Olej v převodovce ....... Olej do převodovky

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Luděk
Příspěvky: 159
Registrován: 30 srp 2004
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Olej v převodovce ....... Olej do převodovky

Příspěvek od Luděk »

Musí být bezpodmínečně v převodovce naletý hypoidní olej,nebo můžu nalít do ní (převodka AT),olej klasický převodový GL-4 SAE 80-85.Máte někdo zkušenost co by to s ní provedlo???
V prodejně mi ještě nabídli přísadu do převodovek,aditivum od fa.WYNN´S,co Vy na to?
Díky moc Luděk


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jaky olej a proc pouzit se dozvite na strane 2 tohoto topicu


dekuji moderator

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

OK a preco tam musi byt ten hypoidní :?:
a co to vlastne znamena ten hypoidní :?:
Co tym sposobym ked tam dam normalny :?:

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

Hypoidní znamená typ oleje,kterej má tu vlastnost,že ulpívá na součástkách a je určen pro hypoidní rozvodovky a převodovky.

V reálu to funguje tak,že ti na těch dílech vždycky zůstane nějaký procento oleje,takže i když to auto delší dobu stojí,tak ta převodovka-diferenciál nikdy neběží ani chvíli na sucho.
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Vyraz " Hypoidny "sa vztahuje na tvar rezania zubov v sukoliach.Hypoidne sukolie ma tvar zubov pre jednoduchost "bananoviteho " tvaru.Tento typ sukoli je ovela tichsi ako rovny rez a zaroven hydrodynamicke vlastnosti su rozdielne.V hypoidnom sukoli je pri zabere ovela vyssi tlak ako v rovno rezanych sukoliach,preto olej musi vydrzat zvyseny tlak.Preto sa vola Hypoidny,ze je vhodny pre hypoidne sukolia.Tieto oleje maju najcastejsie oznacenie EP / extreme pressure /.

Uživatelský avatar
Luděk
Příspěvky: 159
Registrován: 30 srp 2004
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk »

koupil jsem hypoid,jak mi poradil tady Jony.Tím vyřeším veškeré rizika.A zkusím tam dát aditivum od wynn´s.Píšou tam doslova:H.P.L.S. transmission treatment(+ stop leak).594 přísada do převodovek....zvyšuje viskozitní index oleje,omezuje opotřebení způsobené kontaktem kovu na kov,zajistí silnější a odolnější olejový film,poskytuje hydrodynamické mazání,usnadňuje řazení,redukuje provozní hluk,zlepšuje oxidační a protikorozní stálost oleje,zastavuje a předchází unikání oleje,MOŹNO POUŹIT DO VŚECH DRUHÚ OLEJÚ.....Použití:Pro manual.převodovky,převodovky řízení,diferenciály.Jedna tuba (125ml)ošetří 2 litry oleje.Pro ošetření většího množství oleje,dávkovat 6% této přísady. :arrow:

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

ja myslim ze brouci prevodovce bude uplne klidne stacit klasickej Mogul 90 prevodovy olej, daval sem ho tam dycky, i bez prisad.

Pro "bezny" provoz je zbytecny resit cokoliv jinyho
mozna zavodnici sou na tom jinak, ale ma muzem bejt v klidu :)
Naposledy upravil(a) Herbie dne 27 úno 2007, celkem upraveno 1 x.
... a vůbec !

matesxxx
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 311
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov

Příspěvek od matesxxx »

A kolik by se mělo do převodovky nalít oleje. Do te AT.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

dokud nevytéká nalévacím a zároveň kontrolním otvorem, ale počítej cca 2.5 litru. Imbus je 17ka, nachází se na levém boku převodovky, poblíž rozvidleného ramene podvozkové páteře. Nejdřív si povol nalévací šroub a pak teprve ten výpustní.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Příspěvek od OB »

Omlouvám se nechci být rýpal, ale musím se vyjádřit k tomu co to je hypoidní soukolí. Hypoidní soukolí nemá nic společného s tvarem zubů. Když hovoříme o hypoidním soukolí tak to znamená, že osa pastorku je mimo osu ozubeného věnce, který je přišroubován na kleci diferenciálu. U VW je to tak, že když se podíváme na toto soukolí je pastorek položen více nahoru než je osa diferenciálu potažmo ozubeného věnce. V krátkosti se ještě vrátím k použitým ozubením tohoto soukolí. Od začátku sériové výroby VW se používali nejvíce dva typy ozubení. 1) Gleasen, kde zuby, při pohledu zezhora, se k sobě sbíhají 2) Klingerberg, kdy zuby, při pohledu zezhora, jsou rovnoběžné.
Toť vše k hypoidnímu soukolí!


---------------------------------------------
zvyraznil Herbie
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

S tym uplne suhlasim,hypoidne sukolie je spiralove ,ukosene sukolie spajajuce dve neparalelne osi,ktore sa nepretinaju.Predchadzajuce vysvetlenie bolo podane v jednoduchsej forme na lahsie pochopenie.
V tejto kombinacii osi su este mozne / mimo hypoidneho sukolia / krizovo - helikalne a spiralove sukolia.

tvar zubov samozrejme vyplyva z aplikacie a tudiz ma co robit s typom sukolia.V hypoidnom sukoli si neviem predstavit rovno rezane ozubenie.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Příspěvek od OB »

Asi bychom neměli v tomto topicu zabýhat do úplných detailů ale samozřejmě v hypoidním soukolí nejsou zuby frézované rovně. Hovořil jsem o tom, že při pohledu zhora na ozubený věnec tohoto soukolí jsou zuby (lépe řečeno jejich vrcholy) rovnoběžné. Ale tyto zuby při pohledu z boku nejsou stejně vysoké, proto mohou být použity na tento typ převodu.
Nicméně v zásadě je to jedno, ale myslím si, že do rozvodovky s hypoidním soukolím by měl přijít převodový olej H, a to bez debat.
To John: souhlasím s tebou, že tvar zubů vyplývá z použití viz výše.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

Ludkovia poradte ktory je lepsi a chutnejsi do prevodovky.


Valvoline HP GL-5 je prevodový olej najvyššej kvality špeciálne vyvinutý pre všetky hypoidné a iné prevodovky, resp. nápravové prevodovky, kde výrobca predpisuje mazivo typu API GL-5. Výrobok umožňuje kultivovaný chod prevodoviek v širokom rozsahu prevádzkových teplôt a poskytuje ochranu proti korózii. Odporúča sa pre osobné automobily ako aj pre nákladné automobily a autobusy.


Valvoline HP GL-5 LS je vysokovýkonný prevodový olej vyvinutý pre použitie vo všetkých typoch prevodoviek a vo vozidlách vabavených samosvorným diferenciálom, kde výrobca predpisuje mazivo typu GL-5. Špeciálne aditíva v tomto oleji pomáhajú znížiť hlučnosť diferenciálu, ochraňujú pred koróziou a jeho výborné vlastnosti chránia prevodovku pri jazde za všetkých podmienok. Valvoline (HP) GL-5 LS je odporúčaný pre všetky osobné a nákladné automobily a pre autobusy.

Ten LS je zevraj hustejsi a specializovany na diferaky.
Viete trosku poradit?

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

ci ten LS alebo nie

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

OK cize je predpisana norma HP API GL-4 ak som to dobre pochopil. :lol:

Valvoline HP GL-4 je vysokovýkonný univerzálny prevodový olej pre všetky typy automatických a mechanických prevodoviek a rozvodoviek, kde výrobca predpisuje mazivo TYPU API GL-4. Výrobok umožňuje ľahké radenie prevodových stupňov pri vysokých a nízkych prevádzkových teplotách a poskytuje vysokú ochranu proti korózii.

Dik

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

nj a máte tip na gl-4 hypoidní? já nějak nenašel :?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

PP90...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

Pětišroub píše:PP90...
To je jako jaka znacka?

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

Sesto píše:
Pětišroub píše:PP90...
To je jako jaka znacka?

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=476


...zajímavej je komentář že není pro hypoidní převodovky :lol:
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

Tak teraz uz fakt neviem.Vravite ze tam musi ist Hypoidny a pritom sa vyraba iba v kategorii API GL-5."A ten mi vravite ze nie tak jako je to potom :?: :?: :?:

PP90 som dal davno do zeleneho.Od vtedy len sledujem ze prevodovka huci viac a viac.Takze na ten ma prehovorite velmi tazko.A taktiez rychlosti idu horsie hadzat.

http://www.madit.sk/index.php?car=VOLKS ... w=&id=1001

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

převodovka v modrém najezdila na PP90 zhruba 250 000 a nikdy nebyla venku z vozu
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Zamčeno