Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.
Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.
aha
chybi tam prechodovy ledvinky
jsou nacvaknute na vyfukove trubce od 2 a 4 valce
yahodak byl rychlejsi
chybi tam prechodovy ledvinky
jsou nacvaknute na vyfukove trubce od 2 a 4 valce
yahodak byl rychlejsi
... a vůbec !
Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.
- mrkni se, jestli mas pod valcema vubec topniky (cislo 5)
- na obr. ti chybi plech do cela pod remenici - nevim, jestli jen behem montaze nebo trvale. Urcite doplnit.
- na obr. ti chybi plech do cela pod remenici - nevim, jestli jen behem montaze nebo trvale. Urcite doplnit.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.
Na pravé straně tam teda vršek topníku vidím
a jetě jsem přehlédnul další otázku:
a jetě jsem přehlédnul další otázku:
To je speciální díl, na obrázku 31 pozice 1 nebo 2 nebo 35. Na dědka by to mělo být č.1, je to černá plastová "harmonika", uvnitř je kovová roura s tepelnou izolací.... a tyhle trubky mám tutově, jen změř průměry na jaké mají pasovat a vyberu ty správnéJenik78 píše:A taky se chci zeptat, z jakého materiálu má být potrubí od topníků směrem k prahu.
Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.
Tak vám klucí děkuju.... Prej - Tam dáš trubky a topí to..... jistě....
Byl jsem vwtažen....
Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.
Yahoďáku ta od topníku je padesátka a ta do prahu ja šedesátčtyřka (jestli jsem dobře viděl) měřil jsem vnější obvod. A podívej se mi prosím i po těch ledvinkách.... děkuju!!!!
Byl jsem vwtažen....
- Johnyjakub
- Příspěvky: 27
- Registrován: 28 dub 2011
Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.
Zdravím pány vzduchem chlazených strojů,
mám na Vás dotaz ohledně topení. Ví někdo z vás jak se štělují klapky, které uzavírají přívod studeného vzduchu k ofukům čelního skla?
Nerad bych používal metodu "pokus-omyl-šroubovák" a proto se obracím na vás;).
Děkuji za odpověd´.
JJ.
mám na Vás dotaz ohledně topení. Ví někdo z vás jak se štělují klapky, které uzavírají přívod studeného vzduchu k ofukům čelního skla?
Nerad bych používal metodu "pokus-omyl-šroubovák" a proto se obracím na vás;).
Děkuji za odpověd´.
JJ.
VW Beetle 1302 (1971).
Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.
žádný spešl na přední okno nejsou, pokud ti jde teplo všude možně ale na okno ne, máš schnilý prahy nebo v přednim čtvrtpanelu vypojenou hadici, ovládání klapek u ručky je jedna k centrálnímu otevření, druhá k otevření klapek pod sedačkou, nastavení se řeší u topníků a pod sedačkou zkrácenim lanka, nebo povysunutim, pokud ještě kousek k dispozici je
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.
Lugene, ale on pise ovladani privodu studeneho vzduchu
tedy ovladani klapek v boude na vitr pod predni kapotou
ovladane lanky od palubni desky
tam se da trosku poladit prichyceni bovdenu k boude na vitr a tim vlivnit dolehani klapek
tedy ovladani klapek v boude na vitr pod predni kapotou
ovladane lanky od palubni desky
tam se da trosku poladit prichyceni bovdenu k boude na vitr a tim vlivnit dolehani klapek
... a vůbec !
Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.
Nevím co má za auto, ale já na Mechiku jsem měl klapky na studený vzduch na přední okno ... nebo-li v přední vítr boudě v kufru. Ať pouze náporové, nebo i nucené pomocí ventilátoru.
Tak o kterých se tu jedná?
Tak o kterých se tu jedná?
Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.
Pán číslo 53 byl rychlejší. Jj jen posunem bovdenu na úchytech. A doporučuju struny z bovdenů vytáhnout a řádně promazat, neb bovdeny jsou se slušnou zatáčkou a pak se to těma gumovejma knoflíkama blbě ovládá a jde to ztuha.
Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.
ano promazat, ale v zadnem pripade nevytahovat !Šíša píše: doporučuju struny z bovdenů vytáhnout a řádně promazat
na obou koncich jsou ocka ktera neni radno narovnavat, mohla by prasknout
... a vůbec !
Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.
Proto mám u vítr boudy lanka na klapky přichycené pomocí vnitřků z elektrykářských "čokolád" ... stejně jako struny k topníkům ... nějak nebyl čas koupit nový, když starý nešly povolit již před třema léty.
Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.
aha pardon, špatné selektivní čtení, psal na začátku topení, tak tak... omluvaHerbie píše:Lugene, ale on pise ovladani privodu studeneho vzduchu
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- Johnyjakub
- Příspěvky: 27
- Registrován: 28 dub 2011
Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.
Pánové děkuji za odpovědi.
Já taky pochybil. Zapoměl jsem připsat VW 1302, 1971, 1.3 dvojsání, Němec.
Lanka s bovdeny jsem prostříkal wédéčtyřicítkou a pak natřel vazelinou. Ok, podivám se na ty bovdeny a zkusím to poštelovat tak.
JJ.
Já taky pochybil. Zapoměl jsem připsat VW 1302, 1971, 1.3 dvojsání, Němec.
Lanka s bovdeny jsem prostříkal wédéčtyřicítkou a pak natřel vazelinou. Ok, podivám se na ty bovdeny a zkusím to poštelovat tak.
JJ.
VW Beetle 1302 (1971).
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.
to Johny: vymontuj ven z auta celej ten box na náporovej vzduch (nahoře na 3 vruty zavěšeno do torpeda, dole nasunuto na odtokovém plastu tvaru kolene) a to včetně ovládání (vytrhnout zevnitř z kabiny ovládací konflíky a ten zbytek je v kufru připevněn dvěma šrouby ke karoserii
Když si to položíš celý na stůl, tak jasně uvidíš jak to funguje a přesně to seřídíš, posunem bowdenu, jak píše Herbie výše.
Krom promazání se dá ještě pomoci klapkám, na dosedací ploše mají těsnící vrstvu z pěnového materiálu (ala molitan), ta bývá opotřebená a špatně to těsní, takže polepit znovu.
Když si to položíš celý na stůl, tak jasně uvidíš jak to funguje a přesně to seřídíš, posunem bowdenu, jak píše Herbie výše.
Krom promazání se dá ještě pomoci klapkám, na dosedací ploše mají těsnící vrstvu z pěnového materiálu (ala molitan), ta bývá opotřebená a špatně to těsní, takže polepit znovu.
- Johnyjakub
- Příspěvky: 27
- Registrován: 28 dub 2011
Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.
yahoďák píše:to Johny: vymontuj ven z auta celej ten box na náporovej vzduch (nahoře na 3 vruty zavěšeno do torpeda, dole nasunuto na odtokovém plastu tvaru kolene) a to včetně ovládání (vytrhnout zevnitř z kabiny ovládací konflíky a ten zbytek je v kufru připevněn dvěma šrouby ke karoserii
Když si to položíš celý na stůl, tak jasně uvidíš jak to funguje a přesně to seřídíš, posunem bowdenu, jak píše Herbie výše.
Krom promazání se dá ještě pomoci klapkám, na dosedací ploše mají těsnící vrstvu z pěnového materiálu (ala molitan), ta bývá opotřebená a špatně to těsní, takže polepit znovu.
Diky Yahodaku,
prace podle tvojeho popisu mi byla radosti:).
VW Beetle 1302 (1971).
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.
Jeste se muze stat,ze mas vyfuk"aftermarket" a ledvinky nebudou pasovat na vetsi prumer vyfukoveho potrubi jako se stalo me.Tak jsem ledvinkyJenik78 píše:Yahoďáku ta od topníku je padesátka a ta do prahu ja šedesátčtyřka (jestli jsem dobře viděl) měřil jsem vnější obvod. A podívej se mi prosím i po těch ledvinkách.... děkuju!!!!
krasne vystrihal a upravil,ale jaksi jsem zapomel,ze se ledvinky timto posunou a hadice ze sahary nebudou pasovat rovne se zadnim plechem.Nakonec jsem
musel ledvinky vyhodit,hadici obkrouzit kolem vyfuku(mirne splacnout) a napojit do topniku.Nekdo muze namitnout,ze se ztrati ucinnost tepla vyjmutim ledvinky,ale moje zkusenost je,
ze je to naprosto minimalni ztrata...
Vwase nocni sichta...
Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.
Jenom jako povzbuzení pro ty, co zrovna broučí topení dávají do kupy. Včera ráno nebyla sice moc zima, možná 6-8 stupňů, ale dost na to, abych si chtěl zatopit. Na přední okno začal teplý vzduch z původně studenýho motoru proudit po pouhých cca 4 minutách jízdy po městě. To se vám u vodou chlazenýho auta nepovede. A to nebylo topení ani otevřený naplno, možná tak napůl (na kolečku u dědka to nejde moc poznat).
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 331
- Registrován: 29 lis 2014
- Bydliště: Josefův Důl
Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.
Ano , topíme po ránu na sevweru v horách jizerských ku 10°C i v broukovi ....
po anabázy s výfukovými píšťalami ,co kolegovi pískaly ,až je nechtěl a poslal dál, a mě ne a ne pískat ... a vzhledem k bublavému zvuku motoru ,přišel čas výměny topníků...
Dědek malookno 8/62 je přesně ten/ opravte mne kdybych kecal / ,který už může mít ne "šuplíky" z fabriky i zažil jsem šuplíky a smrdělo to do auta fest ...ku 30ps to jaksi patří , u plevelných 34Psů je volba...
I zakoupil jsem u Jardy .J. ovládací lanko=strunu , montážní super sadu ovládacích pák na topníky , nějaký nutný spotřební matroš ,a to podstatné = dva nové topníky JP produkce sumasumárum s dopravou 8tis - žádná vražda, ale taky nic levnýho ...
topníky šly do hliníku , uvidíme ,co vydrží ,ty co byly na motoru byly orig germany hliník žebra a jsou výrazně těžší zhruba o kilo na kus ??? plášť ještě ok i klapky už bez pružin , ale děravé Jtrubky zezhora k výfuku těsně za koncem pláště takže zachránitelné ...to byl ten bublavej zvuk špatně seřiditelnej volnoběh a "chudá"směs na emisích
Montáž topníků je vcelku nuda pohodová, i když místa a přístup ,jak k penězům ,takže ji popisovat nebudu , na nájezdech půl hoďky na jednu stranu , osadili jsme s tim ,že vyzkoušíme zvuk a nový píšťaly , týden se občas projedem okolo komína , poladíme ,zhodnotíme jestli dotěsnit nějakou pastou hlavně osazení trubka=trubka klema na tlumič - a ovládání namontujem další víkend ...
Dědek má kolečko před šaltpákou vpravo dole na tunelu , převlečný kroužek= matice sikovkama povolit a je to ...skoro... dodám ,že levá strana ovládání topníků fungovala takže u řidiče teplo až horko bota téměř roztavená ,kotník spálenej , pravá utržená struna u válečku na prasáka nastaveno a netopilo to ani drátem otevřeno=tzn bylo nutno řešit ...
Lanko - staré pokud je vcelku nejde vytáhnout , protože gumičky nakonci nejsou, co pamatuju nebyly tedy trubičky zanesené vším bordelem ,jedna strana lepší ,tam kde váleček byl a ovládání fungovalo , druhá ucvaknutej váleček nastavenej na prasáka ... aby sme si ten bordel nezatáhli dovnitř do trubičky ucvakli sme oba konce ...- no nebylo to dobře ,ale druhé řešení, taky není nic moc ,pak to šlo silou a ještě větší vytáhnout , bylo jasné že nové zpátky jen tak napoprvé ani náhodou ...Takže protáhnout ,vyčistit a s průplachem ...
drát,silnější drát , struna ,silnější struna , příště už si ten váleček neuštípnem , a po 10ti cm postupným ,jak to napsat, jebáním dovnitř a ven + výplach ,jako komín vším co bylo ve spreji a pod tlakem ... uvolňovač rzi a šroubů = vešel se celej konkor velkej taky , WDéčko to zasyčelo taky , se to za 2,5hodiny podařilo uvolnit na vzdálenost odhadem /poslech fonendoskopem na místě samém 15cm od ústí vzadu na vidlích , dál ani ťuk , postupovali jsme ,jak by řekl J.da.Cimrman systematicky z vnitřku vozu ven , ale dál už to nešlo ,ani píď ,vono to pár metrů je , a se to po cestě kujwa kroutí atd , takže byla nutná změna postupu - zvenku dovnitř ... štíplej drát od kola , kladivo ,vrtačka a násilí s rizikem ,že uvolněnej bordel si zaserem zase zpět do trubičky ....no povidlo se , prostříkávali jsme ,protáhly původní tenkou strunu , pak silnější drát a pak /druhá levá strana byla o poznání lepší/ bordelu naředěnýho naštěstí jemnýho bylo dost , pak jsme tam šoupli TU novou ovládací strunu NO pochopitelně špatně a co neználek neví , tady se teď doví , nevšimnete si ,když to nevíte , ano jedna strana té dvojstruny je delší o nějaký cm kousek ,TEDY delší patří do pravého kanálku=trubičky ,kratší do levé prostrčit sestavit s válečkem a je to v cajku , zatím ....
