Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
proběhla tu zmínka o brzdovce z velvany,a proč výrobci doporučují tuhle a tuhle a firmy repasující brzdy nedoporučují tamto. jako na zavolanou přišel válec zánovní ate,co se po chvilkovém provozu najednou počůral v garáži při zazimování a již zhoršující funkci zcela odmítl propadnutím na podlahu. plus mokré pakny.tentokrát šlo o brzdovu coyote čr.
takže za čerstva rozebráno. gumičky se zvětšily zkroutily a úplně změkly. na svých místech doslova plandaly. a i když existuje hodně druhů gum a výrobců,na tyhle pochybné kapaliny reagují všechny,jenom se změní po očištění. buď se vrátí na původní tuhost a velikost,nebo ztvrdnou a praskají. tyto konkrétně po týdnu jsou jak bláto
takže za čerstva rozebráno. gumičky se zvětšily zkroutily a úplně změkly. na svých místech doslova plandaly. a i když existuje hodně druhů gum a výrobců,na tyhle pochybné kapaliny reagují všechny,jenom se změní po očištění. buď se vrátí na původní tuhost a velikost,nebo ztvrdnou a praskají. tyto konkrétně po týdnu jsou jak bláto
- Olan47
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 721
- Registrován: 16 říj 2016
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Počítím, že budeš dávat nové ty gumičky, je tedy nějaké doporučení, která firma dělá dobré repa kity na hlavní brzdové válce?
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
https://www.ebay.de/itm/2x-Rep-Satz-fur ... yt7_SWonDA
https://www.ebay.de/itm/VW-Kafer-1200-R ... SwUsJYWn~a
https://www.ebay.de/itm/Reparatursatz-R ... Swu4BVkPZa
https://www.ebay.de/itm/Reparatursatz-H ... Swj99aAIRr
https://www.ebay.de/itm/VW-Kafer-1200-R ... SwUsJYWn~a
https://www.ebay.de/itm/Reparatursatz-R ... Swu4BVkPZa
https://www.ebay.de/itm/Reparatursatz-H ... Swj99aAIRr
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Ahoj, poprosil bych o radu nebo názor:
Mám brouka 1200J 1976. Štvalo mě, že brzda zabírala až skoro na podlaze, tak jsem se na to chtěl podívat a postupně zjistil, že to zgenerálkuji celé.
Vyměnil jsem tedy hlavní válec, všechna prasátka, rozchodil všechna sluníčka, nová pérka na štítech, vyměnil přední trubičky a hadičky, zadní trubičky (ne tu pod autem), nové pakny, bubny byly ok, tak jsem je nechal.
Při odvzdušňování (asi 4x dokola) jsem nastavil všechna sluníčka tak, aby obložení sotva škrtalo. Tedy myslím, že jsou nastavena dobře.
Celou dobu mi táta šlapal na pedál a když už se mu to zdálo dobré - že to dost zabírá, šel jsem si na to šlápnout sám a zjistil, že to zase brzdí až dole, přesně tak, jak to bylo...
Pokud je pedál hodně sešlápnut, kola jsou hezky zabržděna, ale přijde mi, že ten pedál má zbytečně dlouho jakoby "mrtvý chod" než se něco začne dít. Musí se sešlápnout do cca 2/3 chodu a teprve se začne něco dít.
Na druhém brouku z 1300 z 1970 to brzdí hned cca v 1/3 chodu a celkem pěkně.
Četl jsem tu o seřízení brzdového pedálu, ale nikde nijak podrobně, jak se má nastavit a na co si dát pozor.
Myslíte, že by mi seřízení pomohlo? Jak se to aspoň přibližně má seřídit?
Díky
Mám brouka 1200J 1976. Štvalo mě, že brzda zabírala až skoro na podlaze, tak jsem se na to chtěl podívat a postupně zjistil, že to zgenerálkuji celé.
Vyměnil jsem tedy hlavní válec, všechna prasátka, rozchodil všechna sluníčka, nová pérka na štítech, vyměnil přední trubičky a hadičky, zadní trubičky (ne tu pod autem), nové pakny, bubny byly ok, tak jsem je nechal.
Při odvzdušňování (asi 4x dokola) jsem nastavil všechna sluníčka tak, aby obložení sotva škrtalo. Tedy myslím, že jsou nastavena dobře.
Celou dobu mi táta šlapal na pedál a když už se mu to zdálo dobré - že to dost zabírá, šel jsem si na to šlápnout sám a zjistil, že to zase brzdí až dole, přesně tak, jak to bylo...
Pokud je pedál hodně sešlápnut, kola jsou hezky zabržděna, ale přijde mi, že ten pedál má zbytečně dlouho jakoby "mrtvý chod" než se něco začne dít. Musí se sešlápnout do cca 2/3 chodu a teprve se začne něco dít.
Na druhém brouku z 1300 z 1970 to brzdí hned cca v 1/3 chodu a celkem pěkně.
Četl jsem tu o seřízení brzdového pedálu, ale nikde nijak podrobně, jak se má nastavit a na co si dát pozor.
Myslíte, že by mi seřízení pomohlo? Jak se to aspoň přibližně má seřídit?
Díky
Buba Njemacka 1300 z 1970
Buba Chameleon 1200J z 1976
Buba Chameleon 1200J z 1976
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Residual Pressure Valve ...novy brzdovy valec na bubnove brzdy by mal mat RPV...neoplyvas manualom?
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2497
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
A neutáhls nejdřív lanka ruční brzdy a pak až sluníčka na zadních bubnech?
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Nestačí, aby pakny skrkaly, musíš je rozeprit do maxima, abys neotocil kolem, pak povolit nejmíň co je nutno..a třeba na tom budeš líp..
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Díky za odpovědi.
Residual Pressure Valve - nevím, jak to funguje a co s tím mám dělat, nebo jak nastavit? Můžeš mi k tomu, prosím, něco napsat nebo poslat? Manuál mám For Comleate Idiots, ale tam radili brzdy dát do servisu... Ale chtěl jsem si je udělat sám. Jaký manuál doporučuješ?
S lankama ruční brzdy jsem nijak nehýbal. Ani nevím kde se štelují a jak je naštelovat. Není na to někde nějaký popis?
Je nějaká možnost, jak to nastavit na tom pedálu? Nějakým způsobem prodloužit tu hřídel co jde do pumpy, aby zabírala dřív? Nebo tam žádné štelování není?
Ještě jednou Vám děkuji
Residual Pressure Valve - nevím, jak to funguje a co s tím mám dělat, nebo jak nastavit? Můžeš mi k tomu, prosím, něco napsat nebo poslat? Manuál mám For Comleate Idiots, ale tam radili brzdy dát do servisu... Ale chtěl jsem si je udělat sám. Jaký manuál doporučuješ?
S lankama ruční brzdy jsem nijak nehýbal. Ani nevím kde se štelují a jak je naštelovat. Není na to někde nějaký popis?
Je nějaká možnost, jak to nastavit na tom pedálu? Nějakým způsobem prodloužit tu hřídel co jde do pumpy, aby zabírala dřív? Nebo tam žádné štelování není?
Ještě jednou Vám děkuji
Buba Njemacka 1300 z 1970
Buba Chameleon 1200J z 1976
Buba Chameleon 1200J z 1976
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2497
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
A úpřímně, zbytek otázek bys mohl dát klíďo sám, víc než 5 minut ti obhlídka místa činu nezabere. Ale to se tu na flatu řešilo už vícekrát
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Díky za odkaz, stáhnul jsem ten heynes
Co se nastavení pedálu týká, chápu to tedy správně, že se to nenastavuje kontramatkou na tom čepu co vede do hlavního válce, ale nějakou podložkou pod pedálem?
Auto mám teď u táty v garáži a nemůžu se tam jít kouknout.
Co se nastavení pedálu týká, chápu to tedy správně, že se to nenastavuje kontramatkou na tom čepu co vede do hlavního válce, ale nějakou podložkou pod pedálem?
Auto mám teď u táty v garáži a nemůžu se tam jít kouknout.
Buba Njemacka 1300 z 1970
Buba Chameleon 1200J z 1976
Buba Chameleon 1200J z 1976
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
nehledat složitosti, zapojit selský rozum
1- opravdu dobře seštelovat excentry, tedy aby pakny měly co nejmenší vůli
2- dobře odvzdušnit (já osobně při odvzdušňování zatahuji ruční brzdu, a neodvzdušňuji šlapáním na pedál, ale natlakováním brzdové soustavy)
3- od brzdového pedálu vede do brzdového válce tyčka se závitem. vytočit a kontramatkou zajistit tak aby byla vůle /mrtvý chod/ pedálu byla co nejmenší
Zkus si to najít třeba na youtube
tady je vidět jak nastavuje ten pedál
1:10
1- opravdu dobře seštelovat excentry, tedy aby pakny měly co nejmenší vůli
2- dobře odvzdušnit (já osobně při odvzdušňování zatahuji ruční brzdu, a neodvzdušňuji šlapáním na pedál, ale natlakováním brzdové soustavy)
3- od brzdového pedálu vede do brzdového válce tyčka se závitem. vytočit a kontramatkou zajistit tak aby byla vůle /mrtvý chod/ pedálu byla co nejmenší
Zkus si to najít třeba na youtube
tady je vidět jak nastavuje ten pedál
1:10
... a vůbec !
