Topení broučí a vše okolo něj - ovládání, těsnost atd.

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

:D :D :D koukam ze Herbie bude taky vyměňovat...

Jinak pred tim ty moje lanka taky zrovna dvakrát nefungovali, pro změnu mi to topilo pořád, teda až do tý doby než jsem sundal výměník...
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

Já jsem řešil topení teka na Termixovi (páč jestli ho neprodám budu ho drtit až do rozpadnutí) a jelikož lanka končí před výměníkem, otevřel jsem klapky přímo z pod auta růčo fúčo a topim jako ďábel i v těch dnešních "hicech". Už tam ale nepolezu. Větrám a vydržim do mrazů!!!

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

malá poznámka k lankům výměníků:
1) to nejsou lanka, ale struny - což je celkem detail
2) struny při zasouvání pořádně namažte
3) na koncích trubiček vedoucích struny - od autem - má být gumová průchodka, která zabrání pronikání bahna a vlhkosti do trubiček= prodlužuje životnost struny
4) při zastrkávání těch strun se mi jednou stala taková věc: strkám ji tam a najednou byla nějaká horká a slyším sršení...je celekm malá pravděpodobnost, ale stalo se to, že pravá strunma se ohnula a dostala se ke startéru, kde se vyzkratovala s + přívodem od baterie ke startéru
Naposledy upravil(a) yahoďák dne 23 lis 2005, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Jirka
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 549
Registrován: 14 srp 2005
Bydliště: Luhačovice/Zlín

Topení

Příspěvek od Jirka »

Konečně jsem se vrhl na opravu či doplnění chybějících dílů k topení. Možná se budete divit mým hloupým dotazům, ale já toho broučka nedávno koupil a sám pořádně nevím co tam kde a jak je a co tam jak předchozí majitel namontoval. Tak se budu hodně ptát... A zjistil jsem teda následující věci:
1) Nemůžu najít, kde vychází lanko na ovládání ovládacích pák topníků. Možná jsem ho našel, ale nevím to jistě. Je to to, co je na obrázku v kroužku?:
Obrázek

Asi to není moc vidět, ale prostě na obou dvou stranách vychází ten pozůstatek lanka, který je v červeném kroužku a ten pozůstatek je trošku zastříkaný tím vším, co je vystříkaný celý podvozek. A nevím, jestli je to to správné lanko, kterým by se ty páky topníků měly ovládat. Kdyby to náhodou nebylo to lanko, kde bych ho jinde měl najít?

2)Páky topníků: Je to ta věc, která je přidrátovaná?
Obrázek

Jestli je to ono, tak je to i dokonce pohyblivé.

Možná to všechno zní trochu změteně...když i já sám jsem z toho trochu zmatený :oops:

3) Další věc je to, že asi určitě chybí nějaké těsnění, které by mělo být mezi vývodem ze sahary a "vchodem" do topníků. Viz foto:

Obrázek

4) No a snad poslední věc je to, že mi chybí klapky, které by měly být v otvorách, které jsou pod zadním sedadlem a které se vlastně ovládají tou druhou páčkou u ruční brzdy. Nevíte, za kolik se to dá asi tak sehnat?

Obrázek

Tak to je snad všechno. Kdybyste měli jakékoliv informace, prosím pište, rád bych to dal všechno dohromady :)

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

Hezkýýý, máš co dělat.
Takže, pravá páčka ovládá klapky na výměnících, pod tou páčkou jsou dvě trubky který vedou až k topníku. Tou trubkou vede lanko (přesněji drát). Mám ten pocit že jsi přesně zakroužkoval místo kde drát z tý trubky vychází a je příchycen pomocí takovýho válečku se šroubem k "páce" na klopku topníku, kteou máš přivázanou hnědym a fialovym drátem.
Levá páčka ovládá ty klopky pod sedačkou, opět dvě trubky a v nich dráty (jednu tu trubku můžeš vidět na fotce před baterkou.
Ty klapky se buď zeptej zde, jestli je někdo nemá, nebo je holt kup nový ve zlínské proejně VWbrouk.
Katalog si můžeš stáhnout tady: http://www.bbt4vw.com/cataloog/pdf/cataloogeng.pdf

a ceník si k tomu napiš sem: info@vwbrouk.cz
pošlou ti ho mailem
http://www.vwbrouk.cz

Uživatelský avatar
Jirka
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 549
Registrován: 14 srp 2005
Bydliště: Luhačovice/Zlín

Příspěvek od Jirka »

Tak to su rád, že jsem se aspoň trochu strefil :D . Snad mi půjde spojit ten drát k té ovládací páce topníku, protože se mi tam zdál docela na fest, jako kdyby něčím děsně zalepený (asi to bude to, čím je vystříkaný podvozek). Kdybych náhodou musel ty dráty vyměnit, je třeba si tu pravou páčku vymontovat a vytáhnout ty dráty, co? Bohužel se na to budu muset podívat asi až v pátek, ale snad to půjde.Jo a ještě k té levé páčce. Ta ovládá ty otvory pod sedadlem. Otvory u nohou řidiče a spolujezdce se ovládají asi jen ručně, že? Kupodivu mám ty klapky, co mají být vpředu, jen je tam namontovat. K nim asi od té lévé páčky nejde žádné lanko, že ne? Díky za pomoc.

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

to co máš u nohou jenom ručně tou malinkatou páčkou, nebo zavřeš topníky (pravá páčka :D ) a je hotovo. To lanko bude asi nepoužitelný, takže koupit nový (stojí cca 120) a od páčky ho tam navlíknout (a namazat), až to tam budeš dávat, tak nezapomeň na vývod z tý trubky natáhnout takovou průchodku aby ti tam necákalo bláto, zejtra ti to vyfotim, sice jeda stojí 40,- ale je to lepší, těch 80 se vyplatí, ten napojovací váleček ti asi nevyfotim, jelikož mam topníky na vyvařování. Ale v tom katalogu to máš na straně 77 pod číslem 0918. pokusim se nakresllit jak to tam je uchycený...

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

jedničku dvojku tam máš, jednička je ta "páka", do jedničky zasuneš váleček "3" a provlíkneš drát, po té na trojce utáhneš šroub
Obrázek

kratatom
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 291
Registrován: 20 lis 2005

Dotaz k tematu

Příspěvek od kratatom »

Ahoj broukari! Mam jako uplny brouci zacatecnik dotaz k tomuto tematu:

V cem muze byt problem, kdyz mi brouk po otevreni klapek vymeniku (tou pravou packou vedle rucni brzdy) zacne foukat do kabiny primo vyfukove plyny? Po otevreni klapek se take subjektivne podstatne zvysi hlucnost motoru v kabine ... je zkratka vic slyset jak si broucek vzduchem chlazene brouka. Jestli to vubec topi jsem nezjistil, nechtel jsem se udusit za jizdy :-(. Mam ho chvilku a tohle jediny na nem nefunguje ;-).

Predem diky za odezvu, i kdyz jsem to zrejme napsal dost amatersky. Zatim se trochu procitam timhle uzasnym forem a sbiram rozumy ...

Tom

Uživatelský avatar
Doctors
Příspěvky: 122
Registrován: 10 čer 2005
Bydliště: Libe a Libe a LIBEREC!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Doctors »

muj osobni nazor je prorezla vnitřní trubka vymeniku (vejfuk válcu 1 nebo 3)
Liberečák Doctors... :)

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

Prorezlý topníky ve vnitř. Topníky jsou dvě roury který vedou kouř z předních dvou válců do tlumiče a navíc ty trubky jsou obaleny další "konzervou" ve který se ohřívá vzduch a jde do topení. Tzn. v tvym případě prorezla vnitřní trubka a kouř ti jde rovnou do vzduchovýho systému. A ten zvuk z toho jasně vyplývá...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Dotaz k tematu

Příspěvek od Herbie »

kratatom píše:Ahoj broukari! Mam jako uplny brouci zacatecnik dotaz k tomuto tematu:

V cem muze byt problem, kdyz mi brouk po otevreni klapek vymeniku (tou pravou packou vedle rucni brzdy) zacne foukat do kabiny primo vyfukove plyny? Po otevreni klapek se take subjektivne podstatne zvysi hlucnost motoru v kabine ... je zkratka vic slyset jak si broucek vzduchem chlazene brouka. Jestli to vubec topi jsem nezjistil, nechtel jsem se udusit za jizdy :-(. Mam ho chvilku a tohle jediny na nem nefunguje ;-).

Predem diky za odezvu, i kdyz jsem to zrejme napsal dost amatersky. Zatim se trochu procitam timhle uzasnym forem a sbiram rozumy ...

Tom
jojo, to znamena ze vymenik je pravdepodobne nekde deravej
takze vyndat a celej zkontrolovat

me se se jednou stalo ze to prolezlo uvnitr, tesne pred tim hlinikovym nalitkem co je schovanej uvnitr
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

to Jirka :

jeste k bodu 3)
to "tesneni" o kterym mluvis jsou jen takovy plechovy objimky
bohuzel to nemam to po ruce abych ti to vyfotil
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

Herbie píše:to Jirka :

jeste k bodu 3)
to "tesneni" o kterym mluvis jsou jen takovy plechovy objimky
bohuzel to nemam to po ruce abych ti to vyfotil
Mam to sundaný, najdu a vyfotim

Uživatelský avatar
Jirka
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 549
Registrován: 14 srp 2005
Bydliště: Luhačovice/Zlín

Příspěvek od Jirka »

To těsnění možná aj doma mám, ale nevím to určitě.. Pokud budeš té dobroty, vyfoť mi to, ať jsem plně v obraze. A když tam pak budu strkat tu novou strunu na ovládání klapky, stačí, když ju tam prostě budu prostrkovat tak dlouho, až mi vyleze tím druhým koncem? Asi jo, nemělo by to vylézt někde jinde, ne?Jinak fakt dík za rady, ještě že to fórum existuje. :D

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15199
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

To tesneni se da nahradit prakticky cimkoliv. Ja mam(mel) kus plechu z konzervy od orisku a stahnuty paskovou svorkou.
Ono obcas napasovat vymenik a to kolinko k sobe je docela umeni.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

Tak tady je ta sponka mezi topnik a saharu Obrázek

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

lenže táto sponka keď máš neoriginálny výfuk je sem tam k ničomu.
Tá medzera je veľká alebo to nelícuje. Ja to mám vyriešené klingeritom a dvoma spona páskami. Tak som to už kúpil ale je to slušné urobené a funkčné...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

To došáhne ne? dyt ta spnka je dost vysoká...

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Tie sponky mám aj ja ale na "bosal" čo mám nedosiahne ... no je to šmejd ale nový mám ho zadara tak nech sa rozpadne potom to budem riešiť...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Odpovědět