Na starých topnících ovládací páky na ose držely tak ňějak samy , ani sem to nestudoval= v každém případě moje chyba ! ,
jo to nové čínské , to je jiný kafe nandáte ,připojíte a šup už je ovládací páka dole , nejaká drážka ,závit na ose páky nee, není čím zajistit ,ano přiznávám po 22letech neumím to .... Leta - tam topníky zhruba stejné, nebo aspoň stejné konstrukce byly ,tak co je jinak ?
levý nový topník je jinak !!! nesedí ani díry na plechy pod motorem ,čína ? J trubka jde víc venkem vyhnutá než kolmo pod hlavou ,na tlumič to ale sedlo vcelku pohodově napoprvé , takže převaříme packy na uchycení plechů , a vystružíme na osičce páky ovl.topníku závit a něčím zajistíme aby nám to nepadalo ...připouštím ,že geometrie tak ,jak je daná podvozkem 62" tedy původními trubičkami vedení ovladací struny může být trochu jiná pro šuplíky a jiná pro tyhle pozdější topníky ale delka i směr jsou v pohodě ,jen ty páky prostě padaj z osy a nic je tam nedrží ..... no samozřejmě na "prasáka" přidrátovaný to drží i funguje , ale jak zde píšete ,jsem si vědom ,že se musím polepšit ..
co dodat ,v 5-6ti manuálech=příručkách vo topení nic nebo téměř nic - s výjimkou Dieter Korp ...
A tak poučen z krizového vývoje musím konstatovat soudruzi,znovu a lépe...
a už vím proč a k čemu jsou ty gumičky na konce trubiček ...
po anabázy s výfukovými píšťalami ,co kolegovi pískaly ,až je nechtěl a poslal dál, a mě ne a ne pískat ... a vzhledem k bublavému zvuku motoru ,přišel čas výměny topníků...
Dědek malookno 8/62 je přesně ten/ opravte mne kdybych kecal / ,který už může mít ne "šuplíky" z fabriky i zažil jsem šuplíky a smrdělo to do auta fest ...ku 30ps to jaksi patří , u plevelných 34Psů je volba...
I zakoupil jsem u Jardy .J. ovládací lanko=strunu , montážní super sadu ovládacích pák na topníky , nějaký nutný spotřební matroš ,a to podstatné = dva nové topníky JP produkce sumasumárum s dopravou 8tis - žádná vražda, ale taky nic levnýho ...
topníky šly do hliníku , uvidíme ,co vydrží ,ty co byly na motoru byly orig germany hliník žebra a jsou výrazně těžší zhruba o kilo na kus ??? plášť ještě ok i klapky už bez pružin , ale děravé Jtrubky zezhora k výfuku těsně za koncem pláště takže zachránitelné ...to byl ten bublavej zvuk špatně seřiditelnej volnoběh a "chudá"směs na emisích
Montáž topníků je vcelku nuda pohodová, i když místa a přístup ,jak k penězům ,takže ji popisovat nebudu , na nájezdech půl hoďky na jednu stranu , osadili jsme s tim ,že vyzkoušíme zvuk a nový píšťaly , týden se občas projedem okolo komína , poladíme ,zhodnotíme jestli dotěsnit nějakou pastou hlavně osazení trubka=trubka klema na tlumič - a ovládání namontujem další víkend ...
Dědek má kolečko před šaltpákou vpravo dole na tunelu , převlečný kroužek= matice sikovkama povolit a je to ...skoro... dodám ,že levá strana ovládání topníků fungovala takže u řidiče teplo až horko bota téměř roztavená ,kotník spálenej , pravá utržená struna u válečku na prasáka nastaveno a netopilo to ani drátem otevřeno=tzn bylo nutno řešit ...
