Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Díky za rady, dneska jsem seřídíl chod pedálu, ale na hodnotu 149,5 +-0,5 mm, kterou jsem našel na foru pro dvouokruh se nedostanu, protože mám krátky závit na tlačné tyčce. Jinak ohledně těch ventilků pridávám foto starého brzdového válce s ventilky. Mám dva brouky jeden ze 69 a toho druhýho co jsem tu na foru hledal historii a oba mají tyto ventilky, Počítám že plní funkci jako omezovače tlaku na zádní nápravu jako je třeba u favorita. Brzdy jsou seřízené, válec je nový dvouokruhový na bubny. Zkusím zejtra jak to bude vypadat s tou ruční brzdou a jaký bude tlak při odvzdušnování.
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
jenže zadní okruh je tazen jen jednou trubkou, tedy proč by to bylo na všech závitech
... a vůbec !
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Jasně souhlas, že dozadu jde jen jedna trubka tak by to logicky mělo být jen tam, ale je to i na předku snažím se pochopit jak to přesně funguje. Ale zatim nic moc, kvuli něčemu to tam dávali.
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
jestli to nejsou jen nějaký redukce
... a vůbec !
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Nebudou to redukce je v tom kulička s pérkem.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
To vím naprosto přesně. Jde o dobový doplněk pro majitele KDF, brezelů a oválů, zkrátka pro majitele vozů s jedovými brzdami, aby při nasednutí do nebrouka nebo pozdního mexika při brždění hlavou neprorazili čelní sklo. Citlivý pedál, to je pro těžkou nohu zvyklou na lankové brzdy hotová smrt.Herbie píše:jestli to nejsou jen nějaký redukce
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Mohl by to byt zpětný ventil a plnit tuto funkci:
"Rozvod kapaliny z hlavního brzdového válce do brzdového potrubí prochází přes zpětné ventily. Zpětný ventil má za úkol udržet při odbrzdění určitý přetlak, aby se do soustavy nedostal vzduch netěsností soustavy. Tento tlak se využívá jen u bubnových brzd, jejichž čelisti se vracejí zpět do výchozí polohy pomocí zpětných pružin."
I když to vidim prvne v živote.
"Rozvod kapaliny z hlavního brzdového válce do brzdového potrubí prochází přes zpětné ventily. Zpětný ventil má za úkol udržet při odbrzdění určitý přetlak, aby se do soustavy nedostal vzduch netěsností soustavy. Tento tlak se využívá jen u bubnových brzd, jejichž čelisti se vracejí zpět do výchozí polohy pomocí zpětných pružin."
I když to vidim prvne v živote.
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Prekvapuje ma, ze napriek tomu, ze som to pisal iba vcera, stale sa dohadujete o vyzname tych hex fittingov...
Residual pressure valve jasne hovori, ze je to ventil na udrzanie urciteho trvaleho tlaku v systeme, ktory tam je aj po uvolneni pedalu.Ak tam nie je dany tlak, hlavny brzdovy valec nema kapacitu vytlacit tolko kvapaliny, kolko je potrebne k zabrzdeniu..
To sa vztahuje ako na predne, tak aj na zadne brzdy..nie je to obmedzovac tlaku, ale udrziavac tlaku..
Doxy zjavne nema problem chapat veci spravne..
Residual pressure valve jasne hovori, ze je to ventil na udrzanie urciteho trvaleho tlaku v systeme, ktory tam je aj po uvolneni pedalu.Ak tam nie je dany tlak, hlavny brzdovy valec nema kapacitu vytlacit tolko kvapaliny, kolko je potrebne k zabrzdeniu..
To sa vztahuje ako na predne, tak aj na zadne brzdy..nie je to obmedzovac tlaku, ale udrziavac tlaku..
Doxy zjavne nema problem chapat veci spravne..
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
NJ, Doxy je taky mechanik [-X
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
švejkárna
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Vysvětlenou funkci máme a jak je to v nových z druhovýroby kam se montují trubičky přímo do brzdového válce? Je jiná konstrukce brzdového válce?
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Myslim, že není tolik práce tam ty ventilky dátm, pokud mají stejný závit, jsou funkční a vyzkoušet..
A taky jen Ty víš zda jsou HBV stejne, mas je v ruce a můžeš porovnat, takhle na dálku se těžko radi, nejsme vyrobci.. ale dle mého názoru tam v druhovýrobě žádná velká změna neprobehla..
A taky jen Ty víš zda jsou HBV stejne, mas je v ruce a můžeš porovnat, takhle na dálku se těžko radi, nejsme vyrobci.. ale dle mého názoru tam v druhovýrobě žádná velká změna neprobehla..
