Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19248
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 29 kvě 2006

však my se tam, kluci, dostanem 8)

Note: If you find it difficult or impossible to make these settings, it is possible that you could have stripped threads on any of these adjusters, a damaged hole for the tapered screw, or a damaged needle valve or O-ring.

It is also possible that you have a vacuum leak (i.e., leaking of air into the intake manifold). If there are any holes in the manifold or at any of the connection points, then air can be sucked into the manifold, causing the fuel-to-air mixture to become too lean. This can cause (among other things) adjustment of the carburetor impossible.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19248
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 29 kvě 2006

psáno jest zašroubovat šroub tak, aby se opřel o vačku sytiče a pak ještě o 1/4 otáčky v jejím nejnižším bodě.

JInak taky důležitej moment je, že se karburátor seřizuje při PLNĚ PROHŘÁTÉM motoru, ideálně tedy po delší plynulé jízdě. Nikoliv hrc prc po jeho nastartování, kdy je blok sice teplý, ale komplet sání studené.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4466
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 29 kvě 2006

jsem pro klapku uzavřenou. 1/4 otáčky měl asi autor na mysli, aby vratná pružina nedorážela při uzavírání klapku uvnitř sání, ale na doraz vymezený zvenku šroubem. Doraz na šroubu ocel-ocel přecijenom vydrží víc, než ocel-Al slitina. Jestli to nedoráží na šroub, tak se to k němu časem promlátí.
Nový karburátor se seřizuje jedna báseň, ale starý na ...
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12841
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 31 kvě 2006

tak dalsi poznatek

jede-li to na systic, cukani mezi 1000 a 2000 otackami se nekona
jakmile se systic vypne, opet se to projevuje

ze by chuda smes ?
Sroubek smesi mam na 3.5 otacky, coz si myslim je az dost

a stale plati ze
- volnobeh drzi jedna basen
- v otackach tahne bezvadne
- bez zatizeni se skytani vubec neprojevuje

dalsi testovani odlozeno z duvodu zkurvenejch zavitu na svickach :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Žanek » 31 kvě 2006

Herbie píše:tak dalsi poznatek

jede-li to na systic, cukani mezi 1000 a 2000 otackami se nekona
jakmile se systic vypne, opet se to projevuje
to mi dělalo stejně a bylo to svíčkama :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12841
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 24 dub 2008

mam dotaz :) technickej

Nedari se mi sestelovat volnobeh :)
ja to teda nakonec sesteluju, ale spis mi to vrta v hlave, protoze uz jsem se s timto jevem setkal nekolikrat, vzdycky u 30PICT3 nikdy u 34PICT3, a vrta mi hlavou co presne je pricinou tohoto chovani

Motor = 1200
Karburator = r.v.1985, 30 PICT 3 (klapka bez vule, membrany nove, vycisteny ultrazvukem)
Vychozi nastaveni = Vzdusnik 3,5ot Bohatos 2,5otacky, skrtici klapka nastavena tez do vychoziho nastaveni
(pred rozebranim to samosebou fungovalo takze vadnej ten karbec neni)

Nastartuju motor, necham ohrat popojizdenim sem a tam okolo baraku pripadne garaze, zvolte co je vam libo, a jdu resit nastaveni volnobehu

Chova se to tak ze pri sundani nohy z plynu, tedy uzavreni skrtici klapky motor chvilku drzi pomerne vysoke otacky a ty pak klesaji a klesaji a klesaji az to chcipne
Clovek by rekl jasny, pridam/uberu mu vzdusnikem aby to ten volnobeh drzelo
Ale prd, pridanim/ubranim pulotacky, pripadne cele otacky vzdusniku docilim pouze toho ze pri sundani nohy z plynu jsou otacky vyssi/nizzsi, ale po chvilce (par vterin) to zase zacne klesat a klesat a klesat az to chcipne
Dobre hrabneme na bohatost, pridame/ubereme pul otacky, pak otacku ... .....stejny chvilku toci a pak klesa a klesa a zdechne

V podstate si s tema sroubkama muzu hrat jak chci, ale pouze sem schopen menit otacky ze kterych to klesa pak zdechne
Skoro jako by to nekde bylo ucpany, ale nemuze byt :)

a ted ten muj dotaz .... Setkal se s tim nekdo ? Ma nekdo praktickou zkusenost a podarilo se mu odhalit pricinu ?
Naposledy upravil(a) Herbie dne 30 dub 2008, celkem upraveno 1 x.
... a vůbec !

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 24 dub 2008

Vyzera to na prisavanie vzduchu niekde v sacom systeme...poznas to postriekanim spojov a prirub WD40, alebo podobnou latkou.
Dalsia moznost je pilot jet zablokovana.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 24 dub 2008

...bud nedostava dost benzinu,alebo dostava moc vzduchu..

to vsetko za predpokladu,ze hladina je nastavena spravne...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12841
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 24 dub 2008

serizeno vyreseno
Johne odhadl si to presne, delaly to hadicky podtlakoveho ovladani klapky vzduchoveho filtru (ta velka plastova mrcha) .. tudy to prisavalo
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3562
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Milosak_1 » 13 srp 2008

Herbie píše:serizeno vyreseno
Johne odhadl si to presne, delaly to hadicky podtlakoveho ovladani klapky vzduchoveho filtru (ta velka plastova mrcha) .. tudy to prisavalo

Ja se dnes do toho uz tez pustim. Strikal jsi WD40 ty spoje ? Jak se to projevilo, zacalo to bublat, co od toho mam ocekavat ?
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12841
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 13 srp 2008

Milosak_1 píše:
Herbie píše:serizeno vyreseno
Johne odhadl si to presne, delaly to hadicky podtlakoveho ovladani klapky vzduchoveho filtru (ta velka plastova mrcha) .. tudy to prisavalo

Ja se dnes do toho uz tez pustim. Strikal jsi WD40 ty spoje ? Jak se to projevilo, zacalo to bublat, co od toho mam ocekavat ?


nikam sem nic nestrikal
jen sem to znovu vsecko zkontroloval a chyba se objevila sama
... a vůbec !

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4446
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 13 srp 2008

Milosak_1 píše:
Herbie píše:serizeno vyreseno
Johne odhadl si to presne, delaly to hadicky podtlakoveho ovladani klapky vzduchoveho filtru (ta velka plastova mrcha) .. tudy to prisavalo

Ja se dnes do toho uz tez pustim. Strikal jsi WD40 ty spoje ? Jak se to projevilo, zacalo to bublat, co od toho mam ocekavat ?


zdvihnu sa ti otacky ked objavis netesnost
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

jarin150
Příspěvky: 8
Registrován: 14 led 2010
Bydliště: Pohořany u Litoměřic

potíže s karburátorem 31 PICT-3

Příspěvekod jarin150 » 14 led 2010

Mám motor z Brouka použit v Triku/tříkolka/ Po renovaci jsem se pustil do výměny všech těsnění a drobných dílů ze sady od p. Dudíka. Jen jsem si blb neoznačil na papír počet otáčekna malém a na velkém šroubu. Vzduch a bohatost. Teď mi to občas chytí po velkém přemlouvání a nebo spíš blafne a zase chcípne. Kolik od uplného zašroubování mám povolit a který? Poradí mi někdo. Jsem tak pseudo broukař,ale ta tříkola je nádherná-mohu poslat foto pokud někdo bude mít zájem. Jarin150-litoměřicko
všechna těsnění jsou OK a karbec čistý jak sklo-před tím malinko občas střelil do výfuku,ale to bude předstih. Ale ty starty mi žerou náladu-těším se na jaro. #-o

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12841
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: potíže s karburátorem 31 PICT-3

Příspěvekod Herbie » 14 led 2010

Zakladni nastaveni :

maly sroubek 2,5 otacky (bohatost)
velky sroubek 3,5 otacky (volnobeh)

to je pro zacatek, pak se to jeste donastavuje a na kazdem motoru se to muze chovat jinak

zbytek se doctes v prislusnem auditku kde se toto resi ... zamer se na konec uditka
viewtopic.php?t=2921
pokud bys neuspel tak me nevahej kontaktovat pres SZ
... a vůbec !

jarin150
Příspěvky: 8
Registrován: 14 led 2010
Bydliště: Pohořany u Litoměřic

Re: potíže s karburátorem 31 PICT-3

Příspěvekod jarin150 » 15 led 2010

Díky za radu ,ještě rychlejší byl Pavel Hn. tvůj kamoš. Tak už to vrčí a zbývá to doladit ale až bude počasí na jaře.
Předstih zvládnu podle návodu na těchto stránkách-mimochodem jsou bezva jako jsou všichni Broukaři. Čágo Jarin 150

Uživatelský avatar
clayd
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 356
Registrován: 06 led 2007
Bydliště: Struhařov

Re: potíže s karburátorem 31 PICT-3

Příspěvekod clayd » 15 led 2010

A ukážeš nám ten postrk?
Já vím Bohumile ,já vím

jarin150
Příspěvky: 8
Registrován: 14 led 2010
Bydliště: Pohořany u Litoměřic

Re: potíže s karburátorem 31 PICT-3

Příspěvekod jarin150 » 15 led 2010

clayde,a všichni ostatní Broukaři-rád Vám ten postrk ukážu,ale jsem na tehle stránkách 2 dny a nevím jak do toho vložit fotky. Ale umím to do mailu tomu kdo si řekne. Takže Clayde máš to mít.
Jarin :D

jarin150
Příspěvky: 8
Registrován: 14 led 2010
Bydliště: Pohořany u Litoměřic

Re: potíže s karburátorem 31 PICT-3

Příspěvekod jarin150 » 15 led 2010

Clayde tak ti nevím nemáš na svém profilu mailovku a do SZ to nejde vložit ty fotky. A na těhle stránkách to neumím. tam Poraď babo. =D>

Uživatelský avatar
clayd
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 356
Registrován: 06 led 2007
Bydliště: Struhařov

Re: potíže s karburátorem 31 PICT-3

Příspěvekod clayd » 15 led 2010

clayd.69@seznam.cz a per to tam
Já vím Bohumile ,já vím

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12841
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: potíže s karburátorem 31 PICT-3

Příspěvekod Herbie » 16 led 2010

jarin150 píše:Díky za radu ,ještě rychlejší byl Pavel Hn. tvůj kamoš. Tak už to vrčí a zbývá to doladit ale až bude počasí na jaře.
Předstih zvládnu podle návodu na těchto stránkách-mimochodem jsou bezva jako jsou všichni Broukaři. Čágo Jarin 150


jojo, rikal mi :)
... a vůbec !


Zpět na “FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti