Převodovky - obecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
DuffY
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 820
Registrován: 07 lis 2006
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DuffY »

yahoďák píše:to Duffy: půlené přvodovky se montovaly do KdF a brouků a ponorek s motorama 25 a 30PS, u brouků cca do roku 1954/55.

No a koukal jsem do katalogu dílů a diferáky na IRS suchou a pendl mokrou převodovku jsou zcela rozdílné :? Takže přestavba suché na mokrou asi nebude až tak jednoduchá, jak by se zdálo....
Jasný s tim sem ani nepočítal, tahle mě jen zajímala z čeho je...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Duffy, kdyžtak nafoť logo VW, jaké na ní je...KdF logo je jasné,ale v první polovině 50.let (motory 25PS) melo logo jiný tvar než později. každopádně seznam výrobních čísel převodovek nemám a pochybuju, že je někde dostupný...
Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Herbie píše:
Pětišroub píše:se následně musí vymezit axiální vůle diferenciálu což nevím jak se dělá a je vhodné to svěřit odborníkovi.
to se dela podlozkama pod tema loziskama
to je mi jasný, ale jak to změřit aby to bylo korektní a kola na sebe běžely tak jak mají, to je ve hvězdách
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Owen
Příspěvky: 145
Registrován: 05 pro 2004
Bydliště: Slovensko, Bratislava

Příspěvek od Owen »

no prave som to zistoval cez telefon ale presne mi to nebolo povedane ,treba najprv skusit iba prehodit to ozubene ktore je zabehnute s hruskou v tej prevodovke a skusit to zlozit.A skusim pootacat ci to ide dako z tuha alebo moc volne. neviem no uvidime :lol:
Ale tu vymenu lozisk by som najradsej nechal tak uz vidim ze s tym budu potom vacsie problemy to vymedzit . Povedal ze iba ked su cernejsie alebo fialove tie loziska tak su ko no tazko povedat

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15201
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Mno, já bych hrabání se v převodovce nechal povolaným osobám a dál bych se staral o to, čemu rozumím a co umím.
Některé věci zkrátka nestačí jen složit aby do sebe zapadaly a žádný díl nechyběl ani nepřebýval.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Sam ma absolutnu pravdu, aj ked v manualoch je presny postup a vole nutne na spravnu funkciu, na to je vsak potrebna znacna davka rozumenia a schopnosti, preto radim nesrat sa do toho.
Mimotoho VW prevodovky su za normalnych okolnosti nerozbitne a problemy nastanu po dlhodobej ignoracii hladiny olejovej naplne.

Uživatelský avatar
Owen
Příspěvky: 145
Registrován: 05 pro 2004
Bydliště: Slovensko, Bratislava

Příspěvek od Owen »

vsak nehovorim ze to neni najlepsie dat dakemu co sa tomu rozumie ale neviem ci treba hladat dakoho specialne na tieto prevodovky alebo to je jedno?
mne bolo povedane ze on to tiez vlastne iba podla skusenosti a podla toho ako sa to toci vymedzuje tymi loziskami.

jaaaj som na nervy, keby som vedel od zaciatku ze tam treba vlastne pouzit stary diferak ani by som nesiel do toho prerabat suchu na mokru

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

stačí někdo kdo má dlouholetý zkušenosti s převodovkama
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Dostal som na starosť objavovanie a riešenie chýb na bráchovom mexikáncovi. Tak začínam tu.
Ide o hučanie vychádzajúce (zrejme) z prevodovky. Vydáva dosť hlasný (porovnateľné s motorom!) šúchavý zvuk ale iba vtedy, keď je v zábere, alebo naopak keď sa brzdí motorom. Pri bode "medzi" stíchne.
Ešte pár info:
1. Ako už bolo kdesi povedané, chrobák pár tisíc kilometrov ťahal za sebou obytňák. Takže príčina je zrejme zrejmá.
2. Oleja je dosť. Jeho kvalita (prípadne kovový prach alebo úlomky) je zatiaľ nezistená, príde to na rad v najbližšom voľnom čase.
3. Hučanie nie je vždy rovnaké. Záleží to napríklad aj na teplote, dlhšej jazde a pod.

Niečo tuším, ale rád sa nechám poučiť.

Otázky:
Čo všetko to môže spôsobovať?
Čo z toho je identifikovateľné bez polenia prevodovky?
Čo z toho je opraviteľné v základných podmienkach?
Čo z toho je opraviteľné? :wink:

Doplňujúca otázka - má niekto info, aké prevodovky sa dávali na posledné verzie chrobákov s motorom 1600i?
...možno sa mýlim. :wink:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

a ten hluk to dělá na všech převodových stupních?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Áno. Nezávisle od prevodového stupňa a nezávisle od vyšlapnutia spojky. To znamená chyba je zrejme kdesi na výstupe (sekundárna oska, diferenciál možno ďalej)
...možno sa mýlim. :wink:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Prve odide zvycajne lozisko vstupneho hriadela. Hucanie vsak po zohriati oslabne, alebo zmizne. Hucanie pri akceleracii, alebo brzdeni motorom poukazuje na hrusku - tanier.Stichne, ked nie je v zabere. Loziska unasaneho hriadela odchadzaju zriedkavo, hlavne pri velkej axialnej voli, ktora umozni zmeny vzajomnej polohy medzi hruskou a tanierom, vysledok coho je prave hucanie pri zabere, aj pri brzdeni...

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Prevodovka je už na ceste z auta, a zrejme ju nahradí druhá. Ale nie o tom som chcel...
Máme tu niečo na doplnenie vedomostí o prevodovkách.
Kód: PE... :roll:
Trochu po tom pátram a niečo tuším. Ale možno niekto vie niečo viac.
...možno sa mýlim. :wink:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Nikdy som nepocul o takom kode.Nebude to nahodou BE ?

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Trorchu to zamotáva hlavu. Ten kód je naozaj PE a podľa toho, čo sa mi zatiaľ podarilo zistiť, tak boli značené prevodovky v 1600i (čo by bolo logické, kedže sme ju odtiaľ vytiahli). Čo ma však zaráža je, že by mohlo ísť o prevodovku krátku, čo je v kombinácii s týmto motorom trochu nečakané.
Dedukujem to z tejto tabuľky:
Obrázek
Tie finálne prevody sú nejaké zvláštne, ale v porovnaní s ostatnými to tak vychádza.
Je to z tejto stránky. Musím to prečítať celé, možno potom budem múdrejší.
...možno sa mýlim. :wink:

Uživatelský avatar
HANZO
Příspěvky: 106
Registrován: 18 říj 2006
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od HANZO »

Zbežne (priznavam) som cital tento topic a mam otazku..aka je najvhonejsia prevodovka na sprint? S mojim novym motorom som po zabehu skusal sprint..bol som 3krat..mam aj video..krutak tam bol,start super ale po tretine trati uz nebolo kam zaradit....

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

sprint na jakou vzdálenost? normálně se používají totiž ještě kratší převodovky než série, např. z busa
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Ak je moznost, prevody sa prisposobia charakteristike motora...univerzalna prevodovka na sprinty neexistuje...

Uživatelský avatar
HANZO
Příspěvky: 106
Registrován: 18 říj 2006
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od HANZO »

1915cm,novy blok,fungel novy motor creva

Vačka ENGLE W-120 294s
Hlavy MAGNUM 044 94mm
2xweber 40

mozno vam to k dobrej rade pomoze.dik

sprint na 400m(402)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

hmmm ....... motor by měl točit cca 6000ot/min tzn. cca 170km/h na čtverku s nejkratší broučí převodovkou - moc nevěřím, že bys projížděl cílem 170...........jedině, že bys měl hodně malý kolečka by se to mohlo přetáčet ........ co máš vzadu obutý?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Odpovědět