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
dávali se pro bezpečnost,když byl dlouhý krok na brzdě,aby se dala našlapat,aby při povolení pedálu pumpa nevytahovala kapalinu z prasátek ale z nádobky. později to vyřešili zpětným ventilem přímo v pumpě
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Není moc práce je tam dát to je v pohodě, ale nový válec má závity na holendry M10x1 a ten starý má závity M12x1 na ventilky a potom je ve ventilkách závit M10x1 na holendry, z toho důvodu to není možné odzkoušet. Vnitřek br. nového válce jsem nerozdělával, proto je vnitřně nemůžu porovnat, ale jak je tu uvedeno v nich asi moc rozdíl nebude. Seštelována vůle pedálu, přitaženy pakny na předku, br. válec bez ventilků a brzdy jsou super. Díky moc za rady a postřehy.
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Mám dotaz ohledně dědka 1963.
Předělávám brzdy z 1-okruhu na 2-okruh. (bezpečnostní důvody) Víceméně už mám všechno vyřešené, jen bych potřeboval radu ohledně brzdových trubiček. Chtěl jsem koupit již hotový kit na 2 okruhové brzdy pro brouka od 7/66 dál a prostě na auto namontovat. Bylo mi řečeno, že by to nepasovalo na předním okruhu, protože jsou jinde úchyty na šasi na přední hadice. Zadní okruh je snad stejný. (63 vs 66-03) Je to opravdu tak?
Pokud ano, je tedy lepší možnost koupit kit trubiček přimo na jednookruh a zbývající přední 2 trubky nechat vyrobit na míru?
Díky Rychnak
Předělávám brzdy z 1-okruhu na 2-okruh. (bezpečnostní důvody) Víceméně už mám všechno vyřešené, jen bych potřeboval radu ohledně brzdových trubiček. Chtěl jsem koupit již hotový kit na 2 okruhové brzdy pro brouka od 7/66 dál a prostě na auto namontovat. Bylo mi řečeno, že by to nepasovalo na předním okruhu, protože jsou jinde úchyty na šasi na přední hadice. Zadní okruh je snad stejný. (63 vs 66-03) Je to opravdu tak?
Pokud ano, je tedy lepší možnost koupit kit trubiček přimo na jednookruh a zbývající přední 2 trubky nechat vyrobit na míru?
Díky Rychnak
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Mám nějakou novější sadu (nevím kolikaokruh), a trubka k pravýmu př. kolu je asi o 10-15cm delší. Dá se třeba udělat nějaká smyčka, ale není to hezký. Kdyžtak si ji nech jenom zkrátit, ne?
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
Ahoj, dotaz: na Mexiku 83 jsem měl brutálně dlouhý krok brzd. pedálu, auto nicméně prošlo STK, pak mi začaly brzdy vadnout - nové přední obložení paken, seřízení paken že škrtají, stočené přední bubny, pořád nic - tak nový brzdový válec - tenhle: http://shop.i-ekonom.cz/beetle/katalog. ... ní-dvouokr" onclick="window.open(this.href);return false;
vzhledově odpovídal tomu co tam byl, akorát má dva spínače...
pak několikrát odvzdušněno, ale jsme tam kde jsme byli, pokus se štelováním tyčky na pedálu nic moc nepřinesly...kontrola zadních paken a válečků ok, všude chytají pakny o bubny, pedál zabere až na podlaze....nikde nic neteče, neuniká, našlapáním brzdy se nic neděje, vzduch už z toho nelítá když odvzušňuju, brzdová světla zasvítí sotva se dotknu pedálu....čím to může ještě být? Měnit z plezíru trubky a hadice se mi už nechce...
Mám se snažit ještě zkusit povolit brzd. spínače aby se válec "zalil" kapalinou jak se tu někde psalo? to jediný jsem nezkusil ale přijde mi to jako kravina trochu....Díky moc
vzhledově odpovídal tomu co tam byl, akorát má dva spínače...
pak několikrát odvzdušněno, ale jsme tam kde jsme byli, pokus se štelováním tyčky na pedálu nic moc nepřinesly...kontrola zadních paken a válečků ok, všude chytají pakny o bubny, pedál zabere až na podlaze....nikde nic neteče, neuniká, našlapáním brzdy se nic neděje, vzduch už z toho nelítá když odvzušňuju, brzdová světla zasvítí sotva se dotknu pedálu....čím to může ještě být? Měnit z plezíru trubky a hadice se mi už nechce...
