Bubnové brzdy - rozmery, rozdily mezi rocniky

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4465
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Bubnové brzdy - rozmery, rozdily mezi rocniky

Příspěvekod prak » 26 úno 2006

může mi některý z majitelů typu 3 s pětidírovými koly změřit šířku zadního bubnu? Jestli je pro brzdy 30 mm, nebo už 40 mm.
A ještě lépe rovnou zkusit nasadit místo čtyřšroubového na brouka.
Potřebuju udělat z čtyřšroubového podvozku pětidíru.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19236
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 26 úno 2006

do roku 64 byly pakny cca 45mm, od roku 64 byly pakny šíře 50mm
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4465
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 26 úno 2006

asi jo, já to neměřil, jen to plácnul z hlavy. Jde mi jen o to, zda je možné na lebrovou nápravu bez problému dát nějaké pětidíráky.
Nebo budu kua muset koupit nějaký porše a rozkuchat ho. Porsche pětidíru bych taky snesl.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19236
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 26 úno 2006

pětidírové bubny z T3 nebo 181 bez úpravy. To jsou velké bubny. Otázkou je jestli by tam nešly pozdně broučí pětidíráky (65-66).

Edit - na lébrovou - měly by tam jít i bez úpravy.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4465
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 26 úno 2006

přední jdou v pohodě z posledních dvou let pětidíráků. Jde mi o zadek. Pětidírový Broučí je tenčí než čtyřdírový.
Bubny ze 181 je doměnka, nebo to někdo zkusil?
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19236
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 26 úno 2006

je užší takže se dává podložka pod matku. Já jsem to zjišťoval když jsem měl záchvat IRS na ´66.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4465
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 26 úno 2006

nechci dávat podložku pod matku, chci širokej buben :roll:
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19236
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 26 úno 2006

v tom případě viz výše.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4465
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 26 úno 2006

tak ještě jednou:
Bubny ze 181 a T3 je doměnka, nebo to někdo zkusil?
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4430
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 26 úno 2006

prak píše:nechci dávat podložku pod matku, chci širokej buben :roll:


skús zo 181
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4465
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 26 úno 2006

já se picnu :roll:
nezkusím když nemám, to chci právě po vás :wink:
jo a podle chytré knížky se se šířka brzdových čelistí měnila v roce 67 z 30 na 40 mm :!: Takže jsem to plácnul dobře.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12819
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 26 úno 2006

takze dost teoretizovani soudruzi

daval sem do svyho auta prevodovku z Varianta (tedy T3) petisroub
Bubny sem sundal a nasadil misto nich ctyrdiry

zaver -> bubny z T3 pasujou misto ctyrder a opacne -> overeno praxi
(rozdil je v prumeru, tedy je nutno vymenit stity)

howgh :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12819
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 26 úno 2006

jinak jeste jedna vec

nekteri brouci 66-67 (tedy dedek velkooknak s petidirou) mely zadni bubny taky uz ty sirsi, tzn vepredu i vzadu stejnou sirku paken


takze nebudu-li pocitat ponorky, tak mame 3 druhy zadnich petiderovych bubnu
1-dedek
2-dedek velkooknak 66-67 (sirsi)
3-Typ3 (sirsi a vetsi prumer)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19236
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 27 úno 2006

pane předsedo, pětidírových T3 bubnů jsou dva druhy, užší a širší:)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4465
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 27 úno 2006

tak dobře, shodli jsme se na názoru, že tam půjdou široké bubny s pětidírou. Má je někdo doma? V čem se liší štíty? V průměru asi těžko, to by měl i jiné pakny a nemyslím, že by fabrika dělala různé velikosti.
a teď to podstatné - jaké jsou čísla dílů? Zdejší prodejci to v katalozích nemají. Jaško na mě jen nechápavě koukal a Michal mi nabídnul jen velice drahý tuningový díl.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19236
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 27 úno 2006

T3 štíty jsou jiné než T1, protože bubny měly větší průměr.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12819
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 27 úno 2006

Praku, kdyz rikam ze ty bubny z Varianta mely vetsi prumer, tak mely vetsi prumer
nejsem slepej :)

bubny sem dal Dejvidovi, nebot je pouzije na prevodovku z Mexika, aby z toho udelal 5-tidiru
Rekni mu at ti je pujci na vyzkouseni abys mi veril :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4465
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 27 úno 2006

takže drobné shrnutí:
jdou použít z typu 3, obložení 40 mm, nutno koupit i štíty
181 možná, ale ještě to nikdo nedělal (nezkoušel)
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Žanek » 27 úno 2006

prak píše:takže drobné shrnutí:
jdou použít z typu 3, obložení 40 mm, nutno koupit i štíty
181 možná, ale ještě to nikdo nedělal (nezkoušel)
no ale 181 se montovala v kombinaci IRS-5x205 - ne? tam je rozdíl jen šířce bubnu - ale to bych řek jen od oka :? - sundanej jsem ho neviděl
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4465
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 27 úno 2006

o to tady od začátku přece jde. Chci na IRS pětidírové bubny [-o<
dědkovský jsou tenký (pakny 30 mm) a já chci široký na 40 mm
a chtěl jsem, aby to někdo kdo to má doma zkusil zaměnit
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.


Zpět na “FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti