Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Návštěvník

Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvekod Návštěvník » 12 říj 2005

protože se stále opakují dotazy jak ten karburátor vlastně seřídit
Zde je doplněn návod jak na to :) ........ Herbie 2012


Carburetor adjustment: Solex 30,31 PICT & 34 PICT-3 and 4

Before attempting to adjust carburetor, make sure that valve clearances, ignition dwell angle (point gap) and ignition timing are correct as per the specifications in your Bentley Manual.
The engine must also have signifigant compression ratio and be free of intake or exhaust leaks.

Start engine and run it until normal operating temperature is reached.

Check to ensure choke plate is fully open. If not, adjust choke by backing off the three retaining screws and rotating the choke heater element housing).

Turn the throttle valve adjustment screw (#1 in the image) out until there is clearance between its tip and the fast idle cam. Then, turn the throttle valve adjustment screw in until it just touches the fast idle cam. From this position, turn the throttle valve adjustment screw in an additional ¼ turn.

Slowly turn the volume control screw (#2) in until it just comes to a stop. Do not over-tighten the the volume control screw. It has a needle point tip, and if you over tighten it the tip gets jammed in the fuel passageway, breaks off, and renders the carburetor useless. Once it's gently seated, back it out 2½ to 3 complete turns.

Connect a tachometer to the ignition system.

By turning the bypass screw , adjust the idle speed to 800 - 900 RPM.

By turning the volume control screw (#2), adjust to the fastest obtainable idle speed. Then, turn the volume control screw in (clockwise) until the idle speed drops by 20 - 30 RPM.

Again using the bypass screw (#3), re-adjust the idle speed to 800 - 900 RPM.

Obrázek






S mrazivymi rany si Modra zacla neodbytne rikat o postelovani karbece. Rano v kohoutovicich nastartuju, sytic, pohodka, broucin taha jako za mlada.. Nu a pak nasleduje sesup do Pisarek. Brzdeni motorem - uz se to zde nekde probiralo - se v kombinaci se syticem ukazuje jako jiste vytuhnuti. Jemne sem tam probuble do vyfuku, no a pri brzdeni se motor rozlouci. Proste na volnobehu hnedle tod. A nasledne pri kazdem dalsim zastaveni. Nezbyva nez karku odstavit, pomeditovat si nad uspechanou dobou a za par minut jet dale. Pak je jiz vse OK. Pokud se ale prvy start odehrava na rovine, vse je v poho, ale staci sebemensi kopecek doolu a Modra protestuje. Po zahrati jiz zadny problem, volnobeh OK.
Dospel jsem tedy k nazoru (na zaklade chabe znalosti), ze se motor pri sytici zvirecky prechlastava. Ve FAQ procetl fotonavod na PICT-2, dozvedel se, ze u PICT-3 se obema srouby krouti, az je to ono (thx Herbie), nicmene bych poprosil o nejakou polopatickou radu, jak na to. Hlavne s tim malym mrnetem "bohatosti smesi" - zde tusim zakopaneho psa...obrazek napovi.. (to uz si asi moc vymyslim). Dik

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvekod sSATYRr » 12 říj 2005

to byl ja. :oops:
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12841
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 12 říj 2005

no rekl bych klasicky jev
se syticem nastartujes, motor bezi jede, pak nasleduje vypnutio sytice, ale motor jeste stale neni dost ohraty na to aby udrzel otacky

zkus pootocit bimetal sytice, tak aby trvalo delsi dobu nez se klapka otevre naplno
no a nebo proste kroutit a kroutit, tak dlouho nez to rozstelujes uplne :-)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4466
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 12 říj 2005

jestli to fungovalo, tak se v tom nevrtej a pootoč sytič.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvekod Krystof » 13 říj 2005

...k tomu sytiču:
myslíte, že môže by? bimetal tak zostarnutý, že optimálne nastavenie mám vtedy, keď je sytič pootočený ďaleko za ryskami? (asi štvr? otáčky).

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Žanek » 13 říj 2005

Krystof píše:...k tomu sytiču:
myslíte, že môže by? bimetal tak zostarnutý, že optimálne nastavenie mám vtedy, keď je sytič pootočený ďaleko za ryskami? (asi štvr? otáčky).
může být :wink: - mám tu zkušenost, že ho mám mimo rysky a přitom má pohyb přesně jako má mít
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19248
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 13 říj 2005

jasně, třeba je bimetal unavenej a základní nastavení sytiče je tedy mimo tovární rozsah. Sejmi filtr a sytič nastav tak, že při studeném motoru bude mezi hranou klapky a stěnou karburátoru mezera cca 4-5mm (ověř vsunutím vrtáku o vhodném průměru např., ale hlavně ho tam nepus?)

JInak si myslím že ten systém nikdy nebude dokonalý - prostě je potřeba kus plynulé jízdy aby se motor prohřál a sytič nezlobil.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Žanek » 13 říj 2005

hlavní průser je v tom, že jak jedeš z kopce tak se motor prd ohřívá, ale bimetal jede jak by se nechumelilo - stejnej průser je když někdo strčí klíčky a zapne zapalování, v tom mu někdo zavolá a než nastartuje tak má motor studej ale sytič otevřenej. :lol:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Doctors
Příspěvky: 122
Registrován: 10 čer 2005
Bydliště: Libe a Libe a LIBEREC!!
Kontaktovat uživatele:

Sytič

Příspěvekod Doctors » 21 říj 2005

Tak sem si pročet auditko od satyra, ale moudrej z toho nejsem...

Když otočim bimetalem sytiče tak, aby vznikla škvíra 5 mm (dle 5Š) tak ten sytič vypne hrozně rychle... Nebo je nějaký nastavení klapky vůči bimetalu? Ne jenom celku? V haynesovi sem nic nenašel...

Dík za rady... ten sytič je nějakej nemocnej..
Liberečák Doctors... :)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12841
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 21 říj 2005

vykasli se na milimetrovy skviry
normalne to otoc tak aby se klapka pri studenym motoru zavrela uplne
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Doctors
Příspěvky: 122
Registrován: 10 čer 2005
Bydliště: Libe a Libe a LIBEREC!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Doctors » 21 říj 2005

To sem chtěl slyšet.. Du votočit sytič... Von je ten moto potom fakt studenej ....

Dík herbie :prayer:
Liberečák Doctors... :)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12233
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sam » 21 říj 2005

a nezapomenout jeste zkontrolovat, jestli po zahrati motoru se ta klapka zase uplne neotevre.
Ono jezdit furt s cucakem neni taky uplne koser 8)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1804
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvekod Kvak » 21 říj 2005

Já tomu nerozumim.
Studenej motor (resp. sytič) znamená zavřenou klapku. Tedy bohatší směs. Tedy nižší otáčky. Tím pádem i pumpa dává míň benzínu. Bohatost směsi není o množství, ale o poměru, ne? Krom, toho se zavřenou klapkou sytiče je zároveň vystrčenej rohatec, kterej zas prozměnu otevírá klapku plynu.

Vysvětlí mi to někdo prosím?
Eine Kleine Schwartze Katze

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1804
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvekod Kvak » 21 říj 2005

Tak dík. Jdu hodit do nádrže dva paraleny a čaj s medem....
Eine Kleine Schwartze Katze

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 21 říj 2005

Pri startovani studeneho motora sa prislapnutim pedalu uvolni zavazie vzduchovej klapky,ktore ju privrie.Zavazie klapky ma niekolko stupnov / schodov / nastavenia,podla toho,ako daleko sa pedal zatlaci.Privretim vzdusnej klapky vznikne podtlak medzi skrtiacou klapkou a vzdusnou klapkou,co pomaha prisavat benzin z inych "pomocnych"otvorov.Zaroven za obmedzi mnozstvo vzduchu,cize zmes sa znacne obohati.Bimetal zacne / s casovym odstupom / otvarat vzduchovu klapku,tudiz podtlak nad skrtiacou klapkou sa zmensuje,az klapka dojde do vertikalnej polohy a bohatost zmesi sa ustali na nastavene hodnoty.
Pumpa dodava konstantne benzin do karburatora,bez ohladu na okolnosti.
Hladinu kontroluje ihlovy ventil / nastavenie plavaku.
Teoria je,ze pri studenych startoch je potrebne motor chvilu nahriat na mieste a potom pomalou jazdou.Viem,ze je to neprakticke z mnohych dovodov,ale ocakavat v studenych podmienkach bezchybny beh motora je asi zbytocne,pokial sanie,sviecky a zvysok nie su nahriate na prevoznu teplotu.

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1804
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvekod Kvak » 21 říj 2005

Díky Johne za vysvětlení.

Eště se kouknu na svíčky, voni zas budou zasraný od oleje nebo jinak postožený a proto motor občas vynechá... případně ty kábly, ale ty nejsou zas tak starý, abych jim přisuzoval tento problém.
Eine Kleine Schwartze Katze

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 21 říj 2005

Nie je za co.Este malickost ku kablom.Ja pouzivam klasicke kable s medenym " core" a su tam roky bez povsimnutia a bez problemu.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19248
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 21 říj 2005

john píše:Teoria je,ze pri studenych startoch je potrebne motor chvilu nahriat na mieste a potom pomalou jazdou.Viem,ze je to neprakticke z mnohych dovodov,ale ocakavat v studenych podmienkach bezchybny beh motora je asi zbytocne,pokial sanie,sviecky a zvysok nie su nahriate na prevoznu teplotu.


děkuji, dám to tesat do kamene. Zkrátka od našich vzducáčků nemůžeme očekávat konzistentní výkon za současných klimatických podmínek, tak, jako jsou ho schopny moderní vodou chlazené motory.

Ještě bych dodal, že sytič je nutné doseřídit podle citu a to kvůli opotřebení součástek, únavě bimetalu apod.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

30-pict 3

Příspěvekod Žanek » 04 pro 2005

Nabízím souhrn mých zkušeností se Solexem 31PICT-3 (měl by tedy platit i pro ostatní PICT-3 karburátory)

Při totálně rozštelovaným nebo úplně rozloženým, ale přetěsněným karbci jsem postupoval následovně:

Abych se měl od čeho odpíchnout tak jsem primárně nastavil polohu šroubu, který nastavuje polohu klapky a to tak, aby klapka byla malilinkato pootevřena - odpovídá to cca jedné až dvěma otáčkám šroubku(bráno od dotzku šroubku).

Pak jsem povolil o dvě otáčky šroub množství volnoběžné směsi (to je ten malý) - tenhle je původně v továrním nastavení a pokud nemusíte tak s ním nehýbejte.

Pak zkusím nastartovat a nastavím volnoběh přitahováním vzdušníku.

Pak ubírám množství směsi a na pokles otáček reaguji pootevřením vzdušníku, který je zase zvýší.

Najít hranici kam až v tomto postupu pokračovat je už horší a chce to vyzkoušet za jízdy. Pokud motor nereaguje pružně na přidání plynu už z nízkých otáček pak je třeba postup s ubíráním směsi a přidáváním vzduchu opakovat dokud se to neupraví.
Motor by pak měl zatahovat už od nízkých otáček zcela plynule a bez cukání, tedy aspoň mně to teď takhle funguje a jsem s během motoru úplně spokojenej. A už mi v Hektorovi nakroutil přes 16000km :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12841
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 09 kvě 2006

tak uz mam v aute taky PICT 3 karburator

postup od zakladniho nastaveni
benzin / bohatost (malej) 2,5 otacky
vzduch (vetsi) 3,5 otacky

motor naskocil, bezi, i volnobeh drzi (teda jakš takš)
nasledne drobnymi upravami, jakoze uberu benzin a pridam vzduch docilim otacek okolo 900 rpm

raduju se, dobry to nedopadlo tak spatne
- volnobeh drzi
- v otackach a do kopce tahne
JENZE
zlobi to na pul plynu - cca okolo 2000 otacek motor pri zatizeni (pri jizde) skuba, cuka se, neakceleruje a vubec je jak pridusenej

prakticky se to vypada tak ze se rozjedu, a kdyz radim ze 2 na 3 tak po pridani plynu auto zabere (akceleracni pumpa strikne) ale nasledne to zvadne a div to nechcipne, ale kdyz slapnu plyn na plno, tak se chyti a a rozjede se

zkousel sem to stelovat cestou tak i onak, ale vysledek se nedostavil, tak mi kua reknete co s tim :)
jo a :
- delaj to dva ruzny karburatory uplne stejne
- a predstihem to neni

podtlakova regulace ?
serizeni ventilu ?
... a vůbec !


Zpět na “FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host