Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3
A jeste mi prosim nekdo vysvetlete jak je to s tema tryskama
co za trysky patri do karburatoru 34-pict-3
a jak je rozpoznam od sebe co kde zmerim
dneska sem zjistil ze ve dvou shodnych 34-pict-3
mam rozdilne hlavni trysky
jednu oznacenou Z08 a druhou Z09
a ta Z08 ma vetsi prumer stredovy dirky
za vysvetleni za pomoci nejakyho nacrtku bych byl vdecnej
co za trysky patri do karburatoru 34-pict-3
a jak je rozpoznam od sebe co kde zmerim
dneska sem zjistil ze ve dvou shodnych 34-pict-3
mam rozdilne hlavni trysky
jednu oznacenou Z08 a druhou Z09
a ta Z08 ma vetsi prumer stredovy dirky
za vysvetleni za pomoci nejakyho nacrtku bych byl vdecnej
... a vůbec !
Na obou 34kách pict3 mam Z09, zdánlivě trisky vypadají stejně. V některejch drobnostech (dle mě nemajících vliv na funkci) se karburátory liší, rozepíšu zítra. Starší je z snad z 1kanála buse, novější z dvoukanála brouka.Herbie píše:A jeste mi prosim nekdo vysvetlete jak je to s tema tryskama
co za trysky patri do karburatoru 34-pict-3
a jak je rozpoznam od sebe co kde zmerim
dneska sem zjistil ze ve dvou shodnych 34-pict-3
mam rozdilne hlavni trysky
jednu oznacenou Z08 a druhou Z09
a ta Z08 ma vetsi prumer stredovy dirky
za vysvetleni za pomoci nejakyho nacrtku bych byl vdecnej
Karburator č.1
skladanej ze dvou poskozenejch - novy membrany - jede to s nim jak prortzeny (tryska Z09)
ale okolo 2000 otacek se skube stejne jako kdyz sem mel kdysi ucpanej palivovej filtr a nedavalo to benzin
Karburator č.2
od petisrouba, sundanej z nejakyho busika
vycisteni a opetovny poskladaní, tryska Z08 - membrany taky novy
motor s nim ma mensi silu, a skube sebou ve vetsim rozsahu otacek
ale jakmile se motor roztoci na 3000 otacek tak vali bez chybicky
skladanej ze dvou poskozenejch - novy membrany - jede to s nim jak prortzeny (tryska Z09)
ale okolo 2000 otacek se skube stejne jako kdyz sem mel kdysi ucpanej palivovej filtr a nedavalo to benzin
Karburator č.2
od petisrouba, sundanej z nejakyho busika
vycisteni a opetovny poskladaní, tryska Z08 - membrany taky novy
motor s nim ma mensi silu, a skube sebou ve vetsim rozsahu otacek
ale jakmile se motor roztoci na 3000 otacek tak vali bez chybicky
... a vůbec !
Stále řešíme, podobné příznaky.
Veškerý moje dedukce ukazujou na chudou směs, ale to se mi nějak nezdá, po čuchu to nepoznam a měřák na emise nemam.
Jak máte zhruba nastavený šrouby, předpokládm že máte šroub klapky vyšroubovanej tak aby byla při ohřátym volnoběhu zavřená.
Na kolik otáček máte na 34ce na 16ce vyšroubovanej vzduch benál?
Veškerý moje dedukce ukazujou na chudou směs, ale to se mi nějak nezdá, po čuchu to nepoznam a měřák na emise nemam.
Jak máte zhruba nastavený šrouby, předpokládm že máte šroub klapky vyšroubovanej tak aby byla při ohřátym volnoběhu zavřená.
Na kolik otáček máte na 34ce na 16ce vyšroubovanej vzduch benál?
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
podle mě vám to dělá rozdělovač, podobně se může projevovat taky děravej vejfuk. Karburátor může mít problém při přechodových otáčkách (po zařazení vyššího rychl. stupně) při špatném seřízení, ale pokud v některých otáčkách stabilně motor netáhne tak to může u karburátoru být jen špatně nastavenou výškou hladiny v plovákové komoře. (ale tento jev by mě být výrazně menší při jízdě do kopce - pokud to nepozorujete tak s tím nelaborujte) - Zkuste tu výšku zvětšit, ale jak říkám, já bych to na karbec netipoval.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
tak vcera sem se v jedny knize (V.A.G handbuch) dozvedel ze spodni klapka ma byt pri volnobehu skutecne zavrena. (u karburace 34 PICT)Žanek píše:klapka otvírá dírečky v těle karbce a ty by měly být aspoň malounko pootevřený - teda já nejsem žádnej guru, ale mně to zafugovalo na 100%
Sroubek na pace klapky ma mit vuci ozubeni systice (pri ohratem motoru a zavrenem sitici) vuli 0,2mm
... a vůbec !
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Pridám sa do debaty.
- správa sa mi to veľmi podobne ako Herbiemu, akurát pri akcelerácii mi to ešte zvykne aj strieľať do výfuku (bohatá alebo chudá zmes?)
- vyskúšal som dva karburátory (30 PICT 1 a 3), oba robia to isté
- podtlaková regulácia na rozdeľovači je funkčná
- odtrh včera nanovo nastavený, predstih tiež (žiadna zmena)
- skúšal som Žankov návod, rôzne nastavenia zmenia chod motora, ale problém to neodstráni
Takže ešte pár otázok:
- škrtiaca klapka pri PICT-3 má byť úplne zatvorená (Herbie píše, že sa to dočítal pri 34, tak sa pýtam, či to platí aj na 30)?
- nemôžu to teoreticky robiť aj slabé tlaky v motore (nedostatočná kompresia a tým pádom zlé spaľovanie)?
- ďalšia možnosť ma napadla pri akceleračnej pumpe - tiahlo má trochu vôľu a tak je možné že klapka sa otvára skôr ako pumpa stihne vstreknúť palivo na vyrovnanie vzniknutého podtlaku a teda prebytku vzduchu?
Skúsim ešte zohnať ďalší karburátor, aby som ho teoreticky mohol vylúčiť z reťazca možných chýb.
A vopred upozorňujem, že rada "daj si to urobiť niekomu skúsenému" je v tomto prípade bezpredmetná. Žiaľ "broukservisy" u nás nemáme, a ľudí, čo to vedia je ako šafránu a väčšinou si na vás nájdu čas až po mnohých telefonátoch, sms-kách a odkazoch. A jazdiť treba. Tak sa učím.
- správa sa mi to veľmi podobne ako Herbiemu, akurát pri akcelerácii mi to ešte zvykne aj strieľať do výfuku (bohatá alebo chudá zmes?)
- vyskúšal som dva karburátory (30 PICT 1 a 3), oba robia to isté
- podtlaková regulácia na rozdeľovači je funkčná
- odtrh včera nanovo nastavený, predstih tiež (žiadna zmena)
- skúšal som Žankov návod, rôzne nastavenia zmenia chod motora, ale problém to neodstráni
Takže ešte pár otázok:
- škrtiaca klapka pri PICT-3 má byť úplne zatvorená (Herbie píše, že sa to dočítal pri 34, tak sa pýtam, či to platí aj na 30)?
- nemôžu to teoreticky robiť aj slabé tlaky v motore (nedostatočná kompresia a tým pádom zlé spaľovanie)?
- ďalšia možnosť ma napadla pri akceleračnej pumpe - tiahlo má trochu vôľu a tak je možné že klapka sa otvára skôr ako pumpa stihne vstreknúť palivo na vyrovnanie vzniknutého podtlaku a teda prebytku vzduchu?
Skúsim ešte zohnať ďalší karburátor, aby som ho teoreticky mohol vylúčiť z reťazca možných chýb.
A vopred upozorňujem, že rada "daj si to urobiť niekomu skúsenému" je v tomto prípade bezpredmetná. Žiaľ "broukservisy" u nás nemáme, a ľudí, čo to vedia je ako šafránu a väčšinou si na vás nájdu čas až po mnohých telefonátoch, sms-kách a odkazoch. A jazdiť treba. Tak sa učím.
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
To Lugen: "Basic Tuneup, and Adjustment of the Solex 34 PICT/3 Carburetor
This method will also work for the 30PICT/3, 30PICT/4, 31PICT/4, 31PICT and H30/31 carburetors with the
two adjusting screws in the side." Presnejšie podrobnosti sú, myslím, nepodstatné.
A ako je to s tým pootvorením klapky?
Informácie na internete aj v manuáloch sú protichodné. Napríklad na stránke http://www.vw-resource.com/34pict3.html#carb je napísané toto:
"Now screw it in another 1/4 turn -- no more! This sets the throttle butterfly open the required 0.004 inch, so you can use the Bypass Screw (read on) to set the idle speed correctly."
This method will also work for the 30PICT/3, 30PICT/4, 31PICT/4, 31PICT and H30/31 carburetors with the
two adjusting screws in the side." Presnejšie podrobnosti sú, myslím, nepodstatné.
A ako je to s tým pootvorením klapky?
Informácie na internete aj v manuáloch sú protichodné. Napríklad na stránke http://www.vw-resource.com/34pict3.html#carb je napísané toto:
"Now screw it in another 1/4 turn -- no more! This sets the throttle butterfly open the required 0.004 inch, so you can use the Bypass Screw (read on) to set the idle speed correctly."