Stránka 21 z 28

Re: Převodovky - obecná rozprava

Napsal: 11 dub 2018
od Pekař z Boščehrada
Otáčky jsem nepočítal, bylo to na mě dost rychle :D Ale jinak s vestavbou Westfalia (bez zvedačky samozřejmě, ale zase s plnou zahrádkou) a plně naložení na 14 dní ve dvou dospělých a dětí nepočítaně

Re: Převodovky - obecná rozprava

Napsal: 11 dub 2018
od gandy
Jezdíval jsem dvoukanála 1,6 s LPG, lítalo to solidně (teď si o ní říkám, ale líp jak na benál. Jo to může být i předstihem). Nejsem teda zas takovej střelec, ale myslím, že se přes kilo dostat dalo. Pak jsem dva kanály utavil vlastní blbostí, neumětelstvím a neservisováním (hlavně ventilů u toho plynu). Teď s jednokanálama se mi to zdá línější. Ale ještě to nemám pořádně sladěné. Přičítám to hlavně netěsnosti karbecu a asi i sání. Už se na tom pracuje.. Plyn jsem předloni než se auto rozjebalo po dvorku udělal úplně nově a ofiko. Jsem zvědavej jak to bude v létě drandit(ačkoli mi nikdo v okolí nevěří, stojím si za tím že v létě bude hotovo).

Abych se vrátil k původnímu dotazu ohledně převodovek- jestli jsem všechno pochopil správně tak je to každej pes jiná ves.. ale s 1,6 a krátkou převodovkou se jezdit v naloženým busu dá a když není člověk závodník, tak by to mohlo stačit. Prozatím zůstávám klasikem a projekt motor a převodovka můžeme zase založit na dno šuplíku :)

Dík

Re: Převodovky - obecná rozprava

Napsal: 11 dub 2018
od maxmax
Já měl 16kovou skříň a dvoulitra, chodilo to i 130, spotřeba tak 11 12 litrů, teď tam bude 18ková skříň, tak doufám že spadne i spotřeba, notmálně jezdím 80-90 na pohodu, není to přece Le Mans ale dovolená, že?

Re: Převodovky - obecná rozprava

Napsal: 11 dub 2018
od Pětišroub
Takze takhle. Na pneu 185R14 mi to ukazuje pri 100 km/h 3500, coz jsou si myslim jeste dlouhodobe rozumny otacky, pri 115 uz 4000 ot/min. Mam za to ze prevodovka je obyc 16kova.

Re: Převodovky - obecná rozprava

Napsal: 12 dub 2018
od kratatom
Dohledal jsem grafy vykonu a krouticiho momentu v zavislosti na otackach pro 1600 jedno a dvoukanal:
https://www.aircooledvwsa.co.za/viewtopic.php?t=33922

Standardni provedeni 1600 dvoukanalu s karburaci 34PICT ma uveden v TP max. otacky 4000 ot/min a max. rychlost 110 km/h, coz temer odpovida mereni od Snizka. Nedokazu si vsak predstavit, ze bych to hnal na uvedene maximum plne nalozeny nekolik hodin po dalnici. Jak uz ale bylo uvedeno v nekterem jinem vlakne z tohoto tydne: Motor se da oddelat i primo v aute :-).

Re: Převodovky - obecná rozprava

Napsal: 13 dub 2018
od rišmen
auto bylo na heveru, tak mě napadlo, že doplním Herbího obrázkovou encyklopedii o chybějící díl:
převodovka AT 3,875, čtyřka 0,93

Re: Převodovky - obecná rozprava

Napsal: 13 dub 2018
od Herbie
super, diky

doplnim to pak do sveho prispevku a mozna to dam i uplne na zacatek

Re: Převodovky - obecná rozprava

Napsal: 29 dub 2018
od Sam
Aby byl Herbieho prehled prevodovek vice kompletni, dovolim si pridat prevodovku pulenou, na brezela bez synchronu. Dle vypoctu 4. rychlostni stupen 1.25 a kolo se pootoci o 1 otacku a 43.2 stupne. Tedy jako na dlouhe prevodovce s tim ze ji netoci 50 ale jen 25 PSů.

Re: Převodovky - obecná rozprava

Napsal: 04 čer 2018
od vwiki
Zdravím odborníky, neví někdo jakou funkci má tahle pružina?

Re: Převodovky - obecná rozprava

Napsal: 09 čer 2018
od vwiki
Nikdo neví?????

Re: Převodovky - obecná rozprava

Napsal: 09 čer 2018
od SO 545
ze by vymedzenie toho ozubeneho kolesa /s predpatim / :roll:

Re: Převodovky - obecná rozprava

Napsal: 10 čer 2018
od vwiki
No to by mohlo být, akorát že je tak tvrdá, že vyrazí tu segrovku a vytlačí ten kroužek toho jehloveho ložiska.a udela se tam velka vule.To zubené kolo se pak dře o to lozisko.Rozebral jsem jinou převodovku a tam je ložisko kuličkové a místo segrovku matka a místo pružiny trubka .Tak asi udělám rozpětí a jedem

Re: Převodovky - obecná rozprava

Napsal: 13 črc 2018
od JirkaB
Herbie píše:Mnohokrát jsem s některými z vás (naposled se Sambičem) vedl debatu na téma "rychlejší" a "pomalejší" převodovky v broukovi
Rozdělení typů a jejich označení máme v prvním příspěvku tohoto vlákna.
V zásadě máme 3 druhy seriově dodávaných převodovek:

- krátká - 4.375 - nejběžnější model, například v mexikáncích typické AB
- střední - 4.125 - méně častá, například v broucích s motorem 1500 (kód A nula), nebo v Typech 3
- dlouhá - 3.875 - například v supekách 1303s s motorem 1600dvoukanál , nebo v novějších Karmannech (kod AO, AT)

Ne každému ovšem může být jasné co to vlastně znamená.
Takže si ukážeme praktický test, jak zjistit jaký typ převodovky v autě máme, když nevíme jaké má označení (písmenný kód).

