Bubnové brzdy - rozmery, rozdily mezi rocniky

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

prak píše:o to tady od začátku přece jde. Chci na IRS pětidírové bubny [-o<
dědkovský jsou tenký (pakny 30 mm) a já chci široký na 40 mm
a chtěl jsem, aby to někdo kdo to má doma zkusil zaměnit
no modernější 181čku by měl mít doma Carrera ne?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

hele Praku, jestli budes priste potrebovat neco vedet, klidne se zeptej :)
:lol: :lol:

to je zas debata :) :shock:
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

No já bych řekl že je celá ta debata o hovně, páč na CSP mají pětišroubový bubny k IRS nápravě a stojí 89,- EU což při vhodné fakturaci bez DPH (je třeba mít českého plátce DPH) dává docela rozumnou cenu. Ale 181čka má podle obrázků těch bubnů prostě jiný :shock:

Nejde to linkovat takže
www.csp-shop.de
wheels/brakes
Brake drums
:shock:
a ty z typu 3 bych tam nedoporučoval z toho jednoduchého důvodu, že jsou dimenzovanější a přebržďovaly by ti zadní nápravu => přetáčivost a nestabilita při brždění
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

tak k tématu: praku vypadá to nějak?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

dopředu jsem objednal bubny rok 66 a dozadu asi přijdou redukce. Mám nejméně rok čas, tak nespěchám. Tento týden snad dodělám hráška a pak se uvidí. Musím pak stavět něco jiného.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 926
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Příspěvek od simak »

trochu oživíme zdejší bubnování, napište prosím vnitřní průměr bubnu na broučí pětidíru, tedy max povolený pro stočení. Děkuju.
A pokud přidáte nějaké postřehy ke stáčení bubnů, budu rád. Mám totiž jedny ošklivé, rezavé a staré a uvažuji o jejich opravě. tak sem s Vašimi názory :)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

postreh mam jen takovej ze treba Topol-Moto Guzzi ve slivenci ti to stoci :)

a s tim rozmerem, ten neznam, ale onehda tu snad Prak rikal ze nekde uvnitr bubnu je znacka podle ktery poznas jestli jsi jeste v norme nebo ne
... a vůbec !

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

zvenku je napsaný rozměr (v odlitku)
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

230mm je z výroby a 231,5mm je max vnitřní průměr dle doporučení výrobce

u 1302 a 1303 je to na přední nápravě 250 - 251,5mm
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Tom
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 293
Registrován: 22 dub 2006

Příspěvek od Tom »

Potřeboval bych poradit jestli jdou pětišroubový bubny namontovat na Mexiko?

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

Tom píše:Potřeboval bych poradit jestli jdou pětišroubový bubny namontovat na Mexiko?
jdou ale ...

Zadni bubny
musis pouzit prislusne stity pakny prasatka atd
a hlavne zadni bubny jsou uzsi, tudiz ti poloosa bude vycuhovat moc a pro dotazeni velke matice budes muset pouzit nejaky distancni krouzek
(lze pouzit bubny z varianta, ale pri zachovani prednich standartnich bubnu ti to bude prebrzdovat zadek, takze vysledek nic moc)

Predni bubny
lze pouzit buben z rocniku 66, mel by mit stejne velikosti
(ale pro jistoru bych si pomeril naboje atd)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Predne bubny su uzsie a loziska su ine..

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

john píše:Predne bubny su uzsie a loziska su ine..
nesouhlasim

predni bubny 5-ti sroub jsou dva druhy
jedny uzsi s jinymi lozisky a naboji (klasicky priklad brouci s uzkou napravou 61-63)
a druhe sirsi co maji stejna loziska jako 4 sroubovy, jsou namontovany na usate naprave a maji stejne svisle kulove cepy jako 4sroub (montovaly se 66-67)
a to jsou presne ty co lze pouzit

lze je rozpoznat i vizualne
uzsi - hladke
http://www.admiscz.net/eshops/vwbrouk/c ... s_id=11019
Obrázek


sirsi - s prolisy
http://www.admiscz.net/eshops/vwbrouk/c ... s_id=11246
Obrázek
Naposledy upravil(a) Herbie dne 16 dub 2008, celkem upraveno 2 x.
... a vůbec !

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Tak sa omluvam,poznam len tie uzsie...

Uživatelský avatar
Tom
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 293
Registrován: 22 dub 2006

Příspěvek od Tom »

Aha tak moc dík za rady ale nejjednodušší asi bude nechat 4šrouby a dat tam podložky se změnou rozteče potřebuji to kuli kolům chci tam dat z Porsche 944 a ty sou 5x130

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

Tom píše:Aha tak moc dík za rady ale nejjednodušší asi bude nechat 4šrouby a dat tam podložky se změnou rozteče potřebuji to kuli kolům chci tam dat z Porsche 944 a ty sou 5x130
nejjednodušší spíš bude koupit bubny přímo s roztečí 5 x 130
http://www.admiscz.net/eshops/vwbrouk/c ... s_id=12641
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

A na TYP3 bubnoch je aka najvacsia tolerancia?Ako ju zistim?

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Sesto píše:A na TYP3 bubnoch je aka najvacsia tolerancia?Ako ju zistim?
pro TYP 3 ...... 248,1mm az 249,5mm
Obrázek

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

historie se opakuje
zase se v inzerci nakouslo tema "bubny"
Takze predni sme si probrali o par prispevku drive

zadní bubny - obrazek rekne vic nez hodiny vysvetlovani
a) dedek 5-tisroub uzke, hladké, na uzkou napravu
b) dedek 5-tisroub sirsi, s prolisem, stale na uzkou napravu
c) rovnosvetlak 4-šroub, sirsi, hladke, na sirsi npravu

Obrázek
Obrázek
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Příspěvek od Leer »

prak píše:zvenku je napsaný rozměr (v odlitku)
zkoumám bubny pro ovála, které potřebují stočit a zvenku jsem rozměr nenašel....jen uvnitř....
neměl by někdo fotku kde to přesně je 8)

Obrázek
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Odpovědět