Mám se snažit ještě zkusit povolit brzd. spínače aby se válec "zalil" kapalinou jak se tu někde psalo? to jediný jsem nezkusil ale přijde mi to jako kravina trochu....Díky moc
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 331
- Registrován: 29 lis 2014
- Bydliště: Josefův Důl
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
pořádně odvzdušnit a nešetřit vytlačenou kapalinkou -na vychcaný auta je i litr brzdovky málo -zážitek se zcela novým vozem subaru ... jinak ,kontrola hadic, případně výměna,atd - pokud je periferie v pořádku teče tlačí se to nejspíš mezi okruhama v brzd válci , brzdí aspoň jeden okruh ?
... zakoupit značkový hlavní brzdový válec , za 660,-Kč chtít kvalitu- je sice asi možné,ale je to otázka náhody pro připravené a štěstí muška jenom zl..... a počtu spotřebovaných kusů ,odolnosti psyché jedince ...
a k brzdám ,radši je svěřím důvěryhodnému servismanovi, než se s tím prát - ne že by to člověk neuměl,ale je rozdíl ,jestli to dělám já -jednou za4- 5 let , a nebo můj spolehlivý "šéfmechanik" 2x do měsíce ... stojí to sice pravda peníze , ale mám jistotu - a to jsem po kompletní GO brzd - všeho ,včetně 4 nových bubnů , všechno ATE a spokojenost , a testuju pěknou silničkou dolu, a už jsem to dal i vyřazeno bez brzdění motorem ...
jde sice vo hovwno,ale vwo život
... zakoupit značkový hlavní brzdový válec , za 660,-Kč chtít kvalitu- je sice asi možné,ale je to otázka náhody pro připravené a štěstí muška jenom zl..... a počtu spotřebovaných kusů ,odolnosti psyché jedince ...
a k brzdám ,radši je svěřím důvěryhodnému servismanovi, než se s tím prát - ne že by to člověk neuměl,ale je rozdíl ,jestli to dělám já -jednou za4- 5 let , a nebo můj spolehlivý "šéfmechanik" 2x do měsíce ... stojí to sice pravda peníze , ale mám jistotu - a to jsem po kompletní GO brzd - všeho ,včetně 4 nových bubnů , všechno ATE a spokojenost , a testuju pěknou silničkou dolu, a už jsem to dal i vyřazeno bez brzdění motorem ...
jde sice vo hovwno,ale vwo život
dickholmer 62" druhá reinkarnace, po 20ti letech do stejný řeky ...
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
No jedna z možností - je opravdu, že ti v hlavním válci zůstala někde bublina - odvzdušnili jste při instalaci brzdového válce tak, že jste nejdřive nechali všechny trubičky na hl. brzdovém válci povolené a až začla téct kapalina všude stejně kolem nich, tak jste je dotáhli? A pak teprve odvzdušňovali okruhy? Nejdřív zadní a pak přední? Opravdu jsou všechny brzdy perfektně seřízené? To zn. seřídit pakny, párkrát prošlápnout a seřídit znovu?Thomas píše:Ahoj, dotaz: na Mexiku 83 jsem měl brutálně dlouhý krok brzd. pedálu, auto nicméně prošlo STK, pak mi začaly brzdy vadnout - nové přední obložení paken, seřízení paken že škrtají, stočené přední bubny, pořád nic - tak nový brzdový válec - tenhle: http://shop.i-ekonom.cz/beetle/katalog. ... ní-dvouokr" onclick="window.open(this.href);return false;
vzhledově odpovídal tomu co tam byl, akorát má dva spínače...
pak několikrát odvzdušněno, ale jsme tam kde jsme byli, pokus se štelováním tyčky na pedálu nic moc nepřinesly...kontrola zadních paken a válečků ok, všude chytají pakny o bubny, pedál zabere až na podlaze....nikde nic neteče, neuniká, našlapáním brzdy se nic neděje, vzduch už z toho nelítá když odvzušňuju, brzdová světla zasvítí sotva se dotknu pedálu....čím to může ještě být? Měnit z plezíru trubky a hadice se mi už nechce...
Mám se snažit ještě zkusit povolit brzd. spínače aby se válec "zalil" kapalinou jak se tu někde psalo? to jediný jsem nezkusil ale přijde mi to jako kravina trochu....Díky moc
Re: Brzdy - obecna rozprava (konstrukce, serizeni)
stočený bubny + nový pakny = dlouho si to bude sedat aby brzdila celá pakna
hlídat zda se některý buben neohřívá, excentry dotahovat pravidelně podle ujetých kilometrů
a jak už bylo řečeno, pořádně odvzdušnit
hlídat zda se některý buben neohřívá, excentry dotahovat pravidelně podle ujetých kilometrů
a jak už bylo řečeno, pořádně odvzdušnit
... a vůbec !