Převodovky - obecná rozprava
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovky - obecná rozprava
Ahoj,
mám dvě převodovky a snažím se najít info, jestli se jedná o krátké či dlouhé pro T2b bus 1.6. Mám CU a CE.
Podle tabulky vypůjčené z vwbus (díky), se jedná o standartní busí převodovky Jsou tyto krátké nebo dlouhé? Chápu správně, že u busu se za krátkou počítá standart, co se dávalo do jednašestek a dlouhé jsou ty pro dvoulitry s vyměněnou mrkví? Chtěl bych spíš dlouhou, na cesty..
Asi už se to tu probíralo, tak se omlouvám , ale já to nějak nemůžu najít. Jestli už je tu někde schovaný topic, prosím o odkaz.
Moc díky!
mám dvě převodovky a snažím se najít info, jestli se jedná o krátké či dlouhé pro T2b bus 1.6. Mám CU a CE.
Podle tabulky vypůjčené z vwbus (díky), se jedná o standartní busí převodovky Jsou tyto krátké nebo dlouhé? Chápu správně, že u busu se za krátkou počítá standart, co se dávalo do jednašestek a dlouhé jsou ty pro dvoulitry s vyměněnou mrkví? Chtěl bych spíš dlouhou, na cesty..
Asi už se to tu probíralo, tak se omlouvám , ale já to nějak nemůžu najít. Jestli už je tu někde schovaný topic, prosím o odkaz.
Moc díky!
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovky - obecná rozprava
Jso standartní pro 1,6tku, potom je pro 1?7čku(typ 4) stejný poměr,dlouhá mrkev.Pak 1,8 prostřední taky dlouhá mrkev, a dlouhá pro 2litra, taky s dlouhou mrkví.K 1,6ce maximálně tu prostřední, s dlouhou Ti to nepojede moc dobře, a budeš zatěžovat motor, a pravděpodobně i přehřívat. Držel bych se továrny, Sám mám k 2litru 1,8 převodovku, je tam nábytek a tahám loď......
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovky - obecná rozprava
maxmax píše:Jso standartní pro 1,6tku, potom je pro 1?7čku(typ 4) stejný poměr,dlouhá mrkev.Pak 1,8 prostřední taky dlouhá mrkev, a dlouhá pro 2litra, taky s dlouhou mrkví.K 1,6ce maximálně tu prostřední, s dlouhou Ti to nepojede moc dobře, a budeš zatěžovat motor, a pravděpodobně i přehřívat. Držel bych se továrny, Sám mám k 2litru 1,8 převodovku, je tam nábytek a tahám loď......
Ok, díky Maxi. Přesně takhle po lopatě to už chápu. Převodovky tedy nechám tak jak jsou. Mimochodem, kolik vám tak jede s tovární převodovkou a 1,6 motorem bus s nábytkem? Pro mě za rozumných otáček tzn. do 3,5 tisíc je to cca 90kmh. Přes stovku to jede, ale už je motor dost slyšet.
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
Re: Převodovky - obecná rozprava
Mnohokrát jsem s některými z vás (naposled se Sambičem) vedl debatu na téma "rychlejší" a "pomalejší" převodovky v broukovi
Rozdělení typů a jejich označení máme v prvním příspěvku tohoto vlákna.
V zásadě máme 3 druhy seriově dodávaných převodovek:
- krátká - 4.375 - nejběžnější model, například v mexikáncích typické AB
- střední - 4.125 - méně častá, například v broucích s motorem 1500 (kód A nula), nebo v Typech 3
- dlouhá - 3.875 - například v supekách 1303s s motorem 1600dvoukanál , nebo v novějších Karmannech (kod AO, AT)
Ne každému ovšem může být jasné co to vlastně znamená.
Takže si ukážeme praktický test, jak zjistit jaký typ převodovky v autě máme, když nevíme jaké má označení (písmenný kód).
