Olej v převodovce ....... Olej do převodovky
Olej v převodovce ....... Olej do převodovky
Musí být bezpodmínečně v převodovce naletý hypoidní olej,nebo můžu nalít do ní (převodka AT),olej klasický převodový GL-4 SAE 80-85.Máte někdo zkušenost co by to s ní provedlo???
V prodejně mi ještě nabídli přísadu do převodovek,aditivum od fa.WYNN´S,co Vy na to?
Díky moc Luděk
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jaky olej a proc pouzit se dozvite na strane 2 tohoto topicu
dekuji moderator
V prodejně mi ještě nabídli přísadu do převodovek,aditivum od fa.WYNN´S,co Vy na to?
Díky moc Luděk
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jaky olej a proc pouzit se dozvite na strane 2 tohoto topicu
dekuji moderator
Hypoidní znamená typ oleje,kterej má tu vlastnost,že ulpívá na součástkách a je určen pro hypoidní rozvodovky a převodovky.
V reálu to funguje tak,že ti na těch dílech vždycky zůstane nějaký procento oleje,takže i když to auto delší dobu stojí,tak ta převodovka-diferenciál nikdy neběží ani chvíli na sucho.
V reálu to funguje tak,že ti na těch dílech vždycky zůstane nějaký procento oleje,takže i když to auto delší dobu stojí,tak ta převodovka-diferenciál nikdy neběží ani chvíli na sucho.
You can't win 'em all...
Vyraz " Hypoidny "sa vztahuje na tvar rezania zubov v sukoliach.Hypoidne sukolie ma tvar zubov pre jednoduchost "bananoviteho " tvaru.Tento typ sukoli je ovela tichsi ako rovny rez a zaroven hydrodynamicke vlastnosti su rozdielne.V hypoidnom sukoli je pri zabere ovela vyssi tlak ako v rovno rezanych sukoliach,preto olej musi vydrzat zvyseny tlak.Preto sa vola Hypoidny,ze je vhodny pre hypoidne sukolia.Tieto oleje maju najcastejsie oznacenie EP / extreme pressure /.
koupil jsem hypoid,jak mi poradil tady Jony.Tím vyřeším veškeré rizika.A zkusím tam dát aditivum od wynn´s.Píšou tam doslova:H.P.L.S. transmission treatment(+ stop leak).594 přísada do převodovek....zvyšuje viskozitní index oleje,omezuje opotřebení způsobené kontaktem kovu na kov,zajistí silnější a odolnější olejový film,poskytuje hydrodynamické mazání,usnadňuje řazení,redukuje provozní hluk,zlepšuje oxidační a protikorozní stálost oleje,zastavuje a předchází unikání oleje,MOŹNO POUŹIT DO VŚECH DRUHÚ OLEJÚ.....Použití:Pro manual.převodovky,převodovky řízení,diferenciály.Jedna tuba (125ml)ošetří 2 litry oleje.Pro ošetření většího množství oleje,dávkovat 6% této přísady.
ja myslim ze brouci prevodovce bude uplne klidne stacit klasickej Mogul 90 prevodovy olej, daval sem ho tam dycky, i bez prisad.
Pro "bezny" provoz je zbytecny resit cokoliv jinyho
mozna zavodnici sou na tom jinak, ale ma muzem bejt v klidu
Pro "bezny" provoz je zbytecny resit cokoliv jinyho
mozna zavodnici sou na tom jinak, ale ma muzem bejt v klidu
Naposledy upravil(a) Herbie dne 27 úno 2007, celkem upraveno 1 x.
... a vůbec !
Omlouvám se nechci být rýpal, ale musím se vyjádřit k tomu co to je hypoidní soukolí. Hypoidní soukolí nemá nic společného s tvarem zubů. Když hovoříme o hypoidním soukolí tak to znamená, že osa pastorku je mimo osu ozubeného věnce, který je přišroubován na kleci diferenciálu. U VW je to tak, že když se podíváme na toto soukolí je pastorek položen více nahoru než je osa diferenciálu potažmo ozubeného věnce. V krátkosti se ještě vrátím k použitým ozubením tohoto soukolí. Od začátku sériové výroby VW se používali nejvíce dva typy ozubení. 1) Gleasen, kde zuby, při pohledu zezhora, se k sobě sbíhají 2) Klingerberg, kdy zuby, při pohledu zezhora, jsou rovnoběžné.
Toť vše k hypoidnímu soukolí!
---------------------------------------------
zvyraznil Herbie
Toť vše k hypoidnímu soukolí!
---------------------------------------------
zvyraznil Herbie
Co přijde dál???
S tym uplne suhlasim,hypoidne sukolie je spiralove ,ukosene sukolie spajajuce dve neparalelne osi,ktore sa nepretinaju.Predchadzajuce vysvetlenie bolo podane v jednoduchsej forme na lahsie pochopenie.
V tejto kombinacii osi su este mozne / mimo hypoidneho sukolia / krizovo - helikalne a spiralove sukolia.
tvar zubov samozrejme vyplyva z aplikacie a tudiz ma co robit s typom sukolia.V hypoidnom sukoli si neviem predstavit rovno rezane ozubenie.
V tejto kombinacii osi su este mozne / mimo hypoidneho sukolia / krizovo - helikalne a spiralove sukolia.
tvar zubov samozrejme vyplyva z aplikacie a tudiz ma co robit s typom sukolia.V hypoidnom sukoli si neviem predstavit rovno rezane ozubenie.
