Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od udeeska »

Seridil jsi I vule noveho oblozeni na vsech kolech?
Vwase nocni sichta...

Božka
Příspěvky: 24
Registrován: 09 zář 2012

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od Božka »

to taky, seřídil jsem je na těsno, že vlastně lehce šoupou i když nebrzdím, zkusil jsem je i na volno a bylo to stejný. Už kolem toho chodím i jsem dědkovi domlouval, teď půjdu se psem do lesa a pak se na to vrhnu ještě jednou.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od john »

Božka píše:zdravím všechny a volám SOS,

NEBRZDÍ - na brouka 1964 jsem dal nové pakny, nové hadičky, trubičky,prasátka byla jak nová a novej dvouokruhovej brzdovej válec. Při odvzdušňování mám pocit, že je pedál pořád měkej, jako kdyby netlakoval. Po mnohokrát sešlápnutém pedálu jakž takž brzdí zadek, ale předek skoro ne. Tyčku od pedálu mám nastavenou na správnej rozměr a nevím. když povolím odvzdušňovák, tak kapalina teče, ale nemá nějakej výraznej tlak a pedál jde pořád až na doraz. prostudoval jsem fóra a udělal co měl - všechno vyměnil, může být, že nový válec prostě netlakuje, už se s tím někdo setkal? dík za jakoukoli radu. Božka
Pokial sa nemylim '64 mal jednookruhove brzdy...novy, dvojokruhovy valec moze byt Tvoj problem, pokial nie je na bubnove brzdy...dnes sa tato chyba opakuje casto...pri bubnovych brzdach je na vystupoch z hlavneho brzdoveho valca tzv. "residual pressure valve", co je maly cudlik medzi Hlavnym valcom a trubkou ku kolam...jeho uloha je udrziavat urcity tlak v systeme, aby krok pedalu pri aplikacci brzdy nebol do podlahy...vsetko co si popisal smeruje k tomu...

Božka
Příspěvky: 24
Registrován: 09 zář 2012

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od Božka »

To si mě moc nepotěšil, jak má vypadat malej čudlík mezi válcem a trubičkou ke kolu? u toho mýho válce je to klasika - tělo válce a z něj rovnou vývody tři na A - přední okruh, dva na B - zadní okruh

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od john »

Mas dobry manual? ...tam to najdes...su dve moznosti :

pred ' 73 auta s bubnovymi brzdami mali residual pressure valve, co je 6 hranny medzikus medzi valcom a trubkou...po '73 maju hlavne valce "restriction drillings namiesto residual pressure valve...tu to zacina byt tazko rozoznatelne...OEM valce po ' 73 boli rozlisene "countersink" na prirube Hlavneho valca, model pre kotucove brzdy ma " V ' zarez na prirube....nemyslim, ze toto oznacenie pretrvalo u non OEM dodavatelov...
Jedna vec je vsak ista, nie su vymenitelne / myslim bubny a disky /...

Božka
Příspěvky: 24
Registrován: 09 zář 2012

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od Božka »

Johne, díval jsem se na ten válec, samozřejmě, že tam žádnej mezikus mezi trubku a válec není, kupoval jsem ho ve Zlíně, Michalovi jsem říkal, že to je na dědka, je to válec podle katalogu na 8/66- +VW 181 8/69-12/79,
Tvoje teorie zní rozumně, jen mě překvapuje, že jsem to ještě tady nezaznamenal v diskusích, přeci nejsem první, kdo dal na bubny dvouokruhovej válec. Nemáte ještě někdo podobnou zkušenost?

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od SO 545 »

Uz to tu bolo... sice davnejsie ale bolo.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od Šíša »

Ja mel podobne priznaky, ale na Mexiku. Proste to moc nebrzdilo a pri odvzdusnovani to jen tak kapalo, lehce vytekalo. Bylo to tedy na origo valci uz od predchoziho(zich) majitele(lu) :-) takze zadnej novej.

Po rozebrani jsem zjistil ze se to ve valci "zlomilo" ... nebo-li chapu-li to dobre (nezkoumal jsem to, neb jakmile problem vyresim jiz se s nim nezabyvam) pro kazdy okruh je tam vlastni "pulka" pistu a uprostred jsou ty dve pulky spojeny/sesroubovany k sobe. No a me se ten spoj zlomil, tudiz snad fungovala jen jedna pulka, druha byla mrtva (nehybala se). Vymena valce a vse OK.

Ale jak rikam, bylo to na starem valci ... ikdyz nerikam ze to neni mozne i na novem. Proste jak radi zde, vyndej valec, rozeber a uvidis hnedle na cem jsme ... nebo budem pokracovat dal v badani :D

Uživatelský avatar
pata
Příspěvky: 81
Registrován: 19 kvě 2013

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od pata »

ahoj kluci, je tak krásné počasí ,že letos výlety s broukem začnou už těď. a proto se ptám zda někdo netušíte co mám s brzdama -když šlápnu na pedál ostře to táhne do leva.!!jedná se o model 1200,dvou okruhové brzdy, výměna-4xbuben,4xprasátka,trubky a samozřejmě i tolik propírané hadičky.někdy pomůže odvzdušnění pravé strany,ale po pár km zase stejné.jediné co zůstalo je hlavní válec.....ale z něj jde kapalina ze všech vývodů .budu rád za radu,už bych to rád dal do pořádku díky

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od Rychnak »

pata píše:ahoj kluci, je tak krásné počasí ,že letos výlety s broukem začnou už těď. a proto se ptám zda někdo netušíte co mám s brzdama -když šlápnu na pedál ostře to táhne do leva.!!jedná se o model 1200,dvou okruhové brzdy, výměna-4xbuben,4xprasátka,trubky a samozřejmě i tolik propírané hadičky.někdy pomůže odvzdušnění pravé strany,ale po pár km zase stejné.jediné co zůstalo je hlavní válec.....ale z něj jde kapalina ze všech vývodů .budu rád za radu,už bych to rád dal do pořádku díky
Zní mi to, jako kdyby sis již odpověděl sám - že by hl brzdovej válec?
1) Nemuže se ti jeden okruh zavzdušňovat porušeným vedením nádržka - válec;
2) Jeden okruh špatně tlakuje díky vadným gumičkám - tlak se častečně dostáva zpět do nádržky, což by mohlo způsobovat zavzdušňování a celkovou nevýkonost jednoho okruhu
3) Není brzdovka náhodou načernalá? /rozpadající se gumičky hl. válce/
4) nemusíš brzdy našlapávat?

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od evinsen »

a bylo auto přes "zimu" zaparkované pravou stranou těsně ke zdi?

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od udeeska »

Projed to par kilometru a si to zase sedne,ten samej problem mam s Helgou,jak stoji vice jak dva tydny,tak mi thane do prava,ale po par milokilometrech se to zase srovna.Ma taky vse nove.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
pata
Příspěvky: 81
Registrován: 19 kvě 2013

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od pata »

kluci díky za radu,rozhodl jsem se pro výměnu hlavního válce a pak se uvidí.ono taky ať je to 100%.letos chceme pojezdit co nejvíce srazů což od nás z Hodonína je většinou přes celou republiku.......díky za typy a dám vědět jak to dopadlo

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od evinsen »

měníš hlavní válec protože nevíš proč pravá strana nebrzdí a chceš to mít na 100%?

klic
Příspěvky: 94
Registrován: 03 črc 2008
Bydliště: Praha 6

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od klic »

Možná by bylo lepší používat na odvzdušnění tlakovou nádobu (třeba tuhle http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... ibleed.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;) . Eezibleed má v sadě víčko, které pasuje i na brouka a nestojí zas tak moc, zejména když je třeba měnit kapalinu každý dva roky. Taky je vhodný použít postup popsaný na straně 273 a 274 tady http://www.volkswagen-classicparts.de/f ... 47_294.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

včetně mírného stlačení/zaaretování brzdového pedálu.

Eezibleed je sice koncipován na snížený tlak z rezervy, ale jde snadno upravit na kompresor nebo raději nožní pumpu s manometrem, aby nedošlo k přetlakování. Tlak 1–1,3 bar bohatě stačí.

klic

Uživatelský avatar
pata
Příspěvky: 81
Registrován: 19 kvě 2013

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od pata »

Nazdar kluci,tak jsem se odhodlal po nějake době dát do cajku ty přední brzdy......ostře táhly do leva. A vše se zdařilo na poprvé-rozhodl jsem pro hlavní válec a bingo !!!! závada odstraněna A příčina ? Přicpaný vývod k pravému kolu.nějaký množství kapaliny tam šlo ale asi málo. takže naviděnou na srazech

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od evinsen »

a nehoupeš takhle trošku? ty vývody na předek jsou vedle sebe...

Uživatelský avatar
pata
Příspěvky: 81
Registrován: 19 kvě 2013

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od pata »

zdar Evinsene,nechapu tvoje skeptický připomínky na řešení problému na brzdách....já vím jedno a to že s novým hlavním válcem je vyřešena závada na mojích brzdách. a budu rád když někdy tento poznatek někomu v budoucnu pomůže,narozdíl od tvých připomínek který nepomůžou asi nikomu.jak píšeš otvory jsou vedle sebe ,ale když je jeden ucpaný tak asi nemůže fungovat a navíc ten válec byl ještě původní . tak čus bus

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od evinsen »

pata píše:ahoj kluci, je tak krásné počasí ,že letos výlety s broukem začnou už těď. a proto se ptám zda někdo netušíte co mám s brzdama -když šlápnu na pedál ostře to táhne do leva.!!jedná se o model 1200,dvou okruhové brzdy, výměna-4xbuben,4xprasátka,trubky a samozřejmě i tolik propírané hadičky.někdy pomůže odvzdušnění pravé strany,ale po pár km zase stejné.jediné co zůstalo je hlavní válec.....ale z něj jde kapalina ze všech vývodů .budu rád za radu,už bych to rád dal do pořádku díky
já jenom že tady píšeš že ti jde kapalina ze VŠECH vývodů. tak si nejsem jistej jak tohle někomu pomůže. a po pravdě se přiznám že jsem nikdy neviděl ucpanej vývod z válce a nevím ani co by ho mohlo ucpat. nebylo by foto? a neber si to osobně

Uživatelský avatar
pata
Příspěvky: 81
Registrován: 19 kvě 2013

Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)

Příspěvek od pata »

tak abych to uzavřel.jelikož vývod z válce pro pravou stanu je na hoře a válec byl původní,je tu možnost,že během více jak 40 let nebyla kapalina vždy čistá. a tak docházelo k postupnému zarůstání vývodu do doby než se brouk zase začal používat.foto zkusím .

Odpovědět