu a jeji serizeni si nech az na uplny konec
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od Milan NM »

Ak naslapes viac krat a stvdne pedal mas tam este vzduch.

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od lope »

Levé př. kolo se odvzdušňuje poslední, ale tím to asi nebude. Tyčka u pedálu brzdy MUSǏ mít určitou vůli, myslím že 1 mm, ale samozřejmě to můžeš zkusit nastavit na 0 při hledání dalších příčin. Který mě teda nenapadají...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od Sam »

A co třeba špatný brzdový válec, jak psal asi před týdnem John. Případně špatná velikost pístků v prasátkách nebo válci.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

corona
Příspěvky: 48
Registrován: 11 říj 2017

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od corona »

Pistky jsou stejne jako ty co jsem vyndal, ono tem starym asi ani nic moc nebylo.
Valec mi taky prijde az na ten jeden vystup navic stejnej.
Spoleham na to lepsi nastaveni a serizeni pedalu.
Buba Njemacka 1300 z 1970
Buba Chameleon 1200J z 1976

Odpovědět