Ráfky plechové - debata o povrchové úpravě
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
šopování na disky je na hovno. Další divná hmota na vyvažování.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
no nevim, zatim sem dycky vsechny disky nechaval sopovatprak píše:šopování na disky je na hovno. Další divná hmota na vyvažování.
a ten vliv na vyvazeni je minimalni, ve srovnani s tim jakej vliv ma vlastni guma na tom disku, aspon pri rychlostech ve kterych se pohybuju
ale pro me je jednoznacni hledisko - antikorozni ochrana
... a vůbec !
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Kdyz jsme u toho, nasopovany kolo, pretreny zakladem a 2x kryci vrstvou je porad hruby a spatne se cisti... je na to nejaky trik ? co Zinkovani ? nebo nejaka jina antikorozni uprava po opiskovani ?Herbie píše:no nevim, zatim sem dycky vsechny disky nechaval sopovatprak píše:šopování na disky je na hovno. Další divná hmota na vyvažování.
a ten vliv na vyvazeni je minimalni, ve srovnani s tim jakej vliv ma vlastni guma na tom disku, aspon pri rychlostech ve kterych se pohybuju
ale pro me je jednoznacni hledisko - antikorozni ochrana
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
odděleno z inzerce, mohla by to být poučná debata co?
Pojďme to shrnout:
Vždy (nebo téměř) je třeba kolo opískovart k odstranění drobné koroze a zbytků původních laků a potom máme
Varianty:
1) Šopování + barva
+ dobrá antikorozní ochrana
- hrubý povrch
2) Zinkování + barva
+ skvělá antikorozní ochrana
- na zinku špatně drží běžné barvy, potřeba nátěru speciálem, pak povrchová barva = vyšší cena.
3) Komaxit - prášková barva
+ dobrý vzhled jednou vrstvou, slušná odolnost proti korozi a otěru
- v místě spoje "věnce" se středem kola se někdy stane, že barva nevyplní správně tu skulinu - neslije se a problémové místo je na světě
4) Nástřik akrylátovou barvou
+ skvělý vzhled, možnost volby stejného odstínu jako auto, antikorozivní ochrana nižší než u předchozích....
- vzhledem k opískování nutnost nástřiku více vrstev nebo lépe plničem, takže vyšší náklady
5) Chromování
+ skvělý vzhled
- není věčné, kompletní ráfek se velmi obtížně připravuje (brousí) pod chrom, tudíž vysoká cena a možnost nedokonalosti v oblesti spoje věnce se středem
6) Natření štětkou
+ rychlost, nízká cena
- vzhled, protikorozní ochrana nižší
Další nápady?
Pojďme to shrnout:
Vždy (nebo téměř) je třeba kolo opískovart k odstranění drobné koroze a zbytků původních laků a potom máme
Varianty:
1) Šopování + barva
+ dobrá antikorozní ochrana
- hrubý povrch
2) Zinkování + barva
+ skvělá antikorozní ochrana
- na zinku špatně drží běžné barvy, potřeba nátěru speciálem, pak povrchová barva = vyšší cena.
3) Komaxit - prášková barva
+ dobrý vzhled jednou vrstvou, slušná odolnost proti korozi a otěru
- v místě spoje "věnce" se středem kola se někdy stane, že barva nevyplní správně tu skulinu - neslije se a problémové místo je na světě
4) Nástřik akrylátovou barvou
+ skvělý vzhled, možnost volby stejného odstínu jako auto, antikorozivní ochrana nižší než u předchozích....
- vzhledem k opískování nutnost nástřiku více vrstev nebo lépe plničem, takže vyšší náklady
5) Chromování
+ skvělý vzhled
- není věčné, kompletní ráfek se velmi obtížně připravuje (brousí) pod chrom, tudíž vysoká cena a možnost nedokonalosti v oblesti spoje věnce se středem
6) Natření štětkou
+ rychlost, nízká cena
- vzhled, protikorozní ochrana nižší
Další nápady?
Naposledy upravil(a) yahoďák dne 21 pro 2005, celkem upraveno 1 x.
