Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12841
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 10 kvě 2006

A jeste mi prosim nekdo vysvetlete jak je to s tema tryskama

co za trysky patri do karburatoru 34-pict-3
a jak je rozpoznam od sebe co kde zmerim

dneska sem zjistil ze ve dvou shodnych 34-pict-3
mam rozdilne hlavni trysky
jednu oznacenou Z08 a druhou Z09
a ta Z08 ma vetsi prumer stredovy dirky

za vysvetleni za pomoci nejakyho nacrtku bych byl vdecnej
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 11 kvě 2006

Herbie píše:A jeste mi prosim nekdo vysvetlete jak je to s tema tryskama

co za trysky patri do karburatoru 34-pict-3
a jak je rozpoznam od sebe co kde zmerim

dneska sem zjistil ze ve dvou shodnych 34-pict-3
mam rozdilne hlavni trysky
jednu oznacenou Z08 a druhou Z09
a ta Z08 ma vetsi prumer stredovy dirky

za vysvetleni za pomoci nejakyho nacrtku bych byl vdecnej


Na obou 34kách pict3 mam Z09, zdánlivě trisky vypadají stejně. V některejch drobnostech (dle mě nemajících vliv na funkci) se karburátory liší, rozepíšu zítra. Starší je z snad z 1kanála buse, novější z dvoukanála brouka.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12841
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 11 kvě 2006

Karburator č.1
skladanej ze dvou poskozenejch - novy membrany - jede to s nim jak prortzeny (tryska Z09)
ale okolo 2000 otacek se skube stejne jako kdyz sem mel kdysi ucpanej palivovej filtr a nedavalo to benzin


Karburator č.2
od petisrouba, sundanej z nejakyho busika
vycisteni a opetovny poskladaní, tryska Z08 - membrany taky novy
motor s nim ma mensi silu, a skube sebou ve vetsim rozsahu otacek


ale jakmile se motor roztoci na 3000 otacek tak vali bez chybicky
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 15 kvě 2006

Stále řešíme, podobné příznaky.
Veškerý moje dedukce ukazujou na chudou směs, ale to se mi nějak nezdá, po čuchu to nepoznam a měřák na emise nemam.

Jak máte zhruba nastavený šrouby, předpokládm že máte šroub klapky vyšroubovanej tak aby byla při ohřátym volnoběhu zavřená.
Na kolik otáček máte na 34ce na 16ce vyšroubovanej vzduch benál?

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Žanek » 15 kvě 2006

podle mě vám to dělá rozdělovač, podobně se může projevovat taky děravej vejfuk. Karburátor může mít problém při přechodových otáčkách (po zařazení vyššího rychl. stupně) při špatném seřízení, ale pokud v některých otáčkách stabilně motor netáhne tak to může u karburátoru být jen špatně nastavenou výškou hladiny v plovákové komoře. (ale tento jev by mě být výrazně menší při jízdě do kopce - pokud to nepozorujete tak s tím nelaborujte) - Zkuste tu výšku zvětšit, ale jak říkám, já bych to na karbec netipoval. :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Žanek » 15 kvě 2006

Lugen píše:vyšroubovanej tak aby byla při ohřátym volnoběhu zavřená.
malilinkato pootevřená - cca 1,5 otáčky +- 0,5otáčky.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 15 kvě 2006

...tady je muj návod
Obrázek

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12841
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 15 kvě 2006

Žanek píše:
Lugen píše:vyšroubovanej tak aby byla při ohřátym volnoběhu zavřená.
malilinkato pootevřená - cca 1,5 otáčky +- 0,5otáčky.


covece a ja mel za to ze ta klapka by mela byt zavrena a ze volnobeh si to bere jen zkrz tu diru ktera v ty klapce je
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Žanek » 15 kvě 2006

klapka otvírá dírečky v těle karbce a ty by měly být aspoň malounko pootevřený - teda já nejsem žádnej guru, ale mně to zafugovalo na 100%
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
5amba
Příspěvky: 218
Registrován: 15 bře 2005
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 5amba » 15 kvě 2006

Ja se vzdycky divam na barvu horeni smesi ve spalovacim prostoru. Kdyz hori oranzove je bohata a kdyz modre tak moc chuda takze neco na pomezi lehce fialova. ! Je lepsi nez emise !!!
Tady Samba, ten z 5TP

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 15 kvě 2006

5amba píše:Ja se vzdycky divam na barvu horeni smesi ve spalovacim prostoru. Kdyz hori oranzove je bohata a kdyz modre tak moc chuda takze neco na pomezi lehce fialova. ! Je lepsi nez emise !!!

a ty máš jako skleněný válce bo co? :shock:

Uživatelský avatar
5amba
Příspěvky: 218
Registrován: 15 bře 2005
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 5amba » 15 kvě 2006

Ne svicku z SSSR ma slidove okenko takze vidis primo do valce barvu horeni :lol:
Tady Samba, ten z 5TP

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 15 kvě 2006

Ja to mam tiez,bolo to dobe v dobe davno minulej.Dnes sa to robi na Dyno.

Uživatelský avatar
5amba
Příspěvky: 218
Registrován: 15 bře 2005
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 5amba » 16 kvě 2006

Az budu mit doma dyno tak ty svicku klidne prodam ( takze je vlastne neprodejna :( )
Tady Samba, ten z 5TP

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12841
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 25 kvě 2006

Žanek píše:klapka otvírá dírečky v těle karbce a ty by měly být aspoň malounko pootevřený - teda já nejsem žádnej guru, ale mně to zafugovalo na 100%


tak vcera sem se v jedny knize (V.A.G handbuch) dozvedel ze spodni klapka ma byt pri volnobehu skutecne zavrena. (u karburace 34 PICT)
Sroubek na pace klapky ma mit vuci ozubeni systice (pri ohratem motoru a zavrenem sitici) vuli 0,2mm
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvekod Krystof » 29 kvě 2006

Pridám sa do debaty.
- správa sa mi to veľmi podobne ako Herbiemu, akurát pri akcelerácii mi to ešte zvykne aj strieľať do výfuku (bohatá alebo chudá zmes?)
- vyskúšal som dva karburátory (30 PICT 1 a 3), oba robia to isté
- podtlaková regulácia na rozdeľovači je funkčná
- odtrh včera nanovo nastavený, predstih tiež (žiadna zmena)
- skúšal som Žankov návod, rôzne nastavenia zmenia chod motora, ale problém to neodstráni

Takže ešte pár otázok:
- škrtiaca klapka pri PICT-3 má byť úplne zatvorená (Herbie píše, že sa to dočítal pri 34, tak sa pýtam, či to platí aj na 30)?
- nemôžu to teoreticky robiť aj slabé tlaky v motore (nedostatočná kompresia a tým pádom zlé spaľovanie)?
- ďalšia možnosť ma napadla pri akceleračnej pumpe - tiahlo má trochu vôľu a tak je možné že klapka sa otvára skôr ako pumpa stihne vstreknúť palivo na vyrovnanie vzniknutého podtlaku a teda prebytku vzduchu?

Skúsim ešte zohnať ďalší karburátor, aby som ho teoreticky mohol vylúčiť z reťazca možných chýb.
A vopred upozorňujem, že rada "daj si to urobiť niekomu skúsenému" je v tomto prípade bezpredmetná. Žiaľ "broukservisy" u nás nemáme, a ľudí, čo to vedia je ako šafránu a väčšinou si na vás nájdu čas až po mnohých telefonátoch, sms-kách a odkazoch. A jazdiť treba. Tak sa učím.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19248
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 29 kvě 2006

střílení do výfuku=bohatá směs
střílení do karburátoru=chudá směs
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12841
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 29 kvě 2006

To Krystof
ano u vsech PICT-3 karburatoru by mela byt skrtici klapka pri volnobehu uzavrena (plati pro 30, 31,34)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvekod Krystof » 29 kvě 2006

To Lugen: "Basic Tuneup, and Adjustment of the Solex 34 PICT/3 Carburetor
This method will also work for the 30PICT/3, 30PICT/4, 31PICT/4, 31PICT and H30/31 carburetors with the
two adjusting screws in the side." Presnejšie podrobnosti sú, myslím, nepodstatné.

A ako je to s tým pootvorením klapky?
Informácie na internete aj v manuáloch sú protichodné. Napríklad na stránke http://www.vw-resource.com/34pict3.html#carb je napísané toto:
"Now screw it in another 1/4 turn -- no more! This sets the throttle butterfly open the required 0.004 inch, so you can use the Bypass Screw (read on) to set the idle speed correctly."

:?:

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 29 kvě 2006

Lugen píše:
...tady je muj návod
Obrázek
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=


Zpět na “FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host