Postup:
1. Zdvihneme si jedno zadní kolo tak aby s ním bylo možno otáčet
2. Zaklínujeme si pochopitelně to druhé aby nám auto někam neodjelo
3. Uvolníme ruční brzdu
4. Zařadíme 4.rychlostní stupeň
5. Nastavíme si řemenici třeba na horní úvrať 1.válce, nebo na předstih 1.válce (to abychom viděli rysku a orientovali se podle ní)
6. Označíme si třeba křídou polohu kola vůči podlaze (viz obrázek)
7. Otočíme motorem, za pomoci klíče nebo goly (nestartujeme), o jeden celý cyklus 1-4-3-2 (tedy dvě otočení klikového hřídele, jedno otočení rozdělovače) tak abychom měli rysku na řemenici zpět v horní uvrati 1.válce. (nebo v předstihu, podle toho kde jsme začínali)
8. No a podíváme se jak se nám to zdvihnuté kolo otočilo, respektive o kolik. Výsledek porovnáme s následujícími obrázky.
Jak můžete vidět, ten rozdíl je výrazný.
Výchozí stav: Krátká - necelá jedna otáčka Střední - jedna celá otáčka + cca 20 stupňů Dlouhá - jedna celá otáčka + cca 45 stupňů
Rozdělení typů a jejich označení máme v prvním příspěvku tohoto vlákna.
V zásadě máme 3 druhy seriově dodávaných převodovek:
- krátká - 4.375 - nejběžnější model, například v mexikáncích typické AB
- střední - 4.125 - méně častá, například v broucích s motorem 1500 (kód A nula), nebo v Typech 3
- dlouhá - 3.875 - například v supekách 1303s s motorem 1600dvoukanál , nebo v novějších Karmannech (kod AO, AT)
Ne každému ovšem může být jasné co to vlastně znamená.
Takže si ukážeme praktický test, jak zjistit jaký typ převodovky v autě máme, když nevíme jaké má označení (písmenný kód).
Postup:
1. Zdvihneme si jedno zadní kolo tak aby s ním bylo možno otáčet
2. Zaklínujeme si pochopitelně to druhé aby nám auto někam neodjelo
3. Uvolníme ruční brzdu
4. Zařadíme 4.rychlostní stupeň
5. Nastavíme si řemenici třeba na horní úvrať 1.válce, nebo na předstih 1.válce (to abychom viděli rysku a orientovali se podle ní)
6. Označíme si třeba křídou polohu kola vůči podlaze (viz obrázek)
7. Otočíme motorem, za pomoci klíče nebo goly (nestartujeme), o jeden celý cyklus 1-4-3-2 (tedy dvě otočení klikového hřídele, jedno otočení rozdělovače) tak abychom měli rysku na řemenici zpět v horní uvrati 1.válce. (nebo v předstihu, podle toho kde jsme začínali)
8. No a podíváme se jak se nám to zdvihnuté kolo otočilo, respektive o kolik. Výsledek porovnáme s následujícími obrázky.
Jak můžete vidět, ten rozdíl je výrazný.
Výchozí stav: Krátká - necelá jedna otáčka Střední - jedna celá otáčka + cca 20 stupňů Dlouhá - jedna celá otáčka + cca 45 stupňů
... a vůbec !
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 361
- Registrován: 17 srp 2017
- Bydliště: Tam kde to mám rád....
Re: Převodovky - obecná rozprava
Mám jeden,pro mnohé asi blbej dotaz,na broučí převodovce mám asi špatný to čidlo zpátečky,budu měnit za nový,budu muset vypustit z převodovky olej při výměně čidla,nebo to jde bez vypuštění? Díky za odpověď.
Re: Převodovky - obecná rozprava
Obecně - pokud budeš muset olej vylít, budeš ho pak muset zpět (nový) nalít. Najdi nalévací otvor, pokud je nalévací otvor NAD čidlem zpátečky, tak bych řekl, že vypouštět nemusíš. Ale pokud bude čidlo níže, tak ti asi nezbyde než vypustithonzik.brouk píše:Mám jeden,pro mnohé asi blbej dotaz,na broučí převodovce mám asi špatný to čidlo zpátečky,budu měnit za nový,budu muset vypustit z převodovky olej při výměně čidla,nebo to jde bez vypuštění? Díky za odpověď.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovky - obecná rozprava
A vyměnit za nový olej, není nic proti ničemu.tarmara píše:Obecně - pokud budeš muset olej vylít, budeš ho pak muset zpět (nový) nalít. Najdi nalévací otvor, pokud je nalévací otvor NAD čidlem zpátečky, tak bych řekl, že vypouštět nemusíš. Ale pokud bude čidlo níže, tak ti asi nezbyde než vypustithonzik.brouk píše:Mám jeden,pro mnohé asi blbej dotaz,na broučí převodovce mám asi špatný to čidlo zpátečky,budu měnit za nový,budu muset vypustit z převodovky olej při výměně čidla,nebo to jde bez vypuštění? Díky za odpověď.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovky - obecná rozprava
Chtěl bych poděkovat Herbiemu za podrobný návod pro nás natvrdlé. Onehdá jsme to probírali u Sambiče a než jsem dojel domu, tak jsem to zase zapomněl . Chystám se takto ozkoušet na dvou busech teď z jara..Herbie píše:Mnohokrát jsem s některými z vás (naposled se Sambičem) vedl debatu na téma "rychlejší" a "pomalejší" převodovky v broukovi
Rozdělení typů a jejich označení máme v prvním příspěvku tohoto vlákna.
