Nestartuje, pomooc ..... problémy startování
Vy teda umíte člověka vyhecovat Vy jste se na mně všichni domluvili? Ne, dík že do mně tak hučíte. Kde bych ty uhlíky mohl sehnat? Prošel jsem už tak 4 obchody s autodílama, ale buď je neměli, nebo měli nějaké na novější auta. Můj brouček je r.v.1977...Jsou nějaké rozdíli mezi uhlíkama?Nebo mám chtít nějaké obyčejné...základní. Jo a myslím, že v nějakém krámu s elektrem je asi neseženu. Jednou jsem to zkusil a paní se na mě nechápavě podívala .Třeba ty Johne, kdes je sehnal? A v jedněch autodílech se mě ptal, jaký mám typ startéru...a to jsem fakt nevěděl, co mu mám na to říct.
Jo a k tomu Jaggerovi...ten bude řvát v autě z rádia, až bude startér spravený a já někam pofrčím .
Jo a k tomu Jaggerovi...ten bude řvát v autě z rádia, až bude startér spravený a já někam pofrčím .
Tak včera jsem už naletoval ty dva uhlíky na ten nosič. To šlo docela dobře, ale mám problém s naletováním na to vynutí...máte někdo nějaký návrh?Prostě to tam ne a ne držet...nevím, jestli nebylo lepší nechat tam uhlíky aj s tím měděným drátkem a prostě vyměnit jen ty uhlíky...ale teď už je na to stejnak pozdě.
Jirko, pozor na to, proletování spojů musí být dokonalé, aby se ti to brzy neuklepalo a aby byla vodivost spoje dobrá! Jestli si nejsi jistý, odnes to někomu, kdo má s letováním zkušenosti!
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 11 led 2006, celkem upraveno 1 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Dobre ocisti koniec vinutia, / pilnikom /,dobre to nahrej a az sa cin roztopi,mala by tam byt dierka na kablik od uhlika.Precisti tu dierku tak,aby kablik volne presiel az do bodu,kde konci predletovany usek kablika.Potom to zacinuj a snaz sa s tym nehybat,pokial cin nestrati lesklu farbu a " zvadne ".Ta armatura vinutia je medena a malo by sa na to cinovat krasne.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj holky a kluci,
mel bych dotaz ohledne pouzdra drzici pastorek starteru v prevodovce. Jak je vubec resen ? Da se nejak vymenit nebo alespon zjistit jestli neni vykloktany ci jinak poskozenu ?
A maji ho vsechny startery stejny, nebo se v prubehu let menily ?
mel bych dotaz ohledne pouzdra drzici pastorek starteru v prevodovce. Jak je vubec resen ? Da se nejak vymenit nebo alespon zjistit jestli neni vykloktany ci jinak poskozenu ?
A maji ho vsechny startery stejny, nebo se v prubehu let menily ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
pic kuku, hřídel pastorku je nesena na straně převodovky bronzovým pouzdrem, které je nalisováno do příruby převodovky. Jsou dva typy, vnější průměr je vždy stejný. Vnitřní průměr byl větší u 6V startérů, následně s přechodem na 12V větší věnec setrvačníku a tím pádem menší pastorek se vnitřní průměr zmenšil.
Pouzdro je výměnné a můžeš si ho buď vytočit na soustruhu neb zakoupiti u některého z prodejců ND na brouky. Vykloktanost někdy způsobuje příčení hřídele pastorku takže se startér odmítá vrtět.
Nebo sis měl koupit ten samonosnej startér z Fe, kde není hřídel pastorku nesena v převodovce, ale to by bylo mlácení prázdné slámy.
Pouzdro je výměnné a můžeš si ho buď vytočit na soustruhu neb zakoupiti u některého z prodejců ND na brouky. Vykloktanost někdy způsobuje příčení hřídele pastorku takže se startér odmítá vrtět.
Nebo sis měl koupit ten samonosnej startér z Fe, kde není hřídel pastorku nesena v převodovce, ale to by bylo mlácení prázdné slámy.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
dekuji za zhodnoceni situace.