Postup:
1. Zdvihneme si jedno zadní kolo tak aby s ním bylo možno otáčet
2. Zaklínujeme si pochopitelně to druhé aby nám auto někam neodjelo
3. Uvolníme ruční brzdu
4. Zařadíme 4.rychlostní stupeň
5. Nastavíme si řemenici třeba na horní úvrať 1.válce, nebo na předstih 1.válce (to abychom viděli rysku a orientovali se podle ní)
6. Označíme si třeba křídou polohu kola vůči podlaze (viz obrázek)
7. Otočíme motorem, za pomoci klíče nebo goly (nestartujeme), o jeden celý cyklus 1-4-3-2 (tedy dvě otočení klikového hřídele, jedno otočení rozdělovače) tak abychom měli rysku na řemenici zpět v horní uvrati 1.válce. (nebo v předstihu, podle toho kde jsme začínali)
8. No a podíváme se jak se nám to zdvihnuté kolo otočilo, respektive o kolik. Výsledek porovnáme s následujícími obrázky.
Jak můžete vidět, ten rozdíl je výrazný.

Výchozí stav:
test001.jpg
test002.jpg

Krátká - necelá jedna otáčka
test004.jpg

Střední - jedna celá otáčka + cca 20 stupňů
test003.jpg

Dlouhá - jedna celá otáčka + cca 45 stupňů
rychlápřevodovka.jpg
..je možno ještě dovysvětlení pro úplně hloupý?
Dejme tomu AT ... 3,875 je konečný převod? tedy diferák + 4ka, nebo jen diferák?
Pokud konečný převod, tak 3,8otáčky motoru je 1 otáčka kola, neboli jedna otáčka motoru je 92°otáčky kola... jak mohlo kolo udělat více než otáčku na dvě otáčky motoru? Jedno kolo na zemi, pak ještě x2 pro druhé ve vzduchu (diferenciál roztočí nestojící dvojnásobkem). tedy 4x92°= 368°, tedy 8°přes otáčku... pak 3,875 není konečný převod, ale jen diferák a a něco nám přidá 4ka..?
Chápu dobře?

Re: Převodovky - obecná rozprava

Napsal: 14 črc 2018
od boldor
Jo, 0,82 nebo 0,88 nebo 0,93 prida ctyrka.

Re: Převodovky - obecná rozprava

Napsal: 11 úno 2019
od gandy
Nemá někdo zkušenosti s převodovkou - střední, 4,125 v busu s typ4 2,0 motorem?
Sháním dlouhou převodovku, ta není, tak jsem našel střední. Má smysl měnit střední skříň za krátkou CU, co teď v busu mám?

Měla by se pouze vyměnit mrkev a vše ostatní zůstat, je to tak?

Díky!

Re: Převodovky - obecná rozprava

Napsal: 11 úno 2019
od JirkaB
no nevím, 4,125 je střední broučí, což je rychlejší než nejrychlejší busí...
Střední busí je z motoru typ4 1,8l. Rychlá je z 2,0l a běžná pomalejší je 1,6l nebo 1,7 s jinou mrkví

Re: Převodovky - obecná rozprava

Napsal: 11 úno 2019
od Jezevec
Zdravim hoši =D> tleskam Vašim vědomostem. Proto se na vas obracim s prosbou jestli mi sem prosim muzete dat odkaz na to jaké lozisko mam koupit na spojku protozr vubec netusim ktere z tech co se prodavaji je to co potrebuju. Popripade co vse by jste udelali kdyby jste meli takto rozhozene auto jako ja. Diky za pomoc.

Re: Převodovky - obecná rozprava

Napsal: 11 úno 2019
od JirkaB
..podle webu by snad měly být dva typy ložisek - https://www.vwheritage.com/beetle/beetl ... components
Koukni na odkaz a vyber stejné. Převodovka AB je starší, takže podle mne starší ložisko 111141165A...
..ale převodovku jsem nikdy neviděl :-)

Re: Převodovky - obecná rozprava

Napsal: 11 úno 2019
od lális
Přítlačáky

viewtopic.php?f=14&t=433&p=3888&hilit=přítlačáky#p3888

Spojka

viewtopic.php?f=14&t=4868&hilit=Spojka

Jinak máš tam správný tip ložiska k tomu přítlačáku, takže vse překontrolovat, jestli nic nedrhne, neháže apod ;-)

Re: Převodovky - obecná rozprava

Napsal: 11 úno 2019
od Jezevec
No ja si prave rikal ze koupim aspon nove lozisko protoze mi prijde ze je spatny....kdyz jsem to mel nastartovane a seslapla se spojka trosku to chrastilo. Akorat porad nevim ktere koupit. :lol: