Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Ahoj, prosim o radu co zkusit - koupil jsem novy brzdovy valec, je dvouokruhovy, jeden vystup dozadu s brzdovym spinacem a dva vystupy dopredu s brzdovym spinacem...zalil jsem brzdovkou a nic, vubec nepumpuje. Odpojil jsem i trubky, takze koukam do valce skrz horni vystup a mel jsem vyndany i vstup brzdovky...tedy koukam a pomocnice slape a nic...da se predpokladat ze je valec vadny anebo je nejaky figl k rozchozeni noveho valce? Nevim co bych tam vic hledal...
Jeste doplnim, ze zezhora jak koukam do valce, tak chodi predpisove tam i zpet.
Jeste doplnim, ze zezhora jak koukam do valce, tak chodi predpisove tam i zpet.
Brouk ´77
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
tyčka která tlačí na píst musí vůli, aby píst mohl vyjet až do krajní polohy a uvolnil plnící otvory. Itak se prázdnej válec plní kapalinou celkem blbě. Je potřeba povolit spínače, aby kapalina pěkně protekla. Až poteče kapalina skrz,tak je utáhneš a můžeš odvzušňovat. Pomocnice šlápne na pedál a ty povolíš trubku na válci, ona vyplivne vzduch, pak druhou trubku a pak se teprve vrhneš na kola. Takhle to teda dělám já.
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
připomíná mi to kuchařovo anabázi s brzdama
napasoval do klasickýho brouka válec ze 1303
a díky odlišné konstrukci měl ten válec po montáži "sešlápnutej"
napasoval do klasickýho brouka válec ze 1303
a díky odlišné konstrukci měl ten válec po montáži "sešlápnutej"
... a vůbec !
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Postup s povolením spínačů zkusím, nic jiného mě nenapadá.
Válec je stejný jako tam byl, žádný hokus pokus s pasováním se neděje a i kdyby se děl, tak ten válec vůbec nedělá to co má, nehledě na případný rozdíl v provedení ( teď jsem pochopil, jak to myslel herbie, tak to se určitě neděje )
Pokud by byl válec stále sešlápnutý, nekoukal bych do něj nátokovým otvorem a neviděl pohybující se pístek ne?
Ještě doplním další fakt a to je ten, že pedál brzdy - tyčku - po každém sešlápnutí "povytáhnu" z válce, tzn. vůle tam je viditelná. A vzhledem k tomu, že pístek ve válci řeknu cca 1cm chodí tam a zpět, myslím si, že je to i dostatečná dráha k tomu, aby to něco dávalo ( možná mám vůli na tyčce moc velkou a tak nedojde k úplnému sešlápnutí - to jsem nekontroloval, ale i přesto se pístek hejbe jak jsem psal o centimetr a to je dle mého už dost...nebo? )
Každopádně díky za rady co už proběhly a co ještě případně proběhnou
Válec je stejný jako tam byl, žádný hokus pokus s pasováním se neděje a i kdyby se děl, tak ten válec vůbec nedělá to co má, nehledě na případný rozdíl v provedení ( teď jsem pochopil, jak to myslel herbie, tak to se určitě neděje )
Pokud by byl válec stále sešlápnutý, nekoukal bych do něj nátokovým otvorem a neviděl pohybující se pístek ne?
Ještě doplním další fakt a to je ten, že pedál brzdy - tyčku - po každém sešlápnutí "povytáhnu" z válce, tzn. vůle tam je viditelná. A vzhledem k tomu, že pístek ve válci řeknu cca 1cm chodí tam a zpět, myslím si, že je to i dostatečná dráha k tomu, aby to něco dávalo ( možná mám vůli na tyčce moc velkou a tak nedojde k úplnému sešlápnutí - to jsem nekontroloval, ale i přesto se pístek hejbe jak jsem psal o centimetr a to je dle mého už dost...nebo? )
Každopádně díky za rady co už proběhly a co ještě případně proběhnou
Brouk ´77
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Tak jsem to prozkoumal a maly posun a par zmen...pistek ve valci chodi nekolik cm, pichl jsem tam okolo trnu sroubovakem a zkusil zatlacit, ted vim jiste, ze chodi. Dirkou na trubicku se tam precijen blbe kouka a jeste hure vidi. Tak jsem zkusil odvzdusnovat a ejhle, vpredu brzdime ( jde tam brzdovka pri povolovani trubicek u valce a to "obvyklym" tlakem ) ale dozadu proste ani zbla...mam to vyndat, vytahnout a na ferovku zalejt brzdovkou a slozit?
Jeste tam origo byvaly ty prepoustece, ale to je k valci ne? Resp. tenhle novej valec ma rovnou zavit na holendry, takze uz tuhle ficuru asi obsahuje uvnitr anebo ji k funkci vubec nepotrebuje hmmm?
Jeste tam origo byvaly ty prepoustece, ale to je k valci ne? Resp. tenhle novej valec ma rovnou zavit na holendry, takze uz tuhle ficuru asi obsahuje uvnitr anebo ji k funkci vubec nepotrebuje hmmm?
Brouk ´77
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
je neco spatne na tehle sade snizenejch tehlic + prestavba na kotouce ? http://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4- ... 03-i30137/" onclick="window.open(this.href);return false;
potom tyhle dve dalsi sady sou podle fotky stejne,podle cisel uz ne ... cisluje si to kazdej jak chce nebo to je univerzalni obrazek nebo jak to s temahle dilama na brouky je ? nemate nekdo neco z toho jestli to je pouzitelne ?
http://shop-vwbrouk.cz/sada-prednich-ko ... 25168.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.i-ekonom.cz/beetle/katalog. ... D-brzd-65-" onclick="window.open(this.href);return false;
potom tyhle dve dalsi sady sou podle fotky stejne,podle cisel uz ne ... cisluje si to kazdej jak chce nebo to je univerzalni obrazek nebo jak to s temahle dilama na brouky je ? nemate nekdo neco z toho jestli to je pouzitelne ?
http://shop-vwbrouk.cz/sada-prednich-ko ... 25168.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.i-ekonom.cz/beetle/katalog. ... D-brzd-65-" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
fotka evidentně jen ilustrační
protože na ní není snížená, ale jen klasická těhlice
protože na ní není snížená, ale jen klasická těhlice
... a vůbec !
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
mám na brouku třetím rokem sadu z prvního odkazu a na nic stěžovat nemůžu ... jen pokud tam budeš chtít stíty, tak se pro ně musí vyvrtat díry a vyříznout závity
takhle vypadá sada v reálu :
a takhle si to lehlo (pneu bylo 205/55)
takhle vypadá sada v reálu :
a takhle si to lehlo (pneu bylo 205/55)
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
dik za info ... kdyz zbydou finance tak to zkusim poptat
snizeni si kdzytak doladim orechama
snizeni si kdzytak doladim orechama
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Mám problém, provádím celkovou opravu brzdového systému na brouku 1963. Bez problému jsem po povolení paken sundal zadní bubny a brzdy rozebral na součástky. Přední bubny mi ale vzdorují a nejsem schopný je sundat. Sundal jsem kryt ložisek, povolil obě matky na ose; pakny jsem povolil na max, ale stále mi buben nejde sundat ani na jedné straně (normální sílou) je na to potřeba stahovák?
Naposledy upravil(a) Rychnak dne 24 lis 2014, celkem upraveno 1 x.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Je možné, že máš na těhlici vjetou drážku od ložiska a nechce se tomu ven. Chce to opravdu stahovák a buben v jednu chvíli povolí.Rychnak píše:Mám problém, provádím celkovou opravu brzdového systému na brouku 1963. Bez problému jsem po povolení paken sundal zadní bubny a rozebral je na součástky. Přední bubny mi ale vzdorují a nejsem schopný je sundat. Sundal jsem kryt ložisek, povolil obě matky na ose; pakny jsem povolil na max, ale stále mi buben nejde sundat ani na jedné straně (normální sílou) je na to potřeba stahovák?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Ani nemusí být vyjetá drážka na těhlici, ale stačí když se při pokusu o sundání zabere víc na jedné straně a ložisko se zašprajcne. Když se mě to stalo, stačilo domáčknout buben zpět a další pokus už byl úspěšný.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Nakonec byl problém v tom, že jsou hodně napevno válečková ložiska na obou těhlicích. bubny už jsem sundal, ložiska zůstala viset na obou těhlicích. Nyní musím dovezt vhodný stahovák, abych mohl pokračovat dále v opravách...
toto mě čeká
http://www.volksworld.com/tech-guides/v ... -bearings/
parádní návod
toto mě čeká
http://www.volksworld.com/tech-guides/v ... -bearings/
parádní návod
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Zdravím pánové, komplet jsem vyměnil brzdovou soustavu na broukovi r.v. 69 dvookruh a dal jsem nový brzdový válec, ale po několikátem ovzdušnění není pedál stále vyhovující má malý tlak při našlapání a otevření odvzdušnováku nějde moc kapalina. Chci se zeptat k čemu přesně jsou ventilky na brzdovém válci( šestihran , který je přímo namontovaný na brzdový válec a do něj se šroubují trubičky) - toto provedení měl původní válec. Do nového válce se montují trubičky přímo a nevím jestli jsou ventilky již přímo ve válci nebo jako plní funkci. Díky za odpověď Marty.
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Jestli se nepletu, tak ty sestihranne ventilky jsou k omezení brzdového tlaku na zadní napravu. To že nejde kapalina bych viděl spis na spatne se řízenou vůli pedalu. Když nejde váleček az na konec pracovního prostoru nedokáže do válce nateci nova brzdova kapalina a proto žádná nevyteká při povolení odvzdušňovacího sroubu.tlapik píše:Zdravím pánové, komplet jsem vyměnil brzdovou soustavu na broukovi r.v. 69 dvookruh a dal jsem nový brzdový válec, ale po několikátem ovzdušnění není pedál stále vyhovující má malý tlak při našlapání a otevření odvzdušnováku nějde moc kapalina. Chci se zeptat k čemu přesně jsou ventilky na brzdovém válci( šestihran , který je přímo namontovaný na brzdový válec a do něj se šroubují trubičky) - toto provedení měl původní válec. Do nového válce se montují trubičky přímo a nevím jestli jsou ventilky již přímo ve válci nebo jako plní funkci. Díky za odpověď Marty.
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
1-žádné omezovací ventily na brouku být nemají
2-zkontroluj vůli pedálu - délku tyčky do válce
3-máš skutečně ten správný brzdový válec pro svůj ročník vozu
4-máš doseřízené excentry (pakny) ?
5-je nějaký rozdíl když zatíhneš ruční brzdu ?
2-zkontroluj vůli pedálu - délku tyčky do válce
3-máš skutečně ten správný brzdový válec pro svůj ročník vozu
4-máš doseřízené excentry (pakny) ?
5-je nějaký rozdíl když zatíhneš ruční brzdu ?
... a vůbec !
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
do roku 1973 vsetky auta s bubnovymi brzdami mali " residual pressure valves" / hex.nasrubovany do hlavneho valca.Herbie píše:1-žádné omezovací ventily na brouku být nemají
od 73 a vyssie, hlavny brzdovy valec mal namiesto RPV restrikcne vrtanie priamo v tele valca.
Auta s bubnovymi brzdami od 73 maju taktiez restrikcne vrtanie, ale je rozdiel medzi hlavnym valcom pre bubny a pre disky.Prave tie problemy s odvzdusnenim a mnozstvom vytlacenej brzdovej kvapaliny do systemu priamo zavisia na type hlavneho brzdoveho valca.
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
To je zajímavá informace.
Prošlo mi rukama už hodně brouků a na žádném jsem ty omezující ventily nikdy neviděl.
Prošlo mi rukama už hodně brouků a na žádném jsem ty omezující ventily nikdy neviděl.
... a vůbec !
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
pri VW nikdy nie je nudza o prekvapenie...davam dohromady NE Brouka a kapota zo 76 je asi o 3 cm kratsia ako 75..hlavne, ze je uz nastriekana...