Jak na namrzající vnitřní stranu oken - lidově a účinně.
Jak na namrzající vnitřní stranu oken - lidově a účinně.
dnes brouk testován při -17°C a vedl si skvěle,nicméně s totálně zamrzlými okny. Tuto „feature“ lze zmírnit (dle rady jednoho ex-tudoristy) následovně: Na obyčejné plátno či kousek tenké látky (nejlépe čtvercového formátu) nasypeme hromádku kuchyňské soli,kraje vytáhneme směrem vzhůru, stočíme a převážeme provázkem tak, abychom dostali uzavřený váček (? - nějak mi chybí slovo). Velikostně by se měl vlézt cca do dlaně, zkrátka snadno manipulovatelný. Tento pak používáme k odstraňování interiérové námrazy. Efekt výrazně lepší než u škrabky i odmrazovače . Účinnost závisí na exteriérové teplotě a zvolené tkanině. Ozkoušeno, i při noční jízdě za výše uvedených teplot se podařilo uchovat výhled kupředu i do stran.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
to už ti nepomůže ani sůl
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
Pytlík se solí mi doporučoval i můj fogy, ale nefungovalo to. Asi byla moc velká zima, panč okýnko namrzalo i zevnitř.
Na vnitřní námrazu doporučuju natvrdo škrabku, na měkko papírovej kapesník. Není to sice bůhvíjak trvalé, ale zato rychlé a čisté. Nic lepšího jsem za časů zimního ježdění neobjevil.
Topení na přední sklo... to jsem nikdy neměl.
Na vnitřní námrazu doporučuju natvrdo škrabku, na měkko papírovej kapesník. Není to sice bůhvíjak trvalé, ale zato rychlé a čisté. Nic lepšího jsem za časů zimního ježdění neobjevil.
Topení na přední sklo... to jsem nikdy neměl.
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...
and when I die I expect to find him laughing...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
jj, skrabka rulezzz.
Minimalne to stoji za ty vydesene pohledy ostatnich ridicu na semaforech, kdyz tam prihopsa brouk, uvnitr osadka v sale, cepici a rukavicich a fidla predni sklo zevnitr skrabkou az namraza lita vsude kolem....
Minimalne to stoji za ty vydesene pohledy ostatnich ridicu na semaforech, kdyz tam prihopsa brouk, uvnitr osadka v sale, cepici a rukavicich a fidla predni sklo zevnitr skrabkou az namraza lita vsude kolem....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
to tam mas nejakej teplomet?Herbie píše:..predni okno mi ohriva topeni..
jinak skrabka ani rana - jen skrabnes, hnedka to zamrza znovu. S tou soli to aspon chvilku vydrzi a da se jet. Nerikam ze to vydrzi hodiny, ale na par minut je vystarano.....a kdyz nejni po ruce nic jinyho, tak aspon dojedes.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Ono jde stejne jen o ty studeny starty, nez se interier broucina prohreje a zacne funet teply vzduch u vydechu topeni pod prednim okne. Ja funim do saly a je klid i v tom meziobdobi [smilie=bubble.gif]sSATYRr píše:to tam mas nejakej teplomet?Herbie píše:..predni okno mi ohriva topeni..
jinak skrabka ani rana - jen skrabnes, hnedka to zamrza znovu. S tou soli to aspon chvilku vydrzi a da se jet. Nerikam ze to vydrzi hodiny, ale na par minut je vystarano.....a kdyz nejni po ruce nic jinyho, tak aspon dojedes.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Vám snad Brouk netopí? Pěkně si topení všude utěsněte a budete v pohodě. Chvilku sice rozmrazovat budete, ale to v každém autě. Základ je otevřená větračka, abyste si na okno nefuněli.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
já jezdim takto. Stáhnu okýnko do půlky a zavřu topení, jízdou na nižší rychlostní stupeň ohřeju motor přičemž páry z huby vydechuju mimo prostor vozu a teprve po mírném prohřátí zavírám okno, pootevírám větračku a pouštim topení.
sSatyRre: osolíííme...opepřííííme
sSatyRre: osolíííme...opepřííííme
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Jeee, to mi pripomina jak onehda Cimrman zkousel vyrobit zlato foukanim tabakoveho koure do usti vodovodniho kohoutku...Pětišroub píše:já jezdim takto. Stáhnu okýnko do půlky a zavřu topení, jízdou na nižší rychlostní stupeň ohřeju motor přičemž páry z huby vydechuju mimo prostor vozu .....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
to vis, po tom dankovi jsem po znal i jine slasti vzduchem chlazenych.Pětišroub píše:já jezdim takto. Stáhnu okýnko do půlky a zavřu topení, jízdou na nižší rychlostní stupeň ohřeju motor přičemž páry z huby vydechuju mimo prostor vozu a teprve po mírném prohřátí zavírám okno, pootevírám větračku a pouštim topení.
sSatyRre: osolíííme...opepřííííme
No trosku jsem znejistel co se tyce ucinnosti topeni - protoze vcera jsem jel cca 30km, a teda v kabate, prvnich 10 min s hubou venku, no a teda pote bylo v kabine toliko vlazno. (Sroub v jinym auditku proklamoval sve zimni jizdy v tricku). A nepomohlo i mirne (zkusme) zoufale prelepeni mrizky isolepou (to spis proti zamrzani karbece).
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
tak topení zapínám hned (resp. celou zimu je zapnutý) a vypínám zadní průduchy. Tím to hned funí na okno, třebaže zpočátku studený. Pak stačí otevřená větračka, která spolehlivě odvede páry ven. Tím že ohříváš motor (nebo sand výměníky) žádný teplo neušetříš a naopak motoru otevřený výměníky udělají jen dobře (větrák chlazení nebude tvořit takový přetlak, ať jsou klapky chlazení zavřené nebo ne).
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
neco pro sSatyRra : na Prakovic metodu, mit topeni zapnute celou zimu, nemam. Po jiste chvili, kdy se vse ohreje tak, ze ridic i zbytek osadky ma na sobe jen minimum obleceni, vetsinou vymeknu a topeni ztlumim....
Chce to holt pekne utesnit a budes se taky smazit
PS: jeste doporucuji utesnit mrizku na palubce od luftu z kufru. V lete je to sice fajn, ze se jednomu nepotej ruce na volantu, ale v zime mam radsi ruce v teple
Chce to holt pekne utesnit a budes se taky smazit
PS: jeste doporucuji utesnit mrizku na palubce od luftu z kufru. V lete je to sice fajn, ze se jednomu nepotej ruce na volantu, ale v zime mam radsi ruce v teple
Naposledy upravil(a) Sam dne 09 led 2006, celkem upraveno 1 x.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Před Vánoci prošel bus opravou výměníků a celýho vedení tepla a až na detail, že nefunguje otevírání a zavírání klapek (prostě chybí lanko) to topí jako divý během prvních dvou minut jízdy. Tím, že bus má velkej vnitřní prostor a hodně skel, kudy teplo ztrácí, nehrozí přehřátí posádky. Skoro jsem si řikal, že se na bufík vykašlu, když to tak pěkně topí, ale kdepak, dám ho tam a vyhřeju si auto už před jízdou . Ba ne, dám ho tam hlavně kvůli kempování v zimě, to bych musel jet hodně dlouho, než by se celej vnitřek vyhřál. Ovšem řidič a spolujezdec maj teplíčko poměrně záhy. Líp hřeje už jen Climatronix v novym autě. Ve vodou chlazených bez klímy to hřeje až o poznání pozdějc.