V zásadě máme 3 druhy seriově dodávaných převodovek:
- krátká - 4.375 - nejběžnější model, například v mexikáncích typické AB
- střední - 4.125 - méně častá, například v broucích s motorem 1500 (kód A nula), nebo v Typech 3
- dlouhá - 3.875 - například v supekách 1303s s motorem 1600dvoukanál , nebo v novějších Karmannech (kod AO, AT)
Ne každému ovšem může být jasné co to vlastně znamená.
Takže si ukážeme praktický test, jak zjistit jaký typ převodovky v autě máme, když nevíme jaké má označení (písmenný kód).
Postup:
1. Zdvihneme si jedno zadní kolo tak aby s ním bylo možno otáčet
2. Zaklínujeme si pochopitelně to druhé aby nám auto někam neodjelo
3. Uvolníme ruční brzdu
4. Zařadíme 4.rychlostní stupeň
5. Nastavíme si řemenici třeba na horní úvrať 1.válce, nebo na předstih 1.válce (to abychom viděli rysku a orientovali se podle ní)
6. Označíme si třeba křídou polohu kola vůči podlaze (viz obrázek)
7. Otočíme motorem, za pomoci klíče nebo goly (nestartujeme), o jeden celý cyklus 1-4-3-2 (tedy dvě otočení klikového hřídele, jedno otočení rozdělovače) tak abychom měli rysku na řemenici zpět v horní uvrati 1.válce. (nebo v předstihu, podle toho kde jsme začínali)
8. No a podíváme se jak se nám to zdvihnuté kolo otočilo, respektive o kolik. Výsledek porovnáme s následujícími obrázky.
Jak můžete vidět, ten rozdíl je výrazný.
Výchozí stav:
test001.jpg
test002.jpg
Krátká - necelá jedna otáčka
test004.jpg
Střední - jedna celá otáčka + cca 20 stupňů
test003.jpg
Dlouhá - předpokládám že to bude cca 1 a čtvrt otáčky
Zde obrázek chybí, protože tuto převodovku 3.875 nemám k dispozici.
Kdyby někdo z vás měl, a obrázek dodal, byl bych mu vděčen
Ještě teda k tomuto tématu- mluvil jsem taky s V.H. o dlouhé převodovce a jeho zkušenost byla taková, že šla zase ven. Nedalo se s tím pořádně jezdit- musí se řadit 3-4 a zase zpět, protože ta čtyrka je líná..
Nějaké další zkušenosti s busem 1.6 a dlouhou převodovkou?
Dík!
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
Re: Převodovky - obecná rozprava
K převodovkám, já mám motor 1,7 a budu montovat rychlou.
Jde o busíka, ne obytku, tak si slibuji, že to dá a nebude problém. Až bude uvnitř a ujedu nějaký kilometr dám vědět. Doufám, že nebude na prodej. Zařízl jsem hluboko do žíly a koupil sobě repasovanou "novou" převodovku RANCHO, kde v starém obalu 002 s ušima (do 1975) jsou naházeny převody 2,0. Rancho dělá tyto verze ušaté, neušaté, pro typ 1 i pro typ 4 motoru v standardních převodech, nebo v 2,0l převodech, nebo pak ještě speciálnější ...ale to chce i jiné koníky.
Uvažoval jsem takto, není to obytka a při rychlostním limitu 50km v obci to na čtyřku moc není a na tři taky ne. Tedy když je busík prázdný a po rovině. Tak rychlejší převodovka mi v uzavřené obci dá jasnou trojku a mimo nebudu taková brzda.
O prázdninách zkusím dát zkušenosti. Sám jsem zvědav. Škoda, že čtyřka o tolik rychlejší není, jak ostatní rychlosti, ale normálnější trojce do 50km/hod by to mělo pomoci.
Jde o busíka, ne obytku, tak si slibuji, že to dá a nebude problém. Až bude uvnitř a ujedu nějaký kilometr dám vědět. Doufám, že nebude na prodej. Zařízl jsem hluboko do žíly a koupil sobě repasovanou "novou" převodovku RANCHO, kde v starém obalu 002 s ušima (do 1975) jsou naházeny převody 2,0. Rancho dělá tyto verze ušaté, neušaté, pro typ 1 i pro typ 4 motoru v standardních převodech, nebo v 2,0l převodech, nebo pak ještě speciálnější ...ale to chce i jiné koníky.
Uvažoval jsem takto, není to obytka a při rychlostním limitu 50km v obci to na čtyřku moc není a na tři taky ne. Tedy když je busík prázdný a po rovině. Tak rychlejší převodovka mi v uzavřené obci dá jasnou trojku a mimo nebudu taková brzda.
O prázdninách zkusím dát zkušenosti. Sám jsem zvědav. Škoda, že čtyřka o tolik rychlejší není, jak ostatní rychlosti, ale normálnější trojce do 50km/hod by to mělo pomoci.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: Převodovky - obecná rozprava
Já jezdil s 2l převodovkou a 1.6tkou asi 4 roky a v pohodě. Univerzální odpověď neexistuje, protože vše je na poměru výkon motoru vs váha vozu. Já měl motor po go, jen málo ultralehkého nábytku a jezdili jsme ve 2. Protože jsem jezdil štreky po Evropě, chtěl jsem aby to trochu odsejpalo a tak mi to vyhovovalo. Pak jsem začal vylepšovat a těžknout a šel jsem do 2l. Dnes s váhou až k 2,5t bych s motorem 1,6 zařadil čtyřku jen z velkého kopce . Takže pokud máš poloprázdné auto a motor OK, dej dvoulitrovou převodovku a jezdi rychleji a úsporněji. Pokud jsi těžký dej šestnáctkovou a smiř se s cestovní rychlostí okolo 80-85km/h.
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovky - obecná rozprava
Přesně takhle po lopatě jsem to potřeboval . S nábytkem a bagáží zůstaň při zemi, zařaď za 4 a vyhlídkovou jízdou vpřed stylem cesta je cíl.. Až mě to začne s..t našetřím na dvoulitra typ 4 a popoplujem..Ales_BUS píše:Já jezdil s 2l převodovkou a 1.6tkou asi 4 roky a v pohodě. Univerzální odpověď neexistuje, protože vše je na poměru výkon motoru vs váha vozu. Já měl motor po go, jen málo ultralehkého nábytku a jezdili jsme ve 2. Protože jsem jezdil štreky po Evropě, chtěl jsem aby to trochu odsejpalo a tak mi to vyhovovalo. Pak jsem začal vylepšovat a těžknout a šel jsem do 2l. Dnes s váhou až k 2,5t bych s motorem 1,6 zařadil čtyřku jen z velkého kopce . Takže pokud máš poloprázdné auto a motor OK, dej dvoulitrovou převodovku a jezdi rychleji a úsporněji. Pokud jsi těžký dej šestnáctkovou a smiř se s cestovní rychlostí okolo 80-85km/h.
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
Re: Převodovky - obecná rozprava
Presne takto mi standardni 1600AD s kratkou prevodovkou a nakladem originalniho nabytku Helsinky jezdi. Pri "rychlych" dalnicnich presunech do rakouskych Alp smerem na Salzburg nebo Graz drzim na rovince 90 km/h lajnu s kamionakama, z kopce je mirne vyssi rychlosti do max. 100 km/h predjizdim a do kopce me v 80 km/h zase predjizdeji oni. Je to ficak, kdyz mas vuli v rizeni a on te tou vetrnou tsunami hodi za obcasneho brutalniho troubeni metr doprava. V tahlych kopcich pred Klagenfurtem pak zpomaluji az na kritickych 50-60 km/h, protoze to s tim plnym nakladem a nabytkem, Kefalin, co? Nejede, ku..a, nejede .gandy píše: Ok, díky Maxi. Přesně takhle po lopatě to už chápu. Převodovky tedy nechám tak jak jsou. Mimochodem, kolik vám tak jede s tovární převodovkou a 1,6 motorem bus s nábytkem? Pro mě za rozumných otáček tzn. do 3,5 tisíc je to cca 90kmh. Přes stovku to jede, ale už je motor dost slyšet.
