Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Teploučko, ale smrádek :-(

Příspěvek od axoun »

1. Co všechno může způsobovat smrad z výfukových plynů ve vytápění brouka, busíka, atd.?

2. Může to u ponorky dělat chybějící koncovka - poslední díl - výfuku? (výfuk jde do strany, dozadu míří výfuk z bufika. Zdá se, že to smrdí víc při jízdě z kopce se zařazeným kvaltem než v tahu, ale to může být jen pocit).

3. Zatím jsem se domák, že by to prý mohlo být chybějícím těsněním v topnících. Může to tu někdo vyfotit nebo aspoň srozumitelně popsat? Je to k sehnání na www.vwbrouk.cz?

PS: Pro srozumitelnost prosím o rady dle číslovných dotazů. Předem děkuji za pochopení a pomožení. Klepem kosu a nebo se otravujem!!!

Uživatelský avatar
htd
E-bay monster
Příspěvky: 1030
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teploučko, ale smrádek :-(

Příspěvek od htd »

ja bych rekl ze deravy topniky :roll:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

1./ Hromada individualnych netesnosti a ich vsetky mozne kombinacie.
2./ Definitivne. Pri brzdeni motorom turbulencia spalin je ina ,ako pri jazde pod plynom.Pootvorena vetracka zhorsuje situaciu,podtlak v kabine sa kompenzuje nasavanim vzduchu hlavne zo zadnej casti auta.
3./ Neviem,o akom tesneni hovoris.
ak mas pridavne topenie / benzin / odkial si to berie cerstvy vzduch?

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

To HTD: V děravosti problém nevězí, jsou jako nový.
To John: Přesně jak řikáš, s otevřenou ventilačkou smrad sílí.
To těsnění v topnících je výplod mé nevědomosti. Pardón. Myslel jsem těsnění motoru, za což považuju gumový pás kolem spodního plechu, kterej byl z jedný poloviny vystrčen nahoru a z druhý dolů, čímž netěsnil jak jsem usoudil dle toho že bylo krz něj vidět dolů. To ale asi nebyla příčina.
Za zásadní problém tedy zatím považuji chybějící koncovku výfuku. Kuju.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Pokial gumove tesnenie okolo motora nie je v poriadku,vetrak nasava spaliny a zenie ich cez topniky do kabiny.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Axi, ta koncovka se mi válí v kufru auta :twisted:
To taky může mít vliv, že se tam točí výfukové plyny pod nárazníkem a čelem, když není koncovka vytažená mimo obrys auta, ne?

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

yahoďák píše:Axi, ta koncovka se mi válí v kufru auta :twisted:
To taky může mít vliv, že se tam točí výfukové plyny pod nárazníkem a čelem, když není koncovka vytažená mimo obrys auta, ne?
jo jo - tohle v kombinaci s tím nefunkčním těsněním kolem motoru je podle mýho ten problém - primárně doporučuji zajistit oddělení spodní části motoru od té horní - má to vliv i na chlazení :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

yahoďák píše:Axi, ta koncovka se mi válí v kufru auta :twisted:
To taky může mít vliv, že se tam točí výfukové plyny pod nárazníkem a čelem, když není koncovka vytažená mimo obrys auta, ne?
no šak si pro ni neska jedu :P
díky kuci, snad to bude tim. ta koncovka teď končí prakticky uvnitř nárazníku a díky aerodinamickému pytli za autem se smrad tlačí do předu i do topení, myslim tedy a doufám. když ho (výfuk) vyvedu mimo auto, odfrnkne smrad do pryč. to gumový těsnění kolem motoru už je v richtiku, včera jsem ho vrátil na svý místo... dámě vědět jaxe to zlepšilo po instalaci koncovky. :wink:

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

doufám, že dorazíš ponorkou :wink:

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

no původně jsem nechtěl, ale tak teda si jo, vezmu to přes Jesenici, páč na ní nemam dálniční známku. jenom nevim jak v ní ukostřim ten motor aby necestoval po celym letišti, co máme v zadu rozbitý.
já vim: [smilie=offtopic.gif] zblitek po mejlu... :wink:

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

hlásím, že problém se smradem z vejfuku vyřešen. fakt to dělala chybějící koncovka, tedy poslední díl výfuku zahnutý a podlejzající nárazník za auto.

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1807
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvek od Kvak »

Ad těsnění kolem motoru. Zrovna jsem o tom psal do topiku "Jak koupit busíka". Má to dost výraznej vliv na chlazení. Paač jednou ohřátej vzduch se ti dostává zpět do motorový komory a je znovu použit k chlazení, ztrácí to efekt. Horkej vzduch pod auto a pryč s nim, a? si to tahá jinej vzduch jinudy.
No a pokud máš pod autem i výfukový plyny, pak se můžou dít takovéto neplechy.

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

Kvak píše:Ad těsnění kolem motoru. Zrovna jsem o tom psal do topiku "Jak koupit busíka". Má to dost výraznej vliv na chlazení. Paač jednou ohřátej vzduch se ti dostává zpět do motorový komory a je znovu použit k chlazení, ztrácí to efekt. Horkej vzduch pod auto a pryč s nim, a? si to tahá jinej vzduch jinudy.
No a pokud máš pod autem i výfukový plyny, pak se můžou dít takovéto neplechy.
jo jo koukal jsem na to a těsnění už je na svym místě ani neprotestovalo... dokonce jsem doplnil i hadičku ohřívající vzduch ze spodní poloviny motoru do vzduchovýho filtru (nádobka s olejem). to sice se smrádkem nesouvisí, ale když už je řeč o oddělení "polovin" motorů tak to dávám tagňák jako k lepšímu no... 8)

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1807
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvek od Kvak »

Chobot co vede k filtru má vliv na rychlejší ohřátí motoru na provozní teplotu a nepřímo i na spotřebu.

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

Příspěvek od Lugen »

Zdravim,
chtěl bych se zeptat všech znalých broukařů, zda-li existuje nějaká reálná možnost jak vyměnit lanko, kterým se ovládají klapky ve výměníku, uzavirající topný systém?
Dík

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

tak to máš dos? jednoduché. Vymontuješ páčku ovládania a z ňou vy?iahneš aj lanká na ovládanie topníkov.
Nové zastrčíš do rúrok ktoré sú pod páčkou v tunely keď sa dobre pozrieš tak ich uvidíš a vyjdu ti von pri topníkoch.
Už len pripoji? nastavi? a vyskúša? ako fungujú.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

Dííík, tak to se mi ulevilo, já myslel že je to jen nějak hozený do tunelu a vede bůh ví kamsi.
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Všetky lanká ktoré su v tuneli su vedené v trubkách a ich montáž je viac či menej jednoduchá. Ja pamätám ako som pred 12rokmi rozoberal tapacirung na dverách 4hodiny,ale niečo ako toto forum nebolo :wink: :D
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

jojo, topeni
sem tedka resil taky pripravu na zimu

lanka ulamany, nastesti cin pajka a kus novyho dratu to vyresilo
a teda ty novy vymeniky topej jako sfina :-)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

a víte proč hynuly na pólu polární výpravy? Protože měly plechovky s potravinama zaletovaný cínem a ten se jim v těch mrazech rozpad´ :lol:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Odpovědět