Asi bychom neměli v tomto topicu zabýhat do úplných detailů ale samozřejmě v hypoidním soukolí nejsou zuby frézované rovně. Hovořil jsem o tom, že při pohledu zhora na ozubený věnec tohoto soukolí jsou zuby (lépe řečeno jejich vrcholy) rovnoběžné. Ale tyto zuby při pohledu z boku nejsou stejně vysoké, proto mohou být použity na tento typ převodu.
Nicméně v zásadě je to jedno, ale myslím si, že do rozvodovky s hypoidním soukolím by měl přijít převodový olej H, a to bez debat.
To John: souhlasím s tebou, že tvar zubů vyplývá z použití viz výše.
Nicméně v zásadě je to jedno, ale myslím si, že do rozvodovky s hypoidním soukolím by měl přijít převodový olej H, a to bez debat.
To John: souhlasím s tebou, že tvar zubů vyplývá z použití viz výše.
Co přijde dál???
- Sesto
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1712
- Registrován: 09 čer 2003
- Bydliště: Pressburg
- Kontaktovat uživatele:
Ludkovia poradte ktory je lepsi a chutnejsi do prevodovky.
Valvoline HP GL-5 je prevodový olej najvyššej kvality špeciálne vyvinutý pre všetky hypoidné a iné prevodovky, resp. nápravové prevodovky, kde výrobca predpisuje mazivo typu API GL-5. Výrobok umožňuje kultivovaný chod prevodoviek v širokom rozsahu prevádzkových teplôt a poskytuje ochranu proti korózii. Odporúča sa pre osobné automobily ako aj pre nákladné automobily a autobusy.
Valvoline HP GL-5 LS je vysokovýkonný prevodový olej vyvinutý pre použitie vo všetkých typoch prevodoviek a vo vozidlách vabavených samosvorným diferenciálom, kde výrobca predpisuje mazivo typu GL-5. Špeciálne aditíva v tomto oleji pomáhajú znížiť hlučnosť diferenciálu, ochraňujú pred koróziou a jeho výborné vlastnosti chránia prevodovku pri jazde za všetkých podmienok. Valvoline (HP) GL-5 LS je odporúčaný pre všetky osobné a nákladné automobily a pre autobusy.
Ten LS je zevraj hustejsi a specializovany na diferaky.
Viete trosku poradit?
Valvoline HP GL-5 je prevodový olej najvyššej kvality špeciálne vyvinutý pre všetky hypoidné a iné prevodovky, resp. nápravové prevodovky, kde výrobca predpisuje mazivo typu API GL-5. Výrobok umožňuje kultivovaný chod prevodoviek v širokom rozsahu prevádzkových teplôt a poskytuje ochranu proti korózii. Odporúča sa pre osobné automobily ako aj pre nákladné automobily a autobusy.
Valvoline HP GL-5 LS je vysokovýkonný prevodový olej vyvinutý pre použitie vo všetkých typoch prevodoviek a vo vozidlách vabavených samosvorným diferenciálom, kde výrobca predpisuje mazivo typu GL-5. Špeciálne aditíva v tomto oleji pomáhajú znížiť hlučnosť diferenciálu, ochraňujú pred koróziou a jeho výborné vlastnosti chránia prevodovku pri jazde za všetkých podmienok. Valvoline (HP) GL-5 LS je odporúčaný pre všetky osobné a nákladné automobily a pre autobusy.
Ten LS je zevraj hustejsi a specializovany na diferaky.
Viete trosku poradit?
- Sesto
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1712
- Registrován: 09 čer 2003
- Bydliště: Pressburg
- Kontaktovat uživatele:
OK cize je predpisana norma HP API GL-4 ak som to dobre pochopil.
Valvoline HP GL-4 je vysokovýkonný univerzálny prevodový olej pre všetky typy automatických a mechanických prevodoviek a rozvodoviek, kde výrobca predpisuje mazivo TYPU API GL-4. Výrobok umožňuje ľahké radenie prevodových stupňov pri vysokých a nízkych prevádzkových teplotách a poskytuje vysokú ochranu proti korózii.
Dik
Valvoline HP GL-4 je vysokovýkonný univerzálny prevodový olej pre všetky typy automatických a mechanických prevodoviek a rozvodoviek, kde výrobca predpisuje mazivo TYPU API GL-4. Výrobok umožňuje ľahké radenie prevodových stupňov pri vysokých a nízkych prevádzkových teplotách a poskytuje vysokú ochranu proti korózii.
Dik
Sesto píše:To je jako jaka znacka?Pětišroub píše:PP90...
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=476
...zajímavej je komentář že není pro hypoidní převodovky
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- Sesto
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1712
- Registrován: 09 čer 2003
- Bydliště: Pressburg
- Kontaktovat uživatele:
Tak teraz uz fakt neviem.Vravite ze tam musi ist Hypoidny a pritom sa vyraba iba v kategorii API GL-5."A ten mi vravite ze nie tak jako je to potom
PP90 som dal davno do zeleneho.Od vtedy len sledujem ze prevodovka huci viac a viac.Takze na ten ma prehovorite velmi tazko.A taktiez rychlosti idu horsie hadzat.
http://www.madit.sk/index.php?car=VOLKS ... w=&id=1001
PP90 som dal davno do zeleneho.Od vtedy len sledujem ze prevodovka huci viac a viac.Takze na ten ma prehovorite velmi tazko.A taktiez rychlosti idu horsie hadzat.
http://www.madit.sk/index.php?car=VOLKS ... w=&id=1001