Na kolik na fouknout pneu u BROUKA - tlak v pneumatikách
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Na kolik na fouknout pneu u BROUKA - tlak v pneumatikách
Tak jsem prezul na zimni pneusky a hned pri prvni jizde jsem zjistil jak najednou to auto krasne jede i po kostkach, nic nikde neklepke, proste zadny kostitras.
Napada me tedy dotaz, na kolik je vhodny nafukovat kola u brouka ? Letni kola jsem nafukoval na 2.0 (pardon, neznam jednotky) a vypada to, ze by mene bylo lepe.
Diky za osvetleni ci nakopnuti spravnym smerem.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update 06/2018
Protože ani po 13-ti letech to někomu není stále jasné, tak si to zrekapitulujeme
1) Předepsaný tlak v pneumatikách není závislý na rozměru pneumatiky
2) Výrobce udává tlaky dle následující samolepky
pro štouraly je zde k dispozici přepočtová kalkulačka http://www.hplc.cz/tabs/pressure.htm
Napada me tedy dotaz, na kolik je vhodny nafukovat kola u brouka ? Letni kola jsem nafukoval na 2.0 (pardon, neznam jednotky) a vypada to, ze by mene bylo lepe.
Diky za osvetleni ci nakopnuti spravnym smerem.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update 06/2018
Protože ani po 13-ti letech to někomu není stále jasné, tak si to zrekapitulujeme
1) Předepsaný tlak v pneumatikách není závislý na rozměru pneumatiky
2) Výrobce udává tlaky dle následující samolepky
pro štouraly je zde k dispozici přepočtová kalkulačka http://www.hplc.cz/tabs/pressure.htm
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
Asi tě nenakopnu, panč foukám taky na 2 jednotky. To ticho co tě překvapilo, může klidně pocházet od měkkého dezénu zimáků. Zimáky co mám na Mazdu taky dělají menší kravál než letní gumy.
BTW pneušky se mají foukat podle hodnot jak uvádí výrobce pneumatik. Ne auta. ALE TO SAMozřejmě VÍš.
BTW pneušky se mají foukat podle hodnot jak uvádí výrobce pneumatik. Ne auta. ALE TO SAMozřejmě VÍš.
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...
and when I die I expect to find him laughing...
xichti, výrobcer pneu udává pouze maximální hodnoty, na které lze hustit. Doporučený tlak pro daný typ vozu udává výrobce vozidla a to podle testů, rozložení hmotnosti na nápravy atd. Jinak: doporučuji zakoupiti skvělé samolepky našeho kolegy Yahoďáka s vysokou didaktickou hodnotou.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Tuhle Samacku samozrejme mam a v originalu. Problem je v tom, ze ji proste nerozumim. Jsou tam uvedeny tlaky v nejakych jednotkach, ktere se rozhodne neshoduji s tou moji magickou hodnotou 2.0.
Muze mi tedy nekdo rict v jakych jednotkach jsou uvedeny tlaky na samolepce na kasliku, v jakych jednotkach je asi tak ta moje hodnota 2.0 a jaky je mezi nimi vztah ? Zbytek snad uz nejak zladnu prebrat a dopatram se tak kyzeneho vysledku...
Muze mi tedy nekdo rict v jakych jednotkach jsou uvedeny tlaky na samolepce na kasliku, v jakych jednotkach je asi tak ta moje hodnota 2.0 a jaky je mezi nimi vztah ? Zbytek snad uz nejak zladnu prebrat a dopatram se tak kyzeneho vysledku...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Nechci vypadat jako kverulant Docotore, ale na vicku nadrze je jen informace kolikaoktanovy benzin broucin minimálně sneseDoctors píše:ˇřízení mi mlátilo jak sviň, pak sem to nafouk podle nálepky ve víčku nádrže na 1.3 vepředu a 1.9 vzadu a jezdí to nádherně...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
ale ináč to má správne ... jednotka :kPa "hoď se do klidu posílam Wolfa"Sameleon píše:Nechci vypadat jako kverulant Docotore, ale na vicku nadrze je jen informace kolikaoktanovy benzin broucin minimálně sneseDoctors píše:ˇřízení mi mlátilo jak sviň, pak sem to nafouk podle nálepky ve víčku nádrže na 1.3 vepředu a 1.9 vzadu a jezdí to nádherně...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Pavel Kubín
- Pan Vierloch
- Příspěvky: 129
- Registrován: 29 srp 2003
Napriek popularnemu nazoru ,tlak nie je dany velkostou alebo typom pneumatiky,ale vahou auta,zatazenim a rychlostou jazdy.