Mam v tom pripade jeste jeden dotaz... jak je to s tim pouzdrem, da se demontovat a nasledne zkontrolovat ze strany starteru. Nebo je nutne vyndat motor ?
Jen dodam, ze je to presne ten duvod, co si 5s mysli. Starter se obcas zasekne a nechce se vrtet. Jen vyjizdi pastorek. Stane se ale vzdy kdyz je venku silny mraz. Po nastartovani se starter uraci a zas cely den funguje, dokud nenastane noc a neraci si zase zamrznout.....
Mam v tom pripade jeste jeden dotaz... jak je to s tim pouzdrem, da se demontovat a nasledne zkontrolovat ze strany starteru. Nebo je nutne vyndat motor ?
Jen dodam, ze je to presne ten duvod, co si 5s mysli. Starter se obcas zasekne a nechce se vrtet. Jen vyjizdi pastorek. Stane se ale vzdy kdyz je venku silny mraz. Po nastartovani se starter uraci a zas cely den funguje, dokud nenastane noc a neraci si zase zamrznout.....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Svoji zkušenost jsem už jednou psal do jiného příspěvku. Pokud ho budeš chtít měnit, tak se s ním moc nepárej.
Po vlastní zkušenosti, jak to staré dostat ven, je nejjednodušší, když ho zaklepneš nějakou kulatinkou až na dno otvoru a potom ho rozštípneš třeba nějakým ostřejším šroubovákem. Stačí pár úderů na hranu. Samozřejmě pak zbytky musíš vydloubnout ven. Pokud máš 6V startér se silnějším hřídelem je možno použít pouzdro startéru ze Škody 105-120. Je sice trochu delší než originál, ale to ničemu nevadí.
Po vlastní zkušenosti, jak to staré dostat ven, je nejjednodušší, když ho zaklepneš nějakou kulatinkou až na dno otvoru a potom ho rozštípneš třeba nějakým ostřejším šroubovákem. Stačí pár úderů na hranu. Samozřejmě pak zbytky musíš vydloubnout ven. Pokud máš 6V startér se silnějším hřídelem je možno použít pouzdro startéru ze Škody 105-120. Je sice trochu delší než originál, ale to ničemu nevadí.
Mám problém...pořád ten samý. Nejdou mi naletovat ty dva uhlíky na to vynutí. Vzal jsem startér, a šel jsem zkusit štěstí do servisu v našem městě. No a bylo mi řečeno, že jsem udělal chybu s tím, že jsem oddělal uhlíky aj s těma ocáskama a že to prostě přiletovat nepůjde, že to vynutí nejde nahřát a že je prý z hliníku..a že je třeba koupit nové vynutí (které prý stojí tak 1300,- ) Toš co s tím? Já na to nemám dost silnou letovačku, abych to nahřál...mám to zkusit zanést někomu jinému?
A myslíš, že to bude fungovat? Je fakt, že už by se na tom asi nedalo nic zkazit, že? Buď bych hned koupil nové vynutí, anebo to zkusím a když to nepůjde, koupil bych nové. Jestli tě dobře chápu, mám naletovat očko z čeho...z drátu?Pak dát do té dírky šroubek, přichytit pod něj to očko a z druhé strany zašroubovat?
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem vcera taky resil problemy zlobiveho starteru. Jednalo se o stoceni, vymenu lozisek a vymenu spinace starteru. Prace bratru za 570 kacek + material. Samo ze se zarukou. Za ty penize bych ho sotva rozmontoval
Vse bylo hotovo do druheho dne. Su happy
Vse bylo hotovo do druheho dne. Su happy
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
No, to mě přesně taky napadlo...jak to tam mohlo být naletované. A fakt to tam naletované bylo. Já pro ten startér dneska jdu, tak se na něho podívám. Já nevím, ale co si pamatuju, tak to moc jako hliník nevypadalo a myslíš, že by to vůbec z hliníku mohlo být? Pokud to dneska stihnu, zkusil bych štěstí v tom servisu na startéry, co mi poradil Michal z Broukservisu ve Zlíně. Ale to vynutí kupovat nebudu, to už bude lepší fakt nový startér.