Jasný s tim sem ani nepočítal, tahle mě jen zajímala z čeho je...yahoďák píše:to Duffy: půlené přvodovky se montovaly do KdF a brouků a ponorek s motorama 25 a 30PS, u brouků cca do roku 1954/55.
No a koukal jsem do katalogu dílů a diferáky na IRS suchou a pendl mokrou převodovku jsou zcela rozdílné Takže přestavba suché na mokrou asi nebude až tak jednoduchá, jak by se zdálo....
Převodovky - obecná rozprava
- DuffY
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 820
- Registrován: 07 lis 2006
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
to je mi jasný, ale jak to změřit aby to bylo korektní a kola na sebe běžely tak jak mají, to je ve hvězdáchHerbie píše:to se dela podlozkama pod tema loziskamaPětišroub píše:se následně musí vymezit axiální vůle diferenciálu což nevím jak se dělá a je vhodné to svěřit odborníkovi.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
no prave som to zistoval cez telefon ale presne mi to nebolo povedane ,treba najprv skusit iba prehodit to ozubene ktore je zabehnute s hruskou v tej prevodovke a skusit to zlozit.A skusim pootacat ci to ide dako z tuha alebo moc volne. neviem no uvidime
Ale tu vymenu lozisk by som najradsej nechal tak uz vidim ze s tym budu potom vacsie problemy to vymedzit . Povedal ze iba ked su cernejsie alebo fialove tie loziska tak su ko no tazko povedat
Ale tu vymenu lozisk by som najradsej nechal tak uz vidim ze s tym budu potom vacsie problemy to vymedzit . Povedal ze iba ked su cernejsie alebo fialove tie loziska tak su ko no tazko povedat
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Mno, já bych hrabání se v převodovce nechal povolaným osobám a dál bych se staral o to, čemu rozumím a co umím.
Některé věci zkrátka nestačí jen složit aby do sebe zapadaly a žádný díl nechyběl ani nepřebýval.
Některé věci zkrátka nestačí jen složit aby do sebe zapadaly a žádný díl nechyběl ani nepřebýval.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Sam ma absolutnu pravdu, aj ked v manualoch je presny postup a vole nutne na spravnu funkciu, na to je vsak potrebna znacna davka rozumenia a schopnosti, preto radim nesrat sa do toho.
Mimotoho VW prevodovky su za normalnych okolnosti nerozbitne a problemy nastanu po dlhodobej ignoracii hladiny olejovej naplne.
Mimotoho VW prevodovky su za normalnych okolnosti nerozbitne a problemy nastanu po dlhodobej ignoracii hladiny olejovej naplne.
vsak nehovorim ze to neni najlepsie dat dakemu co sa tomu rozumie ale neviem ci treba hladat dakoho specialne na tieto prevodovky alebo to je jedno?
mne bolo povedane ze on to tiez vlastne iba podla skusenosti a podla toho ako sa to toci vymedzuje tymi loziskami.
jaaaj som na nervy, keby som vedel od zaciatku ze tam treba vlastne pouzit stary diferak ani by som nesiel do toho prerabat suchu na mokru
mne bolo povedane ze on to tiez vlastne iba podla skusenosti a podla toho ako sa to toci vymedzuje tymi loziskami.
jaaaj som na nervy, keby som vedel od zaciatku ze tam treba vlastne pouzit stary diferak ani by som nesiel do toho prerabat suchu na mokru
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Dostal som na starosť objavovanie a riešenie chýb na bráchovom mexikáncovi. Tak začínam tu.
Ide o hučanie vychádzajúce (zrejme) z prevodovky. Vydáva dosť hlasný (porovnateľné s motorom!) šúchavý zvuk ale iba vtedy, keď je v zábere, alebo naopak keď sa brzdí motorom. Pri bode "medzi" stíchne.
Ešte pár info:
1. Ako už bolo kdesi povedané, chrobák pár tisíc kilometrov ťahal za sebou obytňák. Takže príčina je zrejme zrejmá.
2. Oleja je dosť. Jeho kvalita (prípadne kovový prach alebo úlomky) je zatiaľ nezistená, príde to na rad v najbližšom voľnom čase.
3. Hučanie nie je vždy rovnaké. Záleží to napríklad aj na teplote, dlhšej jazde a pod.
Niečo tuším, ale rád sa nechám poučiť.
Otázky:
Čo všetko to môže spôsobovať?
Čo z toho je identifikovateľné bez polenia prevodovky?
Čo z toho je opraviteľné v základných podmienkach?
Čo z toho je opraviteľné?
Doplňujúca otázka - má niekto info, aké prevodovky sa dávali na posledné verzie chrobákov s motorom 1600i?
Ide o hučanie vychádzajúce (zrejme) z prevodovky. Vydáva dosť hlasný (porovnateľné s motorom!) šúchavý zvuk ale iba vtedy, keď je v zábere, alebo naopak keď sa brzdí motorom. Pri bode "medzi" stíchne.
Ešte pár info:
1. Ako už bolo kdesi povedané, chrobák pár tisíc kilometrov ťahal za sebou obytňák. Takže príčina je zrejme zrejmá.
2. Oleja je dosť. Jeho kvalita (prípadne kovový prach alebo úlomky) je zatiaľ nezistená, príde to na rad v najbližšom voľnom čase.
3. Hučanie nie je vždy rovnaké. Záleží to napríklad aj na teplote, dlhšej jazde a pod.
Niečo tuším, ale rád sa nechám poučiť.
Otázky:
Čo všetko to môže spôsobovať?
Čo z toho je identifikovateľné bez polenia prevodovky?
Čo z toho je opraviteľné v základných podmienkach?
Čo z toho je opraviteľné?
Doplňujúca otázka - má niekto info, aké prevodovky sa dávali na posledné verzie chrobákov s motorom 1600i?
...možno sa mýlim.
Prve odide zvycajne lozisko vstupneho hriadela. Hucanie vsak po zohriati oslabne, alebo zmizne. Hucanie pri akceleracii, alebo brzdeni motorom poukazuje na hrusku - tanier.Stichne, ked nie je v zabere. Loziska unasaneho hriadela odchadzaju zriedkavo, hlavne pri velkej axialnej voli, ktora umozni zmeny vzajomnej polohy medzi hruskou a tanierom, vysledok coho je prave hucanie pri zabere, aj pri brzdeni...
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Trorchu to zamotáva hlavu. Ten kód je naozaj PE a podľa toho, čo sa mi zatiaľ podarilo zistiť, tak boli značené prevodovky v 1600i (čo by bolo logické, kedže sme ju odtiaľ vytiahli). Čo ma však zaráža je, že by mohlo ísť o prevodovku krátku, čo je v kombinácii s týmto motorom trochu nečakané.
Dedukujem to z tejto tabuľky:
Tie finálne prevody sú nejaké zvláštne, ale v porovnaní s ostatnými to tak vychádza.
Je to z tejto stránky. Musím to prečítať celé, možno potom budem múdrejší.
Dedukujem to z tejto tabuľky:
Tie finálne prevody sú nejaké zvláštne, ale v porovnaní s ostatnými to tak vychádza.
Je to z tejto stránky. Musím to prečítať celé, možno potom budem múdrejší.
...možno sa mýlim.
Zbežne (priznavam) som cital tento topic a mam otazku..aka je najvhonejsia prevodovka na sprint? S mojim novym motorom som po zabehu skusal sprint..bol som 3krat..mam aj video..krutak tam bol,start super ale po tretine trati uz nebolo kam zaradit....
TN-833BP www.hanzosclub.sk
1915cm,novy blok,fungel novy motor creva
Vačka ENGLE W-120 294s
Hlavy MAGNUM 044 94mm
2xweber 40
mozno vam to k dobrej rade pomoze.dik
sprint na 400m(402)
Vačka ENGLE W-120 294s
Hlavy MAGNUM 044 94mm
2xweber 40
mozno vam to k dobrej rade pomoze.dik
sprint na 400m(402)
TN-833BP www.hanzosclub.sk
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
hmmm ....... motor by měl točit cca 6000ot/min tzn. cca 170km/h na čtverku s nejkratší broučí převodovkou - moc nevěřím, že bys projížděl cílem 170...........jedině, že bys měl hodně malý kolečka by se to mohlo přetáčet ........ co máš vzadu obutý?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM