Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1173
Registrován: 01 pro 2010

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od evinsen »

problémy s karburátorem jsou na pomyslné stupnici hodně dole...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13298
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od Herbie »

na Youtube jsou k dispozici originální videa, kde je funkce karburátoru SOLEX do detailu vysvětlena
prosím než se budete vyptávat, nastudujte si to ... děkujeme
... a vůbec !

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 938
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od eLzyx »

pěkný videa, raději si udělám zálohu
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
mobilik
Příspěvky: 44
Registrován: 19 pro 2020
Bydliště: SK, neďaleko Košíc

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od mobilik »

Tak zápasím z ďalším problémom s ktorým si nevieme dať rady. :roll: Mam karbec PICT-3, komplet po repase, pretesnený bol v ultrazvuku. Po naštartovaní na sýtič krásne ide, ale hneď ako vypne sýtič tak to neustojí a zdochne. Po troch dňoch hrania s kámošom sme už bezradný. Stále to zdochne a nechce ani naštartovať bez sýtiča ak je teplý...
Pls nejaké nápady? Netesnosť na saní tam nieje. Skúšali sme aj druhý karburátor z kámošovho auta a tam robí presne to isté... Karbecom by to nemalo byť.
Sú tam nové sviečky, nové káble, palec a hlava rozdeľovača.
Dynamo stále nenabíja, ale to tým by nemalo byť.

Ďakujem za každú radu. ](*,)
VW chrobák 1300, ročnik 1971, typ 11 pred kompletnou záchranou, renováciou.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13298
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od Herbie »

1. dříve než začneš štelovat karburátor, je třeba si ověřit že máš vše správně kolem zapalování, tzn předstih, odtrh atd

2. dříve než začneš štelovat karburátor, tak je třeba aby sis ověřil že ti správně funguje elektromagnetický ventil který uzavírá volnoběžný okruh

3. dříve než začneš kroutit šroubky bohatosti směsi a vzdušníku je třeba si ověřit, že máš správné trysky v karburátoru a že jsou opravdu čisté a průchozí ..... to že to někfo někdy vyčistil v ultrazvuku vůbec nic neznamená

4. dříve než začneš kroutit šroubky bohatosti směsi a vzdušníku je třeba aby si ověřil že nemáš někde nežádoucí netěsnosti na sacím potrubí, například spatně dosedající příruby na hlavách, zkoucenou přírubu pod karburátorem, nezapojený nějaký podtlak a tím pádem nějaké nežádoucí přisávání

5. pokud jsi zkontroloval vše uvedené v bodě 1-4 a vše je správně, je čas nastavit štělovací šroubky bohatosti, vzdušníku a zejména dorazu škrtící klapky do výchozích hodnot a začít ladit

6. pokud ani potom se ti to nepodaří rozfungovat, je na čase to dát někomu kdo tomu rozumí :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 394
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od VWenca »

Vypadá to na nefunkční elmag ventil na volnoběhu.
Ona celá ta elektrika na tom autě asi bude "pěkná".
Ještě taky tohle dělává přisávání falešného vzduchu kolem vyběhané osy klapky karburátoru v jeho tělese.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13274
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od Sam »

mobilik píše:
06 led 2021
Tak zápasím z ďalším problémom s ktorým si nevieme dať rady. :roll: Mam karbec PICT-3, komplet po repase, pretesnený bol v ultrazvuku. Po naštartovaní na sýtič krásne ide, ale hneď ako vypne sýtič tak to neustojí a zdochne. Po troch dňoch hrania s kámošom sme už bezradný. Stále to zdochne a nechce ani naštartovať bez sýtiča ak je teplý...
Pls nejaké nápady? Netesnosť na saní tam nieje. Skúšali sme aj druhý karburátor z kámošovho auta a tam robí presne to isté... Karbecom by to nemalo byť.
Sú tam nové sviečky, nové káble, palec a hlava rozdeľovača.
Dynamo stále nenabíja, ale to tým by nemalo byť.

Ďakujem za každú radu. ](*,)
Pošli foto motoru, ať máme obrázek o to s kým/čím máme tu čest.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 138
Registrován: 29 kvě 2019

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od kubi »

Herbie píše:
06 led 2021
4. dříve než začneš kroutit šroubky bohatosti směsi a vzdušníku je třeba aby si ověřil že nemáš někde nežádoucí netěsnosti na sacím potrubí, například spatně dosedající příruby na hlavách, zkoucenou přírubu pod karburátorem, nezapojený nějaký podtlak a tím pádem nějaké nežádoucí přisávání
Toto bude ono. "Falošný vzduch" na to by som vsadil

Uživatelský avatar
mobilik
Příspěvky: 44
Registrován: 19 pro 2020
Bydliště: SK, neďaleko Košíc

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od mobilik »

Tak prikladám fotky, po vyberal som z auta už tie "okrasý"
No nemám fotku akurát neho stavu, ale z dvoch fotiek to už bude jasné.

1. Predstihu je OK. Odtrh na sviečkach sme nekontrolovali. Sú nové, obyčajne brisk.
2. El. Ventil som mal vonku, otvára a zatvára ak zapnem zapaľovanie.
3. Trysky sú nové, ale neviem aké typy tam sú, to je pravda. Ale robí to aj keď vymením iný karbec od kamoša. Tým by to nemalo byt.Možno dnes príde na rad ešte jeden karbec z po jazdného chrobáka, tak uvidím.
4. Podtlaku OK, regulácia funguje, pod karbecom neprisava isto a na hlavách, hmm, ako to skontrolovať?
5. Ladené to bolo X krát, vždy to zdochne ak už vypne sytic.
6. Auto nemá STK, EK, musel by som ho odniesť na vozíku. Preto chcem aspoň moto dat do poriadku, brzdy a ísť do kontroly.

VWenca, ako to zistiť? Skúsim ci sa hýbe do strán.


Ďakujem pekne.
Přílohy
IMG_20210106_101749.jpg
IMG_20201228_113150.jpg
VW chrobák 1300, ročnik 1971, typ 11 pred kompletnou záchranou, renováciou.

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 138
Registrován: 29 kvě 2019

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od kubi »

Falošný vzduch odhalíš ak na spomínané miesta nastriekaš niečo ako WDčko a budeš počúvať či sa zvýšili otáčky.

Motor vieš držať " na žive" pokiaľ máš zapnutý sitič, nie? (Alebo manuálne drž príveru v stave zapnuteho sitiča - horné schodíky)

Ináč kto ti šteloval karbec? Nehral si sa náhodou s nastavením 1tky? Viď obrázok.
stiahnuť (4).jpeg
stiahnuť (4).jpeg (11.4 KiB) Zobrazeno 482 x

Uživatelský avatar
mobilik
Příspěvky: 44
Registrován: 19 pro 2020
Bydliště: SK, neďaleko Košíc

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od mobilik »

Skúsim to z WD. Stačí to strieknut na priruby čo idú na jednotlivé válce z motorovej časti?

Karbec nastavovať kamoš a nerobil to prvýkrát.
Ano z 1. Sa nastavuje voľnobehu a hrali sme sa s tým, akonáhle ho dáš nižšie tak to zdochyna.
Nastavovaní sme už aj tu tycku na boku z pravej strany co je.
VW chrobák 1300, ročnik 1971, typ 11 pred kompletnou záchranou, renováciou.

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 394
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od VWenca »

mobilik píše:
07 led 2021

VWenca, ako to zistiť? Skúsim ci sa hýbe do strán.


Ďakujem pekne.
Pokud se hýbe do stran ,tak jen s minimální vůli, pokud je ve stavu v poloze volnoběhu, nesmí mít osa klapky vůli nahoru - dolu - dopředu - dozadu. Osa klapky se dá postříkat při běhu motoru třeba čističem na brzdy nebo WD, zvýší se otáčky , když to podchází.

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1173
Registrován: 01 pro 2010

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od evinsen »

není tam předehřev sání teplého vzduchu a na sání bude taky ucpaný když to tu barvu ani nespeklo. Jestli to prostě jenom nezamrzá

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 394
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od VWenca »

To by se udrželo aspoň na chvíli ve volnoběhu. Jestli jste štelovali s tím šroubkem s jemným závitem, co se opírá o rohatku sytiče, pak jste vyřadili z činnosti systém volnoběhu, který je regulovaný tím velkým šroubem číslo 3 a tou cívkou s elmagnetem. Takže provést základní nastavení a pak postupovat dál. V těch videích nahoře je to velmi dobře patrné , jak na to.
Naposledy upravil(a) VWenca dne 07 led 2021, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13298
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od Herbie »

mobilik píše:
07 led 2021
Skúsim to z WD. Stačí to strieknut na priruby čo idú na jednotlivé válce z motorovej časti?

Karbec nastavovať kamoš a nerobil to prvýkrát.
Ano z 1. Sa nastavuje voľnobehu a hrali sme sa s tým, akonáhle ho dáš nižšie tak to zdochyna.
Nastavovaní sme už aj tu tycku na boku z pravej strany co je.
Tak tak tohoto tvého komentu je úplně jasné že jsi zcela mimo a ten tvůj kámoš "nerobil to prvýkrát" asi taky

A) volnoběh se u karburátoru 30 PICT 3 totiž nenastavuje "1" na obrázku výše, tedy dorazem škrtící klapky !!!!!
B) výraz "tyčka na boku z pravej strany" taky pobavil, každopádně ta tyčka ovládá akcelerační pumpičku a ta s volnoběhem nemá nic společného
C) když jsem tě odkazoval na kontrolu odtrhu, tak jsem pochopitelně měl na mysli odtrh kontaktu v rozdělovaci

Evidentně ses úplně vysral na to si něco nastudovat ! Težko ti pak radit.
Ohledně toho jak funguje karburátor a jak se má nastavit je tady v tomto topiku napsáno celkem hodně
Jak nastavit předstih a odtrh je popsáno v samostatném topiku

Prosím nastuduj si to

A ještě tip,
Dohledej si nějaká videa na youtube, kde se to dá vidět v reálu.

Jinak to dohromady nedáš
... a vůbec !

Uživatelský avatar
mobilik
Příspěvky: 44
Registrován: 19 pro 2020
Bydliště: SK, neďaleko Košíc

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od mobilik »

OK, v poriadku, naštudujem si to. Ja nie som automechanik, ospravedlňujem sa ak som použil nesprávny výraz. Za pár rokov budem aj ja ovládať tieto veci určite viac.

V každom prípade, dnes som tam nainštaloval karbec 30PICT-1 z funkčného auta. Motor krásne naskočil a bez akéhokoľvek ladenia držal aj voľnobeh.
Takže podľa mňa to bude asi vadný karburátor, alebo zle nastavený?, neviem už... Tak či tak skusím popozerať ten odtrh a ostatné veci.

Ďakujem
VW chrobák 1300, ročnik 1971, typ 11 pred kompletnou záchranou, renováciou.

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1067
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od boldor »

Herbie píše:
07 led 2021

C) když jsem tě odkazoval na kontrolu odtrhu, tak jsem pochopitelně měl na mysli odtrh kontaktu v rozdělovaci
Herbie má naprostou pravdu, jen obhajobu toho nešťastníka musím napsat, že ve starší české odborné literatuře je výraz odtrh opravdu spojen se svíčkou, zatímco pro kladívko se používá "vzdálenost kontaktů".
Naposledy upravil(a) boldor dne 07 led 2021, celkem upraveno 1 x.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 394
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od VWenca »

[youtu_be]https://www.youtube.com/watch?v=t660X5ml8Rk&t=10s[/youtu_be]
Tady je to přímo na karburátoru 34 PICT 3.

Uživatelský avatar
mobilik
Příspěvky: 44
Registrován: 19 pro 2020
Bydliště: SK, neďaleko Košíc

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od mobilik »

Ďakujem pekne pozriem sa na to, škoda že ešte aj angličtina mi robí problémy, nechám si to preložiť. :wink:
To boldor: Dik za pochopenie.
VW chrobák 1300, ročnik 1971, typ 11 pred kompletnou záchranou, renováciou.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2887
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od OB »

Tak schválně, kolik bude stránek v tomto topicu, než to udělá někdo, kdo to umí. Nedávno se takhle startoval motor na 8 stránkách.
Co přijde dál???

Odpovědět