Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

Příspěvek od Herbie »

aha
chybi tam prechodovy ledvinky
jsou nacvaknute na vyfukove trubce od 2 a 4 valce


yahodak byl rychlejsi :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

Příspěvek od sSATYRr »

- mrkni se, jestli mas pod valcema vubec topniky (cislo 5)
- na obr. ti chybi plech do cela pod remenici - nevim, jestli jen behem montaze nebo trvale. Urcite doplnit.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

Příspěvek od yahoďák »

Na pravé straně tam teda vršek topníku vidím :wink:
a jetě jsem přehlédnul další otázku:
Jenik78 píše:A taky se chci zeptat, z jakého materiálu má být potrubí od topníků směrem k prahu.
To je speciální díl, na obrázku 31 pozice 1 nebo 2 nebo 35. Na dědka by to mělo být č.1, je to černá plastová "harmonika", uvnitř je kovová roura s tepelnou izolací.... a tyhle trubky mám tutově, jen změř průměry na jaké mají pasovat a vyberu ty správné :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Jenik78
Příspěvky: 82
Registrován: 12 lis 2010
Bydliště: Louny

Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

Příspěvek od Jenik78 »

Tak vám klucí děkuju.... :( Prej - Tam dáš trubky a topí to..... jistě.... #-o
Byl jsem vwtažen....

Uživatelský avatar
Jenik78
Příspěvky: 82
Registrován: 12 lis 2010
Bydliště: Louny

Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

Příspěvek od Jenik78 »

Yahoďáku ta od topníku je padesátka a ta do prahu ja šedesátčtyřka (jestli jsem dobře viděl) měřil jsem vnější obvod. A podívej se mi prosím i po těch ledvinkách.... děkuju!!!! :wink:
Byl jsem vwtažen....

Uživatelský avatar
Johnyjakub
Příspěvky: 27
Registrován: 28 dub 2011

Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

Příspěvek od Johnyjakub »

Zdravím pány vzduchem chlazených strojů,

mám na Vás dotaz ohledně topení. Ví někdo z vás jak se štělují klapky, které uzavírají přívod studeného vzduchu k ofukům čelního skla?

Nerad bych používal metodu "pokus-omyl-šroubovák" a proto se obracím na vás;).

Děkuji za odpověd´.

JJ.
VW Beetle 1302 (1971).

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

Příspěvek od Lugen »

žádný spešl na přední okno nejsou, pokud ti jde teplo všude možně ale na okno ne, máš schnilý prahy nebo v přednim čtvrtpanelu vypojenou hadici, ovládání klapek u ručky je jedna k centrálnímu otevření, druhá k otevření klapek pod sedačkou, nastavení se řeší u topníků a pod sedačkou zkrácenim lanka, nebo povysunutim, pokud ještě kousek k dispozici je
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

Příspěvek od Herbie »

Lugene, ale on pise ovladani privodu studeneho vzduchu :)


tedy ovladani klapek v boude na vitr pod predni kapotou
ovladane lanky od palubni desky
tam se da trosku poladit prichyceni bovdenu k boude na vitr a tim vlivnit dolehani klapek
... a vůbec !

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

Příspěvek od Šíša »

Nevím co má za auto, ale já na Mechiku jsem měl klapky na studený vzduch na přední okno ... nebo-li v přední vítr boudě v kufru. Ať pouze náporové, nebo i nucené pomocí ventilátoru.

Tak o kterých se tu jedná?

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

Příspěvek od Šíša »

Pán číslo 53 byl rychlejší. Jj jen posunem bovdenu na úchytech. A doporučuju struny z bovdenů vytáhnout a řádně promazat, neb bovdeny jsou se slušnou zatáčkou a pak se to těma gumovejma knoflíkama blbě ovládá a jde to ztuha.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

Příspěvek od Herbie »

Šíša píše: doporučuju struny z bovdenů vytáhnout a řádně promazat
ano promazat, ale v zadnem pripade nevytahovat !
na obou koncich jsou ocka ktera neni radno narovnavat, mohla by prasknout
... a vůbec !

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

Příspěvek od Šíša »

Proto mám u vítr boudy lanka na klapky přichycené pomocí vnitřků z elektrykářských "čokolád" ... stejně jako struny k topníkům ... nějak nebyl čas koupit nový, když starý nešly povolit :D již před třema léty.

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

Příspěvek od Lugen »

Herbie píše:Lugene, ale on pise ovladani privodu studeneho vzduchu :)
aha pardon, špatné selektivní čtení, psal na začátku topení, tak tak... omluva
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Johnyjakub
Příspěvky: 27
Registrován: 28 dub 2011

Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

Příspěvek od Johnyjakub »

Pánové děkuji za odpovědi.

Já taky pochybil. Zapoměl jsem připsat VW 1302, 1971, 1.3 dvojsání, Němec.

Lanka s bovdeny jsem prostříkal wédéčtyřicítkou a pak natřel vazelinou. Ok, podivám se na ty bovdeny a zkusím to poštelovat tak.

JJ.
VW Beetle 1302 (1971).

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

Příspěvek od yahoďák »

to Johny: vymontuj ven z auta celej ten box na náporovej vzduch (nahoře na 3 vruty zavěšeno do torpeda, dole nasunuto na odtokovém plastu tvaru kolene) a to včetně ovládání (vytrhnout zevnitř z kabiny ovládací konflíky a ten zbytek je v kufru připevněn dvěma šrouby ke karoserii

Když si to položíš celý na stůl, tak jasně uvidíš jak to funguje a přesně to seřídíš, posunem bowdenu, jak píše Herbie výše.
Krom promazání se dá ještě pomoci klapkám, na dosedací ploše mají těsnící vrstvu z pěnového materiálu (ala molitan), ta bývá opotřebená a špatně to těsní, takže polepit znovu.
Obrázek

Uživatelský avatar
Johnyjakub
Příspěvky: 27
Registrován: 28 dub 2011

Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

Příspěvek od Johnyjakub »

yahoďák píše:to Johny: vymontuj ven z auta celej ten box na náporovej vzduch (nahoře na 3 vruty zavěšeno do torpeda, dole nasunuto na odtokovém plastu tvaru kolene) a to včetně ovládání (vytrhnout zevnitř z kabiny ovládací konflíky a ten zbytek je v kufru připevněn dvěma šrouby ke karoserii

Když si to položíš celý na stůl, tak jasně uvidíš jak to funguje a přesně to seřídíš, posunem bowdenu, jak píše Herbie výše.
Krom promazání se dá ještě pomoci klapkám, na dosedací ploše mají těsnící vrstvu z pěnového materiálu (ala molitan), ta bývá opotřebená a špatně to těsní, takže polepit znovu.

Diky Yahodaku,

prace podle tvojeho popisu mi byla radosti:).
VW Beetle 1302 (1971).

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

Příspěvek od udeeska »

Jenik78 píše:Yahoďáku ta od topníku je padesátka a ta do prahu ja šedesátčtyřka (jestli jsem dobře viděl) měřil jsem vnější obvod. A podívej se mi prosím i po těch ledvinkách.... děkuju!!!! :wink:
Jeste se muze stat,ze mas vyfuk"aftermarket" a ledvinky nebudou pasovat na vetsi prumer vyfukoveho potrubi jako se stalo me.Tak jsem ledvinky
krasne vystrihal a upravil,ale jaksi jsem zapomel,ze se ledvinky timto posunou a hadice ze sahary nebudou pasovat rovne se zadnim plechem.Nakonec jsem
musel ledvinky vyhodit,hadici obkrouzit kolem vyfuku(mirne splacnout) a napojit do topniku.Nekdo muze namitnout,ze se ztrati ucinnost tepla vyjmutim ledvinky,ale moje zkusenost je,
ze je to naprosto minimalni ztrata...
Přílohy
317.JPG
Vwase nocni sichta...

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

Příspěvek od lope »

Jenom jako povzbuzení pro ty, co zrovna broučí topení dávají do kupy. Včera ráno nebyla sice moc zima, možná 6-8 stupňů, ale dost na to, abych si chtěl zatopit. Na přední okno začal teplý vzduch z původně studenýho motoru proudit po pouhých cca 4 minutách jízdy po městě. To se vám u vodou chlazenýho auta nepovede. A to nebylo topení ani otevřený naplno, možná tak napůl (na kolečku u dědka to nejde moc poznat).

sevwer
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 331
Registrován: 29 lis 2014
Bydliště: Josefův Důl

Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

Příspěvek od sevwer »

Ano , topíme po ránu na sevweru v horách jizerských ku 10°C i v broukovi ....
po anabázy s výfukovými píšťalami ,co kolegovi pískaly ,až je nechtěl a poslal dál, a mě ne a ne pískat ... a vzhledem k bublavému zvuku motoru ,přišel čas výměny topníků...
Dědek malookno 8/62 je přesně ten/ opravte mne kdybych kecal :D/ ,který už může mít ne "šuplíky" z fabriky i zažil jsem šuplíky a smrdělo to do auta fest ...ku 30ps to jaksi patří , u plevelných 34Psů je volba...
I zakoupil jsem u Jardy .J. ovládací lanko=strunu , montážní super sadu ovládacích pák na topníky , nějaký nutný spotřební matroš ,a to podstatné = dva nové topníky JP produkce sumasumárum s dopravou 8tis - žádná vražda, ale taky nic levnýho :mrgreen: ...
topníky šly do hliníku , uvidíme ,co vydrží ,ty co byly na motoru byly orig germany hliník žebra a jsou výrazně těžší zhruba o kilo na kus ??? plášť ještě ok i klapky už bez pružin , ale děravé Jtrubky zezhora k výfuku těsně za koncem pláště takže zachránitelné ...to byl ten bublavej zvuk :mrgreen: špatně seřiditelnej volnoběh a "chudá"směs na emisích :D
Montáž topníků je vcelku nuda pohodová, i když místa a přístup ,jak k penězům ,takže ji popisovat nebudu , na nájezdech půl hoďky na jednu stranu , osadili jsme s tim ,že vyzkoušíme zvuk a nový píšťaly , týden se občas projedem okolo komína , poladíme ,zhodnotíme jestli dotěsnit nějakou pastou hlavně osazení trubka=trubka klema na tlumič - a ovládání namontujem další víkend ...
Dědek má kolečko před šaltpákou vpravo dole na tunelu , převlečný kroužek= matice sikovkama povolit a je to ...skoro... dodám ,že levá strana ovládání topníků fungovala takže u řidiče teplo až horko bota téměř roztavená ,kotník spálenej :mrgreen: , pravá utržená struna u válečku na prasáka nastaveno a netopilo to ani drátem otevřeno=tzn bylo nutno řešit ...
Lanko - staré pokud je vcelku nejde vytáhnout , protože gumičky nakonci nejsou, co pamatuju nebyly :roll: tedy trubičky zanesené vším bordelem :D ,jedna strana lepší ,tam kde váleček byl a ovládání fungovalo , druhá ucvaknutej váleček nastavenej na prasáka ... aby sme si ten bordel nezatáhli dovnitř do trubičky ucvakli sme oba konce ...- no nebylo to dobře :roll: ,ale druhé řešení, taky není nic moc ,pak to šlo silou a ještě větší vytáhnout , bylo jasné že nové zpátky jen tak napoprvé ani náhodou ...Takže protáhnout ,vyčistit a s průplachem ...
drát,silnější drát , struna ,silnější struna , příště už si ten váleček neuštípnem , a po 10ti cm postupným ,jak to napsat, jebáním dovnitř a ven + výplach ,jako komín vším co bylo ve spreji a pod tlakem ... uvolňovač rzi a šroubů = vešel se celej konkor velkej taky , WDéčko to zasyčelo taky , se to za 2,5hodiny podařilo uvolnit na vzdálenost odhadem /poslech fonendoskopem na místě samém :mrgreen: 15cm od ústí vzadu na vidlích , dál ani ťuk , postupovali jsme ,jak by řekl J.da.Cimrman systematicky z vnitřku vozu ven :lol: , ale dál už to nešlo ,ani píď ,vono to pár metrů je , a se to po cestě kujwa kroutí atd , takže byla nutná změna postupu - zvenku dovnitř ... štíplej drát od kola , kladivo ,vrtačka a násilí s rizikem ,že uvolněnej bordel si zaserem zase zpět do trubičky ....no povidlo se , prostříkávali jsme ,protáhly původní tenkou strunu , pak silnější drát a pak /druhá levá strana byla o poznání lepší/ bordelu naředěnýho naštěstí jemnýho bylo dost , pak jsme tam šoupli TU novou ovládací strunu NO pochopitelně špatně a co neználek neví , tady se teď doví , :mrgreen: nevšimnete si ,když to nevíte , ano jedna strana té dvojstruny je delší o nějaký cm kousek ,TEDY delší patří do pravého kanálku=trubičky ,kratší do levé prostrčit sestavit s válečkem a je to v cajku , zatím ....
Na starých topnících ovládací páky na ose držely tak ňějak samy , ani sem to nestudoval= v každém případě moje chyba ! ,
jo to nové čínské , to je jiný kafe :evil: nandáte ,připojíte a šup už je ovládací páka dole , nejaká drážka ,závit na ose páky nee, není čím zajistit ,ano přiznávám po 22letech neumím to .... Leta - tam topníky zhruba stejné, nebo aspoň stejné konstrukce byly ,tak co je jinak ?
levý nový topník je jinak !!! nesedí ani díry na plechy pod motorem ,čína ? J trubka jde víc venkem vyhnutá než kolmo pod hlavou ,na tlumič to ale sedlo vcelku pohodově napoprvé , takže převaříme packy na uchycení plechů , a vystružíme na osičce páky ovl.topníku závit a něčím zajistíme aby nám to nepadalo ...připouštím ,že geometrie tak ,jak je daná podvozkem 62" tedy původními trubičkami vedení ovladací struny může být trochu jiná pro šuplíky a jiná pro tyhle pozdější topníky ale delka i směr jsou v pohodě ,jen ty páky prostě padaj z osy a nic je tam nedrží ..... no samozřejmě na "prasáka" přidrátovaný to drží i funguje , ale jak zde píšete ,jsem si vědom ,že se musím polepšit ..
co dodat ,v 5-6ti manuálech=příručkách vo topení nic nebo téměř nic - s výjimkou Dieter Korp ...
A tak poučen z krizového vývoje musím konstatovat soudruzi,znovu a lépe...
a už vím proč a k čemu jsou ty gumičky na konce trubiček ...
dickholmer 62" druhá reinkarnace, po 20ti letech do stejný řeky ...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

Příspěvek od lišák »

sevwer píše:... pak jsme tam šoupli TU novou ovládací strunu NO pochopitelně špatně a co neználek neví , tady se teď doví , :mrgreen: nevšimnete si ,když to nevíte , ano jedna strana té dvojstruny je delší o nějaký cm kousek ,TEDY delší patří do pravého kanálku=trubičky ,kratší do levé prostrčit sestavit s válečkem a je to v cajku , zatím ..... a už vím proč a k čemu jsou ty gumičky na konce trubiček ...
Protože bez fotek je topic co?, tak si dovolím něco malého z vlastní zahrádky :wink: .
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Odpovědět