Tiez pridem s trochou do mlyna.
Existuje povrchova uprava kovov,zvana anglicky " Electroless Nickel Plating ".Tudiz to nie je galvanicky proces,ktory sposobuje ,ze stopy kyselin a inych sraciek sa dostanu medzi dva spojene materialy / na kole je stred nanitovany,alebo navareny na obruc /,a to je miesto vzniku dalsej korozie /.
Electroless Nickel ma dodolnost asi 800 hodin slaneho postrekovania / bez prestavky /,nez zacne ukazovat znamky korozie.
Na tento nanos sa moze aplikovat aky kolvek finish,praskova farba,polyuretanove farby,a vsetky typy dvojzlozkovych automobilovych lakov.
Existuje povrchova uprava kovov,zvana anglicky " Electroless Nickel Plating ".Tudiz to nie je galvanicky proces,ktory sposobuje ,ze stopy kyselin a inych sraciek sa dostanu medzi dva spojene materialy / na kole je stred nanitovany,alebo navareny na obruc /,a to je miesto vzniku dalsej korozie /.
Electroless Nickel ma dodolnost asi 800 hodin slaneho postrekovania / bez prestavky /,nez zacne ukazovat znamky korozie.
Na tento nanos sa moze aplikovat aky kolvek finish,praskova farba,polyuretanove farby,a vsetky typy dvojzlozkovych automobilovych lakov.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
použil jsem na různých autech varianty 1, 3 a 4
kola s variantou 3 dopadly katastrofálně, mohlo to ale být způsobeno lemplem v lakovně. Jsou rezavé nejen ve spoji, ale i na ploše.
kola s variantou 1 jezdí něco přes rok a jsou zatím v pohodě. Jsou na doplovi a to je náklaďák kde na parádě zas tolik nezáleží.
kola s variantou 4 jezdí na broukovi asi dva roky a jsou taky v pohodě bez koroze. použita základovka, nitrokonbinační černá matovka a zvenku ještě na vrch stříbrná matová.
kola s variantou 3 dopadly katastrofálně, mohlo to ale být způsobeno lemplem v lakovně. Jsou rezavé nejen ve spoji, ale i na ploše.
kola s variantou 1 jezdí něco přes rok a jsou zatím v pohodě. Jsou na doplovi a to je náklaďák kde na parádě zas tolik nezáleží.
kola s variantou 4 jezdí na broukovi asi dva roky a jsou taky v pohodě bez koroze. použita základovka, nitrokonbinační černá matovka a zvenku ještě na vrch stříbrná matová.
Naposledy upravil(a) prak dne 21 pro 2005, celkem upraveno 1 x.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Další ráfky hodlám řešit sámo dómo a budu trošku experimentovat - možná mi problémy vyřeší letitá plechovka čirého laku "na lodě" - ten je jakoby pružnej a dělá větší vrstvičku a když jsem se ho snažil mechanicky zbavit tak jsem měl hodně co dělat - ve srovnání s běžným nátěrem
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
Yahodak :
S tym suhlasim,s malou pripomienkou,ze akykolvek nanos zinku , ci elektrochemicky,alebo tepelny ,ma dost hruby povrch,co znamena manualne vyhladenie,co zase znamena odstranenie zinku / do znacnej miery /,co dalej znamena dvojnasobny cas pri praskovani,pretoze zinok v tepelnej lazni uvolnuje plyny,,ktore vyvolaju bubliny v praskovanom povrchu .To znamena,ze sa musi prehnat cez pec pred praskovanim a zase po praskovani.
S tym suhlasim,s malou pripomienkou,ze akykolvek nanos zinku , ci elektrochemicky,alebo tepelny ,ma dost hruby povrch,co znamena manualne vyhladenie,co zase znamena odstranenie zinku / do znacnej miery /,co dalej znamena dvojnasobny cas pri praskovani,pretoze zinok v tepelnej lazni uvolnuje plyny,,ktore vyvolaju bubliny v praskovanom povrchu .To znamena,ze sa musi prehnat cez pec pred praskovanim a zase po praskovani.