Zapalování

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Tak to rele u 12V instalace je doporuceno u aut, co fungujou pri teplotach "sub-zero" ... prekladam si to jako proste v zime kdyz mrzne :lol: ... asi kdyz se startuje tak v samotne palubni siti muze byt misto cca 13V treba jen 10V(nekdy i mene, ze, dle stavu baterky, kontaktu, zatuhlosti oleje a pod...) a kdyz k tomu dame snizovaci odpor, tak k samotnemu zapalovani muze dorait treba 4V coz je asi malo ... proto to rele pocas startovani premosti odpor a zapalovani funguje...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

sub-zero Celsia, Fahrenheita, nebo snad Reomíra?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Zaujima ma,preco chces nainstalovat prave tento typ zapalovania.Je to vcelku len " lepsia " cievka.Tento system bol uz davno a velakrat prekonany...nehovorim o tom, ze nastanu caste problemy s vysokonapatovym kablom a taktiez sa musi extra odrusit radio...

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Tak druh teplotni skaly tam uveden neni, ale tyka se to evropskych aut, takze asi celsia.

A zkusit to chci pro zajimavost. Uvazoval jsem i o jinejch, treba i z modernich aut, a tohle mi pripada tak nejak za slusnou cenu i jako nejlepe vhodne na test(dokavad si to muzu dovolit ... :D ).
Z modernich aut se mi to tam rvat nechtelo, na nove nemam a tohle je docela pekna rarita :oops:

O odruseni radia vim, bo jsem to musel provest uz ted, ten muj skopek cvrdlika uz i pri normal zapalovani. :lol:
A o kablu jsem neco pocetl(teda s moji anglictinou da-li se to tak rici :lol: ), neni tam normalni kabel.

Vsak rikam, kdyztak hezke tezitko :lol:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Co použít bezkontaktní zapalování přímo pro vzduchem chlazené VW motory ?
Není to už za nesmysl a rozdíl oproti standardu je znatelný.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Pravdepodobne najlepsia volba je Mallory Comp 9000 MBI, ktory stoji okolo US 400.00 . Je plne nastavitelny ako podtlakova, tak aj odstrediva regulacia..

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

To souhlasim, taky by se mi libilo bud jedno, nebo rovnou to druhe. Ale tohle jsem sehnal za zlomek ceny, tak to chci jen zkusit. "Do sveta" to muze jit vzdy a kdyz by si to nekdo dal do rocnikove sohlasijiciho auta, tak proc ne :wink:

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Příspěvek od OB »

Koukám, že Šíša nakupuje na Aukru. No alespoň, že to zapalování se dostalo do rukou broukaře.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

na 181 budu testovat Bosch 010 a 019 spolu s CDI - kontakty rozdělovače tak budou jen sloužit jako spínač nízkonapěťových impulsů. Kladívko samo mě nijak neirituje.
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 15 kvě 2008, celkem upraveno 1 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Tiez dobra volba..

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Jj, to snad delal i ten Judson s nazvem Cee/Dee (??) jen blok zapalovani elektronickeho co spolupracoval s origo civkou.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

podstatný je že Judson už pár desetiletí nic nevyrobil, takže support ani náhradní díly neexistujou. Proto volím MSD, nebo Berg.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Jiste, toho jsem si vedom. Proto to beru jako zajimavost, kdyz si jeste to jeste muzu dovolit :D

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

tzv Darwinova slepá vývojová větévka, rozumím.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

kdysi jsem u jednoho auta použil cívku ze škody 120 s předřadným odporem. Před výměnou jsem musel točit jak o život a furt to nechtělo chytnout. Vyměnil jsem kde co a pořád nechytal a nechytal. S cívkou ze škodovky se stačilo podívat na klíček a chytnul hned. Kromě cívky to předpokládá přivést jeden drát od startéru.
U jiného jsem použil zapalování z nějaké mazdy. Něco jak popisuje pětišroub.

oboje fungovalo skvěle
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
jps
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 562
Registrován: 13 srp 2007
Bydliště: Praha 8

Příspěvek od jps »

dobré místo pro otázku, jak tedy sladit webers 40IDF bez podtlaku s ideálním zapalováním? s 009 jsou přechodový stavy žalostný. jaký jsou tedy možnosti?
Bezkontkaktní zapalování to nejspíš vylepší, ale ne 100%.
Dodělání podtlaku na oba krburátory mi nezní dost profesionálně, neboť zaznívají různé názory na umístění..
Jak dosáhnout plynulých přechodů a využít plného potenciálu karburátorů?

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapalování

Příspěvek od Milosak_1 »

Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Michal Sedlák
Příspěvky: 186
Registrován: 15 led 2008
Bydliště: Kuřim (Brno)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapalování

Příspěvek od Michal Sedlák »

Nemáte někdo zkušenost s bezkontaktem - http://viewitem.eim.ebay.cz/VW-Beetle-1 ... 61295/item
Díky

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapalování

Příspěvek od VW181 »

Bych řekl, že tenhle bezkontakt řeší pouze magnetický pohyb kladívka, které se časem stějně opálí jako mechanické.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Zapalování

Příspěvek od Pětišroub »

tohle zapalování eliminuje kladívko a kondenzátor, takže dvě potencionálně poruchové součástky v zapalování, odpadá nutnost přenastavovat odtrh, mazat kladívko, odpadá jiskření na kontaktech a odskakování kladívka v max. otáčkách. Nevýhodou je přesnost výroby - tenhle konkrétní kus s touto cenou je určitě čínské provenience. Rotoru je vytýkáno nepřesné imístění indukčních magnetů, které jsou do něj zality - pro přesné zapalování by měly být po 90°, ale při kontrole na testerech jsou běžně měřeny až několikastupňové odchylky.

Výhodou bezkontaktu obecně je spolehlivé startování se slabou baterkou, přesnost až do max. otáček, může přinést stabilnější volnoběh a hladší chod motoru.

Pokud chceš takovýto bezkontakt, poohlédni se po značce Pertronix (mám osobně) nebo Compufire. Každopádně můžeš koupit i tenhle kus na zkoušku a kladívko s kondíkem vozit sebou pro případ nouze.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Odpovědět