Převodovky - obecná rozprava
Převodovky - obecná rozprava
Aniž bych se s tím páral, zde jsou údaje o převodovkách, vč. kódu, konečného převodu a také údaj do kterých aut se to montovalo.
AA 1200 4.375 From Chassis No 0 981 810
AB 1300 4.375 Up to 8/70
AC 1500 4.125 also some 1300 from 8/70
AD 1200 4.375 Limited Slip Differential
AE 1300 4.375 Limited Slip Differential
AF 1500 4.125 Limited Slip Differential up to 8/70; also some 1300 from 8/70
AG 1200 4.375 Type 147 Fridolin
AH 1500 4.125 IRS from 8/68
1600 4.125 8/69 – 8/72
AK 1500 3.875 Type 181 up to 8/70
1600 3.875 Type 181 from 8/70
AL 1500 3.875 Type 181 with LSD up to 8/70
1600 3.875 Type 181 with LSD from 8/70
AM 1300 4.375 Saloon and Cabrio from 8/70
AN 1600 3.875 Karmann Ghia with IRS from 8/70
AO 1600 4.125 Karmann Ghia from 8/70
AP 1300 4.375 LSD from 8/70
AQ 1600 4.125 LSD 8/70 – 8/72
AR 1600 3.875 Karmann Ghia with LSD from 8/70
AS 1600 3.875 From 3/72
AT 1600 3.875 1303s and Cabrio from 3/72
AU 1600 3.875 1303s and Cabrio from 3/72 with LSD
BA 1300 / 1500 4.375 Semi Automatic from 8/68 – 8/70
BC 1300 / 1500 4.375 Semi Automatic from 8/68 – 8/70 with LSD
BE 1600 4.125 Semi Automatic from 8/70 – 8/71
BF 1600 4.125 Semi Automatic from 8/70 – 8/71 with LSD
BG 1300 4.125 Karmann Ghia Semi Automatic from 8/70
BH 1300 4.125 Karmann Ghia Semi Automatic from 8/70 with LSD
BJ 1300 4.375 Semi Automatic from 8/70
BK 1300 4.375 Semi Automatic from 8/70 with LSD
DA 1500 /1600 4.125 Type 3 Swing-axle up to 8/68
DB 1500 /1600 4.125 Type 3 Swing-axle up to 8/68 with LSD
DC 1500 /1600 4.125 Type 3 IRS from 8/68
DD 1500 /1600 4.125 Type 3 IRS from 8/68 with IRS
Platí že čím je "nižší" číslo finálního převodu, tím je převodovka rychlejší, tedy motor s touto převodovkou pracuje v nižších otáčkách než s pomalou převodovkou při stejné rychlosti.
prevodovky ktere nemaji ve svem oznaceni pismenka jsou jeste o trochu pomalejsi nez 4.375
http://sandlizrd.baja.com/gears.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.geocities.com/vwtyp181/181_3-2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flat4.de/getriebe.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ckoon.org/vw/tranny/cover.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.i405.com/vw/tech/Trans/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.volkshaus.com/images/tech/trans/vw_trans.jpg
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... =swingaxle" onclick="window.open(this.href);return false;
AA 1200 4.375 From Chassis No 0 981 810
AB 1300 4.375 Up to 8/70
AC 1500 4.125 also some 1300 from 8/70
AD 1200 4.375 Limited Slip Differential
AE 1300 4.375 Limited Slip Differential
AF 1500 4.125 Limited Slip Differential up to 8/70; also some 1300 from 8/70
AG 1200 4.375 Type 147 Fridolin
AH 1500 4.125 IRS from 8/68
1600 4.125 8/69 – 8/72
AK 1500 3.875 Type 181 up to 8/70
1600 3.875 Type 181 from 8/70
AL 1500 3.875 Type 181 with LSD up to 8/70
1600 3.875 Type 181 with LSD from 8/70
AM 1300 4.375 Saloon and Cabrio from 8/70
AN 1600 3.875 Karmann Ghia with IRS from 8/70
AO 1600 4.125 Karmann Ghia from 8/70
AP 1300 4.375 LSD from 8/70
AQ 1600 4.125 LSD 8/70 – 8/72
AR 1600 3.875 Karmann Ghia with LSD from 8/70