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Děkuji.
Takže když to zrekapituluji, tak to znamená:
1. Nejdřív naštelovat ruční brzdu pomocí šroubů u páky, na 3 zuby.
2. Seštelovat pakny pěkně jednu po druhé
3. Odvzdušnit - to znám jen klasicky pedálem. Jak se natlakuje soustava?
4. Nastavit pedál - Kontramatkou nebo tím stop brake pedal platem? Ok, při výměně pumpy asi i kontramatkou.
Ještě jeden dotaz.
Hlavní válec, co mi přišel má vzadu o jeden výstup více, než ten původní. Nevyužiji jej. Mohu ho ucpat obyčejnou hydraulickou zátkou M10x1?
Díky
Takže když to zrekapituluji, tak to znamená:
1. Nejdřív naštelovat ruční brzdu pomocí šroubů u páky, na 3 zuby.
2. Seštelovat pakny pěkně jednu po druhé
3. Odvzdušnit - to znám jen klasicky pedálem. Jak se natlakuje soustava?
4. Nastavit pedál - Kontramatkou nebo tím stop brake pedal platem? Ok, při výměně pumpy asi i kontramatkou.
Ještě jeden dotaz.
Hlavní válec, co mi přišel má vzadu o jeden výstup více, než ten původní. Nevyužiji jej. Mohu ho ucpat obyčejnou hydraulickou zátkou M10x1?
Díky
Buba Njemacka 1300 z 1970
Buba Chameleon 1200J z 1976
Buba Chameleon 1200J z 1976
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
prehadzal si to:
1.)bod 2 a 4 su rovnocenne je to jedno ktory das prvy
2.)bod 3
3.)bod 1,(pocet zubov sa aspon u nas nekontroluje)
Hlavny valec ma M10x1 na druheho policajta ak mas tento
Ešte otázka:ovzusnoval si od kolesa čo je najďalej,pravého zadného?
1.)bod 2 a 4 su rovnocenne je to jedno ktory das prvy
2.)bod 3
3.)bod 1,(pocet zubov sa aspon u nas nekontroluje)
Hlavny valec ma M10x1 na druheho policajta ak mas tento
Ešte otázka:ovzusnoval si od kolesa čo je najďalej,pravého zadného?
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Odvzdušňoval jsem v pořadí
pravé zadní
levé zadní
levé přední
pravé přední
asi 3x dokola
Ok, díky za pořadí bodů.
Auto brzdilo i před opravou, brzdí i teď, ale vadí mi ten pedál, že nezabírá už nahoře, ale až skoro na konci.
Ano, pumpu mám jako je na obrázku, ale to druhé čidlo nemám, tak jsem koupil tu záslepku.
pravé zadní
levé zadní
levé přední
pravé přední
asi 3x dokola
Ok, díky za pořadí bodů.
Auto brzdilo i před opravou, brzdí i teď, ale vadí mi ten pedál, že nezabírá už nahoře, ale až skoro na konci.
Ano, pumpu mám jako je na obrázku, ale to druhé čidlo nemám, tak jsem koupil tu záslepku.
Buba Njemacka 1300 z 1970
Buba Chameleon 1200J z 1976
Buba Chameleon 1200J z 1976
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Rucni brzdu a jeji serizeni si nech az na uplny konec
... a vůbec !
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Ak naslapes viac krat a stvdne pedal mas tam este vzduch.
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Levé př. kolo se odvzdušňuje poslední, ale tím to asi nebude. Tyčka u pedálu brzdy MUSǏ mít určitou vůli, myslím že 1 mm, ale samozřejmě to můžeš zkusit nastavit na 0 při hledání dalších příčin. Který mě teda nenapadají...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
A co třeba špatný brzdový válec, jak psal asi před týdnem John. Případně špatná velikost pístků v prasátkách nebo válci.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Pistky jsou stejne jako ty co jsem vyndal, ono tem starym asi ani nic moc nebylo.
Valec mi taky prijde az na ten jeden vystup navic stejnej.
Spoleham na to lepsi nastaveni a serizeni pedalu.
Valec mi taky prijde az na ten jeden vystup navic stejnej.
Spoleham na to lepsi nastaveni a serizeni pedalu.
Buba Njemacka 1300 z 1970
Buba Chameleon 1200J z 1976
Buba Chameleon 1200J z 1976