Re: Převodovky - obecná rozprava
Jo, kratka prevodovka, zaklapnutej plyn, 90kmh, myslim 3300 otacek. Bus leti jak splasenej, do kopce, z kopce-vsechno jedno-zrychluje, jede to, od karburatoru to chrochta, rve to. Miluju jednokanal.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovky - obecná rozprava
No já to beru tak, že ještě nejsem VWyspělý a musím si tím projít . Jednokanály teď jezdím proto, že jim dle odborníků nepraskaj hlavy.. Až mi z to ho začnou praskat bubínky, tak se třeba posunu. Dvouanální hlavy mám doma dvě odstrojený, obě praský u svíčky.. Když jsem s tím před léty valil z fesťáku, tak jsme museli stavět na každý druhý pumpě tankovat plnou. Žralo to jak pandurPětišroub píše:Jo, kratka prevodovka, zaklapnutej plyn, 90kmh, myslim 3300 otacek. Bus leti jak splasenej, do kopce, z kopce-vsechno jedno-zrychluje, jede to, od karburatoru to chrochta, rve to. Miluju jednokanal.
Ale ve finále jsem rád že se tak stalo protože mě to donutilo si ten motor vyškubnout a něco se naučit.
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovky - obecná rozprava
Ja si nemohu stezovat. 1600 dvoukanal, 1,6l prevodovka. Po dalnicích po evrope podle navigace cestovni rychlosti 100 km/hod. Jelo by to i vic, ale nechci to moc drazdit. Brenner z Italske strany celou dobu 80 km/hod (opet podle navigace) na 4ku a letel jsem jak vitr, kdyz se to trochu narovnalo, tak to slo i na 90. A dokonce i v tom kilicku si s drahou polovickou muzeme povidat a nehulakame na sebe.
PS.: Herbie, luxusni popisek jsi udelal.
PS.: Herbie, luxusni popisek jsi udelal.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
Re: Převodovky - obecná rozprava
já tu hlučnost u sebe přičítám jednak výfuku a druhak absencí čalouněné střechy. Ta březová á-la Westka překližka na stropě je sice paťácká, ale neabsorbuje, spíš odráží. Zase se neušpiní a neroztrhá, něco za něco. Beztak jsem už skoro hluchej z poslouchání hlasité repetitivní elektronické hudby a motoru 181:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2488
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Převodovky - obecná rozprava
Já s norkou 1.6 jednokanal industrie, převodovka pomalá s reduktorama a udržet se na kile je problém. Tak lehkou nohu nemám, takže cestovní rychlost spíš ke 120km/h., i do kopců hezky táhne. A rachot snesitelnej i pro batole Takže asi co kus, to jinej příběh
Re: Převodovky - obecná rozprava
čistě jako konverzační téma by mě zajímalo, kolik to na těch redukcích točí při 120. Jestli se nepletu tak reduktory jsou 1.26:1?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Převodovky - obecná rozprava
Jen me do diskuze napada, ze on je taky rozdil, zda tou 16ctkou pohanis Norku kombi 11 oken (prazdna vaha 1150 kg podle internetu) nebo Westku s nabytkem (prazdna vaha 1525 kg podle meho TP) a kolik toho mas nalozeno (letni dovolena zn. vezu s sebou vsecko na fucking camping vcetne brambor a konzerv minimalne na 14 dni versus nedelni vyjizdka zn. vezu jen pantatu a panimamu na benzinku na kafe).
Re: Převodovky - obecná rozprava
buď v klidu, drandí v plný palbě..
jezdil sem s axounovkou taky 120km/h, ale ne půl dne v kuse.. s bagažnikem i bez randál jak pes..otáčky zkusim naměřit,
jezdil sem s axounovkou taky 120km/h, ale ne půl dne v kuse.. s bagažnikem i bez randál jak pes..otáčky zkusim naměřit,