Vyrobcom doporucene tlaky pre diagonalne pneu. su:
do r.70 ---- predne 16 psi, zadne 24 psi.l
71 - 72 --------- 16 / 27
od 73 --------- 18 / 29
Tieto udaje su pri obsadeni dvoma osobami.
Pri plnom zatazeni
17 / 26
18 / 27
18 / 29
Radialne pneu.
18 / 27
18 / 27
18 / 29
Tieto platia vseobecne,bez ohladu na zatazenie.
Vyrobcom doporucene tlaky pre diagonalne pneu. su:
do r.70 ---- predne 16 psi, zadne 24 psi.l
71 - 72 --------- 16 / 27
od 73 --------- 18 / 29
Tieto udaje su pri obsadeni dvoma osobami.
Pri plnom zatazeni
17 / 26
18 / 27
18 / 29
Radialne pneu.
18 / 27
18 / 27
18 / 29
Tieto platia vseobecne,bez ohladu na zatazenie.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Tak tak, hledal jsem v tabulkach ze skoly, ktere jsem kdysi koupil z 26,- Kcs a umim prevadet na Pa, MN/m^2, bar, kp/cm2, torr, dyn/cm2, ale o PSI se proste nikde nikdo nezminuje...
PS: Abych dostal sveho klidu, ta hodnota 2.0 co jsem psal vyse je asi v barech, co ?
Vsak ja se jednou dopatram pravdy ......
PS: Abych dostal sveho klidu, ta hodnota 2.0 co jsem psal vyse je asi v barech, co ?
Vsak ja se jednou dopatram pravdy ......
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Hop, a uz jsem to nasel.
PSI= Pound per Square Inch, tedy libra na ctverecni palec. Bodejt by to nejaky nase CS tabulky znaly
Takze 1 psi = 6 894,757 Pa a pro uplnost 0.1 Mpa = 1 Bar
A pokud sem nekde neudelal chybu, tak zadni by meli bejt na 1.99 Baru a predni na 1.24 baru (to se mi zda ale nejak moc malo....)
PSI= Pound per Square Inch, tedy libra na ctverecni palec. Bodejt by to nejaky nase CS tabulky znaly
Takze 1 psi = 6 894,757 Pa a pro uplnost 0.1 Mpa = 1 Bar
A pokud sem nekde neudelal chybu, tak zadni by meli bejt na 1.99 Baru a predni na 1.24 baru (to se mi zda ale nejak moc malo....)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Správné nahuštění pneu nepodceňovat, kromě vlivů na spotřebu a životnost pneu má výrazný vliv na jízdní vlastnosti a tudíž i na životnost řidiče.
kašlete na tištěný tabulky:
http://www.prevod.cz/index.php?str=230&raz=1
Nebylo by jednodušší si koupit pořádný manometr, tedy se stupnicí v atü/PSI ?
A k okrajové otázce umístění samolepky s tabulkou tlaků:
1) většina brouků jí má na vnitřní straně kastlíku
2) brouci, co dvířka kastlíku nemají (spär, student) jí mají originál na "B" sloupku
3) mexika jí mají z výroby na dvířkách nádrže, spolu s tou o benzínu.
kašlete na tištěný tabulky:
http://www.prevod.cz/index.php?str=230&raz=1
Nebylo by jednodušší si koupit pořádný manometr, tedy se stupnicí v atü/PSI ?
A k okrajové otázce umístění samolepky s tabulkou tlaků:
1) většina brouků jí má na vnitřní straně kastlíku
2) brouci, co dvířka kastlíku nemají (spär, student) jí mají originál na "B" sloupku
3) mexika jí mají z výroby na dvířkách nádrže, spolu s tou o benzínu.
tak tlakoměry na benzínkách většinou stupnici v psi (což je mezinárodně přijatá jednotka, ve které uvádějí informace o huštění výrobci pneumatik na jejich boku) mají a kPa taky. Myslim že to tu nějak moc řešíte JIná věc je, že Sam má gumy 185/xx*15, takže mu žádnej "správnej" tlak pro tento neoriginální rozměr nedoporučím.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)