Lanko - staré pokud je vcelku nejde vytáhnout , protože gumičky nakonci nejsou, co pamatuju nebyly tedy trubičky zanesené vším bordelem ,jedna strana lepší ,tam kde váleček byl a ovládání fungovalo , druhá ucvaknutej váleček nastavenej na prasáka ... aby sme si ten bordel nezatáhli dovnitř do trubičky ucvakli sme oba konce ...- no nebylo to dobře ,ale druhé řešení, taky není nic moc ,pak to šlo silou a ještě větší vytáhnout , bylo jasné že nové zpátky jen tak napoprvé ani náhodou ...Takže protáhnout ,vyčistit a s průplachem ...
drát,silnější drát , struna ,silnější struna , příště už si ten váleček neuštípnem , a po 10ti cm postupným ,jak to napsat, jebáním dovnitř a ven + výplach ,jako komín vším co bylo ve spreji a pod tlakem ... uvolňovač rzi a šroubů = vešel se celej konkor velkej taky , WDéčko to zasyčelo taky , se to za 2,5hodiny podařilo uvolnit na vzdálenost odhadem /poslech fonendoskopem na místě samém 15cm od ústí vzadu na vidlích , dál ani ťuk , postupovali jsme ,jak by řekl J.da.Cimrman systematicky z vnitřku vozu ven , ale dál už to nešlo ,ani píď ,vono to pár metrů je , a se to po cestě kujwa kroutí atd , takže byla nutná změna postupu - zvenku dovnitř ... štíplej drát od kola , kladivo ,vrtačka a násilí s rizikem ,že uvolněnej bordel si zaserem zase zpět do trubičky ....no povidlo se , prostříkávali jsme ,protáhly původní tenkou strunu , pak silnější drát a pak /druhá levá strana byla o poznání lepší/ bordelu naředěnýho naštěstí jemnýho bylo dost , pak jsme tam šoupli TU novou ovládací strunu NO pochopitelně špatně a co neználek neví , tady se teď doví , nevšimnete si ,když to nevíte , ano jedna strana té dvojstruny je delší o nějaký cm kousek ,TEDY delší patří do pravého kanálku=trubičky ,kratší do levé prostrčit sestavit s válečkem a je to v cajku , zatím ....
Na starých topnících ovládací páky na ose držely tak ňějak samy , ani sem to nestudoval= v každém případě moje chyba ! ,
jo to nové čínské , to je jiný kafe nandáte ,připojíte a šup už je ovládací páka dole , nejaká drážka ,závit na ose páky nee, není čím zajistit ,ano přiznávám po 22letech neumím to .... Leta - tam topníky zhruba stejné, nebo aspoň stejné konstrukce byly ,tak co je jinak ?
levý nový topník je jinak !!! nesedí ani díry na plechy pod motorem ,čína ? J trubka jde víc venkem vyhnutá než kolmo pod hlavou ,na tlumič to ale sedlo vcelku pohodově napoprvé , takže převaříme packy na uchycení plechů , a vystružíme na osičce páky ovl.topníku závit a něčím zajistíme aby nám to nepadalo ...připouštím ,že geometrie tak ,jak je daná podvozkem 62" tedy původními trubičkami vedení ovladací struny může být trochu jiná pro šuplíky a jiná pro tyhle pozdější topníky ale delka i směr jsou v pohodě ,jen ty páky prostě padaj z osy a nic je tam nedrží ..... no samozřejmě na "prasáka" přidrátovaný to drží i funguje , ale jak zde píšete ,jsem si vědom ,že se musím polepšit ..
co dodat ,v 5-6ti manuálech=příručkách vo topení nic nebo téměř nic - s výjimkou Dieter Korp ...
A tak poučen z krizového vývoje musím konstatovat soudruzi,znovu a lépe...
a už vím proč a k čemu jsou ty gumičky na konce trubiček ...
dickholmer 62" druhá reinkarnace, po 20ti letech do stejný řeky ...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.
Protože bez fotek je topic co?, tak si dovolím něco malého z vlastní zahrádky .sevwer píše:... pak jsme tam šoupli TU novou ovládací strunu NO pochopitelně špatně a co neználek neví , tady se teď doví , nevšimnete si ,když to nevíte , ano jedna strana té dvojstruny je delší o nějaký cm kousek ,TEDY delší patří do pravého kanálku=trubičky ,kratší do levé prostrčit sestavit s válečkem a je to v cajku , zatím ..... a už vím proč a k čemu jsou ty gumičky na konce trubiček ...
Každý celek se skládá z detailů.