AS 1600 3.875 From 3/72
AT 1600 3.875 1303s and Cabrio from 3/72
AU 1600 3.875 1303s and Cabrio from 3/72 with LSD
BA 1300 / 1500 4.375 Semi Automatic from 8/68 – 8/70
BC 1300 / 1500 4.375 Semi Automatic from 8/68 – 8/70 with LSD
BE 1600 4.125 Semi Automatic from 8/70 – 8/71
BF 1600 4.125 Semi Automatic from 8/70 – 8/71 with LSD
BG 1300 4.125 Karmann Ghia Semi Automatic from 8/70
BH 1300 4.125 Karmann Ghia Semi Automatic from 8/70 with LSD
BJ 1300 4.375 Semi Automatic from 8/70
BK 1300 4.375 Semi Automatic from 8/70 with LSD
DA 1500 /1600 4.125 Type 3 Swing-axle up to 8/68
DB 1500 /1600 4.125 Type 3 Swing-axle up to 8/68 with LSD
DC 1500 /1600 4.125 Type 3 IRS from 8/68
DD 1500 /1600 4.125 Type 3 IRS from 8/68 with IRS
Platí že čím je "nižší" číslo finálního převodu, tím je převodovka rychlejší, tedy motor s touto převodovkou pracuje v nižších otáčkách než s pomalou převodovkou při stejné rychlosti.
prevodovky ktere nemaji ve svem oznaceni pismenka jsou jeste o trochu pomalejsi nez 4.375
http://sandlizrd.baja.com/gears.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.geocities.com/vwtyp181/181_3-2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flat4.de/getriebe.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ckoon.org/vw/tranny/cover.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.i405.com/vw/tech/Trans/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.volkshaus.com/images/tech/trans/vw_trans.jpg
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... =swingaxle" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 19 led 2009, celkem upraveno 6 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Update : duben 2018
Mnohokrát jsem s některými z vás vedl debatu na téma "rychlejší" a "pomalejší" převodovky v broukovi
Rozdělení typů a jejich označení máme v prvním příspěvku tohoto vlákna.
V zásadě máme 3 druhy seriově dodávaných převodovek:
krátká - 4.375 - nejběžnější model, například v mexikáncích typické AB
střední - 4.125 - méně častá, například v broucích s motorem 1500 (kód A nula), nebo v Typech 3
dlouhá - 3.875 - například v supekách 1303s s motorem 1600dvoukanál , nebo v novějších Karmannech (kod AO, AT)
Ne každému ovšem může být jasné co to vlastně znamená.
Takže si ukážeme praktický test, jak zjistit jaký typ převodovky v autě máme, když nevíme jaké má označení (písmenný kód).
Postup:
1. Zdvihneme si jedno zadní kolo tak aby s ním bylo možno otáčet
2. Zaklínujeme si pochopitelně to druhé aby nám auto někam neodjelo
3. Uvolníme ruční brzdu
4. Zařadíme 4.rychlostní stupeň
5. Nastavíme si řemenici třeba na horní úvrať 1.válce, nebo na předstih 1.válce (to abychom viděli rysku a orientovali se podle ní)
6. Označíme si třeba křídou polohu kola vůči podlaze (viz obrázek)
7. Otočíme motorem, za pomoci klíče nebo goly (nestartujeme), o jeden celý cyklus 1-4-3-2 (tedy dvě otočení klikového hřídele, jedno otočení rozdělovače) tak abychom měli rysku na řemenici zpět v horní uvrati 1.válce. (nebo v předstihu, podle toho kde jsme začínali)
8. No a podíváme se jak se nám to zdvihnuté kolo otočilo, respektive o kolik. Výsledek porovnáme s následujícími obrázky.
Jak můžete vidět, ten rozdíl je výrazný.
Výchozí stav:
Krátká - necelá jedna otáčka Střední - jedna celá otáčka + cca 20 stupňů Dlouhá - jedna celá otáčka + cca 45 stupňů
Mnohokrát jsem s některými z vás vedl debatu na téma "rychlejší" a "pomalejší" převodovky v broukovi
Rozdělení typů a jejich označení máme v prvním příspěvku tohoto vlákna.
V zásadě máme 3 druhy seriově dodávaných převodovek:
krátká - 4.375 - nejběžnější model, například v mexikáncích typické AB
střední - 4.125 - méně častá, například v broucích s motorem 1500 (kód A nula), nebo v Typech 3
dlouhá - 3.875 - například v supekách 1303s s motorem 1600dvoukanál , nebo v novějších Karmannech (kod AO, AT)
Ne každému ovšem může být jasné co to vlastně znamená.
Takže si ukážeme praktický test, jak zjistit jaký typ převodovky v autě máme, když nevíme jaké má označení (písmenný kód).
Postup:
1. Zdvihneme si jedno zadní kolo tak aby s ním bylo možno otáčet
2. Zaklínujeme si pochopitelně to druhé aby nám auto někam neodjelo
3. Uvolníme ruční brzdu
4. Zařadíme 4.rychlostní stupeň
5. Nastavíme si řemenici třeba na horní úvrať 1.válce, nebo na předstih 1.válce (to abychom viděli rysku a orientovali se podle ní)
6. Označíme si třeba křídou polohu kola vůči podlaze (viz obrázek)
7. Otočíme motorem, za pomoci klíče nebo goly (nestartujeme), o jeden celý cyklus 1-4-3-2 (tedy dvě otočení klikového hřídele, jedno otočení rozdělovače) tak abychom měli rysku na řemenici zpět v horní uvrati 1.válce. (nebo v předstihu, podle toho kde jsme začínali)
8. No a podíváme se jak se nám to zdvihnuté kolo otočilo, respektive o kolik. Výsledek porovnáme s následujícími obrázky.
Jak můžete vidět, ten rozdíl je výrazný.
Výchozí stav:
Krátká - necelá jedna otáčka Střední - jedna celá otáčka + cca 20 stupňů Dlouhá - jedna celá otáčka + cca 45 stupňů
ani nevim, co je v Busu za převodovku, jenom má velkej rozdíl mezi dvojkou a trojkou, takže s 1600 motorem na dvojku vyjedu všecko, ale řve to a na trojku to pak netáhne. Taky ta dvojka je lepsí než brzda, motor se o ní opře a rázem skoro stojí....
Ale od toho to je bus, aby utáhl cokoliv kamkoliv....
Po dálnici smaží i 110 a přijemně u toho prozpěvuje...
Ale od toho to je bus, aby utáhl cokoliv kamkoliv....
Po dálnici smaží i 110 a přijemně u toho prozpěvuje...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
...převodovky
..já si myslím, že o tom diferáku to právě je - že většina převodovek má stejný kola jednotlivých rychlostí a jiný je jen soukolí diferáku, který pak změní celkový převod. Třeba EMPI dělalo sadu rychlejšího převodu, nebo dokonce diferák se samosvorem pro buginy...mám pocit, že tvoje 181 má taky samosvor ne?? (a hlavně uplně jinou převodovku než brouci nebo trojky...)
cislo prevodovky
Kdepak zjistim to cislo? Kde se to na aute najde?
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: cislo prevodovky
no na autě dost špatně - já sem měl problém to najít při zhozené kastli - ale asi by to bylo vidět na zvedákuMenhir píše:Kdepak zjistim to cislo? Kde se to na aute najde?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
tohle je sice pravda ale v reálu tam poměrně slušně brání ve výhledu nosná vidlice ke které je převodovka přichycená.Anonymous píše:Pětišroub píše:Jestli nemá před číslem písmenka, tak se jedná o starší převodovku, která není ve výčtu nahoře uvedena. Číslo je na nálitku na druhé straně převodovky, opačné od nalévacího šroubu oleje.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM