Stránka 1 z 3

Na kolik na fouknout pneu u BROUKA - tlak v pneumatikách

Napsal: 18 lis 2005
od Sam
Tak jsem prezul na zimni pneusky a hned pri prvni jizde jsem zjistil jak najednou to auto krasne jede i po kostkach, nic nikde neklepke, proste zadny kostitras.
Napada me tedy dotaz, na kolik je vhodny nafukovat kola u brouka ? Letni kola jsem nafukoval na 2.0 (pardon, neznam jednotky) a vypada to, ze by mene bylo lepe.

Diky za osvetleni ci nakopnuti spravnym smerem.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update 06/2018
Protože ani po 13-ti letech to někomu není stále jasné, tak si to zrekapitulujeme :)
1) Předepsaný tlak v pneumatikách není závislý na rozměru pneumatiky
2) Výrobce udává tlaky dle následující samolepky

pro štouraly je zde k dispozici přepočtová kalkulačka
http://www.hplc.cz/tabs/pressure.htm

Obrázek

Napsal: 18 lis 2005
od threeseven
Asi tě nenakopnu, panč foukám taky na 2 jednotky. To ticho co tě překvapilo, může klidně pocházet od měkkého dezénu zimáků. Zimáky co mám na Mazdu taky dělají menší kravál než letní gumy.

BTW pneušky se mají foukat podle hodnot jak uvádí výrobce pneumatik. Ne auta. ALE TO SAMozřejmě VÍš.

Napsal: 18 lis 2005
od Kvak
Taky jsem dneska přezul na zimáky na oktávce a liboval jsem si, jak je auto tišší...

Napsal: 18 lis 2005
od Pětišroub
xichti, výrobcer pneu udává pouze maximální hodnoty, na které lze hustit. Doporučený tlak pro daný typ vozu udává výrobce vozidla a to podle testů, rozložení hmotnosti na nápravy atd. Jinak: doporučuji zakoupiti skvělé samolepky našeho kolegy Yahoďáka s vysokou didaktickou hodnotou.

Obrázek

Napsal: 18 lis 2005
od Sam
Tuhle Samacku samozrejme mam a v originalu. Problem je v tom, ze ji proste nerozumim. Jsou tam uvedeny tlaky v nejakych jednotkach, ktere se rozhodne neshoduji s tou moji magickou hodnotou 2.0.

Muze mi tedy nekdo rict v jakych jednotkach jsou uvedeny tlaky na samolepce na kasliku, v jakych jednotkach je asi tak ta moje hodnota 2.0 a jaky je mezi nimi vztah ? Zbytek snad uz nejak zladnu prebrat a dopatram se tak kyzeneho vysledku...

Napsal: 18 lis 2005
od Doctors
ˇřízení mi mlátilo jak sviň, pak sem to nafouk podle nálepky ve víčku nádrže na 1.3 vepředu a 1.9 vzadu a jezdí to nádherně...

Napsal: 18 lis 2005
od Sam
Doctors píše:ˇřízení mi mlátilo jak sviň, pak sem to nafouk podle nálepky ve víčku nádrže na 1.3 vepředu a 1.9 vzadu a jezdí to nádherně...
Nechci vypadat jako kverulant Docotore, ale na vicku nadrze je jen informace kolikaoktanovy benzin broucin minimálně snese :)

Napsal: 18 lis 2005
od SO 545
Sameleon píše:
Doctors píše:ˇřízení mi mlátilo jak sviň, pak sem to nafouk podle nálepky ve víčku nádrže na 1.3 vepředu a 1.9 vzadu a jezdí to nádherně...
Nechci vypadat jako kverulant Docotore, ale na vicku nadrze je jen informace kolikaoktanovy benzin broucin minimálně snese :)
ale ináč to má správne ... jednotka :kPa "hoď se do klidu posílam Wolfa"

Napsal: 18 lis 2005
od pajas
4Sam: tohle by Ti mělo pomoct :wink:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

O 20% menší tlak v pneumatice může způsobit až o 40% menší kilometrový výkon a také větší pravděpodobnost jejího poškození .

Menší tlak má za následek přehřívání pneumatik.

Pneumatiky se kontrolují za studena!!!!!

Napsal: 19 lis 2005
od Pavel Kubín
U pneu sériových rozměrů to je jasné, horší je to v případě výrazně širších gum. Můj ex-brouk jezdil na 195mm pneu a tam bylo těch pro předek doporučovaných 1.1 mimo mísu...

Napsal: 19 lis 2005
od Doctors
Ja nechci bejt kverulant Same, ale ja tam nalepku fakt mam...

Důkaz místo slibů...

Obrázek

Doctors

Napsal: 19 lis 2005
od Herbie
nebude taky trosku rozdil v tom jaky pouziva kdo gumy ?

neni treba rozdil v husteni 155/15 a 195/15 ?

Napsal: 20 lis 2005
od john
Napriek popularnemu nazoru ,tlak nie je dany velkostou alebo typom pneumatiky,ale vahou auta,zatazenim a rychlostou jazdy.
Vyrobcom doporucene tlaky pre diagonalne pneu. su:
do r.70 ---- predne 16 psi, zadne 24 psi.l
71 - 72 --------- 16 / 27
od 73 --------- 18 / 29
Tieto udaje su pri obsadeni dvoma osobami.
Pri plnom zatazeni
17 / 26
18 / 27
18 / 29

Radialne pneu.
18 / 27
18 / 27
18 / 29
Tieto platia vseobecne,bez ohladu na zatazenie.

Napsal: 21 lis 2005
od Žanek
FAKTEM nicméně zůstává, že na našich benzínkách ale nenajdete ani jednu stupnici ve výše zmíněných jednotkách - všechno je to nějaká jiná - nemáte někdo přepočítací tabulku :wink:

Napsal: 21 lis 2005
od Sam
Tak tak, hledal jsem v tabulkach ze skoly, ktere jsem kdysi koupil z 26,- Kcs a umim prevadet na Pa, MN/m^2, bar, kp/cm2, torr, dyn/cm2, ale o PSI se proste nikde nikdo nezminuje... :oops:

PS: Abych dostal sveho klidu, ta hodnota 2.0 co jsem psal vyse je asi v barech, co ?
Vsak ja se jednou dopatram pravdy ......

Napsal: 21 lis 2005
od Sam
Hop, a uz jsem to nasel.
PSI= Pound per Square Inch, tedy libra na ctverecni palec. Bodejt by to nejaky nase CS tabulky znaly :P
Takze 1 psi = 6 894,757 Pa a pro uplnost 0.1 Mpa = 1 Bar

A pokud sem nekde neudelal chybu, tak zadni by meli bejt na 1.99 Baru a predni na 1.24 baru (to se mi zda ale nejak moc malo....)

Napsal: 21 lis 2005
od john
Sam : Vase meradla budu zjavne v KPa. 1 PSI = 6.89 KPa.

Napsal: 21 lis 2005
od yahoďák
Správné nahuštění pneu nepodceňovat, kromě vlivů na spotřebu a životnost pneu má výrazný vliv na jízdní vlastnosti a tudíž i na životnost řidiče.

kašlete na tištěný tabulky:
http://www.prevod.cz/index.php?str=230&raz=1

Nebylo by jednodušší si koupit pořádný manometr, tedy se stupnicí v atü/PSI ? :wink:

A k okrajové otázce umístění samolepky s tabulkou tlaků:
1) většina brouků jí má na vnitřní straně kastlíku
2) brouci, co dvířka kastlíku nemají (spär, student) jí mají originál na "B" sloupku
3) mexika jí mají z výroby na dvířkách nádrže, spolu s tou o benzínu.

Napsal: 21 lis 2005
od Pětišroub
tak tlakoměry na benzínkách většinou stupnici v psi (což je mezinárodně přijatá jednotka, ve které uvádějí informace o huštění výrobci pneumatik na jejich boku) mají a kPa taky. Myslim že to tu nějak moc řešíte :lol: JIná věc je, že Sam má gumy 185/xx*15, takže mu žádnej "správnej" tlak pro tento neoriginální rozměr nedoporučím.

Napsal: 21 lis 2005
od john
Napriek popularnemu nazoru ,tlak nie je dany velkostou alebo typom pneumatiky,ale vahou auta,zatazenim a rychlostou jazdy.
Tlaky doporucene vyrobcom stale platia bez ohladu na rozmer pneu.