Převodovky - obecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

Žanek píše:todle dáváš do diferáku - tzn. s řazením to nemá nic společnýho
tak nevim jestli ma vubec cenu abych sem neco psal :-)
kolikrat uz si mel prevodovku rozebranou?
Žanek píše: a už tě vidím jak sháníš třeba ASko za 2k
jinak sehnatelny je samozrejme vsechno i za draho i za levno
zalezi kde nakupujes :-)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Tak s pravdou von:
osobne som prevodovku rozobral x-krat,no poskladat ju dam kamosovi,
je to Porsche mechanik a robi len racing Porsches a prevodovky.V prvom rade ma roky skusenosti ,v druhom ma potrebny vercajk na to.Co je pekne u brouci prevodovky ,je velka volba prevodov,da sa poskladat na mieru.Na Vee sa pouzivaju standardne ,akurat dif sa hodi z druhej strany.
Na 1200 mozes pouzit cokoliv,na 1600 to musi byt prevodovka z modelov 1500 ,dlha,ziadne zmeny.Na rozobrati a zlozenie prevodovy potrebujes 3 specialne kluce,ktore su / VW service tool / znacne drahe,tak som vyrobil niekolko sad pre tych,co to chcu robit sami.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Žanek píše:
ale vyndat diferák není tak hrozný ne? - no a měl si ho někdy rozdělanej? :wink:[/quote]

Diferák je celkom v pohode.
Ale s hruškou je celkom sranda. No a potom nastavenie vôli difu.
To má tiež svoje čaro.
Ako píše john na kompletné rozobratie bez poškodenia potrebuješ
pár špeci kľúčov :evil: .

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Rozhodit dif a vymenit tanier nie je nic tazke,horsie je to s hruskou.Os
hrusky nie je totozna s osou taniera.Na nastavenie spravnej polohy je potrebny VW " jig " Data na hruske a tanieri urcuju spravnu montaznu polohu ,pomer prevodu a pribuznost oboch suciastok.
Zhrniem to v kratkosti,nechaj si to urobit profikom.

HEX

Trosku z jinyho soudku

Příspěvek od HEX »

Je normalni, ze mam docela problem rozpoznat, jestli tam hazim 1 nebo 3? Cela saltrpaka se mi nadherne "kvedla" a ze zacatku pro me byla zarazena rychlost tak trosku prekvapenim. Ale uz jsem si zvykl :P ...skoro

HEX

Příspěvek od HEX »

john píše: Na 1200 mozes pouzit cokoliv,na 1600 to musi byt prevodovka z modelov 1500 ,dlha,ziadne zmeny.
A co se mi stane, kdyz do broucka, ktery ma 1200 namontuju 1775? Ta prevodovka to nevydrzi?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Trosku z jinyho soudku

Příspěvek od Pětišroub »

HEX píše:Je normalni, ze mam docela problem rozpoznat, jestli tam hazim 1 nebo 3? Cela saltrpaka se mi nadherne "kvedla" a ze zacatku pro me byla zarazena rychlost tak trosku prekvapenim. Ale uz jsem si zvykl :P ...skoro

co se týče kvrdlání šaltrpáky tak hoď vočko na:
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... ht=pouzdro

a věnuj pozornos? zejména pasáži o centrování a výměně pouzder

co se týče montáže 1775 na krátkou převodovku, tak ta to vydrží podle toho jak moc budeš prasit. Je to krátká převodovka tak počítej s tím, že max. rychlost se nezvýší a nebudeš muset v kopcích nikdy řadit:)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

HEX

Příspěvek od HEX »

Diky - o to mi jde. Jsem zatizeny spis na poradny rozjezd na krizovatce nez na zavodeni na dalnici - zatim mam vsude bubny, takze jezdim tak, abych to i ubrzdil... Nekdy dokonce i podle vyhlasky :twisted:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

v tom případě by měly úpravy minimálně obnášet kvalitní silentbloky a dodatečné držáky převodovky, vzpěru motoru á-la bus a velmi kvalitní spojku a taky trénova rozjezdy aby se eliminoval šokový náraz na převodové ústrojí při prudkém puštění spojkového pedálu.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

HEX

Příspěvek od HEX »

Pětišroub píše:v tom případě by měly úpravy minimálně obnášet kvalitní silentbloky a dodatečné držáky převodovky, vzpěru motoru á-la bus a velmi kvalitní spojku a taky trénova rozjezdy aby se eliminoval šokový náraz na převodové ústrojí při prudkém puštění spojkového pedálu.
:shock: --- uvidime --- pri nejhorsim se mi to polame :twisted:

Jezdim s citem :wink:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

To Hex :
z vlastnej skusenosti nedoporucujem kratku prevodovku na motor od 1500 hore.Da sa pouzit trojka 1.22 miesto 1.26 a to je asi tak vsetko.
VW prevodovky su dobre do zhruba 150 koni.

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VW181 »

Obrázek

Je to klasický diferák?
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

no vypada normalne

kterej dobrak se do nej takhle podival :-)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

jediný co vím že to není ZF diferák s omezeným prokluzem Zahnradfabrik Sachsenhausen - ten měl ocelovou klec která vypadala jinak.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VW181 »

Je to totiž z 181, kterou jsem koupil na ND. Byl tam zařazený kvalt a bývalý majitel ho chtěl potahnout na laně busem. Jenže tam byly redukce a to ta skřín nevydržela.
Nebyl jsem si jistý, jestli to není samosvor. Případně ten zbytek je k mání.

Obrázek
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Standa

Příspěvek od Standa »

Ahoj, existuje 5-ti rychlostní převodovka? A jestli by byl problém otočit rozvodovku, aby se točili kola na opačnou stranu(4 nebo popřípadě těch 5 stupňů jakoby na zpátečku).

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Standa píše: A jestli by byl problém otočit rozvodovku, aby se točili kola na opačnou stranu(4 nebo popřípadě těch 5 stupňů jakoby na zpátečku).
to jde, používá se u formule vee, kde mají kvůli těžišti celý agregát otočený o 180°.
John ví víc :wink:

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

yahoďák píše:
Standa píše: A jestli by byl problém otočit rozvodovku, aby se točili kola na opačnou stranu(4 nebo popřípadě těch 5 stupňů jakoby na zpátečku).
to jde, používá se u formule vee, kde mají kvůli těžišti celý agregát otočený o 180°.
John ví víc :wink:
přehodí se diferenciál na druhou stranu
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Žanek píše:
yahoďák píše:
Standa píše: A jestli by byl problém otočit rozvodovku, aby se točili kola na opačnou stranu(4 nebo popřípadě těch 5 stupňů jakoby na zpátečku).
to jde, používá se u formule vee, kde mají kvůli těžišti celý agregát otočený o 180°.
John ví víc :wink:
přehodí se diferenciál na druhou stranu
Jo dobrý díky, takže to nebude zas takovej problém.
A myslel jsem že ten 5ti kvalt bude teda levnější záležitost. Takže bych jí tam popřípadě dal až bych zvyšoval výkon...Ale to bude až někdy...(jestli teda vůbec někdy) :)

Odpovědět