plnoprůtoková filtrace oleje

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Super, jdu si nakoupit par housek do zasoby, když pak bude ten hlad tak si mě napiš a pak to dohodnem podrobnosti 8)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Šíša píše:Není to "C" náhrada nějakého standartního šroubu na motoru, kterej drží nějaké víko apod(třeba u brouk motoru bych řekl jeden ze šroubů nohy altíku)? Prostě se vymění za ten "spěšl dutej" :?:
no samozřejmě, u broučího motoru noha, u tyopu 3 jen nějaký víko s odvětráním, dutým šroubem se olej vrací zopět do skříně, Šísa holt nemá oči jen od toho, aby neměl díru v hlavě a hlavu nemá jen na to, aby mu nepršelo do krku :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

:lol:

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

](*,)

ok cize vsetky tieto filtre pretahuju cez filter iba nejake percento tlaceneho oleja?

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Řekl bych, že to záleží na konstrukci, ne? Ta tvoje dobovka asi ano, pouze nějakou část, ale třeba to od Johna tlačí přez filtr všechno,bo filtr je přímo na pumpu napojenej řekl bych sériově, ta dobovka na motor tak nějak paralérně (??)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Šíša píše:Není to "C" náhrada nějakého standartního šroubu na motoru, kterej drží nějaké víko apod(třeba u brouk motoru bych řekl jeden ze šroubů nohy altíku)? Prostě se vymění za ten "spěšl dutej" :?:
Urcite nie...ak to ma byt plnoprietokovy filter, obvod musi zacat a skoncit v hlavnej galerii.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Full flow oil filter.

Příspěvek od Žanek »

SO 545 píše:Dúfam že niektorý prepáčia ale v angličtine je to oveľa kratšie.

Potrebujem svoj motor doplniť o filtráciu oleja,keďže nemám s tým skúsenosti tak každá rada dobrá...

Obrázek
zhruba tuhle přestavbu jsem teď v rámci přetěsňování motoru dělal, je to 100% plnoprůtok o tom není v tomto konkrétním případě sporu. Za víkend jsem měl motor přetěsněnej a předělanej, celkový náklady jsou v dílech cca 2000,- Kč. Olejová pumpa může zůstat původní, ale vzhledem k mírnému snížení tlaku průchodem filtru je asi lépe dát novou. Motor zatím najel od té doby dalších asi 1500Km a zatím si nestěžuje - spotřeba oleje zatím nulová - za to ale můžou asi taky přebroušený válce a přebrusový písty. Vše se zdá fungovat velmi dobře. Aplikoval jsem to na starší motor právě z testovacích důvodů.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Full flow oil filter.

Příspěvek od john »

zhruba tuhle přestavbu jsem teď v rámci přetěsňování motoru dělal, je to 100% plnoprůtok o tom není v tomto konkrétním případě sporu
Zanku v tomto konkretnom pripade je to prave velmi sporne...

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

:lol: samozřejmě musí být důkladně provedeno ucpání původního kanálu z pumpy. Já jsem kanál ucpal raději i přímo v těle pumpy a navíc i v bloku. Sichr je sichr :lol: . Pokud je toto provedeno, tak věškerý pumpovaný olej odtíká víkem pumpy do filtru a z něj přímo do mazacího kanálu na bloku. Navíc jsem demontoval původní myší pastičku a adekvátně tomu protáhl sací trubku. Filtr HP1 je vybaven i sítkem na hrubé nečistoty. Filtr jsem umístil do zadního levého podběhu.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

V tom pripade je to urobene spravne.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

john píše:V tom pripade je to urobene spravne.
to potěší :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

Tohoto som sa bal
Obrázek

Asi sem nedam pumpu so vstupom a vystupom na olej a ani pumpu s filtorm do boku.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

z té fotky je prd poznat, ale obecně boční vývod z pumpy se vlezl s rezervou takže by se měl vlézt i se silnější pumpou - i když o jejím smyslu pochybuju
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

Mas to vyskusne na motore TYP3?Alebo si to uz niekedy videl na nom namontovane?

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Sesto píše:Mas to vyskusne na motore TYP3?Alebo si to uz niekedy videl na nom namontovane?
aha no pod ventilátor jsem to nemontoval to je pravda - kolik máš mezeru teď od hrany víka pumpy - můžu ti to oměřit :wink: ten rozdíl
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

Skusim zmerat a napisem.
Taktiez zmeraj a napis
dik

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Re: Full flow oil filter.

Příspěvek od Sesto »

Trosku to tu ozivim nainstalovanym cerpadlom na TYP3 motor aj s original saharou.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Full flow oil filter.

Příspěvek od Sam »

Osazení pumpou od Berga neuděláš chybu. V tvém případě bych volil ekonomičtější variantu a pořídil víčko pumpy od nějakého evropského výrobce. Např. CSP
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Re: Full flow oil filter.

Příspěvek od Sesto »

Ja som kupil tuto a uz je aj nahodena.
Obrázek
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=197" onclick="window.open(this.href);return false;
Coskoro sa bude tocit v TYP3 :wink:
uz sa neviem dockat.

Aj ked som mohol radsej kupit tuto ale neviem aky v nich je rozdiel.
Obrázek
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=190" onclick="window.open(this.href);return false;
Neviem tak dobe AJ

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Full flow oil filter.

Příspěvek od Šíša »

Ta horní má jak vývod, tak vracečku oleje. Tj změna na plnoprůtok bez zásahu do bloku motoru.
Ta spodní má jen vývod, vracečka oleje se musí udělat do bloku motoru, tj otevřít záslepku na bloku která je na výstupním kanálu z čerpadla, udělat místo ní šroubení a pakliže by jsi kupoval jen víko, tak by jsi musel zaslepit i standartní pumpu. Ale ta na spodním obrázku je zaslepená jž od výrobce.

Odpovědět