Hřebenové řízení
Hřebenové řízení
Ahoj všichni,
chtěl bych se zeptat všech kutilů,jestli jde zaměnit řídící skřínka na 1303 za hřebenové řízení.Dále se mi nelíbí tachometr (též 1303),z jakého auta se dá nahradit a jak velký to je problém???A poslední, jak poznám,jestli mám starou nebo novou převodovku?Nechci sundavat motor Děkuji
chtěl bych se zeptat všech kutilů,jestli jde zaměnit řídící skřínka na 1303 za hřebenové řízení.Dále se mi nelíbí tachometr (též 1303),z jakého auta se dá nahradit a jak velký to je problém???A poslední, jak poznám,jestli mám starou nebo novou převodovku?Nechci sundavat motor Děkuji
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Originál hrebeňových riadení je dos? povzácne asi to chceš zbastli? z niečoho modernejšieho . Dása kde čo "ale prečo".
Za čo vymeni? tachometer tak to neviem . Čo ti na ňom vadí ?
Prevodovka v 1303 je na suché polosi a keď prečítaš písmená a čísla ktoré má na boku tak zistíš v tabuľke ktorá je na tomto fore čo je to zač.
To ako píšeš že ako zistiš či máš starú alebo novú prevodovku myslíš na to vodítko po ktorom chodí výtlačné ložisko?
Za čo vymeni? tachometer tak to neviem . Čo ti na ňom vadí ?
Prevodovka v 1303 je na suché polosi a keď prečítaš písmená a čísla ktoré má na boku tak zistíš v tabuľke ktorá je na tomto fore čo je to zač.
To ako píšeš že ako zistiš či máš starú alebo novú prevodovku myslíš na to vodítko po ktorom chodí výtlačné ložisko?
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Tak ten hrebeň do 1303 asi napasuješ hoci tam bude chyba? nejaký držiak.
Keď sa tachometer klepe do 50km/h nieje to chyba modelu ale najskôr stavu lanka. Buď sa zasekáva lebo je už pred smr?ou alebo ho treba premasti?.
Tak to by mala by? s vodiacim komínkom " novší typ" ani neviem či sa tam iný montoval.
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?t=2772pozri sem.
Keď sa tachometer klepe do 50km/h nieje to chyba modelu ale najskôr stavu lanka. Buď sa zasekáva lebo je už pred smr?ou alebo ho treba premasti?.
Tak to by mala by? s vodiacim komínkom " novší typ" ani neviem či sa tam iný montoval.
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?t=2772pozri sem.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: Pár otázek . . .
To neděláš dobře Jaromíre... [-XJaromír píše:Ahoj všichni,
chtěl bych se zeptat všech kutilů,jestli jde zaměnit řídící skřínka na 1303 za hřebenové řízení.Dále se mi nelíbí tachometr (též 1303),z jakého auta se dá nahradit...
ad tachometr: snad se ozve yahoďák, ale myslím že by měl pasovat nějaký Porsche tacho (928?-fakt nevím). Samozřejmě, pokud jde o škubání tak bych prověřil stav bowdenu (unašeče i lanka) a případně ho vyměnil. A převodovka bude provedení s komínkem, tedy vedeným vypínacím ložiskem, tudíž pro přítlačák bez kroužku, stejně jako ostatní lébrové převodovky.
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 04 říj 2005, celkem upraveno 2 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- pajas
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 425
- Registrován: 01 čer 2005
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pár otázek . . .
Jednou se Ti to vymstí...Agronom Chour píše:To neděláš dobře Jaromíre... [-X
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Ad tachometr:
Velmi správně řekli 5š a SO545, že to může mít na svědomí lanko...nejspíš bude poškozený bowden - kritické místo je dole těsně u místa, kde je zasunut do osy kola, tam praskne, vniká tam voda, takže nejdřív chodí s odporem = škubání ručičky, pozděni se lanko přetrhne, mazání je důležité...
Vlastní tachometr u 1303 je atyp, nejde nehradit bez úprav jiným z brouka - 1303 má větší průměr a malinko jiné proporce. Náhrada z jiného vozu je problematická vzhledem k faktu, že je poháněn od předního kola, kdežto "běžná" auta to mají z převodovky, takže je je jiný převodvý poměr (na tachometrech je vzadu údaj K= xx, to musí souhlasit.
Takže jediná náhrada je skutečně Porsche (924,911), šanci na sehnání a cenu nebudu rozebírat, oproti brouku jiná liga....
na snímku je 924:
Velmi správně řekli 5š a SO545, že to může mít na svědomí lanko...nejspíš bude poškozený bowden - kritické místo je dole těsně u místa, kde je zasunut do osy kola, tam praskne, vniká tam voda, takže nejdřív chodí s odporem = škubání ručičky, pozděni se lanko přetrhne, mazání je důležité...
Vlastní tachometr u 1303 je atyp, nejde nehradit bez úprav jiným z brouka - 1303 má větší průměr a malinko jiné proporce. Náhrada z jiného vozu je problematická vzhledem k faktu, že je poháněn od předního kola, kdežto "běžná" auta to mají z převodovky, takže je je jiný převodvý poměr (na tachometrech je vzadu údaj K= xx, to musí souhlasit.
Takže jediná náhrada je skutečně Porsche (924,911), šanci na sehnání a cenu nebudu rozebírat, oproti brouku jiná liga....
na snímku je 924:
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15193
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Muze nekdo vysvetlit neznalemu, co ze to vlastne to hrebenove koreni (ehm, rizeni) vlastne je ?Pětišroub píše:to hřebenové řízení se opravdu dávalo jen v roce 75? Vzácné koření, řek bych..
PS: sikovnost nebudu komentovat 8)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
převodky řízení se podle použitého převodu - typu přenosu pohybu rotačního (volant) na posuvný (spojovací tyče řízení) dělí na
šnekové
a
hřebenové
Šnek= ozubení do spirály, jak se otáčí, tak zabírající protikus se pohybuje souběžně s jeho podélnou osou, nebo v případě ozubeného kola se natáčí a spolu s ním i páka.
Hřeben= ozubení ve vodorovné ose, do něj zabírá klasické ozubené kolo, čímž hřeben opět posunuje
Hřeben má lepší účinnost - lehčí chod, menší možnost vůlí
šnekové
a
hřebenové
Šnek= ozubení do spirály, jak se otáčí, tak zabírající protikus se pohybuje souběžně s jeho podélnou osou, nebo v případě ozubeného kola se natáčí a spolu s ním i páka.
Hřeben= ozubení ve vodorovné ose, do něj zabírá klasické ozubené kolo, čímž hřeben opět posunuje
Hřeben má lepší účinnost - lehčí chod, menší možnost vůlí
Naposledy upravil(a) yahoďák dne 12 říj 2005, celkem upraveno 1 x.