Stránka 6 z 10

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Napsal: 07 srp 2019
od LoLeG
Oki no jde mi hlavně o to že za ty roky už tam je jiné než originál těsnění a všiml jsem si že těsnění pod víko karburátoru ze sady na repasi má od kazdeho výrobce jinou tloušťku. Tzn pak je i víko od plováku výš potažmo níž. Diky

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Napsal: 07 srp 2019
od Herbie
Praxe ukazala, ze milimetr sem milimetr tam vubec nehraje roli :)

Re:

Napsal: 11 úno 2020
od Anthony225
Herbie píše:serizeno vyreseno
Johne odhadl si to presne, delaly to hadicky podtlakoveho ovladani klapky vzduchoveho filtru (ta velka plastova mrcha) .. tudy to prisavalo
Ahoj Herbi, měl bych velkou prosbu. Teď na motoru řeším stejný problém jako jsi měl ty před lety. Kde byl nakonec problém?
Podtlakové hadičky špatně těsnili? Díky moc za odpověď.

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Napsal: 11 úno 2020
od Herbie
tehdy to tam nějak netesnilo, nebo hadičky byly zpuchřelé, detaily si nepamatuju
každopádně to přisávalo kudy nemělo

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Napsal: 24 dub 2020
od Herbie
mám tady jednu zajímavost a dotaz na zkušenější

karburátor 34 PICT 3 z obyčejné 16-tky dvoukanálu
a v něm osazena zvláštní kombinace trysek

hlavní tryska 145
volboběžná tryska 65
vzduchová 130 Z


to někdo zpovyměňoval kvůli tomu že ten karburátor byl na nějakym větším motoru ? Treba 1776 ?
Nebo je to nějakej nesmysl ?

ve standardu jsou trysky o dost menší

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Napsal: 24 dub 2020
od Pětišroub
Nebo se tím někdo snažil vyřešit přechody s odstředivou 009..

Nastavenie noveho karburatora Brosol 31 pict 3

Napsal: 25 dub 2020
od Sefix
Cawte chalani, asi to patri sem, kupil som novy karburator Brosol 31 pict 3 na Super beetle 1.3 dvojkanal, potrebujem poradit.. Karburator ked je novy, tak ma uz nejake zakladne nastavenie? Bol k nemu navod v anglictine, vedeli by ste mi z neho nejak zhruba poradit, co tam pisu, troska je to slabsie u mna s AJ a nechcem daco pokazit, tak sa pre istotu pytam, mate aj skusenosti predsa len, diky moc.. ;)
IMG_20200425_083520.jpg
IMG_20200425_083520.jpg (417.06 KiB) Zobrazeno 5568 x
IMG_20200425_083629.jpg
IMG_20200425_083629.jpg (355.21 KiB) Zobrazeno 5568 x

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Napsal: 25 dub 2020
od kubi
A už ti ide naštartovať? Ak nie tak toto zatiaľ pre teba nieje relevantné, bohužiaľ. (Je to návod na nastavenie otáčok, bohatosti zmesi). Každopádne ak je karburátor nový mal by mať od výroby default nastavenia takže na začiatok by si sa ničoho nemal chytať.

Na to aby si potom vedel pomocou tohto návodu upraviť otáčky potrebuješ aby ti motor bežal a zohrial sa na prevádzkovú teplotu s tým že budeš mať vypnutý sytič (bimetalová pružinka v karburátore sa zohreje a prívera v hornej časti bude vo zvislej polohe) a bude ti držať voľnobeh.

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Napsal: 25 dub 2020
od Kounect
Ja osobne 26 nebo 28 uz nevim presne, sry, koupil do 1200 a jezdi tam uz 7 let. Nasadil jsem a jak jsem ho tam dal, tak tam do dnes funguje. Je znat uz unava, ale to neni pro Tvuj dotaz relevantni. Spis bych se ptal, zda je dobre natryskovany ( zda neni na 1600 treba ). A to pro Tebe asi neni taktez relevantni, pokud stale nestartujes viz. vyse resp. jine tema :)

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Napsal: 26 dub 2020
od kubi
Čaute, mám otázku k tryskám - Mám 1300ku s 205T rozdeľovačom a 30pict3 v ktorom sú 125 main, 125 air correction, 65 power a 55 idle. podľa Roba z vwresources
By to malo byť optimálne ("With the 1300 engine, the jetting needed should be 55 idle, about 122.5-125 main jet, 125 air correction jet and about 65 power jet"). Avšak mám problém že to spaľuje moc bohatú zmes (všetky sviečky sú rovnako čierne od karbónu).. keď som hľadal na nete tak pôvodne by v tomto karbeci mali byť trysky trošku iné.. viď Haynes a Bentley
Haynes1200CarbSpecs71-76.jpg
Haynes1200CarbSpecs71-76.jpg (25.44 KiB) Zobrazeno 5404 x
CarbChartOrangeBentleyExample.jpg
CarbChartOrangeBentleyExample.jpg (21.6 KiB) Zobrazeno 5404 x
Mám to teda skúsiť pretryskovať na menší main jet?

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Napsal: 26 dub 2020
od Milan NM
Ja som Ti nasiel toto:
Kniha.JPG
Kniha.JPG (36.28 KiB) Zobrazeno 5371 x
Karburator.JPG
Karburator.JPG (116.12 KiB) Zobrazeno 5372 x

Iny manual
Kniha.JPG
Kniha.JPG (35.66 KiB) Zobrazeno 5364 x
Karburator.JPG
Karburator.JPG (26.9 KiB) Zobrazeno 5364 x
karb.JPG
karb.JPG (32.2 KiB) Zobrazeno 5363 x

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Napsal: 26 dub 2020
od kubi
Vyzera ze vsade sa pise o 112.5 main jet na 30pict3... To mi pride ale dost malo. Nebude tych 112.5 main pre 1200cc? No nic mal by som to asi vyskusat ze ako to pojde

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Napsal: 26 dub 2020
od Milan NM
Hlavna tryska bude asi rovnaka pre 1200 aj 1300. Solex 30 pict 3 som mal aj na 1600 industrie a motor slapal ako hodinky,ale neviem co tam boli za trysky,musel by som ho rozobrat.

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Napsal: 27 dub 2020
od kubi
Teraz uvažujem či tam šupnúť 112,5 115 alebo 120 main #-o

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Napsal: 28 dub 2020
od Herbie
jen pro zajímavost
Já už dlouho provozuju 1300 dvoukanál (44PS) s karburátorem 31 PICT 3 s tímto osazením :
jets.png
jets.png (99.87 KiB) Zobrazeno 5213 x
1 Main 125
2 AirCorrection 110
3 Iddle 52,5
0 Auxiliary 45

4 vůbec netuším jakou tam mám :)

funguje mi to dobře a žere aktuálně 7,5 litru na 100 km
a ano, svíčky mám taky černé a emise jsou někde na polovině povolené normy (při poslední STK)
jo a v rozdělovači mám bezkontaktní zapalování od číňana za 500,- Kč viz https://www.flat4.org/forum/viewtopic.p ... 80#p353757



čerpal jsem informace z tohoto, ale dávat hlavní trysku 130 mi přišlo moc tak jsem použil 125 :
Obrázek

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Napsal: 28 dub 2020
od kubi
Ja mám 1300 single port s 30 pict 3 písal som znova Robovi z vw-resource a odpísal že mám skúsiť 120 main, a zmenšiť aj power a idle takže skúsim:

120 main jet (zo 125)
125 air correction jet
50 idle jet (z 55)
55 power jet (auxillary) (zo 65)

A uvidíme ako to dopadne :D

Btw funguje ti dobre predhrev na sacom potrubí? Je prechodný? (Ak nie benzín sa ti v ňom môže zrážať, kondenzovať)
Niekde na nete som čítal že aj to môže byť dôvod že si motor pýta moc bohatú zmes a potom to rýchlo zasiera sviečky. (Ak je ten predhrev upchatý usadeninami, karbónom - to plánujem tiež pozrieť najbližšie keď pôjde motor von) ale neviem čo je na tom pravdy

Spomínaný mail od Roba:
Yes, definitely try the 120. The smaller capacity usually dictates a slightly smaller main jet.

The 125 recommendation is mainly aimed at the 1500/1600 capacity.

There is just a chance a slightly smaller idle jet might help too, since it supplies all the fuel at idle and just above idle, gradually handing over to the main jet which is providing all the fuel from very roughly 2500 upwards (it's an airflow thing rather than actual RPM but you get the idea I'm sure).

The air correction is usually ok at 125. If the engine is teen still running rich but only at high speeds, you could use a smaller aux/power jet - maybe the 55 idle (they are interchangeable) if you get a smaller jet for the idle.

Rob
Rob and Dave's air cooled VW pages
Repairs and maintenance for the home mechanic
www dot VW-resource dot com

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Napsal: 28 dub 2020
od Herbie
kubi píše:Btw funguje ti dobre predhrev na sacom potrubí? Je prechodný? (Ak nie benzín sa ti v ňom môže zrážať, kondenzovať)
Niekde na nete som čítal že aj to môže byť dôvod že si motor pýta moc bohatú zmes a potom to rýchlo zasiera sviečky. (Ak je ten predhrev upchatý usadeninami, karbónom - to plánujem tiež pozrieť najbližšie keď pôjde motor von) ale neviem čo je na tom pravdy
-mám sací potrubí s dvojitým předehřevem
-když jsem motor před lety sesadil, tak pruchodný byl, jak je na tom teďka me upřímně řečeno vůbec nezajímá :) protože mi všecko funguje :)

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Napsal: 01 kvě 2020
od kubi
Rozumiem :D ale zaujímalo by ma či sa tu niekto nestretol s tým že by mal nepriechodný predhrev sacieho potrubia a aké problémy to spôsobovalo/ či to môže mať súvis s tými sviečkami permanentne od karbónu :D (na nete toho ľudia nahovoria..)
Clogged heat risers allow the gas mixture to lose its vapor form on the way to the heads. Thus, it turns into raw gas - which won't ignite and ends up blown through the exhaust and washing the cylinder walls. Hard on an engine. Could also foul plugs, no?
Odkedy som zmenšil trysky a zošteloval karbec mi to síce príde že všetko ide v pohode ale sviečky sú furt čierne a mne to nedá spávať :D (pre môj pokoj v duši aj tak pôjde motor čoskoro von tak uvidíme ..)

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Napsal: 01 kvě 2020
od Herbie
tak sem ti kecal
zrovna jsem vyndal svíčky ven a jiskřiště má téměř ideální barvu ... takže už nemám bohatou směs :)

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Napsal: 01 kvě 2020
od Milan NM
Kubi ale na volnobehu ti tie sviecky nema co vypalit.To sa da hodnotit ked najazdis s tym viac km.Jazdil som bez predohrevu a nemal som ziadne problemy.V zime som ale jazdil velmi malo,alebo vobec.